Skrevet av Emne: Matt Mendenhall  (Lest 5817 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Matt Mendenhall
« #15 : 14. september 2004, 08:32 »


Det som jeg synes er mest skremmende er at det er flere som "bare skal prøve en gang til" etter at de har vært døden nær. Prince holdt nylig på å stryke med pga problemer med noen indre organer. Likevel skulle han stille enda en gang for å bevise for seg selv at han kunne gjøre det (eller noe i den duren). Lee Priest hadde vel også alvorlige helseproblemer (med hjertet og/eller blodtrykket), og legen sa at han aldri kunne stille igjen. Ryktene sier at han rett etterpå dro rett på gymmet for å kjøre max i beinpress for å sjekke om det var meningen at han skulle fortsette... Dennis Newman hadde blodkreft og overlevde så vidt, og så plutselig bestemte han seg for å stille i proffbygging igjen.



Den lista er laaang den ja....

Kunne ikke annet enn å le av den Prince-historien. Med 50% nyrefunksjon eller så, og etter å ha vært døden når pga nyresvikt... kjørte han på videre, ved å "halvere" dosene og når det kom til vannkutt mm så streika selvfølgelig hele systemet...... Tror det eneste han kutta ut, var det som antagelig tok knekken på nyrene hans. Han tok vistnok i snitt 24 stk paracetlignende tabbisser daglig over flere år for å holde ut smertene som kom fra alle betennelsene. Her snakker vi om svært utviklet inteligens.......
At det er mulig å gjøre sånnt er for meg så totalt absurd at jeg nesten ikke greier å reagere med annet enn latter.... Men schwær blei han jo......

Sjekk for øvrig denne påstanden....

Nubain is neither a steroid nor a steroidal substance. It is in this drug profiles section because of its common use in sports, specifically bodybuilding and power lifting, as a very potent pain killer. According to the May 2000 issue of MuscleMag International, 6 of the top 10 Mr. Olympia contenders use Nubain on a regular basis. Being part of the Opiate family, it is closely related to drugs like heroin and morphine and therefore can be very addictive. Most users report virtually no pain during or after working out



Tja - "Need we say more......."


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Matt Mendenhall
« #16 : 14. september 2004, 09:59 »
Det kan jo sikkert diskuteres om bodybuilding bør klassifiseres som en psykisk sykdom!. Alle som driver bygging på et høyere nivå lider vel mere eller mindre av megareksi. Så kan man spørre seg; Hva er det som får individer som er døden nær av AAS til å fortsette? Komplekst spørsmål selvfølgelig men jeg tror at mye av det ligger i identiteten ved å være "stor". Man har kanskje ingenting annet i livet, og har forsaket jobber, utdanning, venner og familie i årevis. Når kroppen i så stor grad blir synonymt med ens identitet at det ikke er noe annet som teller begynner problemene. Man har bygget opp en personlighet og en egen verden der man er konge-på gymet og i venneflokken. Alt står og faller på å være størst, sterkest og mest brutal. Da blir det vanskelig å skulle gå ned og bli mindre, svakere og feitere.

Ellers er jeg helt enig i det som sies at nivået nå er blitt så høyt at det er tilnærmet umulig å holde seg i toppen over lengre periode for de aller aller fleste. Det sier også noe om hvilken kynisk organisasjon IFBB er, hvor man i praksis forbruker byggere i det maskineriet som er beregnet for en ting, nemlig å selge kostillskudd.

Er det noe den store "far" Joe Weider ikke bryr seg om så er det de byggerene han til en hver tid har under kontrakt. I forhold til hva byggerene går igjennom er det utrolig lite penger i systemet med unntak av de aller beste 10-15 som til en hver tid er på toppen. Under disse finner man mange tusen knuckleheads som prøver å få endene til å møtes gjennom alt fra muskelarbeid som dørvakt, torpedo og langing av aas, til prostitusjon (eller såkalt one on one wrestling).

Med få unntak er proffbygginga en trist menneskelig affære.   

