Skrevet av Emne: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)  (Lest 258658 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: 24.06.06: 240-135-240 på il kraftsport stevne!
« #540 : 05. juli 2006, 23:01 »
elixia 1900

trening med mark i sentrum.

kjørte raw sumo mark opp til 210x3 og 220x1 (+1 miss)

en arm's mark 90kg x 3 hver arm.

avsluttet med 20 rep på 140kg - gikk veldig ok. pusten gikk som en blåsebelg - men godt å kjøre litt høgrep i blant!

pushpresses 80 x 5, 90 x 2, 100 x 1  - gikk veldig ok dette, så blir bra til neste strongman konkurranse.

+ at jeg og en kompis kjørte masse dilldall med medisinball og swissball.

kjørte blant annet tre reps i stående bøy på swissballen. høres kanskje imponerende ut, men når du har gjort det noen ganger avtar den store sensasjonseffekten.

kjørte også pushups på to swissballer - en på hver hånd - fin øvelse for stabilisering. prøvde meg også på flies her, og da kom strongmangryntene frem igjen. det var rimelig tungt for å si det rett ut.

men sikkert en bra øvelse for å bygge seg opp til å kjøre "kors" i ringer!

ellers en del tøying spesielt på problemområdet høgre hofte.

ferdig ca 10 på 10. ganske lang økt ja...

so long...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: 24.06.06: 240-135-240 på il kraftsport stevne!
« #541 : 06. juli 2006, 00:33 »
kjørte også pushups på to swissballer - en på hver hånd - fin øvelse for stabilisering.

Ja, som kjent er jo dette en ypperlig metode for å fremme den sympatiske nevromotoriske synergismen mellom de to lumbomekaniske modalitetene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: 24.06.06: 240-135-240 på il kraftsport stevne!
« #543 : 11. juli 2006, 04:00 »
trening mandag... elixia colosseum.

hadde ikke trent siden onsdag forrige uke. bare latet meg! men hadde sikkert godt av det! spist dårlig, ergo lite trykk...

kjørte masse forskjellig... verdt å nevne 190x2 i nakkebøy med belte og knebind, 200x2 og 220x1 (1 miss) med samme.

pushpress 85x5, 90x5, 95x2 (100 -miss x 2)

ellers ble det noe oh squats, kickstøt, bent-rows, en-arms skulderpress, markløft med 120kg, dype bøy, noe backextensions, litt mage...

lite trykk i dag pga for lite mat.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: 24.06.06: 240-135-240 på il kraftsport stevne!
« #544 : 12. juli 2006, 06:11 »
hm.. må begynne seriøst på å tenke på å forbedre min swayback nå...

litt lesing må til..

http://www.bayareapowerclub.com/Articles/neanderthal%20no%20more.htm



yupp til høgre der - slik ser jeg ut. Sad det skal forbedres!

her er hva som stemmer med min situasjon foreløpig:

- The core and glutes are inhibited; the hip flexors, hamstrings and erector spinae are overactive. This results in anterior pelvic tilt and exaggerated lordosis (swayback).

- Weakness of the core is also implicated in that it essentially allows the torso to descend and its mass to move anteriorly (or forward). As this occurs, the scapula moves up and outward (wing) around the rib cage, the clavicle is pressed to the first rib, the humerus internally rotates, and the head comes forward so that the body can continue to function in this modified position.

yes, skummelt, men sant! Shocked

- Potential head forward posture manifestations: headaches, excessive dry mouth (over-reliance on breathing through the mouth), difficulty swallowing, anterior and posterior neck tightness, and irritation along the medial scapular border.
 
Potential lower body manifestations: low back pain, disc injuries, sciatica/radiating pain from the low back into the legs/feet, decreased low body power and strength production, lateral knee pain, medial collateral ligament tears/sprains, anterior cruciate ligament tears/sprains, excessive pronation of the foot (flat feet), ankle sprains, hamstring/lower back strains, sacroiliac joint dysfunction, piriformis syndrome, pain in the forefoot (metatarsalgia), bunions, and plantar fasciitis. Oh yeah, let's not forget the ever-popular incontinence.

Upper Body: Hypertonic/Shortened/Overactive

1. Pectoralis Major: glenohumeral extension (sternal fibers only), flexion (clavicular fibers only), horizontal adduction, internal rotation, adduction (sternal only, when below 90° of abduction), and abduction (clavicular only, after 90° abduction or more).

2. Latissimus Dorsi: glenohumeral extension, adduction, internal rotation, and horizontal abduction; scapular depression, retraction, downward rotation, and posterior tilt.

