Skrevet av Emne: Torkel Ravndal  (Lest 28179 ganger)

Utlogget swisslunatic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Re:Torkel Ravndal
« #15 : 19. april 2003, 22:42 »
Sitat
Sitat
Men en ting er sikkert: Torkel satte til livs store mengder med Wienerschizel på Sentrum Cafe en gang. Serveringsdama måtte bringe maten til ham i 12 reps, minst! Han hadde på den tiden en magekapasitet som "itj ligna grisen" for å si  det med et trøndersk uttrykk Cheesy
Jeg var ikke der selv, men snakka med han som skulle betale regninga..... Grin

Ja! En gang når han hadde oppvisning på Lena Bad så bodde han på Grand Cafe! Han spiste opp alt bacon'et! De måtte ta ned skiltet hvor det stod egg og bacon!!!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Re:Torkel Ravndal
« #16 : 19. april 2003, 23:54 »
Han fortalte ein gang om at han hadde ein avtale der han fikk drikke så mykje melk han ville, men han måtte i retur bedekke alle ungkvigene som bonden hadde på gården. Dette fortalte han at  han følte det var endå ein bonus.
Bonden på gården meinte at vist Torkel (Som var verdens største og sterkaste mann) kunne bedekke kvigene hans, så ville han få verdens største og sterkaste oksekalver. Korleis det gjekk veit eg ikkje for Torkjell sa at bonden måtte skrive under på at Torkel ikkje skulle ha noe foreldreansvar, han veit dermed ikkje om han er far til verdens størst og sterkaste kalver, men det går rykter om at bonden er mangemilionær sidan han skal ha hatt dei størst og mest kjøttfulle dyra i heile Norge, han skal siden ha solgt alle avlsdyra til Belgia der dei no er rekna som dei mest vanlige kjøtt feet der nede.
Det er nok muligens dette som gjer at Torkjell no er veganer.....
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget MartinW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 093
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 093

Re:Torkel Ravndal
« #17 : 20. april 2003, 01:13 »
Tror det verserer mange sanne og usanne rykter om Torkel Ravndal.
Jeg har uansett hørt en historie av en som ikke har noen som helst kjennskap til løfting eller styrketrening generelt.

På et lite tettsted med knapt 2000 innbyggere hadde Torkel Ravndal et show der han reklamerte med at "verdens sterkeste mann" skulle komme.
Mange av de som bodde i bygda møtte opp og ville beskue hva den sterke mannen var i stand til.
I og med at mannen jeg har hørt historien fra ikke har noen som helst kjenskap til løfting hadde han heller ikke så mye å fortelle.
Men en ting husket han, og det var at to virkelig sterke bønder fra bygda slo Ravndal i markløft.
Dette gjorde visst Ravndal meget irritert og han ble omtrent latterliggjort der.

Nå betviler ikke jeg at Ravndal var veldig sterk og virkelig en av de beste i sin tid, men det er uansett oppsiktvekkende at to personer som aldri har rørt en vektstang klarte å løfte mer enn han.

Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Torkel Ravndal
« #18 : 20. april 2003, 03:13 »
Når var kyssesyken?Huh

Utlogget swisslunatic

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Re:Torkel Ravndal
« #19 : 20. april 2003, 13:56 »
Når var kyssesyken?Huh

Det har han ikke fortalt meg! Jeg skal spørre ham når jeg ser ham! Sist jeg snakket med Erling så skulle Torkel begynne å trene sammen med ham! Med Erling! De skal gjøre come bakk begge to! Torkel hadde problemer med leddene. Men etter at jeg anbefalte glukosamin og celebra så har han blitt bra! Helt bra! De trener på loftet til mammaen til Erling! Eller "på vinden" som de sier på Svensk! Akkurat som når Erling var på topp! Erling skal ta igjen verdensrekorden i hacklift sier han! Verdensrekorden! I hacklift! Erling!!!!

Utlogget Skipper`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 463

Re:Torkel Ravndal
« #20 : 20. april 2003, 21:49 »
Tror det verserer mange sanne og usanne rykter om Torkel Ravndal.
Jeg har uansett hørt en historie av en som ikke har noen som helst kjennskap til løfting eller styrketrening generelt.

