Skrevet av Emne: jumpers knee  (Lest 3788 ganger)

Utlogget rooney

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

jumpers knee
« : 21. mai 2006, 22:44 »
Hei,
har fått jumper knee og slatters.

Noen som vet hvordan jeg får det bort så fort som mulig.
Har vært til lege osv...

Noen øvelser eller teiping som gjør det bedre til trening?
 Book
En dag uten trening, er en dag uten mening

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

SV: jumpers knee
« #1 : 22. mai 2006, 09:08 »
Jumpers knee går nok ikke bort så fort. Fysioterapeuten jeg gikk til regnetmed en 6 mnd treningsperiode for å få vekk dette.

Jeg fikk beskjed av en av de fremste J.K. ekspertene i landet om å trene knebøy(uten vekter) hver morgen 3*15 reps. Skulle stå med hælen på en kloss eller bok, og ta knebøyen med vekta på en og en fot på vei ned. Senere kunne man gå over til å 'slippe' seg ned til ca 90 grader i knærne for å bråstoppe.

Hvis det gjør vondt når du gjør dette, betyr det at det virker. Fysioen sa til meg at det beste mot J.K. er trening, og at operasjon er ingen garanti på at det er blitt bra.

Vet ikke hvordan det er med tape og jumpers knee, siden smertene stammer fra blodårer som er grodd inn i leddbåndet(tror jeg det var)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: jumpers knee
« #2 : 22. mai 2006, 15:06 »
Jumpers knee går nok ikke bort så fort. Fysioterapeuten jeg gikk til regnetmed en 6 mnd treningsperiode for å få vekk dette.

Jeg fikk beskjed av en av de fremste J.K. ekspertene i landet om å trene knebøy(uten vekter) hver morgen 3*15 reps. Skulle stå med hælen på en kloss eller bok, og ta knebøyen med vekta på en og en fot på vei ned. Senere kunne man gå over til å 'slippe' seg ned til ca 90 grader i knærne for å bråstoppe.

Hvis det gjør vondt når du gjør dette, betyr det at det virker. Fysioen sa til meg at det beste mot J.K. er trening, og at operasjon er ingen garanti på at det er blitt bra.

Vet ikke hvordan det er med tape og jumpers knee, siden smertene stammer fra blodårer som er grodd inn i leddbåndet(tror jeg det var)

Tror ikke dette er det beste han kan gjøre siden han har slatters også... Slattersen går bort etterhvert, ta det med ro og ikke tren til du kollapser Smiley Kjøp deg knevarmere og knebind om du vil kjøre knebøy. (Knevarmere er bra for generell springing også)






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!