Skrevet av Emne: Blomme  (Lest 8161 ganger)

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

Blomme
« : 28. mai 2006, 15:44 »
Litt bakgrunn:
Jeg er en ung kvinne som  begynte min trening høsten 05 etter langvarig sykdom og innaktivitet som brøyt ned muskelmassen min. jeg begynnte trene fordi jeg vaar,og er undervektig og ønsker at vektoppgangen ikke bare skal være fett Wink jeg har økt litt(se; strekkmerker),men vekten dalte litt pga stress. jeg har ønske om å veie ca 58  kg,så jeg har enda en god del kg igjen.

motivasjonen min kan ofte svikte både når det gjelder kost og trening,men jeg prøver.
 kostholdet er varierende, noen ganger kjempe-bra,andre ganger dårlig. jeg spiser mye protein,relativt lite karbohydrater og litt fett. jeg vet dette ikke er ektremt gunstig fordi jeg lett går ned i vekt av det. prøver og få i meg mere karbo,men det får bli en sak jeg skal jobbe med. spiser ellers sunt. planen framover på mat-fronten vil jeg komme tilbake til.

Trening: Trener bare styrke,ikke noe kondisjon(kan ikke gå ned i vekt),bortsett fra ca 10 min oppvarming.
Treningen hittil har bestått av ulike øvelser. for tiden går det mest i disse øvelsene:
Bein: knebøy,utfall,markløft. legg i maskin.
Bryst: liggende pullover,flies,benkpress
armer: sittende hantelcurl,triceps varierer litt fra liggende triceps press til nedtrekk.
rygg:foroversittende sidehev
skuldre: trener jeg ikke mye,men om jeg gjør blir det stående nakkepress,eller at jeg holder tunge vekter i armene og trekker skuldrene opp og ned.
mage: sit ups,situps med kneløft

ekstra: trener noen ganger rygg i ulike maskiner+beinpress Weightlifter2

Håper dere har kommentarer,innspill,råd,ris og ros til meg. det setter jeg stor pris på. Cheesy


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Blomme
« #1 : 28. mai 2006, 16:06 »
Ser bra ut dette! Eneste jeg stusser på er at det kanskje var litt for lite rygg som du sier, men det kommer seg nok etterhvert (du sier jo at du trener det noen ganger så Smiley).

Skal bli morro å se på treningene og hvordan det går med vektoppgangen!

Lykke til! Grin






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Blomme
« #2 : 28. mai 2006, 21:37 »
Ryggen får jo også kjørt seg ganske bra under markløften da...ihvertfall nedre del
Smiley

Celdiir

  • Gjest
SV: Blomme
« #3 : 28. mai 2006, 21:46 »
Godt å se at du er i gang med å føre loggbok! Dette blir knall skal du se! Smiley

Har dog en liten innvending, og det er ryggen. Wink Er mange muskler her som bør trenes pga av at a) når disse vokser øker vekta di (som er en av målsetningene dine), b) skaper balanse og god holdning i overkroppen, som igjen er svært viktig for å unngå belastningsskader, c) det ser veldig fint ut med en trent rygg! Grin

Og foroverbøyd sidehev er i hovedsak en øvelse for baksiden av skuldrene, og ikke en ryggøvelse. Muskler som infraspinatus, teres major, trapezuis (midtre og nedre fibre) og rhomboids brukes noe, men ikke optimalt (dette er alle muskler som befinner seg på baksiden av kroppen). Kan vel sammenliknes med å bruke flyes som hovedøvelse for forsiden av skuldrene, ettersom at de også brukes litt under bevegelsen. De fleste ville være enige om at dette er en brystøvelse. Smiley

Stå på!

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #4 : 29. mai 2006, 19:03 »
Jeg er litt usikker på hvor ofte jeg skal trene. what
Jeg har god restitusjon og trener aldri samme muskel to dager på rad.
er ofte 1) armer,bryst,legg,(skuldre,litt rygg) og 2) bein annenhver dag nå. mage tar jeg litt her og der.
kan det bli for mye med tanke på hvile? treningen holder seg på ca 1 time fra begynnelse til slutt. jeg driver jo ingen kondisjon utover dette,samt ett solid restitusjonsinntak RETT etter(3-7 daddler/1 frukt/nøtter/protein)og ett måltid ca 1 time etter dette igjen.

