Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959588 ganger)

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Fasiten
« #15360 : 22. mai 2012, 15:55 »
Piss. Hvem som reiser blir avgjort av styret som er sterkt påvirket av "autoriteter" i klubben. Sakslisten forlater heller aldri utvalgte hender. At klubben har en stor andel raw-løftere blir selvsagt oversett og om det blir tatt opp kommer kommentarer om lav smerteterskel og, slik som nå nylig, at rawløfting er puslete.
I likhet med alle andre så velger du å ignorere siste innlegget, eller?

Høres ut som at du bør skifte klubb, eller komme deg inn i et styre. Jeg har vært i to styrer (til sammen 13 år på rad) i to forskjellige klubber, og jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver her. Det avholdes årsmøte hvert år, og det er sjeldent et problem å komme seg inn i et styre om man vil. Så her er det nok du som serverer piss (med mindre du er i en svært dysfunksjonell klubb, og i såfall bør du som sagt vurdere å skifte/starte egen).

Jeg har ikke stort behov for å se protokollen, hadde jeg hatt det ville jeg ringt forbundskontoret eller sendt e-post til Morten Novum. Jeg har heller ikke en bruker på styrkeloft.no, så slik sett kan man vel påstå at jeg har ignorert siste innlegg.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Fasiten
« #15361 : 22. mai 2012, 16:22 »
Hvor er forøvrig referat fra forbundstinget?
Styrkeloft.no - Referater - Forbundsting
http://styrkeloft.no/files/referater/tingprotokoll_2011.pdf  Smile
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Fasiten
« #15362 : 22. mai 2012, 16:33 »
Det avholdes årsmøte hvert år, og det er sjeldent et problem å komme seg inn i et styre om man vil. Så her er det nok du som serverer piss (med mindre du er i en svært dysfunksjonell klubb, og i såfall bør du som sagt vurdere å skifte/starte egen).
Nå har KK et styre på tre stykker hvor den ene må være jente og de to andre stilte til gjenvalg. Så for meg å komme meg inn i styret hadde nok blitt et problem. Jeg KUNNE blitt valgt til vara men da er jeg jo i utgangspunktet like langt.

Du kan ikke mene at kun løftere med styreverv skal representeres på tinget? At du sier at jeg burde komme meg inn i et styre tyder jo på det. En ting representant stemmer for hele klubben og burde derfor ta hensyn til hele medlemsmassen.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Fasiten
« #15363 : 22. mai 2012, 21:47 »
Nå har KK et styre på tre stykker hvor den ene må være jente og de to andre stilte til gjenvalg. Så for meg å komme meg inn i styret hadde nok blitt et problem. Jeg KUNNE blitt valgt til vara men da er jeg jo i utgangspunktet like langt.

Du kan ikke mene at kun løftere med styreverv skal representeres på tinget? At du sier at jeg burde komme meg inn i et styre tyder jo på det. En ting representant stemmer for hele klubben og burde derfor ta hensyn til hele medlemsmassen.

Jeg har aldri hørt om styrer med en begrensning på tre personer før? I alle fall ikke i idrettssammenheng!

Jeg mener ikke at en tingdelegat må tilhøre styret. Jeg mener hver enkelt klubb bør avgjøre hvem som reiser til tinget, så lenge delegaten representerer klubben som helhet. Og jeg er også enig i at delegaten bør representere flertallet i medlemsmassen. Det er en fremmed problemstilling for meg at ikke styret i en klubb gjør nettopp dette (altså representerer flertallet i medlemsmassen).
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Fasiten
« #15364 : 22. mai 2012, 22:42 »
Løftere med utstyr er en døende rase. La dem dø kjempende, så de får en plass i valhall. Amen.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15365 : 22. mai 2012, 23:03 »
Tirsdag 22.mai 2012

Markløft - klassisk
(1 RM = 280kg, 2 RM = 260kg, 3 RM = 250kg)
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 180kg
2 x 220kg
2 x 250kg @ 8.5 RPE
2 x 262.5kg @ 9.5 RPE 2.5kg forbedring av treningspers fra 03.04.2012!
2 x 250kg @ 9 RPE

Benkpress - med kjetting
(3 RM = 155kg)
5 x 20kg
3 x 60kg
2 x 90kg
2 x 120kg
2 x 140kg @ 8.5 RPE
2 x 157.5kg @ 10 RPE
2 x 147.5kg @ 9 RPE

Knebøy - lunge
5 x 20kg
5 x 60kg @ 9 RPE
5 x 60kg @ 8.5 RPE

FINITO

En ordinær dag på jobben. Det som var veldig positivt var at beina føltes som beina til et nyfødt barn. Jeg brukte nemlig Rumble Rolleren  i går og den hjalp som bare pokker. Har normalt sett ikke klart å bøye meg ned til stangen i mark uten smerter i lårene når jeg har trent bøy dagen før. I dag var det helt kanon.

