Skrevet av Emne: Hjemmetrening - Innkjøp av vekter, pulver osv.  (Lest 1089 ganger)

Utlogget Neas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Hallo! Jeg skal hive ut alle møblene på rommet mitt, og gjøre det til mitt eget trenings rom. Jeg skal begynne nokså seriøst, men har ikke penger til å betale studioregninger hver måned.

Jeg trenger vekter. Jeg skal trene hele kroppen min og bli skikkelig fit. (Sikter mest på armer, skuldre og mage.) Så har dere noen vekter å anbefale? Ikke det dyreste da. Trenger sikkert en benk og.

Så skal jeg kjøpe mat, drikke og pulver/vitaminer. Dietten kan jeg prøve og lage selv.

Om du kan, så sleng inn med anbefalinger til alt! Smiley Setter stor pris på hvert svar.

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

For å få det samme utbyttet en ville fått av å bruke utstyret de har på et treningssenter, så skal du tenke ganske langsiktig for å spare penger på å kjøpe eget utstyr.. Selv betaler jeg 870kr i halvåret, som tilsvarer 145kr/måned. Med tanke på at en spesielt i startfasen av styrketrening vil øke ganske mye på relativt kort tid, vil du ha behov for å skaffe ytterlig flere vektskiver, etc..

Beste anbefalingen jeg kan gi er igrunn å se på hvilke tilbud de ulike sentrene rundt deg har (styr unna sats/elixia da disse er svindyre uten medlemsavtalver via jobb e.l), og gå for dette.

Og nå skal jeg ikke si at du ikke har peiling på kosthold, etc.., men utifra posten din så virker det som du er ny i game'et:p Jeg tenker bare tilbake på den tiden jeg startet og skulle ønske noen hadde gitt meg en pekepinn på hva jeg burde spise, ettersom jeg trente en god del men fikk lite fremgang pga for dårlig kosthold. Kylling/kjøtt/fisk/egg er gode proteinkilder, spesielt 2kg first price kylling fra Kiwi. Det går også ann å kjøpe first price mørbradbiff til 129kr/kilo, som er ganske så bra pris for rødt kjøtt. For naturlig inntak av caseinprotein (protein som brytes ned og tas opp saktere enn de fleste andre typer, og som er smart å innta i starten av dagen samt før en legger seg) vil jeg anbefale mager kesam, med cottage cheese på en solid 2. plass! Med tanke på karbohydrater så er havre en super kilde (veldig lav glykemisk indeks, som fører til veldig lave svingninger i blodsukkeret), med fullkornsris/søtpoteter/fullkornspasta på en god 2. plass. Om du satser på vektnedgang (tap av fettprosent) vil jeg anbefale å kutte ut karbs ca. 4 timer før du legger deg, og kun innta hva enn karbohydrater en måtte finne fra grønnsaker og frukt etter dette. Her er et eksempel på hvordan en måltidsplan kan se ut:

Frokost: 1 kopp havre, 1 boks mager kesam, 1 scoop 100% whey, 2 tsk natreen (søtningsmiddel).
Måltid 2: proteinpannekaker laget på 3 dl havre, 2.5dl vann (la det svelle sammen i ca. 1 time), 6 eggehviter, 4 spiskeskjeer natreen, 1 boks cottage cheese, kanel.
Måltid 3: 2 kyllingfilleter, 1 halv paprika, sjampinjong, brokkoli, 50 gram (tørrvare) ris.
Måltid 4: 250gram oppskjært biff woket med minimais, sjampinjong, brokkoli og teryakysaus, 50gram ris (tørrvare)
Måltid 5: 2 kyllingfilleter, brokkoli
Måltid 6: 1 boks mager kesam m/kanel og 2 tsk natreen

Dette er da bare et eksempel på hvordan en diett kan se ut. Du ser her at bortimot alt som heter fett er ekskludert, men du tar ikke skade av å fyre inn en porsjon laks her for naturlig inntak av omega 3/6:)

Men som sagt, jeg ville sett litt rundt etter billige treningssentere, da dette er og blir den beste løsningen med tanke på alt utstyret en trenger for å trene seriøst. Jeg ville også sett litt rundt på nettet etter ulike programmer som folk har hatt suksess med, og prøvd meg litt fram med de. Om en starter fra scratch og prøver å lære alt uten å lære av noe eller noen, så kommer en ikke langt:p Her er en link til et program jeg prøvde for første gang i fjor høst, og fikk virkelig gode resultater fra:

http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-week-1-day-1.html

Du kan via "quick navigation" bla deg frem og tilbake mellom de ulike dagene, og hver av dagene har en video tilknyttet seg enten det er hviledag eller treningsdag. Du kan også navigere deg til hvilke tilskudd og hvilket kosthold som blir opprettholdt i løpet av denne perioden:)

Satser på at dette var til hjelp!
Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!