Skrevet av Emne: Skal litt ned i vekt.  (Lest 1691 ganger)

Utlogget Mr He

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Skal litt ned i vekt.
« : 01. oktober 2007, 20:37 »
Heisann er ny her. Trenger litt hjelp, her er sikkert flere tråder om det jeg vil spør om men orker ikke pløye gjennom hele forumet. Litt om meg:
17år
Er ca. 178 høy
veier 71-72 kg
Jeg har tenkt å gå nede 5 kg i fett, om ikke litt mer. Ned til 65kg kanskje, for så å begynne å bygge muskler skikkelig, å gå opp i vekt igjen.

Har sett litt på denne pakken og vurderer å kjøpe denne: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=283

Her er vel det meste jeg trenger av kosttilskudd som kan hjelpe meg. Men vet ikke om jeg behøver alt dette. Har så og si NULL peiling om dissa kosttilskuddene.

Eller trenger jeg bare kjøpe http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3503 (Phase II 90 Kapsler) og  http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34 (Pyrulean 150 Kapsler vektkontroll), allså kombinere disse sammen.

Har et gjort om kostholdet mitt de siste ukene, og kuttet HELT ut alt som heter søtsaker, brus og hva usunne det nå måtte være.
Trener også hver dag så og si, nå i det siste i form av sykling ca. to timer for dag. Har ikke tilgang til treningsstudio enda.

Allså jeg trenger mye hjelp og tips, hvordan jeg skal kombinere de ulike kostilskuddene, og hva det nå måtte være.

Mulig dere trenger mer info, ikke vet jeg. Men bare å si fra så skal jeg svare så godt jeg kan. På forhånd TAKK for alle svar som vil komme! Smiley

Utlogget aleknu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Skal litt ned i vekt.
« #1 : 02. oktober 2007, 00:02 »
Siden du har "Mister" i nicket regner jeg med at du er mann? Først av alt vil jeg si at du må finne ut at hva du spiser i løpet av et normalt døgn, og så må du finne ut av hvor mange kalorier du får i deg en slik vanlig dag.
Med din vekt og høyde vil jeg tippe at du trenger ca 2500 kalorier for å holde vekta. Alt du klarer å komme under dette vil føre til en reduksjon i din vekt, men ikke gå under ca 1800 kalorier! Hvis du får i deg nok proteiner og sunt fett vil du miste stort sett bare fett og ikke muskelmasse.

Dette er grovt sett et grunnlag for vektreduksjon. Jeg ville ikke begynt rett på "slanke-tilskudd" som du ikke har noen erfaring eller peiling på. Begynn med å rette opp i kostholdet ditt og tren deg i form. Smiley

Ps: Hvis du setter opp internett-adressene slik som du har satt dem opp her, kan vi ikke komme oss til de sidene uten å skrive inn hele adressen, og det tror jeg ingen gidder. Så hvis du vil at vi skal forstå hvilke tilskudd og hvilken pakke du mener må du sette disse opp som en link... Smiley
Kunnskap og planlegging er halve jobben... Smiley

Loggbok online: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64015.0

Utlogget Mr He

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Skal litt ned i vekt.
« #2 : 02. oktober 2007, 14:47 »
Jeg er en gutt, for å få det klart.

Men det med å regne ut kallorier synes jeg er vanskelig. Jeg har da ikke peiling på hvor mange kallorier det er i middagene jeg spiser. Spiser vanlig norsk kost, og har fisk minst 2 ganger i uken.

Slik ser min gjennomsnitts dag ut: Går på skole.

kl. 7.30 glass juice

kl. 9-10 2 stk grove skiver (omegabrød) med brunost. Drikke: vann

kl. 11.30 2-3 stk grove skiver med leverpostei. 1.stk frukt(eple, appelsin) Drikke: vann

ca. kl 14-15 midag, vanligvis fisk, gryterett, grøt, fiskekake, kjøttkake.... Drikke: vann

kl 7-8 Kvelds. 3 grove skiver: makrell i tomat, pålegg og egg av og til. Drikke: vann/melk

Dette er da gjennomsnitts-dagen min, mitt NYE kosthold. som jeg har holdt i et par uker nå. Hovedsaklig 3 måltider ettersom jeg spiser hele matpakken min samtidig av og til. Hvor mye kallorier dette blir har jeg ingen aning på.