Styrkemessig bare okei. Teknikkmessig så klarte jeg meg ganske bra i dag. Veldig fornøyd med første dobbel på 250 men ikke fornøyd med dobbelen på 262.5. Styrkemessig var dette kun en nier, men teknikkmessig ble det en tier. Jeg skriver 9,5 og håper at jeg kan klare å rette opp disse tekniske svakhetene. Det føles meget bra ut nå når jeg står bredt. Jeg må bare venne meg til å strekke ut knærne helt før jeg begynner å skal rette ut på en måte.

I benken traff jeg stativfestet på andre rep på toppsettet. Det var jævlig irriterende men uansett tyngre enn det skulle være.

Utfall ble veldig bra i dag. Ikke topp, men bedre enn i forrige periode hvor jeg klarte å komme meg opp på 70 kg.

På jobben i dag skjedde det noe svært merkelig. Jeg er jo veldig utadvendt og snakker med alle og enhver om alle slags temaer. Det er en person jeg pleier å prate veldig mye med som spurte meg hvordan det var hos PST i går og jeg fortalte velvillig. Vi kom inn på at jeg ikke helt forsto nødvendigheten med å følge opp meg som aldri har lagt skjul på noe og da kom vi også over det faktum at jeg har skrevet at hvis noen virkelig kødder med følelsene mine så kan jeg risikere å drepe vedkommende. Dette er veldig generelt sagt og jeg mener at alle mennesker er i stand til å drepe. Grensen for når dette skjer varierer bare fra person til person. Hos noen er grensen lav, det skal "lite" til, mens for andre er den veldig høy. I dette tilfellet var personen jeg pratet med kategorisk på at den ikke ville drepe uansett og da satte jeg opp et tenkt scenario for å sjekke om hvor grensen til personen lå. Jeg sa: "hvis du har en datter som du ser ligger på rygg og blir voldtatt av en mann, da tar du ikke bare å fiker til han på kinnet og sier at dette må han ikke gjøre? Du tar vel første tilgjengelige stålgjenstand og dundrer løs på personen? (noe som mest sannsynlig vil innebære døden)". Personen svarte at en slik situasjon ville ikke oppstå uansett. Jeg forklarte at dette selvsagt kunne skje selv om det var en grotesk situasjon. Vi ble her avbrutt og personen gikk og satte seg på en romaskin for å varme opp. Etterpå gikk jeg derfor bort til personen og prøvde å spørre om den ønsket å drepe han som voldtok datteren. Da ble jeg møtt med et alvorlig blikk og fortalt at eksempelet jeg kom med var skikkelig dårlig. Jeg måtte være paranoid hvis jeg gikk rundt og tenkte at slikt kunne skje. At jeg i hele tatt kunne tenke denne tanken. Det ble dratt videre mot at hvis jeg tenkte slik så kunne alle menn bli sett på som voldtektsmenn og at menn kanskje overhodet aldri skulle blitt født pga. dette. Jeg ble nesten helt satt ut og forsto ikke noe av hvor dette sinnet og denne retorikken kom ifra. Det var aldri tegn på noe galt da vi sto og pratet og vi har diskutert alt mulig rart tidligere og hvis vi har vært uenige har vi vært enige om å være uenige. En fantastisk diskusjonspartner. Og nå diskuterte vi knapt, bare hadde en fin og hyggelig samtale og så ble det hele plutselig gravalvorlig. Mens jeg sto og hørte på sinnet så måtte jeg fortelle som sant var at jeg ikke forsto hvordan personen kunne bli så provosert da jeg ikke hadde hatt til hensikt å provosere i det hele tatt. Det er noe av det merkeligste jeg har opplevd. Personen fortalte meg at den hadde vært medlem av UFFA og gått med Palestina-skjerf og opplevd å blitt jagd bort av nynazister. Jeg forstår fortsatt ikke hva det hadde med saken å gjøre, men det var vel noe med at personen drømte om en verden hvor alle var snille og gode. Så når jeg stilte et hypotetisk spørsmål som inneholdt noe så vondt som en voldtekt der personen kanskje kjente på følelser som involverte hat så ble det for mye? Jeg vet ikke. Personen begynte i alle fall å gråte og det ble helt vanvittig, surrealistisk og rart. Den så jeg ikke komme i det hele tatt, men jeg sto støtt og fortalte at jeg også ble lei meg når ting ble tatt på denne måten da jeg ikke hadde noen hensikt av å hverken provosere eller presse personen på noen som helst måte. Etter å ha fått roet ned situasjonen så gikk jeg og varmet opp maten min. Det ble en rart stemning og min sinnstemning ble tydelig preget de første minuttene. Deretter kom jeg på det artige faktum at jeg kun én gang i livet har stemt i et valg. Dette var da jeg var 18 år og kunne stemme for første gang. Da stemte jeg på KRF. Jeg gikk bort til denne personen og sa jeg ville fortelle noe morsomt og da fortalte jeg at jeg i møtet med PST fortalte at jeg hadde stemt KRF den eneste gangen jeg har stemt og da fikk jeg heldigvis fram smilet på personen og jeg tror og håper det går bra med den nå.

