Skrevet av Emne: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk  (Lest 150360 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #30 : 21. september 2006, 18:26 »
Fikk utrolig lyst til å stikke ned og legge inn Rolling Stones, Led zeppelin og jimi hendix på mobiltelefonen nå.. Cheesy I tillegg til Iron Maiden som er der allerede... Hørt det nye albumet? Helt klart noe av den beste musikken som har komt ut inyere tid Wink

Edit: Van Halen og the eagles må heller ikke glemmes Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #31 : 21. september 2006, 18:27 »
Sitat
jeg vil høre Bob, Dylan, The Who, Led Zeppelin, Black Sabbath, Ozzy, Seigmenn, Aerosmith, ZZ Top, The Byrds, Elvis, Van Halen, Megadetath, Bryan Adams fra før han gikk ballads, Turboneger, Black Debatth, The Rex, The Sword, The Streets, Steppenwolf, Soundgarden, Slade, Simon and Garfunkle, Beatles, Kinks, Skunk Anansie, Sliverstein, Sex Pistols, Sepultura, Rammstein, Red Hot Chilli peppers av gammalt kaliber, Queen, Radioheada, og Raga, CC Cowboys og Dum Dum Boys, Jokke, Biosphere, Boyd Rice, Cat Stevens, The Cure, Cradle of filth, Judas Priest, Saxon, Manowar, David Bowie, Neil Young, Eagles, Euroboy, Frank Zappa, Gary Moore, Genesis fra før Phil Collins begynte å synge, Talking Heads, Gwar, Hawkwind, Gary Moore, Him, Jefferson Airplane, The Mamas and the papas; Kyuss, Marlin Manson, Mike Oldfield, Mike Patton, Nazareth, Oasis, Blur og mye annet. Men ikke Paris og hennes venniner

WORD!! Grin

Kan ikke alle vi på TF sende denne til P4, Kanal 24 osv Wink
Smiley

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #32 : 21. september 2006, 18:30 »
Supert innlegg Zuul Smiley

Utlogget Zuul

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #33 : 21. september 2006, 18:32 »
Har ikke hørt det ennå, men skal skaffe både det og siste til Motorhead snarest.

men når det gjelder Maiden er det to skiver som gjelder.

Debutskiva uten navn, også kjent som Iron Maiden "Iron Maiden"

Prowler" (Steve Harris) – 3:52
"Remember Tomorrow" (Paul Di'Anno, Harris) – 5:25
"Running Free" (Di'Anno, Harris) – 3:14
"Phantom of the Opera" (Harris) – 7:05
"Transylvania" (Harris) – 4:06
"Strange World" (Harris) – 5:40
"Charlotte the Harlot" (Dave Murray) – 4:10
"Iron Maiden" (Harris) – 3:31

Og dens etterkommer "Killers"
The Ides of March" (Harris) – 1:45
"Wrathchild" (Harris) – 2:54
"Murders in the Rue Morgue" (Harris) – 4:19
"Another Life" (Harris) – 3:22
"Genghis Khan" (Harris) – 3:06
"Innocent Exile" (Harris) – 3:53
"Killers" (Di'Anno, Harris) – 5:01
"Prodigal Son" (Harris) – 6:11
"Purgatory" (Harris) – 3:20
"Drifter" (Harris) – 4:48
Paul Di Anno var nok en begrenset vokalist, men jeg syns han var sjef. har opplevd han spille gjennom disse to platene live i Volda Grin kanon.

Disse to platene var råere og mer upolerte enn det som kom senere, med en helt fantastisk stemning og musikk. Syns fremdeles disse to er i særklasse det beste de har gjort. Liker man hard rock bør man høre disse Smiley


WORD!! Grin

Kan ikke alle vi på TF sende denne til P4, Kanal 24 osv Wink

Er redd det ikke ville hjelpe Smiley Men verdt et forsøk Smiley

Supert innlegg Zuul Smiley

takk for det CYC Smiley

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #34 : 21. september 2006, 18:40 »
Dette er det beste innlegget jeg har lest zuulroy. Dette er et innlegg som sidestiller alt annet. Dette fortjente virkelig honnør!
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Zuul

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #35 : 21. september 2006, 19:01 »
Dette er det beste innlegget jeg har lest zuulroy. Dette er et innlegg som sidestiller alt annet. Dette fortjente virkelig honnør!

