Skrevet av Emne: Raser ned i vekt... Tips ønskes?  (Lest 2037 ganger)

Utlogget JB101

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Raser ned i vekt... Tips ønskes?
« : 04. april 2008, 20:57 »
Hei Smiley

Jeg raser ned i vekt uten å ønske det, har tydeligvis et kostholdsproblem Huh Er 180 cm høy. I oktober i fjor veide jeg 85 kg. Da fikk jeg vite at jeg, grunnet gresspollenallergi, har kryssallergi mot: 1. Kornsortene bygg, rug, havre, hvete. 2. Belgfrukter: f.eks soyabønner. 3. Melon. Etter dette har jeg ikke spist brød. I dag 5 mnd senere veier jeg 77kg. Minus 8kg! Dette inkluderer 3 uker med mage-sjau etter en ferietur. Får negative kommentarer for at jeg har tatt så mye av. Jeg kan gjerne tenke meg å gå opp igjen til 85 kg...

Jeg trener 5 dager i uken; mandag vekter, tirsdag spinning 1,5 time, onsdag vekter, torsdag spinning 45 minutter, fredag vekter. Lørdag og søndag fri. Trening dag 1: bryst, skuldre og triceps. Trening dag 2: rygg, bein og biceps.

En typisk matdag er som følger:
Frokost: 2 egg og en håndfull ris
Lunch: 1 kyllingfillét og ris
Middag: ca 150 gram torsk og ris + brokkoli + grønnsaker
Etter trening: oppløst pulver kreatin, ris og kylling, eller ris og fisk
Kvelds: 3 knekkebrød med makrell i tomat
Innimellom: Nøtter, knaskegulrot, spelt knekkebrød med leverpostei og rødbeter.

Er det noen som har forslag til hva jeg bør endre?


Smiley


Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Raser ned i vekt... Tips ønskes?
« #1 : 04. april 2008, 23:57 »
Du spiser veldig lite fett i følge oppsettet ditt. Jeg ville i hvert fall begynt med å legge til sunt fett til flere av måltidene. Sånn som det ser ut er det bare makrellen i tomat som gir deg noe særlig. Øk inntaket av nøtter, bruk oliven- eller rapsolje på salat, spis fet fisk (laks, ørret, makrell). Dessuten kan du helt sikkert øke på mengdene på det du spiser av proteiner, øk feks fra 150 g torsk til i hvert fall 200 (og bytt gjerne torsken ut med noe med mer fett).

Dessuten har du jo mange muligheter til å spise gode ting også, som feks sandefjordssmør til torsken Wink

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Raser ned i vekt... Tips ønskes?
« #2 : 05. april 2008, 00:09 »
Flere kalorier og mindre spinning vil gjøre at du går opp i vekt.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Raser ned i vekt... Tips ønskes?
« #3 : 08. april 2008, 12:10 »
Det er enkelt og greit. Spis mer! Mihoe kommer med mange gode forslag. Få i deg mer sunt fett. Dette er enkle tiltak som vil øke kaloriinntaket betraktlig. Avocado er også en ting du kan få inn i kostholdet ditt. Mye sunt fett og innholder bra med kalorier. Som Mihoe sier; kjør på med nøtter og olje! Også er det en ide og drikke endel kalorier. Melk, smoothie, juice osv.. Lykke til Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Raser ned i vekt... Tips ønskes?
« #4 : 08. april 2008, 12:31 »
Det er nok ikke så enkelt, hvis du har Cøliaki. Har du fått bekreftet at du har dette? Cøliaki er altså gluten-allergi ( hvete, rug)

Det som skjer ved Cøliaki er at man ikke absorberer fett! , så en diett for en som har gluten-allergi burde være en fettfattig kost. Det fettet du får i deg burde også være av den sunne typen. Proteiner burde du få i deg mye av.

En del utvikler også laktose-intoleranse samtidig med cøliaki, så det kan være en idè å sjekke dette også.


Du kan også ha en sykdom som heter malasorpsjon, som vil si at du har redusert opptak av næringsstoffer. Den kan være spesifik også, dvs at den kun omfatter enkelte næringgstoffer.


Ser også at du har hatt gastritt ( magekatarr) etter en ferietur.
Dette er som regel ikke farlig, men du skal være obs på kronisk gastritt (Kronisk magekatarr- betennelse i magesekken)
Sannsynligvis ikke det du har fått, men kan være greit å sjekke ved røntgen eller gastroskopi.

Sa brura

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Raser ned i vekt... Tips ønskes?
« #5 : 08. april 2008, 12:32 »
Kjøp deg ei flaske tran og ei falske udo`s choise, ta 2 ss av hver 2 ganger om dagen. Da får du en del ekstra kcal og kose deg med Grin
Anbefaler å ta Udo`s først, så tran med sitronsmak etterpå siden udos smaker så vanvittig jævlig biggrin
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!