Skrevet av Emne: har høyde noe å si  (Lest 37248 ganger)

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
SV: har høyde noe å si
« #60 : 17. mai 2004, 23:02 »
en ting....de skumle bakgatene er ikkje fylt opp med PROFFE mma,shootfighting,tkd osv osv osv fightere og små tynne pinglete "slemminger"...hardgainer: du kan ikkje vite KORLEIS ein gatekamp vil bli uansett kor masse du prøva...du veit aldri kva bakgrunn en fyr du plutsli møter har....bedre utgangspunkt kanskje men det kjem an på KOR lenge en har trent og for ALL DEL kor god en er...for mange faktorer spiller en rolle i en gatekamp at det egentli i det HEILE TATT skulle vere mulig å diskutere ka som er MEST effektivt på gata hardgainer....forresten kor gammal er du? virker som du bare sitter heime og ser på k-1 kamper for deretter å komme hit og uttale deg
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
SV: har høyde noe å si
« #61 : 17. mai 2004, 23:05 »
Det er ikke (dersom du ikke er klar over det) så mange som vokser opp på gata her i Norge rofl

Og så lenge man ikke bruker våpen er det tvilsomt om en som "har vokst opp på gata" banker en proff MMA-fighter i en kamp 1 mot 1, men nå blander jeg meg inn i diskusjoner jeg egentlig synes er litt latterlige.


hehe det er nok fleire enn du tror som slåss ganske så ofte på gata og det er den warmachine meiner....dessuten kryr det  ikkje avPROFF mma fightere rundtom i gatene...er d noke som er sjeldnere enn de som lever på gatene er vel proffer fightere som er ute så ofte....*lersegskvettfordervet*
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #62 : 17. mai 2004, 23:27 »
en ting....de skumle bakgatene er ikkje fylt opp med PROFFE mma,shootfighting,tkd osv osv osv fightere og små tynne pinglete "slemminger"...hardgainer: du kan ikkje vite KORLEIS ein gatekamp vil bli uansett kor masse du prøva...du veit aldri kva bakgrunn en fyr du plutsli møter har....bedre utgangspunkt kanskje men det kjem an på KOR lenge en har trent og for ALL DEL kor god en  det egentli i det HEILE TATT skulle vere mulig å diskutere er...for mange faktorer spiller en rolle i en gatekamp atka som er MEST effektivt på gata hardgainer....forresten kor gammal er du? virker som du bare sitter heime og ser på k-1 kamper for deretter å komme hit og uttale deg
Jeg er 20, har enda ikke fått svar på hvor gammal du er pus.
 Så du mener at f.eks en shootfighter (som er vandt til å gi,og få bank på trening) ikke har noen fordel i en gatekamp. Hvordan kan du si noe sånt? Jeg tror du må finne deg en bokse/thaiboksing/shootfighting klubb og oppleve selv hvor sterke ekte fightere er. Jeg sier ikke at en fighter garantert vinner en gatekamp, men herregud...jeg hadde aldri tørt å yppe meg mot en erfaren shootfighter. Hvorfor ikke? Fordi å banke folk er rett og slett hobbyen/yrket deres. Jeg forstår ikke hvordan du kan argumentere mot det...
Men for all del, jeg syns det er moro med slike diskusjoner, så kjør på du vennen.
sjokk og vantro

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: har høyde noe å si
« #63 : 17. mai 2004, 23:40 »
og en ting til: helt til du får av deg pysjamasen og beltet ditt og får virkelig erfaring så har du egentlig ingenting du sko ha sagt. Du snakker om noe du overhodet ikke har peiling på....
sjokk og vantro

Utlogget astrotrain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 116

SV: har høyde noe å si
« #64 : 18. mai 2004, 07:43 »
Poenget her er ikke at MMA vil seire over alle gatesituasjoner. Men at den gir deg så utrolig bedre forutsetninger en tae kwondo. Det er det som er poenget.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: har høyde noe å si
« #65 : 18. mai 2004, 10:54 »
jeg tror vi må prøve å innrømme at ingen av oss har vokst opp i harlem og kan skryte av å ha 200 gatekamper under beltet altså... Wink


og så må vi prøve å bryte ned en vanlig slosskamp i de enkelte delene den består av og finne ut hvilke egenskaper man trenger for å "overleve" en slik "kamp"..