3. Teres Major: glenohumeral extension, internal rotation, and adduction.

4. Anterior Deltoid: glenohumeral abduction, flexion, horizontal adduction, and internal rotation.

5. Subscapularis: glenohumeral internal rotation, adduction, extension, and stabilization.

6. Upper Trapezius: scapular elevation, upward rotation, and retraction (in certain positions); head/neck extension.

7. Levator Scapulae: scapular elevation (duh), retraction, downward rotation, and anterior tilt.

8. Sternocleidomastoid: head/neck flexion, contralateral rotation, ipsilateral flexion.

9. Pectoralis Minor: scapular protraction, downward rotation, depression, and anterior tilt.


10. The Suboccipitals (Rectus Capitis Posterior Major, Rectus Capitis Posterior Minor, Obliquus capitis inferior, and Obliquus capitis superior): head/neck extension and ipsilateral flexion and/or rotation



og hemmelekse:

Your Homework Assignment

And you thought poor posture wouldn’t affect your training! In Part II, we'll highlight several postural assessments and functional tests you can perform to give yourself a better idea of your structural flaws.

In the meantime, your homework assignment for the next week is to have someone take full body (head to toe) pictures of your normal standing posture from both sides and the front and back (preferably in just your underwear).

Don't chicken out! You absolutely have to take pictures of yourself to get an idea of how you stand (pun intended). You can also do this in front of a mirror, but it’s usually less effective because you'll want to fix your posture or subconsciously try to improve it. Moreover, it’s damn hard to take photos of your own back! Anyway, be sure to get those photos taken so that we can hit the ground running next week!

må visst ta bilder da - men spørs om jeg tør poste. sørgelige greier!

her er hva jeg fant ut - har ikke tatt bilder enå - men vet godt hva som er problemet:

illustrasjonsfoto:




Client exhibits classic exaggeration of the double S-curve posture. Forward head posture and chin protraction are evident. Rounded shoulders combined with an exaggerated kyphosis are apparent in the upper thoracic region. Significant anterior pelvic tilt with a concomitant increase in lumbar lordosis is also evident in the lumbo-pelvic region.


Obviously, given his excessive anterior pelvic tilt, a lot of work needs to be done on strengthening the core and loosening up the hip flexors, hamstrings, and erector spinae as well.

mye arbeid som må gjøres!

Specific strengthening of the scapular retractors and depressors is needed, coupled with concomitant lengthening of the internal rotators (pectoralis major, latissimus dorsi, teres major, anterior deltoid and subscapularis) and scapular elevators (upper trapezius and levator scapulae). 

The forward head posture should be addressed using activation work for the deep neck flexors, coupled with stretching of the suboccipitals and sternocleidomastoid (SCM) (and the levator scapulae, as noted earlier).

The program outlined below is designed to keep your current strength levels intact while correcting the muscle imbalances holding back your strength and physique. We have two primary goals: 

1) Hit the global muscles hard and heavy with a four-day per week program.

2) Hit the local muscles daily (or at the very least on off days) to take advantage of the motor learning effects produced by frequent, low-intensity training.


What are "global" and "local" muscles? Local muscles (also known as the deep muscular system) are extremely important when we're discussing posture improvements. The primary roles of the deep muscular system are motor control, segmental stabilization, and fine-tuning of movements. 

On the flip side, you have the global (or superficial) muscle system. The primary role of the superficial muscle system is to produce movement, power, and torque. As a general rule, when you have significant postural issues, your global or superficial system is overactive and the deeper system is inhibited or weak.

Think about it like this: if you're always training chest and you never work your back, eventually your posture is going to go down the drain; that's just a given.  Beyond that, however, your body is also going to halt any further progress with regards to your chest training until you bring up the muscle imbalance. 


ikke rart benken min gikk så mye opp på forrige program!

det står et treningsprogram på linken og med mange bra øvelser som sikkert mange kan dra nytte av... se linken!

nederst på siden!

http://www.bayareapowerclub.com/Articles/neanderthal%20no%20more.htm

skal lese og lære - og så starter jeg med øvelser som kan forbedre holdningen min så snart som mulig..

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: stallion logbok
« #545 : 12. juli 2006, 10:36 »
trening mandag... elixia colosseum.

hadde ikke trent siden onsdag forrige uke. bare latet meg! men hadde sikkert godt av det! spist dårlig, ergo lite trykk...

kjørte masse forskjellig... verdt å nevne 190x2 i nakkebøy med belte og knebind, 200x2 og 220x1 (1 miss) med samme.

pushpress 85x5, 90x5, 95x2 (100 -miss x 2)

ellers ble det noe oh squats, kickstøt, bent-rows, en-arms skulderpress, markløft med 120kg, dype bøy, noe backextensions, litt mage...

lite trykk i dag pga for lite mat.



