Skrevet av Emne: Fotballtreneres uvitenhet-..  (Lest 958 ganger)

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Fotballtreneres uvitenhet-..
« : 12. januar 2007, 22:04 »
Jobber som studiovakt/instruktør på et spenst senter. Og idag var hele follo fotball junoir på plass som vanlig, med den tidligere kolbotn jentelagets trener.
Og jeg ble nesten redd da jeg så hvordan han instruerte sine disipler.. I sittende roing så var ryggen hans så bøyd og krum at jeg vet ikke hva. Og han oppfordret til kvartbøy what Så å si i alle øvelser instruerte han feil, også benkpress. Skjønner ikke at trenere som har trent eliteserielag i fotball, ikke har noen kunnskaper om styrketrening? Skulle vel nesten tro at de hadde det. Synes det er synd, for de fleste av disse gutta kan jo nesten ingenting fra før.. Og når de endelig lærer noe, lærer de det feil.. Av en de virkelig trur kan det..

PRøvde å forklare noen av gutta ordentlig benkpress teknikk, men da kom han og så at de skulle ligge flate som pannekaker, og ikke engang tenke på å ha beina i bakken..

ORket rett og slett ikke å argumentere mot en "verdensmester", det gjør jeg ofte nok uansett.

Noen som opplever det samme?
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Ørjan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Fotballtreneres uvitenhet-..
« #1 : 13. januar 2007, 00:30 »