Skrevet av Emne: Effekt av joggetur på 4-5 km  (Lest 3189 ganger)

Utlogget Holmen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Effekt av joggetur på 4-5 km
« : 27. april 2006, 22:46 »
Jeg liker å jogge meg en tur hver dag, men jeg hater joggeturer som varer for lenge. Jeg har rett og slett ikke tid til å løpe 1,5 time pga. studier og andre fritidssysler.

Jeg er i ganske god form, men vil komme meg ned noen kilo før sommeren. Hvilken effekt har disse joggeturene på 4-5 km som har god intensitet, i forhold til forbrenning?

Jeg vil si at jeg gjennomfører denne ruten daglig i samme tempo.

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Effekt av joggetur på 4-5 km
« #1 : 27. april 2006, 22:51 »
Kan ikke direkte uttale meg om effekten av det.

Men, hvorfor ikke kjøre intervaller? Drag på 100% av løpshurtigheten din over en kort strekkning, for så å jogge litt rolig, så samme greia om igjen. Det vil ta kortere tid. Bakkeintevaller er også fint. Spurte opp en bakke på en ca 100 meter, for så å jogge ned igjen.

Selv har jeg heller ikke tid til lange løpeturer, og benytter meg av intevaller ofte. Eller gjorde det før, men nå har det blitt dårlig med jogging i det siste. Kan i hvertfall love deg at det gir effekt.  Wink

Utlogget Holmen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

SV: Effekt av joggetur på 4-5 km
« #2 : 27. april 2006, 23:22 »
Kan ikke direkte uttale meg om effekten av det.

Men, hvorfor ikke kjøre intervaller? Drag på 100% av løpshurtigheten din over en kort strekkning, for så å jogge litt rolig, så samme greia om igjen. Det vil ta kortere tid. Bakkeintevaller er også fint. Spurte opp en bakke på en ca 100 meter, for så å jogge ned igjen.

Selv har jeg heller ikke tid til lange løpeturer, og benytter meg av intevaller ofte. Eller gjorde det før, men nå har det blitt dårlig med jogging i det siste. Kan i hvertfall love deg at det gir effekt. Wink

Ja helt klart at dette er dokumentert, har prøvd det med varierende hell.
1. Jeg bor i Bergen, det er litt "teit" å løpe som en hingst frem og tilbake i en by.
2. Jeg spiller fotball (ikke dette året) og har sure knær. Det gjør at de ofte er vonde i starten av økter, og spurttrening gjør at jeg får veldig stive og vonde ledd over lengre tid. En oppvarming påkreves (10-15 min) for at jeg skal kunne spurte i 10-15 min ved intervaller.

Så det er litt problematisk for meg med så tøffe økter.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Effekt av joggetur på 4-5 km
« #3 : 28. april 2006, 09:12 »
klart du vil få en bra effekt av å løpe ett par dager i uka, men det kommer jo såklart anpå hva du spiser....hjelper ikke stort å jogge masse, hvis du dytter i deg masse drittmat etterpå....
Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!