Det var snille ord. takk for det Smiley

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #36 : 21. september 2006, 19:28 »
Vi har nok temmelig lik musikksmak, Zuulroy.
Men er dog også enig med Shemhazai. Lille lekne Christina Aguilera er noen hakk over Britney og Paris.
Uansett, all populærmusikk er ikke håpløs, jeg anbefaler deg å lytte til Gnarls Barkley.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #37 : 21. september 2006, 19:38 »
Meget bra innlegg Cheesy

Selv er jeg hektet på alt av musikk som har utgangspunkt i Yardbirds og Bluesbreakers. Peter Green på gitar er bare konge!

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #38 : 21. september 2006, 19:41 »
Er jo faktisk masse moderne metal som holder mål og da. Slik som, Evergrey, Symphony X, Dream Theater, Opeth osv..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Satser

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #39 : 21. september 2006, 20:04 »
Er jo faktisk masse moderne metal som holder mål og da. Slik som, Evergrey, Symphony X, Dream Theater, Opeth osv..

Disse bandene har vel alle holdt på mer enn 10 år og Dream Theater har vel passert 20 år. Moderne metal blir vel feil i så måte.  Smiley


men når det gjelder Maiden er det to skiver som gjelder.


Kunne ikke sagt det bedre selv. Di Anno for president.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #40 : 21. september 2006, 20:07 »
Disse bandene har vel alle holdt på mer enn 10 år og Dream Theater har vel passert 20 år. Moderne metal blir vel feil i så måte. Smiley

Tenkte på siden zuulroy ikke har tatt de med. At de kanskje var litt for moderne for han. Mulig det ikke er hans sjanger da men..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Zuul

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #41 : 21. september 2006, 20:33 »
Vi har nok temmelig lik musikksmak, Zuulroy.
Men er dog også enig med Shemhazai. Lille lekne Christina Aguilera er noen hakk over Britney og Paris.
Uansett, all populærmusikk er ikke håpløs, jeg anbefaler deg å lytte til Gnarls Barkley.

er ikke så ille han, men du får ikke Christina Smiley

Meget bra innlegg Cheesy

Selv er jeg hektet på alt av musikk som har utgangspunkt i Yardbirds og Bluesbreakers. Peter Green på gitar er bare konge!

jeg elsker tidlig Fleetwood Mac

Need Your Love So Bad
Albatross
Black Magic Woman
Stop Messin' Around (Take 4)
Love That Burns
Need Your Love Tonight
Shake Your Money Maker 
Green Manalishi (With the Two Pronged Crown)
Oh Well
Dragonfly


Og den absolutte favoritten min i alle fall

Man Of The World

Shall I tell you about my life
They say I'm a man of the world
I've flown across every tide
And
I've seen lots of pretty girls
I guess I'vegot everything I need
I would't ask for more
And there's no one I'd rather be
But I just wish that
I'd never been born

And I need a good woman
to make me feel like a good man should     
I don't say I'm a good man   
Oh, but I would be if I could

I could tell you about my life
And keep you amused I'm sure
About all the times I've cried
And how I don't want to be
sad anymore

And how I wish I was in love



Sangen er sykt digg , teksten og stemningen i den er fantastisk. En sang jeg gjerne blir begravd til når den tid kommer Smiley


Er jo faktisk masse moderne metal som holder mål og da. Slik som, Evergrey, Symphony X, Dream Theater, Opeth osv..

Skikklig metall er og blir bra Smiley

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #42 : 21. september 2006, 20:57 »
Fantastisk innlegg!  Cheesy

Dagens popmusikk suger. Sjelen er totalt fraværende, det hele virker så strømlinjeformet og maskinpreget. Og temaet er det samme i de fleste låtene - beskrive paringsritualene (tiurleiken) in da club: Sprengkåte crack-whores som har brukt 3 timer på badet for å pynte seg i anledningen lørdagskvelden og egget hverandre opp på jentevorspiel, skal nå på disco og slå ut håret og stå i ring på dansegulvet og avvise alle de beilende gutta, før de ender til køys med hver sin rappende småkriminelle badboy-nigger.

