Skrevet av Emne: NM styrkeløft 2008  (Lest 5993 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: NM styrkeløft 2008
« #45 : 27. mars 2007, 22:54 »
Slik jeg forstår det så er det vel rett og slett ikke ideelt i forhold til de langsiktige planlagte treningssyklusene som skal gi maksimale resultater til riktig tid over mange år. Programmene er jo veldig langsiktige, og man kan ikke se isolert på hvilken effekt det har innenfor f.eks en 3 mnd periode. All trening på langsiktige programmer baserer seg jo til enhver tid på hva som er gjort før, og hva man skal gjøre i fremtiden, og dette gjelder gjerne flere år både frem og tilbake i tid.

det synes merkelig spør du meg - men kanskje det er noe i det. hørtes ufattelig kjedelig ut spør du meg. øker jeg ikke i styrke på 3 mnd, så kan jeg gå hjem og starte med ludo. Wink men nå er jeg nybegynner, kanskje det er annerledes når man har trent i femten år. Wink

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: NM styrkeløft 2008
« #46 : 27. mars 2007, 22:56 »

Herren har talt! No kan ingen utanfor landslaget blande seg inn kor viktig NM er kontra EM.


Hehe, du er morsom badboy. For det første sa jeg dette var min personlige mening, betyr ikke at noen andre trenger å dele den.

Aldri har jeg sagt at ingen kan blande seg inn i hvor viktig NM er kontra EM, men om en utenfor landslaget setter NM lavere, like høyt eller høyere enn EM har ingen ting å si av den grunn at han/hun uansett ikke skal på EM og ikke trenger å ta hensyn til om stevnene blir lagt veldig nærme hverandre. Med mindre vedkommende har veldig lyst til å ha alle landets løftere i toppform på nm da, da har det selvsagt noe å si..


Men jeg tror uansett folk har fattet poenget mitt nå jeg, så skal la det være med det, så er det bare å klage videre over tett program for de som vil det Tongue


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NM styrkeløft 2008
« #47 : 28. mars 2007, 09:46 »
det synes merkelig spør du meg - men kanskje det er noe i det. hørtes ufattelig kjedelig ut spør du meg. øker jeg ikke i styrke på 3 mnd, så kan jeg gå hjem og starte med ludo. Wink men nå er jeg nybegynner, kanskje det er annerledes når man har trent i femten år. Wink

Jeg har inntrykk av at de som er gode ikke isolert sett ser på styrkeøkning innenfor en 3 mnd periode.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Sv: NM styrkeløft 2008
« #48 : 28. mars 2007, 10:12 »
Det handler vel ikke akkurat om man greier å restituere seg på 3 uker nei, det handler om hva man optimalt bør gjøre de siste ukene før et viktig mesterskap. I perioden fra femte til tredje uke før et mesterskap er det temmelig mye tung trening og man ligger helt på grensen av hva kroppen kan tåle. Det er ikke for ingen ting at man bør ha hvile etter et stevne, det er ikke bare på grunn av belastningen akkurat på selve stevnet! Midt i dette slenger man altså inn et ekstra stevne. Det sier seg selv at programmet også de siste ukene før dette "mindre viktige" stevnet må gjøres tilpasninger i, ellers vil den totale belastningen på kroppen bli for stor. Så jeg vil tro at den treningen man på grunn av tilpasninger for ekstrastevnet "mister" før det viktige mesterskapet kan være vel så ødeleggende for muligheten til optimal styrke og uttelling som akkurat selve stevnedagen. Du "mister" noe trening de siste to ukene før "ekstrastevnet", og du "mister" noe trening første uken etter. Minst! Du kan sikkert fortsatt gjøre et hederlig resultat på det viktige mesterskapet. Men optimalt? Neppe! Internasjonale medaljer handler som regler om optimal forberedelse, optimale forhold på stevnet, og optimal uttelling.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!