 De fleste statistikker jeg har sett på området nevner "suckerpunch".. de fleste vet vel hva det er? hvis ikke: et veldig telegrafert svingslag med fart framover.  Hva trengs for å forsvare seg mot et slikt? boksekunnskap, en god og trygg guard og en kjapp kontring vil da i de fleste situasjoner stoppe både det ene angrepet og angriperens vilje til å fortsette å angripe.

En annen ting jeg ser er muligheten for å havne på bakken, jeg har sett alt fra 50-80% statistikk på hvor mange av "gatekamper" som havner på bakken, hvertfall kan man si at det er en brukbar sannsynlighet for at du vil finne deg selv på ryggen med en aggressiv motstander over deg som vil prøve å skade deg.. Her er det bjj og shootfighting (og judo, og bryting... jiu jitsu..) kommer inn med endel fordeler, Er du vant til å ligge i guard og ta imot litt juling så vet du hvordan du fungerer på ryggen, balanse.. hvordan du skal få en motstander over deg ut av balanse osv. Men her også er det viktig å skille mellom det å ligge og "kose" i guard og det å ha en mostander som gjerne klyper av deg testiklene om han må det...
Det shoot og bjj gir deg er en trygghet i det at du er vant til å ha en fysisk sterk og agressiv motstander som kan bakkekamp over deg (og de fleste seriøse klubber trener nhb med slag på bakken på et visst nivå..). Dette gjør at du har en platform som du kan bygge videre på. Det er langt enklere å levere et slag mot hals/øyne når du ligger godt balansert på bakken enn når du ikke vet hva i svarte du egentlig gjør der nede..


andre ting som nevnes er flere motstandere og bruk av våpen.. Her er det nike kommer inn.. spring som bare f***.. Wink har du 4-5-6 motstandere så kan du gjerne være shaolin-jackie chan.. men det er få sjanser til å bli den seirende part. det er ikke som på film der en og en kommer for å ta deg.. de kommer som oftest i grupper. Og så langt er det Krav Maga som skiller seg ut som den eneste treningsformen jeg har vært borti (nå har jo jeg også begrenset erfaring da.. Wink ) som faktisk tar problematikken som viser seg her på alvor. Trening mot flere motstandere... posisjonering, bruk av "common objects" (småpenger i lomma, ølglass, billijardkø, billijardballar.. osv), kombinajsonen av forsvar for så bevgelse av type strategisk tilbaketrekning..

konklusjonen min er at du nesten må ha mma-trening kombinert med et eller annet "realistisk" for å få en solid og grundig platform. bjj + krav maga, shoot + krav.. osv, da får du både erfaringen du får av å gå mot godt forberedte og fysisk sterke mostandere og en innføring i hvilke verktøy som fungerer i forskjellige situasjoner..



jaja, mye svada, men noe fornuftig vil jeg tro:)

og for de som vil stikke over til harlem og leve på gata! yo.. !  :Afro: Wink



 Afro 2thumbsup Afro Afro


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: har høyde noe å si
« #66 : 18. mai 2004, 12:57 »
bra svar cain, men jeg ville lagt inn thai ved siden av bjj ogkrav.

 Wink

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #67 : 18. mai 2004, 13:37 »
Ikke sloss på gata uansett hvilken kampsport du trener fordi:

Du har ikke øyne i nakken

Du ser ikke hva personen skjuler under klærne

Du kjenner ikke personen

Prøv å prat deg ut av situasjonen, ikke gjør den oppvarmet. Uansett hva vi trener så er vi fortsatt bare mennesker og dødelige. Et slag i tinningen eller en knockout med hodet først i asfalten kan gjøre deg til grønnsak. Film er film, kampsport er kampsport men gata er fan meg gata.
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: har høyde noe å si
« #68 : 19. mai 2004, 11:38 »
ingen arter er feilfri eller ultimate, men noern er mer reality sterke enn andre

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: har høyde noe å si
« #69 : 19. mai 2004, 14:05 »
Jeg har sett så utrolige mange såkalte tradisjonelle kampsporteksperter få juling av nobodys på gata. Den gamle treneren min som har deltatt i fullkontakts stevner i verdensklassen og har tredje svarte belte i fullkontaktskarate fikk juling av en halvfull, liten bråkmaker på byen. Og det var ikke blind vold, men karate utøveren hadde rett og slett ikke vært i realistiske situasjoner før og karaten blendet ham for realismen. Det ble for uvant og for rart. Det var liksom ikke så sjarmerende og fint lenger, men det ble brutalt og hardt. (et eks)<---dette skreiv du toxic MEN!

