Skrevet av Emne: Hvor mye trener proffene?  (Lest 2695 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hvor mye trener proffene?
« #15 : 24. april 2005, 17:47 »


Dette er helt feil. Man kan faktisk sitte i sofaen og vokse helt sinnsykt på steroider, å trene vil bare forsterke effekten.

Sinnsykt og sinnsykt..... det blir i så fall et definisjonsspørsmål. Smiley



Men generelt til denne tråden kan man jo bare ta en titt på treningskompisene til disse fyrene - som i mange tilfeller gjør ALT helt likt, likefullt er de 20-30 kg mindre..... Stikkordet er ganske enkelt gener. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MagnusF

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 251

SV: Hvor mye trener proffene?
« #16 : 24. april 2005, 18:01 »


Dette er helt feil. Man kan faktisk sitte i sofaen og vokse helt sinnsykt på steroider, å trene vil bare forsterke effekten.
det er nok dette som er helt feil.
bole som faan og sitte i sofan og ikke spise bra i det hele tatt. da vokser du helt sinnsykt.       


jeg foretrekker og stå over bolingen trene bra og spise bra og sove bra da vokser jeg optimalt.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvor mye trener proffene?
« #17 : 24. april 2005, 18:58 »
Men generelt til denne tråden kan man jo bare ta en titt på treningskompisene til disse fyrene - som i mange tilfeller gjør ALT helt likt, likefullt er de 20-30 kg mindre..... Stikkordet er ganske enkelt gener. Smiley

Akkurat.  Smiley Rådet jeg ga tidligere i tråden gjelder jo derfor også proffenes treningskompiser: Istedenfor å "herme etter proffene" og gjøre alt helt likt som dem, bør de i stedet finne sine egne treningsmetoder, tilpasset deres egne (og ikke IFBB-pro-kompisenes!!!) genetiske forutsetninger! Er ikke gitt at du blir stor, bare fordi du trener sammen med en som er stor - ofte er det beste å eksperimentere på egen hånd og finne sine egne metoder.

Nok en gang: Svaret på spørsmålet Hvor mye trener proffene? har ikke særlig relevans for hvor mye Peder, Bob Kåre eller Bølla (eller for den saks skyld Bestefar) på det lokale studioet bør trene.  Wink

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Great Dog

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

  • sjefenoverallesjefer
SV: Hvor mye trener proffene?
« #18 : 28. april 2005, 02:51 »
Jeg tror ikke det som går på bygging & styrke er noe mer basert på genetiske ulikheter (genetiske fordeler og ulemper) enn andre "idretter" !! - Slik jeg har lært meg å tolke det og ikke minst i henhold til sunn fornuft, er genetikkfaktoren svært oppskrytt..
Stagnasjon eller lite fremgang legges alt for enkelt til kontoen for dårlige gener
Genetisk dårlig disponert for å få styrke/muskler, er altså bare en unnskyldning for at man trener feil.. eller tror man trener riktig og ikke får ønsket fremgang
--man hører vel aldri noen si : "Jeg har svært lite fremgang fordi jeg trener og spiser fullstendig feil" eller : "Jeg har stagnert fordi jeg trener feil og spiser helt feil " Huh?
 
Det finnes vel knapt noen idretter med så mange trenings -og kostholdsvariabler som i denne idretten ! -og ergo sååååå mange muligheter for å trene/spise feil..

Jeg kan i farta nevne følgende 12 variabler når det gjelder selve treningen:
1hvilke øvelser
2hvor ofte
3hvor sakte/eksplosive i positiv og negativ utførelse
4Hvordan splitte kroppen hensiktsmessig
5antall sett
6antall repp
7Med/uten failure
8med/uten dropp out eller rp sett
9Lengden på pausen mellom setta
10med/uten supersett
11hvor lang hvile bør jeg ha
12hvordan bør jeg variere øvelsene..
(og det finnes sikkert flere variabler)

Satt på spissen, blir her å finne det riktige oppleggget like vanskelig som å få 12 rette i tipping -og selv med flere garderinger og større sannsynligheter for at gode lag slår dårligere lag, vet vi hvor vanskelig det er å oppnå selv 10 rette i tipping..
Tar vi i tillegg med 12 variabler innen kostholdet, blir byggeproblematikken enda mer komplisert ...

Så til slutt : hvorfor skulle det være så ekstreme genetiske forskjeller innenfor akkurat denne idretten, når det ikke forekommer så ekstreme forskjeller mellom individene innefor noen annen idrett  ??


Løft med den skrotten du har

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!