På et lite tettsted med knapt 2000 innbyggere hadde Torkel Ravndal et show der han reklamerte med at "verdens sterkeste mann" skulle komme.
Mange av de som bodde i bygda møtte opp og ville beskue hva den sterke mannen var i stand til.
I og med at mannen jeg har hørt historien fra ikke har noen som helst kjenskap til løfting hadde han heller ikke så mye å fortelle.
Men en ting husket han, og det var at to virkelig sterke bønder fra bygda slo Ravndal i markløft.
Dette gjorde visst Ravndal meget irritert og han ble omtrent latterliggjort der.

Nå betviler ikke jeg at Ravndal var veldig sterk og virkelig en av de beste i sin tid, men det er uansett oppsiktvekkende at to personer som aldri har rørt en vektstang klarte å løfte mer enn han.


Lenge leve bønder  Grin
POWERLIFTING................
BLOOD, GUTS, SWEAT AND CHALK

Utlogget weakman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 389

Re:Torkel Ravndal
« #21 : 20. april 2003, 22:48 »
hehe..testa no.. tok 22 Grin .... eller var det 2 :Smiley

Utlogget Dr.feelgood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

Re:Torkel Ravndal
« #22 : 20. april 2003, 23:08 »
Ravndal er VERDENS STØRSTE bløffemaker!! Her så eg kjem fra var det ei lita jente som knekte han i handbak!!!

Utlogget -=Gainer=-

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 209
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 209

Re:Torkel Ravndal
« #23 : 20. april 2003, 23:11 »
Har ikke forveksla han med Thomas Giertsen nå? Grin

Utlogget Epson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Re:Torkel Ravndal
« #24 : 20. april 2003, 23:55 »
Dette er jævlig tøft gjort. Sitte her anonyme og slenge ut dritt om kanskje den eneste styrkeløfter , ( tidlig strongman) som har vist sin styrke til et publikum som ikke er på stevner.

Vist har Ranvdal gjort mye rart, som da han tapt i håndbak på TV Norge for John Klevland, etter å ha fortalt at ingen kune slå han i dette landet! Men nå var jo ikke John Klevland noen smågutt heller da...

Men tenk litt på hva dere trykker ut av dere...

En orginal og morsom type Ravndal..  Og han har dratt 250 kg i markløft, med 1 hånd...

Og de bøndene som skal ha slått Ravndal i markløft... Tenk dere litt om før dere går på slike historier. Ravndal var den gangen en av de beste markløftere i verden.. Det var INGEN som slo han i markløft på bygde-Norge.. Det er helt sikkert.


Stå på Torkel...

Utlogget Epson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Re:Torkel Ravndal
« #25 : 20. april 2003, 23:58 »
Arnulf Wahlstrøm var også deltaker.. Og Jorma Raty, senere Bodybuilder.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Re:Torkel Ravndal
« #26 : 21. april 2003, 01:24 »
Dette er jævlig tøft gjort. Sitte her anonyme og slenge ut dritt om kanskje den eneste styrkeløfter , ( tidlig strongman) som har vist sin styrke til et publikum som ikke er på stevner.

Vist har Ranvdal gjort mye rart, som da han tapt i håndbak på TV Norge for John Klevland, etter å ha fortalt at ingen kune slå han i dette landet! Men nå var jo ikke John Klevland noen smågutt heller da...

Men tenk litt på hva dere trykker ut av dere...

En orginal og morsom type Ravndal..  Og han har dratt 250 kg i markløft, med 1 hånd...

Og de bøndene som skal ha slått Ravndal i markløft... Tenk dere litt om før dere går på slike historier. Ravndal var den gangen en av de beste markløftere i verden.. Det var INGEN som slo han i markløft på bygde-Norge.. Det er helt sikkert.


Stå på Torkel...


