Skrevet av Emne: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter  (Lest 20869 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #15 : 02. februar 2011, 12:55 »
Høyt forbruk av begrensede petroleumsprodukter, samt stor slitasje på vei/bil.

Der sa du det. Bruk det opp. Det fører bare med seg økonomisk vekst, innovasjon og ny miljøvennlig teknologi. Og litt kortsiktig forurensning, selv om teknologien for å kjøre tilnærmet miljønøytralt(ikke CO2) er tilstede.

Det er bare opp til politikerne å legge opp til avgiftskutt på miljøvennlige biler, deretter bruke opp resten av oljen, også bli et skatteparadis som Luxembourg.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #16 : 02. februar 2011, 12:58 »
Jeg mener alle mennesker må ta ansvar for sitt eget liv. Det finnes ingen politisk ideologi som kommer alle til gode, og de fleste gode tiltak benytter seg av både pisk og gulrot.

Så da er du altså imot velferdstaten og de avgifter vi blir pålagt fra politisk hold?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #17 : 02. februar 2011, 13:01 »
Hva kommer strømprisene til å ligge på om alle fiser rundt i elbiler? Sannsynligvis astronomiske strømpriser. Nei takk.


Vell det skal ikke de helt store utbyggingene og effektiviseringen til for å få til dette. Desutten koster det jo svært lite å kjøre elbil idag, så vi har jo fortsatt en god margin her

De "fattige" er i dette tilfellet de som ikke har råd til å bruke bilen for å komme seg til jobb(som i noen tilfeller vil føre til at man ikke kommer seg på jobb i det hele tatt) hvis drivstoffprisene dobles.

Men fattig i seg selv er et vagt ord, da det til enhver tid blir målt utifra medianen av det totale antallet i befolkningen. Så fattig er egentlig blitt et ord for å beskrive lønnsforskjeller, og har ingenting med fattige å gjøre.

Ja som sagt, jeg er ikke for denne løsningen, selv om vi for lengst burde hatt avgiftstrykket på forbruk og ikke det å eie bil. Men 26 kroner literen i tillegg til de avgiftene vi har idag og ikke minst en økning av bomveiavgifter er jo helt bak mål. Jeg lurer litt på hva som ligger til grunn for denne voldsomme heksejakta på norsk bilbruk Huh

Når det er sagt så syns jeg ikke noe synd på de få skrekkeksemplene folk lister opp her. Når den nye Teslaen kommer om et par år kommer Think til å se så gammeldags ut at tom. hun i kassa på Rimi kan ta seg råd til elbil. Derimot syns jeg synd på de som kommer til å ligge utsatt til for disse klimaendringene vi har vært alt for tafatte til å ta tak i.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #18 : 02. februar 2011, 13:04 »
Jeg tjener godt, men jeg velger likevel å bo i nærheten av jobben min. På den måten sparer jeg tid og penger.

Er det forresten billig å bo der du bor? En av grunnene til at mange velger, eller må pendle, er jo fordi det er dyrt å bo nær jobben.

Her i Oslo koster det fort 2000-3000 kr mer i mnd. å leie for en halvparten så stor leilighet som det man kan få 30-45 min. utenfor byen. Man kan spare endel på drivstoff eller kollektiv, men er ikke alltid det lønner seg.

Og hvis man skal kjøpe er det enda verre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #19 : 02. februar 2011, 13:05 »
Tja, er bare å sette igang med kjernekraftverk- og vannkraftverkbygging det.

Halve prisen er avgifter uansett. Pluss at statlige og kommunale bedrifter tar ca. 20 %.  En nedgang på 50 % er ikke utenkelig om man konkurranseutsetter nettverkene, og fjerner det meste av avgiftene. Etterhvert som tillbudet øker vil etterspørselen synke, og prisene vil bli enda lavere.

Hvorfor gjør de ikke det da når folk allerede nå sliter med alt for høye strømregninger?
Lar gasskraftverk stå uten drift, selger strøm til utlandet selv om de vet at det kommer å sparker de i ræva når vinteren kommer?
Selger gass til utlandet for så å kjøpe strøm tilbake for en mye høyere pris.
Lar plattformer få strømforsyning fra land, når de i stedet kan bygge gassturbiner til el.forsyning der ute.
Noe er galt med våre politikere..
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #20 : 02. februar 2011, 13:06 »
Jeg er enig i det meste du sier her.

Derimot syns jeg synd på de som kommer til å ligge utsatt til for disse klimaendringene vi har vært alt for tafatte til å ta tak i.

Hva mener du her  what
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #21 : 02. februar 2011, 13:09 »
Hvorfor gjør de ikke det da når folk allerede nå sliter med alt for høye strømregninger?
Lar gasskraftverk stå uten drift, selger strøm til utlandet selv om de vet at det kommer å sparker de i ræva når vinteren kommer?
Selger gass til utlandet for så å kjøpe strøm tilbake for en mye høyere pris.
Lar plattformer få strømforsyning fra land, når de i stedet kan bygge gassturbiner til el.forsyning der ute.
Noe er galt med våre politikere..

Når det gjelder salg av strøm til utlandet, er det noe de private aktørene gjør for å tjene mer penger.

Når det gjelder resten er det en blanding av CO2-politikk, og vanlig politisk byråkrati som gjør at ting går tregt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #22 : 02. februar 2011, 13:11 »
Hvorfor gjør de ikke det da når folk allerede nå sliter med alt for høye strømregninger?
Lar gasskraftverk stå uten drift, selger strøm til utlandet selv om de vet at det kommer å sparker de i ræva når vinteren kommer?
Selger gass til utlandet for så å kjøpe strøm tilbake for en mye høyere pris.
Lar plattformer få strømforsyning fra land, når de i stedet kan bygge gassturbiner til el.forsyning der ute.
Noe er galt med våre politikere..

