Her løfter Hafthor 455 kg

Strongman15.02.2018Joachim Pedersen0

Strongman beistet fra Island blir bare sterkere og sterkere. Se video.

For noen dager siden så dro Hafthor Bjornsson et massivt løft på 455 kg i markløft og klarte å få det til å se lett ut. Den 206 cm lange mannen fra Island er under oppkjøring til Arnold Classic 2018. Han har den siste tiden knust personlig rekord på rekord og postet dette på sin Instagram konto. Vil Arnold Classic 2018 være konkurransen han feier vekk motstander på motstander?

Han sendte løftet sitt LIVE på sin Instragram konto slik at følgerne kunne følge med. Løftet ble utført på en Elephant bar som er den samme stangen de vil bruke på Arnold Classic. I fjor tok Hafthor et løft på 438 kg. Dette gav ham en tredje plass. Han sier at han vil forsøke å ta verdensrekord for markløft, så hvorfor ikke prøve seg på verdensrekordmed Elephant Bar i tillegg. 

I fjor satte Jerry Pritchett verdensrekord på 467 kg med Elephant Bar. 

 


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Hafthor Bjornsson pusher grensene og drar 501 kg i markløft - setter ny verdensrekord.
På femte år vinner Bjørnsson Europas Sterkeste Mann tittelen.

Hafthor bærer deg hjem

Diverse02.02.201933

Se denne elleville reklamen med Hafthor Bjørnsson.
The Game of Thrones stjernen deltok i en styrkeløftkonkurranse.

Hafthor bærer deg hjem

Diverse02.02.201933

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.