Du sitter mest sannsynlig heime foran tv'en og ser så mange K1 videoer som overhodet bare mulig!
En k1 mester kan jo bli knust av en nobody på gata...gateslagsmål kan vere så forskjellige som bare F*** og viss du f.eks hadde møtt på en hallik som har vert i 500 slåsskamper eller en person som er trent til å drepe så får man inn nye perspektiv....det DUMMASTE og da meina eg DET DUMMASTE eg har hørt er å favorisere en kampsport foran en anna i en gatekamp ettersom det er altfor mange faktorer som spiller inn....få deg juling i reallife før du kommer med alle de påstandene her....samma for deg hardgainer

nå blir jeg bare svett av deg aurastorm - tror du virkelig en av verdens beste stand up fightere kan bli knust av en nobody? Alt er selvfølgelig relativt, men det ville aldri skjedd one to one, hvis ikke det er snakk om våpenbruk eller blind vold. Sjansen er iallefall øreliten!

Og ja, jeg synes K-1 er en interessant sport, den er actionfylt og spennende i motsetning til hva jeg synes det er å se på TKD. Noen liker gocart, andre like formel 1 (sitert Thomas Hytten)

Skal jeg være helt ærlig mot deg Aurastorm så tror jeg at jeg har ganske mye mer erfaring, både på gata og på matta enn det du har. Jeg vet hvordan et gateslagsmål er, noe jeg tviler på at du kan noe som helst om.

Dessuten ved å trene MMA trener man det ultimate for gata, se på Rickson Gracie, han slo ZULU, Brasils tøffeste streethfighter med 140 strake seire og ingen tap. Rickson var mindre og lettere, men ved hjelp av sin brasiliansk jiu jutsu kunnskap kvelte han ut Zulu i brasiliaansk vale tudo der alt er lov og man ikke har hansker. (som på gata)

Trener man MMA blir man også en bedre gate fighter. Har man i tillegg innslag fra Streeth-rettede MMA stiler som Krav Maga vil man gardere seg best mulig. Men uansett gata er gata, men skal man se på det i et oddsperspektiv vil en som trener MMA ha mye bedre odds mot en som ikke gjør det. Spesiellt hvis en har kunnskaper på bakken.

En dag håper jeg du er heldig og se en brasjutsu utøver krøller en bråkmaker sammen på gata og enten kveler ham ut eller låser ham fast. Jeg kan love deg at du vil bli overrasket over hvor effektivt det er.

Men hva kan man kreve av et barn? Du kan ikke være eldre enn 16-17 år...


Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #70 : 19. mai 2004, 14:39 »


nå blir jeg bare svett av deg aurastorm - tror du virkelig en av verdens beste stand up fightere kan bli knust av en nobody? Alt er selvfølgelig relativt, men det ville aldri skjedd one to one, hvis ikke det er snakk om våpenbruk eller blind vold. Sjansen er iallefall øreliten!

Og ja, jeg synes K-1 er en interessant sport, den er actionfylt og spennende i motsetning til hva jeg synes det er å se på TKD. Noen liker gocart, andre like formel 1 (sitert Thomas Hytten)

Skal jeg være helt ærlig mot deg Aurastorm så tror jeg at jeg har ganske mye mer erfaring, både på gata og på matta enn det du har. Jeg vet hvordan et gateslagsmål er, noe jeg tviler på at du kan noe som helst om.

Dessuten ved å trene MMA trener man det ultimate for gata, se på Rickson Gracie, han slo ZULU, Brasils tøffeste streethfighter med 140 strake seire og ingen tap. Rickson var mindre og lettere, men ved hjelp av sin brasiliansk jiu jutsu kunnskap kvelte han ut Zulu i brasiliaansk vale tudo der alt er lov og man ikke har hansker. (som på gata)

Trener man MMA blir man også en bedre gate fighter. Har man i tillegg innslag fra Streeth-rettede MMA stiler som Krav Maga vil man gardere seg best mulig. Men uansett gata er gata, men skal man se på det i et oddsperspektiv vil en som trener MMA ha mye bedre odds mot en som ikke gjør det. Spesiellt hvis en har kunnskaper på bakken.

