Skrevet av Emne: Bli slankere OG kraftigere?  (Lest 1227 ganger)

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Bli slankere OG kraftigere?
« : 17. januar 2005, 18:52 »
Jeg har trent hardt med vekter og spist proteinrik mat den siste måneden nå og har til nå hatt en grei muskeløkning. Det som irriterer meg er at jeg er en smule blautfeit, spesielt rundt hofteområdet og vil gjerne få vekk litt der.
Det jeg lurer på er om jeg kan slenge inn morgenturer 5-6 dager i uka, og få vekk litt fett samtidig som jeg bygger litt muskler med et proteinrikt kosthold? Jeg veier omtrent 80kg.
 
sjokk og vantro

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #1 : 17. januar 2005, 20:52 »
Det kan du absolutt gjøre. Dette vil være den mest effektive treningen for å minske fett%, samt beholde muskelmasse.
80-90% av energiforbruket dekkes av fettforbrenningen, samt at kroppen greier holde blodsukkernivået uten å tære på muskelaturen.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #2 : 17. januar 2005, 21:13 »
Det er jeg klar over, men er det mulig å fremdeles legge på meg muskelmasse mens jeg minsker fettprosenten?
sjokk og vantro

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #3 : 17. januar 2005, 21:17 »
Det er jeg klar over, men er det mulig å fremdeles legge på meg muskelmasse mens jeg minsker fettprosenten?
Ville ikke satsa på seriøs deffing samtidig, men hvis kostholdet ditt er riktig, og du holder deg til relativt lav intensitet på kardio - vil det la seg gjøre.

Det som er når du minsker i fett%, er at musklene kan virke større i og med at de blir mer markerte.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #4 : 17. januar 2005, 21:32 »
Jeg skal ikke ha en blodseriøs deff enda. Planen min er da å fortsette med tung løfting og masse proteiner mens jeg kutter ned på karbohydratene og går flere morgenturer i uka.
Jeg er ikke ute etter å bli rippa, men vil passe bedre inn i buksene mine,hehe. Har alltid slitt med fettansamlinger rundt hofteområdet, ENORMT irriterende.
Takker for svar=)
sjokk og vantro

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #5 : 17. januar 2005, 21:42 »
Har samme problem som deg Mr.Hoppstokk. Hvor mye spiser du for dagen i kcal?

Jeg har begynte med kardio etter trening. Ca 20-30 min (Spørs hvor lei/trøtt/tidstrengt jeg er). Ligger på rundt 4000kcal for dagen, og skal kutte litt her og. Håper at jeg kan få vekk litt fett ved kardioturene etter trening.

Tror jeg skal begynne med morgenturer før frokost lørdag og søndag og.

Noen som kan hjelpe meg med å kutte litt ned på kostholdet?

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=18742.0
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #6 : 17. januar 2005, 22:25 »
Det er nok liten tvil om at det å periodisere deff/bulk er det mest effektive. Men om du er helt fersk vil det nok være mulig å øke muskelmassen samtidig som du senker fettprosenten, selvom det ikke er det mest effektive.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Bli slankere OG kraftigere?
« #7 : 18. januar 2005, 15:25 »
Germ: hva jeg spiser om dagen i kcal har jeg ikke peiling på, prøver å ikke gjøre det for innvikla. Mange av måltidene består seg i en boks tunfisk mixet med appelsinsaft(for å drikke smørja), litt grøt/grovt brød/grovt knekkebrød, i tillegg til et glass melk og diverse frukt og grønnsaker.
Jeg får vel i meg rundt 250-300 proteiner om dagen, og proteiner er det eneste jeg teller noenlunde. Nå prøver jeg å spise betraktelig mindre karbohydrater. Kosttilskudd jeg tar er vitaminpiller, prottispulver (etter trening) og tran.

Dette kostholdet har jeg kjørt i litt over en måned nå (med litt for mye grisespising i jula) og er fornøyd med muskelveksten. Når man får kommentarer om man er blitt kraftigere så gjør man noe rett Grin 

Nå skal jeg bare kutte ned på karbohydratene og kjøre flere kardioøkter i uka, så får vi se åssen det går.

Fant denne artikkelen om å miste fett og øke muskelmasse: http://www.muscletalk.co.uk/losing-fat.asp
sjokk og vantro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!