Skrevet av Emne: På tide med seriøst kosthold !  (Lest 1617 ganger)

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

På tide med seriøst kosthold !
« : 14. mai 2012, 16:58 »
Heihei , er klar over at det sikkert ligger 1000 emner her om akkurat det samme som jeg spør om , men vil ha noe som passer meg så spør allikevell Wink

Er 184cm , 75-76 kg så trenger gå litt opp i vekt. Målet blir å ligge på 82-83kg iallefall , vil ha ett kosthold som er bra for å bygge masse "mye proteiner" og ikke gå altfor mye opp i fett% "mindre fett" Har nå en fett% på rundt 15.

Går på skole fra 8-14 så blir vanskelig å få i meg stort mer enn ett måltid i den tiden der. Foreløpig så tenker jeg noe sånn :

07.00 : Havregryn i melk m/banan
            Proteinshake


(09.00)  Baguett med ost/skinke


12.00  Usikker på hva jeg skal ha her ? blir vanskelig å lage kyllingsalat osv hver dag , har dere ett godt alternativ i tilfelle ?


Trening kl 14.00

Etter trening : "15.30"      Proteinshake , noe annet jeg bør få i meg etter trening ?

Middag 18-1900 : spørst hva mams lager , men alt fra kylling , fisk , biff , stort sett ganske ren mat.

Kvelds : 21-2200  ZMA , men er litt usikker på hva annet ?


Må bli noe sånn , takker for alle gode innspill ! Wink 
   Den med () rundt er fordi det blir bare av og til , ikke hver dag Smiley         

Har trent i ca 1år med greie resultater , men er nysgjerrig på hvor mye et godt kosthold faktisk har å si. 16år forresten
If you do what you always did, then you will get what you always got

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: På tide med seriøst kosthold !
« #1 : 14. mai 2012, 22:11 »
Tja, jeg synes dette var veldig lite mat. Spørs jo selvfølelig mengden du spiser til frokost og lunsj da, men er det bare en bolle og en baguett så er det litt stusselig. Siden du går på skole og er 16 år så ville jeg holdt meg til god, gammeldags og tradisjonell niste. Kl 9, egg inn 2 brødskiver og en halv boks magerkesam. Så spiser du det samme kl 12, evt. noe kyllingsalat også. Til frokost tar du 1 skje rapsolje (sunt umettet fett). Kl 1530 tar du proteinshake og 1 banan. Så bør du klare å få deg i deg et proteinrikt måltid kl 17. F.eks. 1 kyllingfile i f.eks 2 stk tortillalefser (grove). Kl 1900. Middagen til hun mor. Kl 22:00 ZMA og 1 boks tunfisk. og 1 spiseskje olje. Da burde ting begynne å skje dersom du trener hardt og tungt. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: På tide med seriøst kosthold !
« #2 : 15. mai 2012, 01:22 »
For lite grønnsaker spør du meg! Folk tenker som oftest bare på fett, karbo og protein, men glemmer vitaminene og mineralene.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Weeekaaah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: På tide med seriøst kosthold !
« #3 : 15. mai 2012, 15:42 »
Hørres ut som en plan number1 , honnør for den Wink men hva med væske ? Er glad i melk og sjokomelk etter trening , men er kansje litt for glad i brus... Bør jeg bare kutte ut all brus å holde meg till vann og melk , eller ? Angående grønnsakene så får jeg ta agurk på egg skivene Wink
If you do what you always did, then you will get what you always got

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!