Skrevet av Emne: Hva FAEN!  (Lest 5993 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #15 : 18. mai 2007, 21:54 »
Så dere bryr dere ikke med at flagget vårt blir brent? Sier vel strengt tatt mer om dere enn om oss som faktisk reagerer på det..

Du synes ikke det er litt vel hyklersk å stille seg helt uten evne til å forstå provosjonen ved karikering av ens hellige profet når du selv mener man bør straffes for å krenke vårt "hellige" flagg (sånn hvis du ser bort fra forskjellen i hvordan ventileringen av raseri ble utført, selvsagt)?

Jeg sier meg enig med zuulroy. Som internasjonalist kunne jeg ikke gitt mer faen. Jeg synes ikke det er merkelig at folk blir provoserte, men jeg synes det er litt trist. Enten det dreier seg om å være litt for opptatt av religion eller litt for opptatt av nasjonalitet skulle man tro vi i den "siviliserte" delen av verden ville tåle noe slikt som dette.

Slux: Til gjengjeld er det store forskjeller i kultur, levestandard og elendige forhold også. Det å skrive noen sinte eposter og det å gå berserk i gatene er selvsagt to vidt forskjellige ting, men du kan ikke nekte for at katalysatoren for raseriet er ganske lik?

Hellig profet, hellig nasjonalitetsfølelse.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hva FAEN!
« #16 : 18. mai 2007, 21:56 »
Respekten for et symbol er lik ja, men så lenge handlingen ulik så ser jeg ikke grunn til å diskutere noe videre om det Wink






Svak, bitter og dopingfri



dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #17 : 18. mai 2007, 22:06 »
Så lenge forholdene i Norge og store deler av midtøsten er like ulike som selve handlingene som ble utført så ... jah.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hva FAEN!
« #18 : 18. mai 2007, 22:47 »
Du synes ikke det er litt vel hyklersk å stille seg helt uten evne til å forstå provosjonen ved karikering av ens hellige profet når du selv mener man bør straffes for å krenke vårt "hellige" flagg (sånn hvis du ser bort fra forskjellen i hvordan ventileringen av raseri ble utført, selvsagt)?

Jeg sier meg enig med zuulroy. Som internasjonalist kunne jeg ikke gitt mer faen. Jeg synes ikke det er merkelig at folk blir provoserte, men jeg synes det er litt trist. Enten det dreier seg om å være litt for opptatt av religion eller litt for opptatt av nasjonalitet skulle man tro vi i den "siviliserte" delen av verden ville tåle noe slikt som dette.

Slux: Til gjengjeld er det store forskjeller i kultur, levestandard og elendige forhold også. Det å skrive noen sinte eposter og det å gå berserk i gatene er selvsagt to vidt forskjellige ting, men du kan ikke nekte for at katalysatoren for raseriet er ganske lik?

Hellig profet, hellig nasjonalitetsfølelse.
Ser du meg gå berserk fordi de brente flagget da..? Eh nei. Er jo det som er forskjellen, ikke sant. Jeg utrykker kun min mening på en rolig, verbal måte, noe muslimene utrykker med å ødelegge døde ting rundt seg. Vesentlig forskjell. Videre har jeg respekt for at de blir provosert av tegningene, for det står i Koranene at profeten aldri skal karikeres. Dog, når han karikeres i et land hundrevis av mil unna, er det drøyt å feks herje det landets ambassade. Om de hadde brent det norske flagget i Pakistan, Iran, Irak eller i hvilket som helst annet land, hadde jeg brydd meg ca null. Når det derimot brennes i Norge, av nordmenn, blir jeg provosert. Ikke _veldig_ mye, men lettere irritert blir jeg. Det er unødvendig, og jeg ser ikke på det som god humor. Det var jo faktisk i humorens navn det ble påtent, var det ikke så..? Helt til slutt: voksne folk kan ha mer respekt enn dette for de som er gamle og grå nå, de som var med å sloss under andre VK. De ofret livet sitt for landet, og til gjengjeld brenner vi flagget som underholdning og humor. Jeg gremmes.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hva FAEN!
« #19 : 18. mai 2007, 22:58 »
Det var et unødvendig og usmakelig stunt, men jeg er nå likevel enig med zuul; det er bare et stykke rødt, hvitt og blått tøy, og å begynne å fråde rundt kjeften for dette, vekker så absolutt assosiasjoner til oppstyret rundt Muhammed-karikaturene.

"Huff, så teit," tenkte jeg. Så begynte jeg å lure på hva jeg skulle spise til lunsj.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Hva FAEN!
« #20 : 18. mai 2007, 23:01 »
Man kan lett le og kimse av at andre nasjoners flagg og religiøse symboler blir behandlet degraderende, men når det er ens eget så skriker vi ut.
I Norge anno 2007 så burde man ta en spøk for hva det er. Reelt sett snakker vi om et trefarget rektangel med farge på. Ser symolikken men synes spøken er morsom. Å brenne et norsk flagg på 17 mai er det verste som kan skje - derfor må det gjøres! Tøft gjort å tørre å vise det. Vi trenger strengt tatt ikke hyle og skrike over noe slikt.