Dette er jeg enig i. Jeg vil anta at alle historiene om  bønder og andre "naturlige sterke" personer som har slått Ravndal i håndbak og markløft er minst like overdrevne som mange av løftehistoriene vi hører. Jeg har f.eks hørt fra flere som sier at Ravndal hadde tatt 430 kg i benk på en oppvisning. Det er sikkert folk som har tatt ham i håndbak, men hva så? At noen bønder som ikke trener har tatt ham i markløft høres helt usannsynlig ut. På oppvisningene jeg så på hjemstedet mitt på begynnelsen av 80 tallet så pleide han å invitere folk opp på scena for å prøve markløft. En gang var det en ganske stor kar som aldri hadde trent med vekter som dro 150 kg. En annen en som hadde trent med vekter som jeg vet var veldig sterk dro 200 kg selv om han ikke hadde dratt mark før. Da la Torkel på 50 kg til og dro det med en arm. Riktignok med reimer, og kanskje 20 kg skivene var litt "lette", men likevel... Noen år tidligere var det faktisk en "bonde-type" på ca 17 år som dro 200 kg uten å ha trent med vekter, men han var kjent for å være sinnssykt sterk, og var utvilsomt et enormt talent. Men dette er tross alt "bare" 200 kg! Jeg vil anta at bøndene som skulle ha slått Ravndal i mark (med to armer) måtte ha dratt over 300 kg, og det er helt usannsynlig.

Hvor gammel er Ravndal nå? Er det noen som vet når han sluttet med oppvisninger? Sist gang jeg så ham på oppvisning var på et diskotek i Molde i 1991. Da løftet han ikke vekter lenger, men slo spikere gjennom bord, bøyde jernstenger, knuste klosser/mursteiner og brøt håndbak. Det var mange som var med i håndbak, og mange som hadde rykte for å være sinnsykt sterke i håndtak. Alle disse var med. Når de hadde kåret en vinner, så brøt Ravndal med vinneren, og Ravndal brukte et par tidels sekund på å ta ham. Siden dette var i 1991 så måtte han allerede da være litt opp i åra?

Jan
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Re:Torkel Ravndal
« #27 : 21. april 2003, 01:50 »
At Torkel var sterk er det ingen tvil om. I følge PLUSA så var han den første i verden som drog 400 i mark.
Men han er nok også kansje den største skrønemakeren som har gått i to sko.
Han har blitt slått ned ein gang som eg veit om, han vart då slått ned bakifra. Personen som slo han ned vart satt i fyllearest, der vart han sittande temmelig lenge for Torkel satt på trappa utanfor å venta på han.

Torkel har og blitt slått i håndbakk av ein person på rundt 85 kg, som eg veit om, denne personen er aktiv og har deltat på fleire WM i håndbakk, dette var på midten av 90 tallet.  

Når det gjelder alle bønder som har slått han rundt om kring, så er nok det ikkje umulig, for han er tross alt ein gammal mann, med svært dårlig helse (asma)
At alle disse bygde tullingane skal ha slått han i mark og liknande når han var på det sterkaste, er svært lite trolig.
Det er utrolig merkelig at bønder skal være så fantastisk sterke, ka er det som gjer det då?Huh? Trening,miljø,arv???
Om det er trening pga. arbeidet deira og alle bønder er sterkare enn oss som trener med vekter så er det berre til å kasta stanga og kjøpe seg ein høygaffel og ein spade, så tenker eg at vi blir supermenn alle sammen
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Ole Brumm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Re:Torkel Ravndal
« #28 : 21. april 2003, 09:29 »
Torkel er i dag ca 68 år, og bor på Bryne pleiehjem i egen bolig. Han var veldig sterk helt frem til han var litt over 60 år. Så han gjøre 190 kg i Benkpress med smalt grep i Hokksund som 60 åring. Han bodde store deler av året i denne perioden i Eikerbyggdene og trente på studio til Svend. Og var en av dem som motiverte og hjalp Svend til å starte med strongman.
At han var en stor show mann er det ingen tvil om, heller ikke at han i yngre dager var en av de sterkeste menn på denne kloden  Grin
Men at noen lavpanna bønder skal ha slått han i Markløft er bare tull. Jeg tror på et punkt i hans liv at han hadde historiens sterkeste rygg, for han hadde ikke mye hjelp av beina i mark  Grin
Torkel fortalte mange skrøner, men hadde også en veldig seriøs og dyp side. Jeg hadde stor glede av mange seriøse samtaler med Torkel.
De som ikke skjønte når han skrøna må ha vært passe tette i pappen !
Torkel er en stor personlighet som fortjener stor respekt av oss alle !!!!!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!