En dag håper jeg du er heldig og se en brasjutsu utøver krøller en bråkmaker sammen på gata og enten kveler ham ut eller låser ham fast. Jeg kan love deg at du vil bli overrasket over hvor effektivt det er.

Men hva kan man kreve av et barn? Du kan ikke være eldre enn 16-17 år...



Ja effektivt er det mot ola nordmann, men møt en som har en kniv eller som har 2 kompiser sammen med seg. Gateslossing har ingenting for seg, sett at du vinner? Slike kvelegrep blokkerer hovedarteriene til hjernen som noe ofte medfører hjertestans, skal du gi gjenoppliving etterpå? Uansett med en sylskarp liten kniv kan du hamle opp med de fleste(sett at du kan bruke den) uansett hvor gode de er. La ikke illusjoner som Krav Maga etc tro at man er steven segal...og  å bli en streetfighter? herregud mann, du overlever neppe lenge med den innstillingen, kanskje du vinner 1 eller 100 kamper, uansett før eller siden taper man...
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: har høyde noe å si
« #71 : 19. mai 2004, 15:05 »
Slike kvelegrep er faktisk som oftest ufarlige. Man ødelegger ingen arterier, man stopper kun blodtilførselen til hjernen noe som medfører en blackout. Hjertet slår like fint! (har aldri sett eller hørt om hjertestans noensinne i verken treningssituasjon eller konkurranse situasjon i brasjutsu eller mma miljøer grunnet kvelning - kvelning er ikke så farlig som folk tror så lenge man ikke kveler særlig lenge etter at personen har svimet av)

Det jeg sier er ikke at man blir udødelig, men man blir bedre rustet på gaten. Carlos Newton, en verdensstjerne i MMA og Brasjutsu ble knivstukket da han forsøkte å bryte inn mellom to stykker som sloss. Ingen kan vite hva som skjer, men om det skjer noe har man en vesentlig fordel om man har trent MMA.

Det har man ikke om man har trent TKD.

Krav Maga gir deg ikke illusjoner, det gjør heller ikke MMA, det er det som er tingen. En Dyktig MMA utøver vet at hans fordeler som kampsport utøver blir utjevnet om han møter "BARE" to personer i et gateslagsmål. Han vet også at oddsen er veldig lav om han møter en med våpen. Ingen MMA utøver med respekt for seg selv ville forsøkt å sparke kniven ut av hånden på en person som man feks lærer i mange tradisjonelle martial arts.

Forresten, ikke prat til meg om illusjoner, jeg lager en hovedoppgave på området og vet forbanna godt hva som er illusjoner og ikke.


Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #72 : 19. mai 2004, 15:27 »
Ja en vesenlig fordel kanskje, men allikevel, du har ikke peilig på hvem personen på gata er og hvilke venner eller våpen personen har.

Det var forresten en politimann som utførte det berømte kvelegrepet og stanset hjertet på en mann i Norge for noen mnd tilbake i tid. Bevisstløshet er ikke en tilstand det er et symptom. Du stanser ikke bare blodtilførselen til hjernen men setter hele systemet i krise hvor hjertestans er et høyt sannsynlig utfall. Hjerneskade i form av sprengte blodkar er også en fare. Men MMA, KM etc tar vel neppe skade av det siden de i utgangspunktet mangler både hjerte og hjerne.

Å tro at en kampsport gjør deg trygg på GATA er en illusjon! Det var det jeg mente.
"You hit the ground running and dont look back... "

Utlogget astrotrain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 116

SV: har høyde noe å si
« #73 : 19. mai 2004, 16:22 »
Ingen MMA utøver med respekt for seg selv ville forsøkt å sparke kniven ut av hånden på en person som man feks lærer i mange tradisjonelle martial arts.

 2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup

Utlogget GerberD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 247
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 247

SV: har høyde noe å si
« #74 : 19. mai 2004, 16:35 »
Ja ja.. gå på byn å lag bråk da.. lær den harde leksa.. har sett mange med sort belte i både taekwondo og karate få rundjuling..
"You hit the ground running and dont look back... "

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!