Skrevet av Emne: Hvorfor så sinte?  (Lest 23814 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #75 : 20. august 2006, 22:13 »
Ikke jeg heller Binais.  Men det skjer i forbindelse med BRUK av steroider, og jeg mener at stoffer som blir dealet og behandlet på nogenlunde samme måte som heroin ikke har noe med treningsglede å gjøre.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #76 : 20. august 2006, 22:18 »
Nå overdramatiserer du kraftig Aktiviteten, det er ikke helt slik du skisserer, og det vet du meget godt. Hvis du ikke vil ha en seriøs debatt kan du bare si ifra. Type "enten er du med meg, eller så er du mot meg, og du er en dopingforkjemper OG du vil ha pengeutpressing, sprøyterom og åpenlys dopdealing og heroinbruk på mitt treningssenter, basta"..


Det blir så tåpelig at en voksen mann skal ty til slike barnsligheter. Prøv en gang til.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #77 : 20. august 2006, 22:22 »
Hvor kommer steroider fra?
Hvordan kommer det inn til landet?
Hvordan selges det?
Hvordan brukes det?
Hva skjer om du ikke betaler?

Jeg mener ikke at det skjer inne på senterene, jeg mener at det som brukes brukes på omtrent samme måte som heroin.  Gjør det ikke hr. thyve?

Derfor mener jeg at det burde forbys bruk og ikke bare kjøp og salg.

Om du mener jeg er barnslig så får det så være, jeg har lest endel av dine innlegg der du harselerer og gjør narr av folk som ikke kan svare for seg, det synes jeg også kan være barnslig.

 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #78 : 20. august 2006, 22:24 »
PS! Enten er du for meg eller så er du imot meg bruken, som du kaller den.  Er det ikke den du bruker i midtøsten debatten?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #79 : 20. august 2006, 22:26 »
Hvor har jeg brukt denne retorikken i midtøstendebatten aktiviteten? Vis meg gjerne ett eneste eksempel..


Videre er det håpløst når du

1) Kaller meg "dopforkjemper"
2) Påstår at "du synes det er greit at dop brukes på treningssenter"

for så å følge opp med en mengde usanne påstander om hvordan stereoidebruk foregår til daglig. Hvis du slutter med denne polariseringen og den håpløse båssettingen kan vi fortsette den seriøse debatten.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #80 : 20. august 2006, 22:33 »
Har aldri kalt deg en dopforkjemper, du går under de som skal bestemme alt sjøl... Wink
Ja jeg påstår jo at du synes det er greit med dopbruk utifra det du svarer.  Hvor skal de ellers trene?

Steroider smugles, deales og settes med nåler gjør det ikke?  Er det usakelig?
Hva mener du med båssetting i dette?


Skulle ikke dratt midtøstendebatten inn i denne tråden, det blir for dumt. Min feil. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #81 : 20. august 2006, 22:37 »
Poenget mitt er at selve bruken prinsipielt sett, ikke skiller seg fra mange andre ting vi mennesker gjør mot kroppen vår. Det at myndighetene har en hyklersk politikk på området som gjør at kriminelle kan utnytte tosidigheten i lovverket er ikke "bolerne" sin feil i første rekke, men politikerne og lovverket. Jeg er, som du kanskje skjønner, veldig glad i en liberalistisk-rettet tankegang rundt menneskers frihet til å velge, selv om valgene er dumme.

Det enkleste hadde jo selvsagt vært en kontraktsfestet rett til å teste hvem/hvor/når som helst  rent privatsrettslig for hvert enkelt senter, men det vil, som sagt, ikke datatilsynet gå med på.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #82 : 20. august 2006, 22:44 »
Poenget mitt er... Grin
Det skiller seg VESENTLIG ut fra det de fleste av oss gjør når det brukes steroider, fordi det fraktes, selges og behandles på samme måte som narkotika.  Skulle vi hatt ett slikt samfunn at alt alle vil skulle vært lov så prater vi anarki-og det tror jeg de færreste av oss ville ha hatt?

Jeg er også en liberalist-allikevel klarer jeg å se at vi må ha lover og regler for narkotika og steroider.

