Skrevet av Emne: Fotballtreneres uvitenhet-..  (Lest 958 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Fotballtreneres uvitenhet-..
« : 12. januar 2007, 22:04 »
Jobber som studiovakt/instruktør på et spenst senter. Og idag var hele follo fotball junoir på plass som vanlig, med den tidligere kolbotn jentelagets trener.
Og jeg ble nesten redd da jeg så hvordan han instruerte sine disipler.. I sittende roing så var ryggen hans så bøyd og krum at jeg vet ikke hva. Og han oppfordret til kvartbøy what Så å si i alle øvelser instruerte han feil, også benkpress. Skjønner ikke at trenere som har trent eliteserielag i fotball, ikke har noen kunnskaper om styrketrening? Skulle vel nesten tro at de hadde det. Synes det er synd, for de fleste av disse gutta kan jo nesten ingenting fra før.. Og når de endelig lærer noe, lærer de det feil.. Av en de virkelig trur kan det..

PRøvde å forklare noen av gutta ordentlig benkpress teknikk, men da kom han og så at de skulle ligge flate som pannekaker, og ikke engang tenke på å ha beina i bakken..

ORket rett og slett ikke å argumentere mot en "verdensmester", det gjør jeg ofte nok uansett.

Noen som opplever det samme?
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Ørjan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #1 : 13. januar 2007, 00:30 »
Ja, jeg har opplevd noe lignende. Det er en fotballspiller i klassen min som påpeker at jeg gjør knebøy feil i gymmen. Teknikken min er så og si perfekt i forhold til styrkeløft, men i følge fotballtreneren(e) hans er det skadelig å gå under 90 grader, og noe annet er det ikke vits i å diskutere en gang. Blir provosert, og fryder meg nesten over hver kneskade en fotballspiller får Tongue

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #2 : 13. januar 2007, 17:08 »
Ja, jeg har opplevd noe lignende. Det er en fotballspiller i klassen min som påpeker at jeg gjør knebøy feil i gymmen. Teknikken min er så og si perfekt i forhold til styrkeløft, men i følge fotballtreneren(e) hans er det skadelig å gå under 90 grader, og noe annet er det ikke vits i å diskutere en gang. Blir provosert, og fryder meg nesten over hver kneskade en fotballspiller får Tongue

Det finnes en rekke vitenskaplige studier du kan vise denne treneren.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #3 : 13. januar 2007, 17:33 »
Lad våpen...
Når skytteren er klar... ILD!!!

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #4 : 13. januar 2007, 19:10 »
Hadde en liten "krangel" med en som jeg gikk befalskolen sammen med som mente at den knebøyen han kjørte kaltes knebøy, mens det jeg kjørte kaltes dype knebøy(under 90grader).

Ville heller kalt det nærmere good mornings det han drev med, eller veeeldig korte kvartbøy. Verste var at han sa jeg ikke kunne kalle det jeg kjørte for knebøy, for jeg kjørte tydeligvis noe som het dype knebøy.  Huh

Han var da såklart fotballspiller.


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #5 : 13. januar 2007, 19:21 »
Hadde en liten "krangel" med en som jeg gikk befalskolen sammen med som mente at den knebøyen han kjørte kaltes knebøy, mens det jeg kjørte kaltes dype knebøy(under 90grader).

Ville heller kalt det nærmere good mornings det han drev med, eller veeeldig korte kvartbøy. Verste var at han sa jeg ikke kunne kalle det jeg kjørte for knebøy, for jeg kjørte tydeligvis noe som het dype knebøy.  Huh

Han var da såklart fotballspiller.



"Det er en sport som heter styrkeløft som har øvelsen knebøy, denne øvelsen blir ikke godkjent som knebøy før en blandt annet går under 90 grader, derfor er det jeg gjør knebøy, mens det du gjør er forsøk på knebøy"






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #6 : 13. januar 2007, 21:01 »
Jobber som studiovakt/instruktør på et spenst senter. Og idag var hele follo fotball junoir på plass som vanlig, med den tidligere kolbotn jentelagets trener.
Og jeg ble nesten redd da jeg så hvordan han instruerte sine disipler.. I sittende roing så var ryggen hans så bøyd og krum at jeg vet ikke hva. Og han oppfordret til kvartbøy what Så å si i alle øvelser instruerte han feil, også benkpress. Skjønner ikke at trenere som har trent eliteserielag i fotball, ikke har noen kunnskaper om styrketrening? Skulle vel nesten tro at de hadde det. Synes det er synd, for de fleste av disse gutta kan jo nesten ingenting fra før.. Og når de endelig lærer noe, lærer de det feil.. Av en de virkelig trur kan det..

PRøvde å forklare noen av gutta ordentlig benkpress teknikk, men da kom han og så at de skulle ligge flate som pannekaker, og ikke engang tenke på å ha beina i bakken..

ORket rett og slett ikke å argumentere mot en "verdensmester", det gjør jeg ofte nok uansett.

Noen som opplever det samme?


opplevd det tusen ganger.

eliteserielaget lillestrøm trente som noen tullinger/idioter da jeg så de trene på lillestrøm sats.

bandylaget til stabekk kjørte kvartbøy og kvartutfall på elixia bekkestua.

noen unge friidrettsutøvere på tis kjørte altfor tunge kvart bøy, og deretter spensthopp over hekker.

rekken er endeløs min venn.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #7 : 13. januar 2007, 21:14 »
Hadde en gang en trener som syntes det var macho å klare å curle 20 kgs hantler. Han klarte det jo ikke selv. Dette var samme fyr som skulle gi oss råd om styrketrening... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!