Treningen  denne uken:
2 dager hvile. lør: 1) søn:2) man:1) tirs: ? kansje jeg skal ta en ren ryggøkt? vil jo ikke overbelaste noe heller. markløften kan jo være en harding på rygg. trener forresten muskelen mellom skulderbadene 1-2 ganger i uka(1 sett à 5 reps) hos fysiterapaut mot spenninger,så det blir jo indirekte litt rygg enten jeg vil eller ikke Smiley

Kosthold: Sliter med vill overspising på kveldene. spise gjerne i 2-3 timer i strekk forran pcn,selv om jeg er drit-mett. jeg lar meg selv gjøre dette fordi jeg tenker "jaja,jeg vil jo opp i vekt",men det er veldig ubehagelig også. de siste dagene har jeg vært fliiiiink pike. økt betraktelig både på karbohydratene og på fettet(nøtter) jeg kan se at jeg har fått litt mer volum. kansje karbohydratene(glukogenet) som binder vann i kroppen?

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #5 : 30. mai 2006, 18:48 »
begynner å lure på om jeg er overtrent. er trøtt og slapp hele dagen lang. kansje jeg bare er sliten og utbrennt? hvordan vet man hva som er hva?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Blomme
« #6 : 30. mai 2006, 21:13 »
Sover du nok? Sover du bra? Har du noen allergier?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #7 : 31. mai 2006, 15:21 »
sover vell fra ca 22-23 til 7 hver dag. sover som en stein bortsett fra att jeg kansje er på toalettet 1-2 ganger. ikke allergisk mot noe jeg vet om Smiley
jeg er liksom bare sliten.... :p

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #8 : 01. juni 2006, 18:25 »
ok. jeg ER overtrent/utbrennt. jeg tar en ukers treningsfri...og håper at formen er på plass igjen etterpå. hver dag har jeg blitt slappere og slappere,mistet motivasjonen og ikke trent orntlig.. på tide og slappe litt av tror jeg. kroppen har ikke fått inhentet seg riktig pga eksamens-stress ol.  god ide?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Blomme
« #9 : 01. juni 2006, 22:41 »
Om du føler for det, gjør det! Men pass på å komme tilbake i treningen igjen etter den uka:)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #10 : 09. juni 2006, 09:46 »
IM BACK! jeg tok meg en pause på i underkant av en uke.  biggrin

Jeg var ikke innom noe treningssenter,men gikk 1-2 turer om dagen på ca 45 min(biiiiittelitt jogging her og der) tok noen push-ups og ryggøvelser ol på gulvet her og der(bare i 5 min)

problemet er at jeg så og si mistet all matlyst! den var ikke eksisterende så og si. spiste lite karbohydrater(fy fy).
 i går dro jeg hjem og på trening av bryst,armer og rygg. jeg måtte virkelig ta meg selv i nakken fordi jeg er enda mentalt sliten(se: utbrennt) rett etter trening ble det 1 daddel,noe jordbær,1 nektarin,1 klementin og en klase druer,samt en eggehvite. når jeg kom hjem ble det litt egg til,litt nøtter og MASSE grønnsaker. så hoppet jeg i seng. var på vekta i dag  tidlig for å sjekke (var nærvøs for jeg regnet med vektnedgang),MEN den har holdt seg nogen lunde stabil siden sist. Smiley

Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #11 : 12. juni 2006, 17:15 »
noen barn slengte negative kommentarer om vekta mi idag. jeg tok det selvfølgelig til meg,for jeg vet jo jeg er forr tynn. dro hjem og har spist masse nøtter,fet fisk,kornprodukter ol. siden.
jeg har redusert fysisk aktivitet til det yderste og det går aldri mer enn 2-3 timer mellom hvert måltid. jeg er konstant mett og nå; veldig trist... Sad

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Blomme
« #12 : 12. juni 2006, 17:25 »
Hvorfor er det veldig trist? Det betyr jo at du er på vei opp!! Smiley

Ikke bry deg om barna...






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gulldokka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 407
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 407

SV: Blomme
« #13 : 12. juni 2006, 18:03 »
de sa noe som "se ,beina stikker jo ut" eller noe. såeh..*trøstespise*

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Blomme
« #14 : 13. juni 2006, 15:23 »
Da tenker som så at om et par år med trening og kosthold så stirrer barn (kanskje mer ungdomsgutter) av helt andre grunner Grin






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!