CLA kosttilskudd er det å anbefale?

Utlogget Mr He

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Skal litt ned i vekt.
« #3 : 03. oktober 2007, 21:21 »
Noen som synes jeg bør forandre på noe?
Eller kosttilskudd som jeg kan prøve?

Utlogget aleknu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Skal litt ned i vekt.
« #4 : 04. oktober 2007, 12:28 »
Jeg kommer fram til at du får i deg 1200 kalorier + middagen. Det kommer litt ann på hvor mye du spiser til middag, men en brukbar middag er på ca 700 kalorier, så da er du oppe i ca 1900 kalorier på en dag. Jeg mener også at du får i deg for mye karbohydrater og for lite sunt fett og for lite proteiner. Dette vil resultere i at du mister mye muskelmasse i tillegg til fett. Jeg vil anbefale deg å begynne å spise frokost og fordele måltidene slik at du spiser ca hver tredje time.

Før du investerer i CLA ville jeg ha investert i noe fett-tilskudd med omega 3-6-9 (f.eks Super Omega Sport eller Udo`s choice) og et proteintilskudd (f.eks. whey tech)

Forøvrig vil jeg anbefale deg å lese artikler og innlegg her på forumet (spesielt de som er skrevet at ekspertene (f.eks. Janne eller Beefcake!)). Dette lærer du mye av... Smiley
Kunnskap og planlegging er halve jobben... Smiley

Loggbok online: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64015.0

Utlogget Mr He

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Skal litt ned i vekt.
« #5 : 04. oktober 2007, 17:02 »
Takker for svar, det gjør at jeg kan forandre på kosten min. Jeg glemte å nevne at jeg tar, ss. tran hver dag.
Sunt fett ja, skal vurdere å kjøpe inn noe av det du nevner, lese litt om det først.
Jeg har også masse makrell i fryseren. Og skal prøve å ta å koke noen hver dag, er vel en del sunt fett i de. Proteiner, holder det med å spise to egg til kvelds hver dag?
Var å kjøpte tunfisk, kinakål, aggurk idag, og tenkte jeg skulle lage en fin salat sammen med noen hardkokte egg. Så kan jeg kutte ut skivene med salat av og til. Vurderer også kutte ut en del av skivene i luchen min med grovt knekkebrød. Er vel en del karbohydrater i brød.

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Skal litt ned i vekt.
« #6 : 04. oktober 2007, 17:19 »
Med egg og tunfisk er du på rett vei. Knekkebrød og brød er laget av omtrent samme deigen. Forskjellen er at knekkebrød inneholder mindre vann. Per 100g inneholder knekkebrød derfor med energi enn vanlig brød. En vanlig brødskive inneholder alikvell mer energi enn et knekkebrød fordi det er mye tyngre.

Ja, brød er karbohydratkilde.

Utlogget aleknu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

Sv: Skal litt ned i vekt.
« #7 : 04. oktober 2007, 22:01 »
Fet fisk har en del sunt fett i seg ja. Jeg er på bulk nå, og da tar jeg 4 ss Super Omega Sport fra Proteinfabrikken og 3 proteinshaker per dag i tillegg til mat. (Når jeg deffer tar jeg det same, men kutter ned til 3 ss fett) Det kolder forresten ikke med 2 egg til kvelds som eneste proteinkilde. Jeg vil anbefale deg å ligge på minst 150 gram per dag (altså at di får i deg ca 600 av kaloriene fra proteiner)
Kunnskap og planlegging er halve jobben... Smiley

Loggbok online: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64015.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!