Skrevet av Emne: Jogging/Protein spørsmål  (Lest 4492 ganger)

Utlogget Nikko

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Jogging/Protein spørsmål
« : 10. juni 2003, 20:11 »
Leser det at hvis man jogger om morgenen uten at man har fått i seg noen proteiner, så kan det hende at kroppen tar av musklene til energi? hva med oss som ikke har proteinpulver osv? greit å spise et eple/banan først?

Kommer heller ikke til å klare å gå i over en time om morgenen flere ganger i uka.. blir for kjedelig, selv med radio/walkman

jeg vil forbrenne fett uten å miste muskelmasse! Smiley

Utlogget propellen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 227

Re:Jogging/Protein spørsmål
« #1 : 18. juni 2003, 18:26 »
Tingen med å trene før frokost er at kroppen våkner etter dens lengste faste. Du har da tomme glykogenlagre, og hvis du fyller på med proteiner så vil den kardiovakulære treningen din tære rett på fettet. Hvis ikke du får proteiner i deg, vil du garantert lide av muskelsvinn. Fordi du utsetter kroppen for fysisk fostring når den ikke har noe næring,  vil den komme inn i en slags overlevelsemodus og vil kvitte seg med "svulmende" muskler for å reservere engergi til de livsviktigeorganene.

Hvis du inntar eple/banan før du legger ut på treningsøkten vil fettforbrenningen synke betraktelig, du har da fyllt opp dine glykogenlagre. I steden for å gå rett på fettet, så må kroppen brenne ned dine glykogenlagre for så å begynne på fettet. Dette ser jo du også blir en mye mer langsommelig prosess.

Det er akkurat til morgen kardio at proteinpulver er genialt.. det er bare å lage en shake på 30 sekunder og deretter legge ut på tur. Men hvis du absolutt ikke er hypp på proteinpulver, så kan du prøve å innta tunfisk(eller annen proteinrik, mager fisk)

Noe jeg råder deg til er å stå opp, innta dine proteiner, innta litt koffein/guarana og et STORT glass vann.

Utlogget Trainee

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 391

Re:Jogging/Protein spørsmål
« #2 : 19. juni 2003, 09:22 »
Å dXXXXXXen! Æ tok morracardio kun på kaffe og vann. Ups. Har misforstått nåt hær ja. Det blir prottispulver heretter...
Æ e så nice! *SMASK*

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

Re:Jogging/Protein spørsmål
« #3 : 19. juni 2003, 10:03 »
etter morgenturen da? har hørt masse rart her... noen sier man skal gå hjem, dusje og ta seg en frokost en stund etterpå, andre sier at du må innta proteiner og raske karb med en gang etter morgenturen (syklingen i en halvtime i mitt tilfelle) hva vil dere si at man bør gjøre? og så pleier eg og sykle 30-50min etter trening, bør man ta proteinet og raske karb rett etterpå det og? eventuelt hvor lenge før man vente med å spise de neste måltidene etter en slik økt?

Utlogget propellen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 227

Re:Jogging/Protein spørsmål
« #4 : 19. juni 2003, 13:43 »
splitt opp proteininntaket. hvis du f.eks. skal konsumere 30 gram protein om morgenen, så tar du 15 gram før du løper og 15 gram til forkost etter morgenkardioen...

jeg ville ikke ha kjørt på med så mye raske karbos, kjør heller på med lagsomme karbs som gir deg jevn stigning i blodsukkeret og gir deg en lang metthetsfølelse utover morgentimene!

Utlogget futuredome

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

  • Trening, trening, trening, trening, trening, tr...
Re:Jogging/Protein spørsmål
« #5 : 25. juni 2003, 19:20 »
Jeg pleier å trene styrketrening 4 ganger i uka. Bruker ca 1 time, rett etter styketreninga pleier jeg og gå i 20-30 min.    
Bør jeg ta proteinshaken rett før kardio og innta raske karbs etter kardio?
Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:Jogging/Protein spørsmål
« #6 : 25. juni 2003, 21:50 »
En ting som er viktig å ta med i betrakningen er, hvilken type cardio skal du kjøre, hvilken intensitet. Det er dette som er avgjørende for hvor kroppen henter energi fra, fett eller muskler.

Dersom du løper, sykler eller har svært dårlig kondis, kan du øke pulsen din over 135. Øker den ytterligere og overstiger 140 vill du trenge RASK energi, da slutter du å bryte ned fett og går på muskelmasse. Dersom du holder pulsen lavere enn 140, (ofte forklart med å kunne holde en samtale gående under trening), vill kroppen ta seg tid til å bruke fett som drivstoff.

Ettersom jeg benytter meg av rask gange som treningsform om morgenen, tar jeg ingenting før jeg går, svelger bare unna en kopp kaffi og så ut på tur. Tar karbs og protein og fett når jeg kommer tilbake. Men forsøker å utsette dette til etter dusjen, ca 20 minutter. Total periode uten mat blir da totalt 60 minutter for min del.

Dersom man skal drive gerilja-kardio metoder om morran, er det nok smart å fyre på med proteiner, men har ikke opplevd det som nødvendig ved min form for trening.
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!