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Matt Mendenhall
« #17 : 14. september 2004, 10:21 »
Det kan jo sikkert diskuteres om bodybuilding bør klassifiseres som en psykisk sykdom!. Alle som driver bygging på et høyere nivå lider vel mere eller mindre av megareksi. Så kan man spørre seg; Hva er det som får individer som er døden nær av AAS til å fortsette? Komplekst spørsmål selvfølgelig men jeg tror at mye av det ligger i identiteten ved å være "stor". Man har kanskje ingenting annet i livet, og har forsaket jobber, utdanning, venner og familie i årevis. Når kroppen i så stor grad blir synonymt med ens identitet at det ikke er noe annet som teller begynner problemene. Man har bygget opp en personlighet og en egen verden der man er konge-på gymet og i venneflokken. Alt står og faller på å være størst, sterkest og mest brutal. Da blir det vanskelig å skulle gå ned og bli mindre, svakere og feitere.

Ellers er jeg helt enig i det som sies at nivået nå er blitt så høyt at det er tilnærmet umulig å holde seg i toppen over lengre periode for de aller aller fleste. Det sier også noe om hvilken kynisk organisasjon IFBB er, hvor man i praksis forbruker byggere i det maskineriet som er beregnet for en ting, nemlig å selge kostillskudd.

Er det noe den store "far" Joe Weider ikke bryr seg om så er det de byggerene han til en hver tid har under kontrakt. I forhold til hva byggerene går igjennom er det utrolig lite penger i systemet med unntak av de aller beste 10-15 som til en hver tid er på toppen. Under disse finner man mange tusen knuckleheads som prøver å få endene til å møtes gjennom alt fra muskelarbeid som dørvakt, torpedo og langing av aas, til prostitusjon (eller såkalt one on one wrestling).

Med få unntak er proffbygginga en trist menneskelig affære.   


Den der "størst-, sterkest-, best - mentaliteten" er dessverre noe som rammer et stort antall utøvere uansett sport. Det er rimelig nok et nokså stort fall å gå fra å være "KONGE" enten det er på friidrettsbanen, skiløypa, eller i vektrommet, til å bli pingla "Mr. Nobody".....
Alkohol og stoff-problemer hos tidligere toppidrettsutøvere er nok dessverre høyere enn en skulle like...... For kroppsbyggere og styrkeutøvere er det i tillegg sikkert å lett å tenke "just one more shot at the title..."

Og la oss alle innrømme det - det er sikkert ikke kult å krympe - enten en er dopet eller ei........ Merker jo det på meg selv, siden kroppen har vansker med å holde samme nivå som for 10 år siden, at jeg legger inn et par ekstra gir for å holde seg noenlunde ajour med ungguttene...... Uten at jeg ville si at jeg hadde psykiske problemer av den grunn. Vet i såfall om hobbyjoggere som er langt mer "mentale" mht å holde løpetidene sine......  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Matt Mendenhall
« #18 : 14. september 2004, 10:24 »
Kan jo sitere en tidligere bruker, fritt oversatt :

"Du blir avhengig av oppmerksomheten og din selvoppfattelse av identitet vil være bygget opp om din størrelse. Din neste kur vil aldri bli din siste, med mindre du finner helt andre verdier i livet....." 


Det oppsummerer vel det meste egentlig......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Matt Mendenhall
« #19 : 14. september 2004, 10:29 »
merker dette også på meg selv nå som jeg er på deff. Vil ikke bli "mindre" og jeg synes at armene mine er jævla små i forhold til resten f.eks..

Vi har det vel i større eller mindre grad alle mann  Wink

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Matt Mendenhall
« #20 : 14. september 2004, 10:32 »
Kan jo sittere en tidligere bruker, fritt oversatt :

"Du blir avhengig av oppmerksomheten og din selvoppfattelse av identitet vil være bygget opp om din størrelse. Din neste kur vil aldri bli din siste, med mindre du finner helt andre verdier i livet....." 


