Skrevet av Emne: SMOLOVLOGG (ny film pr. 15.01.08)  (Lest 259199 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #675 : 17. november 2006, 22:39 »


Min nye bolig nå på vinteren, jeg fant ut at siden jeg ikke har jobb lenger, kan jeg liksågodt si opp kåken og flytte ut i nordmarka. Regner med at Jan B. Diddl kommer på besøk, og kanskje forærer meg sofaen sin siden han synes veldig synd på meg.

 Grin

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: veien mot 640!
« #676 : 17. november 2006, 22:43 »
Hørte på radioen i dag,de avlyste vinteren pga.fønvind som vil komme innover land.Og hvis prognosene slår til vil gjennomsnittstemperaturen øke med 1-2 grader.

Da bør du som sikkerhet også øve deg på å lage en gapahuk eller wigwam.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #677 : 17. november 2006, 23:10 »
jeg får ta med meg noen kvister og legge meg til under akerselvbrua bortenfor stargate.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #678 : 18. november 2006, 06:03 »

Utlogget BBM

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: veien mot 640!
« #679 : 18. november 2006, 21:34 »

Altid moro med folk som kjører på og ikke gir opp uansett hva slags forutsetninger de har Grin .

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #680 : 19. november 2006, 19:59 »
trening tis i dag fra 1530-1700

i dag var det bare en seier å komme på trening i seg selv. spist lite mat siste tre dager og bare stura i heimen. dette ekje bra. skjepings..

prøvde på ny pers i atg squats i dag som ikke gikk. 180 gikk, men 200 gikk akkurat ikke, prøvde to ganger. med litt mer mat innabords og litt mer trykk her, går dette ganske snart!

dårlig følelse å trene når man ikke har trykk!

kjørte full utstyrsbøy etterpå, og tok 220 med ganske stor eksplosivitet til meg å være, dette gikk faktisk lettere enn 210 som jeg tok før med mye saktere løfting. det har absolutt noe for seg å få mer ut av utstyret ved å gå raskere ned i bøyen, dette skal jeg absolutt øve mer på, er nok kg å hente her!

tok film fra dagens trening, men har kommet dugg i kameraet, og det nekter å virke nå. iflg et forum på nettet må jeg bare la det stå og tørke minst to timer. tok hårføneren på det, men det stod også på samme forumet på nettet at det har en innebygget timer, som gjør at man må vente noen timer før det er brukbart igjen, selv om det blir tørt.. kjipe greier.. men men.

den dagen jeg tok 190 i atg squat tror jeg at 200 også hadde gått.. men men, den dagen kommer ganske snart, og da skal det på video. det er jo en barriere som blir brutt.. rart det der med runde tall egentlig. for straks man har rundet ett, så er det jo neste som er målet ! :-D


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #681 : 19. november 2006, 20:44 »
Brev fra Caleb Williams - inspirerende å få brev fra en så god utøver!

Sitat
stallion

Thanks for the compliment.

On your video...here are a few things that I noticed.

Squat- you need more control. Hold the weight when you stand up and let it settle before you walkout. Then the first thing that has to move is your hips opening up backwards and not your knees bending forwards. Your knees are unlocking first and that is putting your knees out over your toes and your losing power out of the hole.

bench- same thing with the control...hold at top and make sure you take your breath BEFORE you start going down...not on the way down. Drive your legs on the way down so you can push your chest up against the shirt and hve it come to meet the bar.

Dead- stop dive bombing like that. YOu have no tension when you start and your losing your air. Set in the bottom and actively pull yourself into position and do not let your air out until you have to...when you let it out you lose your tension and can't push on your belt anymore.

I have been training for 12 years and started with a 335 lb squat.

I don't have my training online right now but I am going to start a blog soon on my website www.peakperformance-training.com and there is a free newsletter on there too where I send out training tips, etc. I have already released the squat dvd but I am going to soon set up a site for a comprehensive bench press training dvd at www.warriorbenchtraining.com. It should be up in the next few weeks. The awesome thing is that I am going to have a FREE mini-series to sign up for on that site that will give you a ton of tips for your bench training.

Stay strong,

Caleb

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: veien mot 640!
« #682 : 19. november 2006, 20:57 »
Brev fra Caleb Williams - inspirerende å få brev fra en så god utøver!

Begynte å trene som 10-åring? Med 335lb(150kg) i bøy? Ikke verst!