Spis mer Cheesy

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #546 : 12. juli 2006, 12:59 »
Spis mer Cheesy

Ja, så klart! Men når du har spist som en hest i flere mnd, så blir du litt lei iblant. hadde to mnd knallhard oppkjøring mot km, og deretter tre tøffe stevner etterhverandre.  Samtidig har jeg jobbet fra 9-14 timer hver dag untatt i helgene med tildels mye stress...


blir litt lei etter noe sånt. trenger å koble litt av fra alt det også. gikk helt ned i sløvhetskjelleren da ferien endelig kom.

gadd ikke løfte en finger for å lage mat en gang.. i to dager bare lå jeg i senga og slappa av og bare spiste fordi jeg måtte...

men det er ikke farlig det. det går seg til igjen.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #547 : 12. juli 2006, 17:02 »
drar straks til london! woho! må finne noen bra gym der! Wink


Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
SV: stallion logbok
« #548 : 12. juli 2006, 17:02 »
God tur Thumbsup

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #549 : 13. juli 2006, 20:03 »
legend gym, kingston road, dalston - london

gammel gym, med en tidligere bench press champion (tyrker) som manager. masse store motherfuckers.. masse forskjellig utstyr, boksesekk midt i gymmet.

det var oppe på "taket" ved siden av et livilig marked i det som kan sammenlignes med englands svar på brooklyn, nesten bare negre der inne. men en tyrker og en serber(?) som jobbet der ihvertfall. de hadde mer fargerikt med kostilskudd bak disken enn de har på kosttilskuddbutikkene på svinesund.

Plenty med vekter, apparater og hantler. måtte faktisk lete i nederste del av hantelrekka da jeg skulle ha hantelpress..

kjørte litt forskjellig.

formen var ikke den beste. mye stress og varmt, og for dårlig med mat...

noe bøy opp til 200x5.. frontbøy 150x1.. hantelpress opp til 45x5.. noe db snatches med press. noe pushpresses opp til 90; 3,3,2

masse tøying.

de har medlemskap for en dag, en uke eller en mnd. en uke med trening kostet 10 pounds. behagelige priser. svært eksotisk her.

so long. kanskje jeg tar noen bilder derfra en dag om jeg gidder også. Wink

- stay strong


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: stallion logbok
« #550 : 14. juli 2006, 09:40 »
Kan du hilse din kvinne, og få henne til å begynne med litt strongmantrening? Norges Sterkeste Kvinne går av stabelen i november/desember, og det hadde jo vært ett greit sted for henne å debutere... Wink

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #551 : 14. juli 2006, 12:44 »
ja. hun sa det hadde vært kult å være med på det. hun lurer på hvilke øvelser som skal være da.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #552 : 15. juli 2006, 00:01 »
legends gym, kingston road, dalston - london

har bestilt 40min massasje i morgen av en skummel serber, 40minutter til 20 pounds. rygg, nakke, skuldre og armer. det blir meget bra! gleder meg!

dagens trening.

strake markløft med tykk stang (tykkere enn vanlig) - var den stangen de hadde der...

et par ti'ere på 90kg, en fem'er på 120kg

pushpresses, noen sett på 50, et par sett på 80kg.

benkpress smalt grep 90x2x2 95x3 plus noe mer

bent rows diverse på 60kg

window washers for både over og underkropp.

"snake pushups" som jeg lærte av en video på youtube i går

misc pushups..

misc pressdowns and flies in the pulley machine. straight arm pushdowns.

biceps curls...

ikke hatt så pump i overkroppen på lenge, kjentes godt faktisk!

var en stor neger der som skulle kjøre bøy, og han lassa på noe sinnsykt med vekter, men nok en gang ble jeg skuffet da han bare gjorde vippebøy, litt ned og rett opp igjen. hrmf.

formen var litt bedre i dag enn i går, men var fortsatt sliten i korsryggen og overkroppen etter gårsdagens trening...

grei trening!


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #553 : 21. juli 2006, 03:23 »
tirsdag 18.07

legends gym, kingston road, london

diverse øvelser, blant annet pushpress, knebøy, straight arm pushdowns og hantelpress... kjørte 130x10 og en 4'er på 150 i bøy med ass to grass og stopp, og føltes greit.


torsdag 20

toppidrettsenteret

kun toppsett er notert

markløft - 200x1x3, 210x2, 210x1

pushpress 100x1x3

øvde inn ny teknikk i pushpress, der jeg får brukt bena mer, av den enkle grunn at jeg ønsker å få opp mer vekt på strongman-stevnet i slutten av mnd...

tøyde lenge.

meget godt.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: stallion logbok
« #554 : 26. juli 2006, 01:54 »
fredag 21 - tis - lett overkroppsøkt + tøying.

man 24 - tis


bøy opp til 170 atg med stopp. noe utfall opp til 150, oh squats, oh utfall, og diverse + tøying.

tir 25

bakkedrag (sprint i oppoverbakke) + noen drag i slak nedoverbakke.

= maks ødelagt i beina!



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!