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Hva FAEN!
« #21 : 18. mai 2007, 23:06 »
11. September skal jeg tasse rundt i New York med Bin Laden kostyme....

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #22 : 18. mai 2007, 23:08 »
Ser du meg gå berserk fordi de brente flagget da..? Eh nei. Er jo det som er forskjellen, ikke sant. Jeg utrykker kun min mening på en rolig, verbal måte, noe muslimene utrykker med å ødelegge døde ting rundt seg. Vesentlig forskjell.

Det var vel heller ikke slik at Ali (for stereotypiens skyld) hadde tilbringt dagen i trygg omgivelse med venner og familie i et land hvor lidelse var et fremmedord for de fleste og alt var fryd og gammen, men så etter å ha hørt nyheten om at noen vestlige aviser hadde trykket krenkende bilder av deres helligste profet bestemte seg for å få med seg en gjeng kammerater, som i likhet med Ali hadde en trygg tilværelse, lovende fremtid, og gode leveforhold, bestemte seg for å løpe ut i gatene hvor alle tegn på krig, elendighet og død var umulige å spotte, og tenne på ambasader?

Ikke for å uskyldiggjøre slikt, eller for å gjøre dette til enda en debatt rundt kultur: men vær forsiktig med å trekke paraleller mellom agressive handlinger og religion og nekte å ense at vi lever i ganske forskjellige situasjoner.

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Hva FAEN!
« #23 : 18. mai 2007, 23:10 »
Det var vel heller ikke slik at Ali (for stereotypiens skyld) hadde tilbringt dagen i trygg omgivelse med venner og familie i et land hvor lidelse var et fremmedord for de fleste og alt var fryd og gammen, men så etter å ha hørt nyheten om at noen vestlige aviser hadde trykket krenkende bilder av deres helligste profet bestemte seg for å få med seg en gjeng kammerater, som i likhet med Ali hadde en trygg tilværelse, lovende fremtid, og gode leveforhold, bestemte seg for å løpe ut i gatene hvor alle tegn på krig, elendighet og død var umulige å spotte, og tenne på ambasader?

Ikke for å uskyldiggjøre slikt, eller for å gjøre dette til enda en debatt rundt kultur: men vær forsiktig med å trekke paraleller mellom agressive handlinger og religion og nekte å ense at vi lever i ganske forskjellige situasjoner.

Man har valg, det er de man gjør som bestemmer hva slags person man er...

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #24 : 18. mai 2007, 23:12 »
Og du tror overhodet ikke det finnes en link mellom valget som tas og situasjonene den som tar valget befinner seg i?

Du fortjener forøvrig en honnør for et søtt innlegg som minner mest om et sitat fra en amerikansk presidenttale.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

Sv: Hva FAEN!
« #25 : 18. mai 2007, 23:29 »
Veldig, veldig enig med sistemann her, hele veien.

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Hva FAEN!
« #26 : 18. mai 2007, 23:36 »
Og du tror overhodet ikke det finnes en link mellom valget som tas og situasjonene den som tar valget befinner seg i?

Du fortjener forøvrig en honnør for et søtt innlegg som minner mest om et sitat fra en amerikansk presidenttale.

Da er det altså ingen slemme sider i en krig?
Fordi drapene som blir begått blir påvirket av sitasjonen soldatene er i?

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hva FAEN!
« #27 : 18. mai 2007, 23:45 »
Hvem har snakket om begrepet "slem"? Jeg har jo aldri sagt at ambasadebrenning er en god dåd, jeg sier bare at det blir for dumt med en sammenligning av en situasjonene uten å skrape litt under overflaten.

Det med soldater er paradoksalt, man kan enkelt forstå mange av de tyske soldatene, men man kan vanskelig forsvare det de støtta. På samme måte kan jeg forstå metodene som tas i bruk under demonsteringer samtidig som jeg selvsagt synes mange av dem er forkastelige. Ikke for å sammenligne soldater fra det tredje rike og rasende demonstranter, altså.

Utlogget Zuul

Sv: Hva FAEN!
« #28 : 18. mai 2007, 23:54 »
Man bør i alle fall ikke heve fingeren mot andre kulturer som reagere når deres symboler blir angreper om man ikke tåler å smake samme medisin selv.

Flagger, og Norge, bør vere sterkt nok til å tråkkes på, brennes, spyttes på og hånes. Om det ikke er det er det faktisk ikke en dritt.

om det faktisk tåler medfarten skal jeg være den første til å synge ja vi elsker.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hva FAEN!
« #29 : 18. mai 2007, 23:55 »
Dette var grusomt !! Det neste blir vel at de gjør narr av Ari Behn eller andre kongelige !!??!!??
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!