Sånn er livet.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=nFP_Ob0Ms6U#noexternalembed
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Fasiten
« #15366 : 22. mai 2012, 23:41 »
Jeg har aldri hørt om styrer med en begrensning på tre personer før? I alle fall ikke i idrettssammenheng!
Nå har du det.

Det er en fremmed problemstilling for meg at ikke styret i en klubb gjør nettopp dette (altså representerer flertallet i medlemsmassen).
Et styre blir som regel valgt pga deres evne til å drive en klubb. Ikke deres "styrkeløftpolitiske"-ståsted. Jeg har ikke et problem med at et styre fult av raw-hatere blir enige om hvem som skal dra og hvordan det skal stemmes så lenge det er i samsvar med holdningene i KLUBBEN. Problemet er at det ikke alltid er det.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15367 : 23. mai 2012, 00:01 »
For noe utvannet sprøyt kiz du prater som en bortskjemt kjempebaby som ikke får viljen sin, av og til trur jeg du lever i en fantasiverden nei vent internett heter vel det ja ja. Kom gjerne og besøk den virkelig verden på neste ting he he Smiley
Haha! Det er lett for deg å latterligjøre det jeg skriver, men jeg er hverken blind eller dum og det er ingen fantasiverden jeg lever i. Jeg har sett og erfart hvordan det er på grasroten. Det samme har ikke du fordi du har vært leder, enerådende sådan, for en klubb i omtrent alle dine år. Selv om du ikke er i et klubbstyre nå så har du nok stor påvirkning nå også. Du kan ikke vite hvordan det er å være et "vanlig" klubbmedlem.  Jeg vet flere er enige med meg i forhold til hvordan ting fungerer og at det jeg sier og skriver ikke bare er oppdiktet tull.

Du Einar du Einar  Smiley Vil tro at dette er skrevet med et lite glimt i øyet. Hvem som reiser på tinget avgjøres jo av hver enkelt klubb. Om det er slik at det kun er de "gamle indoktrinerte klubblederne" som ønsker å reise, ja så er ikke engasjementet stort rundt om i klubbene.
Det er korrekt. Engasjementet er ikke stort rundt om i klubbene. Jeg kan selvsagt ikke prate for enhver klubb, men jeg er rimelig sikker likevel på at flertallet som løfter i en klubb bare er interressert i å løfte vekter. Politikken vil de fleste la andre ta seg av selv om de kan ha sine meninger om hvordan ting er og burde vært. Og når et styre skal velges så er det omtrent først til mølla som gjelder og så er det bare en som springer til mølla på hver post. Det er ingen reell konkurranse om plassene i styret og så lenge de i styret gidder å fortsette i styret så får de sitte. Styret blir ikke valgt med tanke på hva medlemmene føler den enkelte styremedlem mener og dermed valgt for å representere deres egne interresser. Så langt tror jeg ikke medlemmene tenker. De bryr seg ikke selv om de har sine meninger.