(han er 84-mod)

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #683 : 19. november 2006, 21:03 »
ja, det er hva han skrev. enda større genetisk frik enn andreas hjelmtveit da kanskje. han hadde jo 210 i mark som 14 åring, han hadde sikkert ganske mye som 10 åring også tenker jeg.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: veien mot 640!
« #684 : 19. november 2006, 21:06 »
Stallion: Hva er din 4RM (2 på venstre, 2 på høyre) i utfall? Evt 2RM (vet ikke om du har testet det dog)
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #685 : 19. november 2006, 21:51 »
Alexander: http://www.youtube.com/watch?v=dzU5PESIHLM

Der har jeg 1+1 på 160kg og 2+2 på 170kg.

På trening har jeg tatt 10 rep på 150, samme som jeg også tok på trening før km. Men i denne treningsperioden var det lettere. Ville tro at "maxen" i utfall dermed også har gått noe opp, men ser jo ikke det helt store poenget i å teste maks i utfall lengre, siden det ikke er det jeg konkurrerer i. hehe. Men hadde jo vært morro å tatt 200kg i utfall en dag, sikkert mange andre som gjør det, men har ikke sett video av akkurat det! Wink

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: veien mot 640!
« #686 : 19. november 2006, 22:34 »
Alexander: http://www.youtube.com/watch?v=dzU5PESIHLM

Der har jeg 1+1 på 160kg og 2+2 på 170kg.

På trening har jeg tatt 10 rep på 150, samme som jeg også tok på trening før km. Men i denne treningsperioden var det lettere. Ville tro at "maxen" i utfall dermed også har gått noe opp, men ser jo ikke det helt store poenget i å teste maks i utfall lengre, siden det ikke er det jeg konkurrerer i. hehe. Men hadde jo vært morro å tatt 200kg i utfall en dag, sikkert mange andre som gjør det, men har ikke sett video av akkurat det! Wink

Utfall er mye kjekkere enn knebøy da Cheesy hoho! Men har sett at du er helt vanvittig i utfall, så må ha noe å jobbe mot! Vel, tviler litt på at jeg noen gang klarer å nærme meg 150-170kg i utfall - men det er verdt et forsøk hvertfall!

 Deal

De lydene du lager; "Aahhhhh iyyhoa, brr waahh" er det teknisk lurt å skrike når man utfører utfall? Tror du jeg tjener mye på å lage slike lyder?  :Smiley
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: veien mot 640!
« #687 : 19. november 2006, 22:44 »
Jeg synes du burde ha gått litt lengre bakover ut fra stativet. Det var nesten så stanga krasja i stativet når du gjorde utfallen.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #688 : 19. november 2006, 22:49 »
Jeg synes du burde ha gått litt lengre bakover ut fra stativet. Det var nesten så stanga krasja i stativet når du gjorde utfallen.


Jeg skal tenke på det til neste gang, jeg får be sprinterene om å flytte seg litt. Smiley

Ja, de lydene kommer ganske automatisk. Men har fått beskjed om at man holder trykket bedre om man lar være å skrike. Jeg har prøvd å ta knebøy uten å lage lyd, og da hender det at det føles som at hodet skal sprenge. Men i dag tok jeg 220 uten å lage lyd, men det var ikke så skrekkelig tungt.

Når jeg tar i alt jeg kan, så kommer lydene litt av seg selv.

Nå er det vel også slik at de små hundene bjeffer mest, og du har kanskje en forklaring i det?

:-D

Til Alexander, jeg husker fortsatt den dagen for noen år siden da jeg satt bom fast med 80kg i utfall og klarte ikke å komme opp for egen maskin. Det var etter knebøy, og da lærte jeg at utfall etter knebøy ikke var så lurt.

Du kan fint klare hva du vil. bare plukke litt og litt kg.

Hadde aldri trodd jeg skulle ta så tunge utfall da jeg startet jeg heller. Smiley


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: veien mot 640!
« #689 : 19. november 2006, 23:05 »
http://www.youtube.com/watch?v=T3yf0dcWL4k

Video fra treningen i dag - Thor Christian i mark, den er gammel, men han ville ha den ut på nett. og så er det atg bøy 180kg - lett(!) og to feila reps på 200kg. første settet synes jeg konsentrasjonen ikke var god nok. og på nr to var det for tungt rett og slett. jeg skylder på for dårlig matinntak de siste dagene og dårlig døgnrytme.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!