”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #83 : 20. august 2006, 22:50 »
Vi har lover mot narkotika, vi har ikke lover mot stereoider...
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hvorfor så sinte?
« #84 : 20. august 2006, 22:56 »
Hasj (THC) kan på lang sikt före til langt mer enn slöv adferd. Det finnes blandt annet en kopling til kronisk schizofreni og andre psykose sykdommer. (jeg har truffet min andel av de på jobben)

Kan du vise til en saklig kilde som sier dette? Gjerne over PM slik at vi slipper å grøftekjøre tråden off-topic.
Slik jeg har forstått det er det kun statistikk som viser at man finner en større gruppe schizofrene blant hasjrøykere, enn blant annen ungdom. Det kan forklares ved at folk med psykiske lidelser oftere søker ting som hasj, men noen sier også at folk med ANLEGG for slike lidelser gjerne kan få det "trigget" av hasj, men at man skal kunne få schizofreni e.l. kun ved hasjrøyking, det vil jeg gjerne se dokumentasjon på!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #85 : 20. august 2006, 23:00 »
Er det ingen lover mot steroider? Hva mener du? Det er da ikke lov med smugling av dopingmidler over våre landegrenser?  Det er heller ikke lov å selge?  
Da mener jeg at det også finnes lover. :Smiley

Jeg har pratet med en politimann om dette(jobbet ved narkoavsnittet i Oslo) og han sier at de behandler steroider på linje med narkotika.  De som selger heroin klarer også å skaffe steroider.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Hvorfor så sinte?
« #86 : 20. august 2006, 23:01 »
Politiet behandler på ingen måte stereoider til eget bruk på link linje med herion eller amfetamin til eget bruk. Til nøds sammenlignbart med hasj til eget bruk. Jeg har da jobbet sammen med narkoavsnittet på politiposten ved øbh midt i oslo sentrum i 2-3 år .. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Hvorfor så sinte?
« #87 : 20. august 2006, 23:03 »
Snakker ikke om eget bruk heller.  Snakker om smugling og salg. Klarer du ikke å lese det utifra det siste innlegget mitt?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Hvorfor så sinte?
« #88 : 20. august 2006, 23:12 »
Kan du vise til en saklig kilde som sier dette? Gjerne over PM slik at vi slipper å grøftekjøre tråden off-topic.
Slik jeg har forstått det er det kun statistikk som viser at man finner en større gruppe schizofrene blant hasjrøykere, enn blant annen ungdom. Det kan forklares ved at folk med psykiske lidelser oftere søker ting som hasj, men noen sier også at folk med ANLEGG for slike lidelser gjerne kan få det "trigget" av hasj, men at man skal kunne få schizofreni e.l. kun ved hasjrøyking, det vil jeg gjerne se dokumentasjon på!

Sammenhengen mellom hasjbruk og utvikling av schizofreni og andre psykotiske lidelser (samt klare tegn til hjerneskade bedømt vha. PET/SPECT-scanning) har det de siste årene kommet mye dokumentasjon på. Artikkelen nedenfor er fra 2004 og gir en kort oppdatering på forskningen som er gjort, og diskusjon av de ulike hypotesene:

Cannabis use and psychotic disorders: an update.Hall W, Degenhardt L, Teesson M.
Office of Public Policy and Ethics, Institute for Molecular Bioscience University of Queensland Australia. w.hall@imb.uq.edu.au

This paper evaluates three hypotheses about the relationship between cannabis use and psychosis in the light of recent evidence from prospective epidemiological studies. These are that: (1) cannabis use causes a psychotic disorder that would not have occurred in the absence of cannabis use; (2) that cannabis use may precipitate schizophrenia or exacerbate its symptoms; and (3) that cannabis use may exacerbate the symptoms of psychosis. There is limited support for the first hypothesis. As a consequence of recent prospective studies, there is now stronger support for the second hypothesis. Four recent prospective studies in three countries have found relationships between the frequency with which cannabis had been used and the risk of receiving a diagnosis of schizophrenia or of reporting psychotic symptoms. These relationships are stronger in people with a history of psychotic symptoms and they have persisted after adjustment for potentially confounding variables. The absence of any change in the incidence of schizophrenia during the three decades in which cannabis use in Australia has increased makes it unlikely that cannabis use can produce psychoses that would not have occurred in its absence. It seems more likely that cannabis use can precipitate schizophrenia in vulnerable individuals. There is also reasonable evidence for the third hypothesis that cannabis use exacerbates psychosis.
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

SV: Hvorfor så sinte?
« #89 : 20. august 2006, 23:17 »
Så jeg hadde for det meste rett?

Med mindre man ikke er spesielt utsatt for schizofreni e.l., så vil ikke hasj trigge det?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!