Sitat
Om man har en sak man brenner for, så er det jo bare å komme seg inn i styret til klubben, fremme forslag, diskutere og bli enige, for å så reise til tinget.
I enkelte klubber er styret bare noen navn på et ark ; proforma. Slik er det bare. Det er realiteten. Derfor er det ofte ikke noe å diskutere og ingen å diskutere det med. Av og til sitter den som har makten utenfor styret og dikterer hva andre skal mene. Mange tør ikke ha egne meninger fordi de er redde for konflikter med bedreviteren. Miljøet er lite og man skal helst ikke skille seg ut.

Hilsen kommandør Gilberg - leder for RAW koallisjonen (En allianse som ble opprettet etter ett møte i 2003, hvor jeg var eneste person tilstede)
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #15368 : 23. mai 2012, 11:47 »
RAW, RAW, RAW, RAW, RAW, RAAAAAAAAAAW  Wink go Einar!

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #15369 : 23. mai 2012, 22:10 »
Må jo få alle med på RAWløfting, også alle i IPF  >Cheesy

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15370 : 23. mai 2012, 22:12 »
Kommandør Gilberg feilet fatalt på 40kg i mark i dag... Kroppen deiset bakover med et smell! Der ble kommandøren liggende delvis bevisstløs å fable om at han nettopp hadde dratt 400kg i mark lett!  Måtte nesten ta et bilde av galskapen! Stakkars. en liten kul i bakhodet og en stor bulk i egoet.... Heldigvis så det ut til å gå bra..  Jeg nevnte meksikansk gryte laget av ludderguttgrateng, Da spratt kommandøren opp i rett før vi rakk å si ESSZ!!!  

Peace and love fra Nidarø SK! Smiley  
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Fasiten
« #15371 : 23. mai 2012, 23:39 »
Kommandør Gilberg feilet fatalt på 40kg i mark i dag... Kroppen deiset bakover med et smell! Der ble kommandøren liggende delvis bevisstløs å fable om at han nettopp hadde dratt 400kg i mark lett!  Måtte nesten ta et bilde av galskapen! Stakkars. en liten kul i bakhodet og en stor bulk i egoet.... Heldigvis så det ut til å gå bra..  Jeg nevnte meksikansk gryte laget av ludderguttgrateng, Da spratt kommandøren opp i rett før vi rakk å si ESSZ!!!  

Peace and love fra Nidarø SK! Smiley  

I og med at PST holder Gilberg under oppsyn, er vel "kommandør" en noe uheldig titulering(i disse dager) :p

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15372 : 23. mai 2012, 23:44 »
Onsdag 23.mai 2012

Skuldre - rotator med hantler
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg
10 x 8kg

Mage - wheel rollout
10 Repetisjoner
10 Repetisjoner

Rygg - en arms hantelroing
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!
10 x 42kg Tangering av treningspers fra 18.04.2012!

Hip thrust
10 x 40kg Tangering av treningspers fra 16.05.2012!
10 x 40kg Tangering av treningspers fra 16.05.2012!

Vindmølle

10 kg x 10

10 kg x 10

Concept 2

2000 meter på 10 min

Rumble Roller

Godt humør
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15373 : 23. mai 2012, 23:47 »
I og med at PST holder Gilberg under oppsyn, er vel "kommandør" en noe uheldig titulering(i disse dager) :p
Tviler sterkt på at jeg blir holdt under oppsyn, Lofus Smiley Det er greit at de må sjekke tips de får fra paranoide, smådumme folk, men derfra å holde vedkommende under oppsyn er nok en ganske lang vei. Og ingenting galt med å være kommandør - spørs bare hva man er kommandør for Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15374 : 24. mai 2012, 01:22 »
Kommandør Gilberg feilet fatalt på 40kg i mark i dag... Kroppen deiset bakover med et smell! Der ble kommandøren liggende delvis bevisstløs å fable om at han nettopp hadde dratt 400kg i mark lett!  Måtte nesten ta et bilde av galskapen! Stakkars. en liten kul i bakhodet og en stor bulk i egoet.... Heldigvis så det ut til å gå bra..  Jeg nevnte meksikansk gryte laget av ludderguttgrateng, Da spratt kommandøren opp i rett før vi rakk å si ESSZ!!!  
Peace and love fra Nidarø SK! Smiley  

Sikker på at det ikke bare er Kommandør Gilberg som er i ferd med å migrere over til sporten Limbo dans ?

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!