Skrevet av Emne: Maries trenings- og bildelogg  (Lest 100575 ganger)

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Trening 31/10-11
« #30 : 31. oktober 2011, 20:40 »
Da er dagens viktige gjøremål gjort, som inkluderer to treningsøkter.

På skolen i morgest hadde vi litt av hvert av aktiviteter. En del løping, litt trillebård, litt hinking, hopp på tjukkas, og en god del sit-ups. Mye litt sært, men gøy og svettende var det i alle fall!

Kickboxingen nå, i kveld, var som den oftest er. Skyggeboksing, bryting, reaksjon, trillebård, og litt for mange armhevinger for stive meg. Alt i alt en god trening Grin

Jeg tenkte jeg i tillegg skulle legge til et par "utgangspunktbilder", slik at ikke jeg bare har bilder av formen min fra i fjor. Er jo ikke den som skal være i fokus for meg nå. Så, her er to jeg tok i dag.


Utlogget Gustavsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #31 : 31. oktober 2011, 21:08 »
Deilig pige..

Utlogget rambonot

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #32 : 31. oktober 2011, 21:39 »
Yammi  Shocked

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #33 : 01. november 2011, 13:04 »
Du har et veldig godt utgangspunkt til å starte på igjen da Wink Skal følge med! Ser bra ut! Cheesy Stå på!
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #34 : 01. november 2011, 14:37 »
Du har et veldig godt utgangspunkt til å starte på igjen da Wink Skal følge med! Ser bra ut! Cheesy Stå på!

Joda, har ikke rukket å komme helt på bærtur enda, heldigvis Grin Tusen takk! Det skal jobbes her Grin

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #35 : 01. november 2011, 19:09 »
Kva er målet med treninga di?
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Utlogget Marjepie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #36 : 01. november 2011, 19:21 »
Ja, da er jeg fast bestemt på at motivasjonen skal tilbake, så jeg prøver meg på litt logging her inne. Jeg er 18 år. Startet å trene styrke (vekter) litt før jeg fylte 16, og har trent ganske jevnt siden da. Muskler har alltid fascinert meg, noe venner av meg ikke skjønner noe av. Det er også en av grunnene til at jeg "oppsøker" andre som også stopper når de ser en sterk menneskekropp. Dette vil motivere meg.

Det har nå gått hele to måneder mellom styrkeøktene mine, noe som er lenge for meg som sjeldent hadde mindre enn 3 i uka. I dag var det på'n igjen, og tenker jeg i samme slengen kan loggføre treningen min her inne for litt ekstra motivasjon.

Det var utrolig deilig å komme i gang igjen, selv om det ikke var de tyngste vektene som ble løftet nå, i "startfasen". Ble gjennomkjøring av hele kroppen i dag.

Oppvarming: ellipsemaskin

Bulgarske utfall
3x10reps
> direkte fra 3. til 1x8reps

Legextention
3x10reps
> direkte fra 3. til 1x8reps

Lårcurl - 3x10reps

Benkpress
To oppvarmingsset
3x10reps

Flyes - 3x10reps

Skulderpress - 3x10reps

Sidehev - 3x10reps

Roing m. svært lav motstand (sliter med svake underarmer når jeg trener rygg)

Superset Biceps og Triceps i maskin:

Biceps
2x10reps
1x9reps

Triceps
3x10reps

Avsluttet med 20 minutter gange på tredemølla (6% stigning)

Varighet på økt: 1t 45min

Legger til et bilde av (litt av) formen for ett år siden. Var året 2010 formen min var på sitt beste. Nå er den ikke like bra, but I'm getting there, og denne gangen skal den bli både bedre og sterkere!


kjempe kjekt å se at det er andre jenter som synes muskler er fint å gjerne vil ha det Smiley jeg har også det ønsket å har også venner som stusser Tongue Har trent styrke siden jeg var 14 år å hadde ett års pause nå i 2010 nå er jeg 19 år å fullt tilbake med ett mål Wink Bli kjekt å følge deg fremover, stå på Cheesy
Tidligere nick på tf: Miemarie

Tidligere perser 2006, 2007,2008,2009:
Benk 60 kg   Med skjorte 75 kg
knebøy 75 kg
Markløft 85 kg
-----------------------
Trener på Avancia Sport Center Smiley
Målet er å se veltrent ut å litt til, er ei jente som ikke er redd for å få muskler på kroppen Wink

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #37 : 01. november 2011, 19:29 »

kjempe kjekt å se at det er andre jenter som synes muskler er fint å gjerne vil ha det Smiley jeg har også det ønsket å har også venner som stusser Tongue Har trent styrke siden jeg var 14 år å hadde ett års pause nå i 2010 nå er jeg 19 år å fullt tilbake med ett mål Wink Bli kjekt å følge deg fremover, stå på Cheesy

Ja, da er vi i samme båt gitt, og fint er det at vi er flere! Har du treningslogg du, eller? Smiley

Kva er målet med treninga di?