Nei, noe er galt med oss som finner oss i alt dette Smiley

Jeg er enig i det meste du sier her.

Hva mener du her  what

Havnivåstigninger som vil ha dramatiske virkninger for vietnamesere, indiere, egyptere and so on. Jeg kunne nevnt Nederland her, men de har jo faktisk ressurser til å takle disse utfordringene. Du har vell sikkert fått med deg noen av konsekvensene av klimaendringene, selv om de anslåtte temperaturstigningen og havnivåstigningen fortsatt varierer fra ulike hold.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #23 : 02. februar 2011, 13:14 »
Her treffer du spikeren på hodet. Dette er et bra eksempel på at sosialistisk politikk ofte rammer de svakeste, samtidig som de rikeste forblir uberørt.

klassisk den der,det essensielle her er at staten norge skal tjene penger,dette fikk meg til å tenke på ett program jeg så på tv fra USA Canby, OREGONhvor bussene i byen var GRATIS rett og slett,høres ut som det kommer rett ut av en sosialist-propaganda ønskeliste"som de vil at vi skal tro"men dette var faktisk sant og det var USA,de værste og dummeste,hvilken SEIER for miljøet OG de svake,er amerikanerne sosialister tro?eller TENKER og GJØR de kanskje mer for miljøet OG de svake enn vi noengang klarer å prøve å FORTELLE at vi gjør?og det uten tusenvis av milliarder på bok..

The city's bus system is Canby Area Transit (CAT).buses are free and ...

en.wikipedia.org/wiki/Canby,_Oregon -


Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #24 : 02. februar 2011, 13:15 »
Når det gjelder salg av strøm til utlandet, er det noe de private aktørene gjør for å tjene mer penger.

Når det gjelder resten er det en blanding av CO2-politikk, og vanlig politisk byråkrati som gjør at ting går tregt.

Hvorfor forbyr ikke politikerene denne formen for å drive butikk da?
Nå er jo ikke dette noe nytt, men har kommet snikende hver vinter de siste åra. Rart ingen drar handa uta av ræva å får fortgang i dette. Virker ikke som de vil det beste for befolkningen.
At vår olje og energiminister enda sitter med ræva trygt plantet i ministerposten er for meg ett stort spørsmål. Kan han kjøre alt rett i dass uten at han blir sparket ut av stolen?
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #25 : 02. februar 2011, 13:16 »
klassisk den der,det essensielle her er at staten norge skal tjene penger,dette fikk meg til å tenke på ett program jeg så på tv fra USA hvor bussene i byen var GRATIS,høres ut som det kommer rett ut av en sosialist-propaganda ønskeliste"som de vil at vi skal tro"men dette var faktisk sant og det var USA,de værste og dummeste,hvilken SEIER for miljøet,er amerikanerne sosialister tro?eller TENKER og GJØR de kanskje mer for miljøet OG de svake enn vi noengang klarer å prøve å FORTELLE at vi gjør?

The city's bus system is Canby Area Transit (CAT).buses are free and ...

en.wikipedia.org/wiki/Canby,_Oregon -



Er jo liten tvil om at det bedrives klimatiltak og utvikling i USA også, men de ligger fortsatt ganske tynt ann ift. energiforbruk pr. innbygger så jeg tror ikke du og Tea Party bevegelsen din kommer noe særlig lengre her..
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #26 : 02. februar 2011, 13:19 »
Er jo liten tvil om at det bedrives klimatiltak og utvikling i USA også, men de ligger fortsatt ganske tynt ann ift. energiforbruk pr. innbygger så jeg tror ikke du og Tea Party bevegelsen din kommer noe særlig lengre her..

Det er bare en liten forbanna forskjell,og det er at de er smarte og godhjerta nok til å ikke gjøre det på folkets og de svakeste bekostning for å tjene mest mulig penger,og de faktisk gjør tiltak som VIRKER,her kan vi ikke fjerne halvparten av avgiftene på buss og tog engang,enda det er like dyrt som å kjøre bil i miljøets navn...snakker vi enda miljø eller TROR DU vi kan snakke om noe annet??

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #27 : 02. februar 2011, 13:20 »
Havnivåstigninger som vil ha dramatiske virkninger for vietnamesere, indiere, egyptere and so on. Jeg kunne nevnt Nederland her, men de har jo faktisk ressurser til å takle disse utfordringene. Du har vell sikkert fått med deg noen av konsekvensene av klimaendringene, selv om de anslåtte temperaturstigningen og havnivåstigningen fortsatt varierer fra ulike hold.

Didn't U get the memo? It's all a scam and the earth is cooling.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #28 : 02. februar 2011, 13:27 »
Hvorfor forbyr ikke politikerene denne formen for å drive butikk da?
Nå er jo ikke dette noe nytt, men har kommet snikende hver vinter de siste åra. Rart ingen drar handa uta av ræva å får fortgang i dette. Virker ikke som de vil det beste for befolkningen.
At vår olje og energiminister enda sitter med ræva trygt plantet i ministerposten er for meg ett stort spørsmål. Kan han kjøre alt rett i dass uten at han blir sparket ut av stolen?

Å forby det frie marked kommer ingen til gode, det har blitt bevist før. Problemet er ikke at strømmen blir solgt til utlandet om sommeren, problemet er at staten driver dårlig og avgiftsbelegger høyt.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #29 : 02. februar 2011, 13:27 »
Jeg er interessert i den politiske siden av denne diskusjonen. Men jeg ser vi har ulike utgangspunkt da jeg tror på menneskeskapte klimaforandringer, så da er det jo strengt tatt ikke så politisk (morsomt) lengre..

I'm out Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!