Skrevet av Emne: Fullkroppsprogram!  (Lest 6121 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Fullkroppsprogram!
« #45 : 25. mars 2005, 14:58 »
Tung trening + tungt kosthold = tunge resultater! buttrock

H


Jepp jepp !!! :Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Fullkroppsprogram!
« #46 : 25. mars 2005, 15:18 »


Jeg skjønner ikke en gang i teorien hvordan man kan "isolere" det ytre tricepshodet fra de andre to hodene ved ulike øvelser. Fiberorienteringen er den samme på de tre hodene, og de fester i den samme senen i albuen. Det ytre hodet springer ut fra øverst på overarmen, slik at man ikke på noen måte kan øke strekket på dette hodet uten å øke strekket på de to andre hodene tilsvarende.

Når det gjelder det lange tricepshodet, vil man kunne få mer strekk på dette via tricepsøvelser der armen er hevet over hodet (f. eks. en- eller tohånds sittende hantelekstensjon bak hodet), fordi dette hodet i motsetning til de to andre springer ut fra området rundt skulderleddet, og ikke fra øverst på overarmen.

Har man problemer med å utvikle det ytre tricepshodet på tross av god bruk av tunge basisøvelser som smalbenk og dips, vil man ikke få dette hodet bedre fram ved hjelp av alskens isolasjonsøvelser. Da får man heller skylde på dårlige gener. Wink


Det er begrenset hvor mye man kan isolere ulike muskelfibre ved bruk av ulike øvelser. Fokuser heller på å bli sterk i de tunge basisøvelsene over tid! Hold fokuset på fornuftig progresjon og strikt utførelse, enten du trener fullkroppsprogram eller 4-splitt.

Tung trening + tungt kosthold = tunge resultater! buttrock

H

Det er nok gener ja, men det du nettopp sa var at det gikk an å isolere det lengste tricepshodet? Da kan man jo overutvikle det hodet, og det vil føre til at det ytre hodet blir underutviklet... Bare en teori...

Men du har nok rett i at det er vanskelig, om ikke umulig, å isolere det ytre hodet... Skal tenke på det og gi deg tilbakemelding om jeg kommer på noe lurt noe Wink
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!