Skrevet av Emne: shootfighing  (Lest 5493 ganger)

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:shootfighing
« #15 : 16. januar 2004, 10:26 »
Da er vi sikkert enige om å være uenige Socrates. Som toxic prøver å få deg til å forstå er at det er konkurranse.. ikke vold.

Hva trener egentlig du? Er denne posten ironisk ment?

Bruker apekattene arrangerete mesterskap for å vise hvem som er mest utviklet fysisk og teknisk? Vis meg URL'n !

Utlogget Rune Lind

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Re:shootfighing
« #16 : 16. januar 2004, 10:29 »


 Jeg er en ildsjel som brenner for å fp godtatt MMA og få folk til å forstå at det ikke dreier seg om vold, men om konkurranse og realistisk fighting.

Hva er forskjellen mellom vold og slossing? Jeg mener vold avler til vold, og at vold ikke bør være lov verken på gata eller i ringen. Vi er mennesker, ikke apekatter Tongue Jeg synes norge har skjønt dette greit, og gjort proffboksing/mma ulovlig.
[/size]

Det er faktisk det dummeste jeg har hørt. Hvor ofte hører du egentlig om proffboksere som sloss på gaten?

Jeg kjenner flere som har bakgrunn fra litt tvilsom gateslossing som har sluttet helt med det etter at de kom inn i et treningsmiljø.

Og jeg tror de fleste her vil være enig at de er langt mindre andel av konkuranseutøvere som sloss på gata en de som ikke trener noe.

Så at vold avler vold er en heller tvilsom og i høyest grad udokumentert påstand.
Rune Lind
IKMF Krav Maga: www.kravmaga.no
Bodø Kampsportsenter: www.bodokampsport.no
CrossFit Bodø: www.crossfitbodo.no

Utlogget ecliving

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Re:shootfighing
« #17 : 16. januar 2004, 12:14 »

Og på toppen av det hele.. Det er ingen grunn til å være voldelig mot noen. Man vet jo at man vinner over nybegynnere uansett Wink

Det siste der er en rimelig stor overstatment. Sett flere høyt graderte pysjams tigre fått whopp ass'n sin av en lokal rednecks med dårlig holdninger, men masse av fighting spirit.  Grin Men det er en annen diskusjon. For å komme alle som vil flame pga. dette i forkjøpet. Det er selvfølgelig helt avhengig av hva og hvordan du trener.
If you can squat heavy and have solid shits, what more can you ask of life?

- Jon Pall Sigmarsson -

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Re:shootfighing
« #18 : 16. januar 2004, 12:45 »
Eztewez: Sikker på at du ikke blander mitt innlegg med en annen?? Jeg har verken skrevet noe om apekatter eller vold avler vold.

Og ja, jeg har trent kampsport i mange år, både tradisjonelle og fullkontakt, så jeg vet hva jeg prater om.

hvis det var den quoten av shooter du svarer på så tror jeg du burde lese nøyere igjennom og se hvem som har svart hva før du slenger ut med slibrigheter. Ta deg tid til å lese igjennom innleggene og så svarer du en gang til.

mitt innlegg ----->(Jeg er en ildsjel som brenner for å fp godtatt MMA og få folk til å forstå at det ikke dreier seg om vold, men om konkurranse og realistisk fighting. )


en annen sitt innlegg---------->(Hva er forskjellen mellom vold og slossing? Jeg mener vold avler til vold, og at vold ikke bør være lov verken på gata eller i ringen. Vi er mennesker, ikke apekatter  Jeg synes norge har skjønt dette greit, og gjort proffboksing/mma ulovlig. )



Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Re:shootfighing
« #19 : 16. januar 2004, 12:55 »
Og for å svare den som skrev dette innlegget, så skal jeg prøve å forklare forskjellen på vold og "slossing". Vold er en psykisk eller fysisk handling som sårer/ødelegger en annen person. Det finnes både direkte og indirekte former av vold. Jobber for tide i skole, så jeg har vært på seminarer og antivoldsarbeid og der fikk jeg lære mye.

"Slossing" eller "fighting" som jeg liker å kalle det er en sport. Det er ikke et personlig angrep for å ødelegge denne personen psykisk. Det er to frivillige som går inn i ringen og måler teknikk, styrke og ferdigheter. Begge vet forutsetningene for å gå inn i ringen og begge tar ansvar for seg selv og den andre i ringen. Man har selvfølgelig hørt historier om boksere som fortsetter matchen på parkeringsplassen etterpå, men det har jo også skjedd uttallige ganger med fotballspillere, tennisspillere osv osv. I sportens renhet er den ikke vold. Det er en konkurranse, en måte å måle ferdigheter opp i mot en annen i en svært ren og underholdene gren. Det er få handikap å dele ut og det er få handikap som beskytter.

La oss si at du fikk en uendelig trang til å bli slått i ansiktet. Du spør din beste venn og etter mye overtalelse gjør han det. Er det da vold? Eller når du lekebryter med den lille nevøen din og han kommer til skade. Du mente ikke å skade ham, men det skjedde som et resultat av brytningen. Er det vold? Er det vold å  takle en i fotball?

Vold er når man vil skade en person. Når man vil ødelegge en person enten psykisk eller fysisk. Når man fighter i en ring vil man ikke ødelegge en person til sin egen tilfredstillelse i å ødelegge ham. Man vil vite at man er bedre enn ham og man er beredt på å gjøre det som trengs for å bevise det.

Når to fightere fighter en match og den ene vinner og den andre blir skadet er ikke det vold.

Når den som er skadet to uker senere banker på døren og slår den andre ned, da er det vold.

Skjønner du forskjellen?

Utlogget Socrates

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Re:shootfighing
« #20 : 16. januar 2004, 17:31 »
woohoo, det fikk visst reaksjoner Grin

Må vel prøve å svare for meg, tar det i senere i natt, har ikke tid nå Tongue

edit: eller ikke. greit. jeg gir meg. Har altfor lite erfaring og argumenter til å vinne diskusjonen uansett. Det med apekatter var egentlig litt satt på spissen, beklager om det kom ut feil Undecided

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:shootfighing
« #21 : 19. januar 2004, 02:42 »
Hvis du skal reise helt fra Bodø Eztewez, så si ifra når du reiser, så kan vi møtes i Oslo. Jeg er sikkert på samme nivå som deg, og har kanskje noen av de samme ideene om framtiden.

Så stikker vi til gymen til Hytten, og får de blåmerkene som trengs!

Noen flere som henger seg på?

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Re:shootfighing
« #22 : 19. januar 2004, 09:54 »
Blir nok ikke noe instruktør av meg med det første, men det kunne jo ha vært artig å sloss med dere likevel. Tongue
Bare å si fra når dere skal, så skal jeg se hva jeg gidder Wink

-kj

Utlogget Feddera

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Re:shootfighing
« #23 : 19. januar 2004, 19:09 »
Sitat
Den var til shooter, ja, det har du helt rett i.

Til Socrates mener du vel...  Tongue

Kunne godt tenke meg å dra til Oslo å trene litt jeg også, så bare si fra om dere drar  Smiley

(Du knakk forresten fingeren min når vi sparret i går Eztewez, så nå blir det ikke trening på meg på en stund, grrr...)

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Re:shootfighing
« #24 : 20. januar 2004, 10:04 »
Bra at man tåler en støyt Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!