Målet mitt er vel å komme i en form jeg trives med. Slik det er nå, går jeg rundt og er misfornøyd med meg selv og min egen form/kropp. Jeg vil vente å se hvordan treningen går, og hvordan fremgangen min er, før jeg eventuelt setter meg nye mål. Jeg skal bli sterk og fit Grin Mer komplisert er det ikke.

Utlogget Marjepie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #38 : 01. november 2011, 19:33 »
Ja, da er vi i samme båt gitt, og fint er det at vi er flere! Har du treningslogg du, eller? Smiley


Jeg hadde treningslogg her for 3 år siden så det er ei god stund sia, men hadde den i noen år. Vurderer litt fram og tilbake om jeg skal ha det hadde jo vært morsomt igjen men.
Hvor er det du trener ? Smiley
Tidligere nick på tf: Miemarie

Tidligere perser 2006, 2007,2008,2009:
Benk 60 kg   Med skjorte 75 kg
knebøy 75 kg
Markløft 85 kg
-----------------------
Trener på Avancia Sport Center Smiley
Målet er å se veltrent ut å litt til, er ei jente som ikke er redd for å få muskler på kroppen Wink

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Trening 1/11-11
« #39 : 01. november 2011, 19:53 »
Dagen i dag har bestått av to herlige treningsøkter.

Økt 1 startet kl. 06.45, og besto av jogg og rask gange.

21 min jogg - 10,0-10,5 km/t (3,5 km)
40 min gange - 6 % stigning - 6,5-7,0 km/t (8 km, ca. 600 k/cal)
= 61 minutter

Økt 2

10 min roing til oppvarming

Skråbenk m hantler
15reps 10kg
10reps 12,5kg
10reps 15kg
10reps 17,5kg
7reps 20kg
6reps 20kg > direkte på 8reps 12,5kg

Flyes m hantler
8reps 12,5kg
6reps 15kg
6reps 15kg

Skulderpress m hantler (stående)
9reps 10kg (merkbart sliten i skuldrene)
6reps 12,5kg
5reps 12,5kg
7reps 10kg

Sidehev m hantler
10reps 5kg
8reps 7kg (to siste annenhver arm)
8reps 7kg
8reps 7kg

Framoverbøyd sidehev m hantler
10reps 3kg
10reps 4kg
10reps 4kg

En-arms roing m hantler
8reps 15kg
5reps 20kg
5reps 20kg
5reps 20kg

Bieceps i apparat
10reps 14kg
8reps 23kg
3reps 30kg
4reps 23kg

Triceps pressdown
10reps 50kg
4reps 57kg
5reps 57kg > direkte på 7reps 43kg

Varighet: 1t 20min
Kommentar: En bra treningsdag. Kjente jeg fikk pusha godt, til tross for at det er lenge siden siste ordentlig harde økt. Nå er jeg i gang!

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #40 : 01. november 2011, 19:56 »
Jeg hadde treningslogg her for 3 år siden så det er ei god stund sia, men hadde den i noen år. Vurderer litt fram og tilbake om jeg skal ha det hadde jo vært morsomt igjen men.
Hvor er det du trener ? Smiley

Åja, jeg skjønner! Hadde vært gøy om du hadde startet logg igjen, da Grin Jeg trener på Impulse, om du vet om det. Ikke det beste, mtp. at jeg ikke treffer mange som interesserer seg for tøff styrketrening der. Det vil si at jeg som oftest trener alene, noe som er litt lite motiverende til tider. Du da, hvor trener du? Smiley

Utlogget eyzteinn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

  • Fysioterapeut som studerer styrkeløft
Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #41 : 01. november 2011, 20:12 »
Spesifikke mål er greit å ha, sjø. Om du ikkje har det, når du jo aldri målet! Då vil jo målet berre bli lengre og lengre framme! Aldri fornøyd! Og då har du plutselig ei usunn sjel i ein sunn kropp!
All-time high: Bøy: 100 kg. Benk: 85 kg. Mark: 140 kg. Press: 60 kg

Pr dags dato: Mark: 3x5x135 Bøy: 3x5x 50 Styrkevending: 2x3x70 Benk: 3x5x70. Press: 3x5x47.5


Har som mål å verta Noregs Sterkaste 100-åring i 2082, i bøy, benk, mark og press. Driv no og byggjer opp styrken etter eit skulderproblem, og ein meniskskade.