Det oppsummerer vel det meste egentlig......

Eller som vår kanadiske trubadurvenn Leonard en gang så treffende sang

......."there aren't no cure, there aren't no cure, there aren't no cure for Leif! There aren't no cuuuure fooooor Leeeeeif" osv osv i en laaang og kjip sang som tross alt var bedre enn "First we take Manhattan - then we take Berlin" (meningsløs tekst det også dah men......)

Tja - det var dagens 13. avsporing........  :Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Matt Mendenhall
« #21 : 14. september 2004, 10:34 »



Blir ikke mye igjen av gamle Mendenhall her nei.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Matt Mendenhall
« #22 : 14. september 2004, 10:45 »



Blir ikke mye igjen av gamle Mendenhall her nei.....

Ikke av arbeidsdagen min heller - he he.....  Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Matt Mendenhall
« #23 : 14. september 2004, 11:46 »
merker dette også på meg selv nå som jeg er på deff. Vil ikke bli "mindre" og jeg synes at armene mine er jævla små i forhold til resten f.eks..

Vi har det vel i større eller mindre grad alle mann  Wink

Nå som jeg har gått ned over 20 kg i vekt og blitt tynn som ei flis så merker jeg det mest på alle andre. De som før så normale ut ser nå store og feite ut.

Jeg får mange kommentarer om dagen om at jeg har blitt så tynn, både fra de som trener og de som ikke kan noe om trening. Det bare smiler jeg av. Synes det er ganske artig faktisk. "Jeg synes du begynner å bli veldig skranten. Får du ikke mat?" var det en som spurte i dag på jobben. Til de som ikke trener så pleier jeg å svare at hvis en annen person ser tynnere ut, så er det som oftest et tegn på at man selv har lagt på seg.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Matt Mendenhall
« #24 : 15. september 2004, 10:25 »


Nå som jeg har gått ned over 20 kg i vekt og blitt tynn som ei flis så merker jeg det mest på alle andre. De som før så normale ut ser nå store og feite ut.

Jeg får mange kommentarer om dagen om at jeg har blitt så tynn, både fra de som trener og de som ikke kan noe om trening. Det bare smiler jeg av. Synes det er ganske artig faktisk. "Jeg synes du begynner å bli veldig skranten. Får du ikke mat?" var det en som spurte i dag på jobben. Til de som ikke trener så pleier jeg å svare at hvis en annen person ser tynnere ut, så er det som oftest et tegn på at man selv har lagt på seg.


Nå hagler det ikke inne med kommentarer om hvor tynn jeg er blitt ennå dessverre... Wink
Tenker ikke over at jeg faktisk er ganske stor, den eneste gangen jeg ser det er på bilder sammen med såkalte normale folk...Da ser jeg at jeg er noen hakk grovere enn folk flest...Men i hodet mitt er jeg en litt smålubben tom cruise, ikke en 180cm og 124kgs mann..rare greier...

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Matt Mendenhall
« #25 : 11. juni 2006, 13:30 »
Måtte ta opp denne posten igjen, utrolig fin bygger! Legger ut litt flere bilder jeg fant av Matt Mendenhall Cheesy





















"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget yoyofish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 257
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 257

SV: Matt Mendenhall
« #26 : 11. juni 2006, 14:20 »
Funka dårlig de linkene dine du... Tongue

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Matt Mendenhall
« #27 : 11. juni 2006, 16:52 »
HELVETE! Skal se hva jeg klarer å gjøre Wink
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget Haalvor

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 688
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 688

SV: Matt Mendenhall
« #28 : 11. juni 2006, 17:22 »
Bump! Sånn nå skal alt virke.
"Ain't Nothing to it but to do it" - Keep me from overanalyzing

[size=08pt]That logbook
[/size]

[size=08pt]Bildeprofil
[/size]

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Matt Mendenhall
« #29 : 11. juni 2006, 21:52 »
Det siste bildet har jeg ikke sett før. Det ser nesten manipulert ut?
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!