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #42 : 01. november 2011, 20:15 »
Spesifikke mål er greit å ha, sjø. Om du ikkje har det, når du jo aldri målet! Då vil jo målet berre bli lengre og lengre framme! Aldri fornøyd! Og då har du plutselig ei usunn sjel i ein sunn kropp!

Jojo, du har kanskje rett der. Jeg skulle jo gjerne konkurrert en gang langt der framme, da, men for øyeblikket ser jeg hvor bra formen kan bli, og har en vekt jeg skal ned til litt etter litt Smiley

Utlogget Marjepie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #43 : 01. november 2011, 20:28 »
Åja, jeg skjønner! Hadde vært gøy om du hadde startet logg igjen, da Grin Jeg trener på Impulse, om du vet om det. Ikke det beste, mtp. at jeg ikke treffer mange som interesserer seg for tøff styrketrening der. Det vil si at jeg som oftest trener alene, noe som er litt lite motiverende til tider. Du da, hvor trener du? Smiley

Jeg har vurderte det å jeg går litt frem og tilbake og lurer på om jeg skal men tror jeg ikke gjør det enda tenker på det litt til. JEg savner å få tilbakemeldingen fra folk og få ros/krittikk og råd det gjør jeg. Jeg har ikke hørt om impulse før , er du fornøyd eller? Jeg trener på avancia på Skedsmokorset, det er helt greit, jeg kunne ønske det var fler jenter på min alder som trente slik som jeg gjør ikke bare gruppe treninger og kondisjon. Det er også uvant med tanke på at det gymmet jeg trente på før ( kommer egentlig fra Møre og Romsdal men flyttet ned hit sommern 2010) der kjenner alle alle og vet hvem de fleste er, mens her på Avancia kjenner jeg ingen å det er litt uvant å ja det er litt stusselig nå og da, men de som er der er hyggelige og det er ett variert miljø Smiley Driver å trener ett nybegynner program nå har gjort det nå i 2,5 måned for å bli kjent med apparatetene der og terpe teknikkene noe som jeg synes har hjulpet. nå skal jeg om 2 uker få nytt program å det gleder jeg meg til å få litt mer futt over det Smiley 
Tidligere nick på tf: Miemarie

Tidligere perser 2006, 2007,2008,2009:
Benk 60 kg   Med skjorte 75 kg
knebøy 75 kg
Markløft 85 kg
-----------------------
Trener på Avancia Sport Center Smiley
Målet er å se veltrent ut å litt til, er ei jente som ikke er redd for å få muskler på kroppen Wink

Utlogget Mariebrawo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 268

Sv: Maries trenings- og bildelogg
« #44 : 01. november 2011, 20:33 »
Jeg har vurderte det å jeg går litt frem og tilbake og lurer på om jeg skal men tror jeg ikke gjør det enda tenker på det litt til. JEg savner å få tilbakemeldingen fra folk og få ros/krittikk og råd det gjør jeg. Jeg har ikke hørt om impulse før , er du fornøyd eller? Jeg trener på avancia på Skedsmokorset, det er helt greit, jeg kunne ønske det var fler jenter på min alder som trente slik som jeg gjør ikke bare gruppe treninger og kondisjon. Det er også uvant med tanke på at det gymmet jeg trente på før ( kommer egentlig fra Møre og Romsdal men flyttet ned hit sommern 2010) der kjenner alle alle og vet hvem de fleste er, mens her på Avancia kjenner jeg ingen å det er litt uvant å ja det er litt stusselig nå og da, men de som er der er hyggelige og det er ett variert miljø Smiley Driver å trener ett nybegynner program nå har gjort det nå i 2,5 måned for å bli kjent med apparatetene der og terpe teknikkene noe som jeg synes har hjulpet. nå skal jeg om 2 uker få nytt program å det gleder jeg meg til å få litt mer futt over det Smiley 


Ja, du kan jo tenke litt mer på det Smiley Jeg skjønner hva du mener. Det er OK på Impulse. Får trent det jeg skal, men er ingen gruppetimer osv. der, da. Ikke at jeg trenger det, da jeg mest sannsynlig ikke ville brukt denne fordelen uansett.

Er veldig bra at du har et forsiktig treningsprogram i starten når det er nytt senter og lenge siden du har trent ordentlig Smiley Mange som kan gå på en liten smell der!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!