Britney Spears, Paris Hilton, Pussycat Dolls, Black Eyed Peas, Fergie... - brenn!  >Cheesy  ...og la noen med talent gi oss den musikalske sjel tilbake.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Zuul

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #43 : 21. september 2006, 21:11 »
Fantastisk innlegg!  Cheesy

Dagens popmusikk suger. Sjelen er totalt fraværende, det hele virker så strømlinjeformet og maskinpreget. Og temaet er det samme i de fleste låtene - beskrive paringsritualene (tiurleiken) in da club: Sprengkåte crack-whores som har brukt 3 timer på badet for å pynte seg i anledningen lørdagskvelden og egget hverandre opp på jentevorspiel, skal nå på disco og slå ut håret og stå i ring på dansegulvet og avvise alle de beilende gutta, før de ender til køys med hver sin rappende småkriminelle badboy-nigger.

Britney Spears, Paris Hilton, Pussycat Dolls, Black Eyed Peas, Fergie... - brenn!  >Cheesy  ...og la noen med talent gi oss den musikalske sjel tilbake.

H

Signert Smiley

Utlogget Zuul

SV: Jeg %&/()¤#¤” hater storparten av dagens musikk
« #44 : 21. september 2006, 21:58 »
Husker før: da var det album, ikke singler. en singel var bare noe som kom som perler på en snor for å holde interessen. Store album generte gjerne fire-fem singler, og Thriller hadde vel åtte-ni store singler i sin tid.

Nå til dags virker det som om det bare er om å gjøre å få en hit, og så presser vi ut en plate. For den blir kjøpt selv om det bare er en eller to sanger som er ok, mens resten er ferdigmalt dritt Smiley

En av de store epokene i mitt liv var midten av åttitallet. Her følger noen av mine favorittplater fra den tiden

hele plata er kanon, og åtte av disse sangene husker jeg som "store" sanger.
"Born in the U.S.A." 1984
"Cover Me"
"Darlington County"
"Working on the Highway" 
"Downbound Train"
"I'm on Fire"
"No Surrender"
"Bobby Jean"
"I'm Goin' Down"
"Glory Days"
"Dancing in the Dark"
"My Hometown"


Bryan Adams: reckless 1984
fem kanonsanger av ti og resten bra.

Ain't Gonna Cry
Heaven
It's Only Love
Kids Wanna Rock
Long Gone
One Night Love Affair
Run To You
She's Only Happy When She's Dancing
Somebody
Summer Of '69
 
 
perfekt stranger med Deep Purple 1984. Sju av ti sanger er kanon.
Knocking At Your Back Door
Under The Gun   
Nobody's Home   
Mean Streak   
Perfect Strangers   
A Gypsy's Kiss   
Wasted Sunsets 
Hungry Daze   
Not Responsible 
Son Of Alerik 

Dette er tre av mine favorittplater, i alle fall fra 1984. Og alle tre er suverne på hver sin måte. Og felles for dem alle: jeg satt dem på, hørte hele og det gjenntok seg gang på gang. Du spolte ikke sånne plater, for hele plata var et helstøpt, gjennomtekt konsept. Det var ikke sånn at ok, der har vi hitten. La oss kjøpe sju sanger av et eller annet byrå, og så klasker vi ut plata Angry Det å lage en plate, heller enn en hit føler jeg er sjelden kunst, selv om System of a Down og Wolfmother levere med Mezmerize og Wolfmother.

Ping Floyd er vel det beste eksempelet jeg har

meddle
animals
Wish you were here
Dark side of the moon
the wall
The final cut

ikke mange hits, men ikke så mange dårlig sanger heller. Solgte i bøtter og spann også, så hits er vel ikke alt man trenger. Vist alle sangene er fantatiske så selger platene.

Iron Maiden og Judas Priest er også gode eksempler
The Number of the Beast
Piece of Mind
Powerslave
Somewhere in Time
Seventh Son of a Seventh Son

Judas på sin side har en lang liste, jeg gidder ikke nevne alle
Turbo
Ram it down
Painkiller

Helstøpte album der plata sto i fokus, ikke enkelte sanger. Du satt dem på, hørte igjenom. Smilte og betynte på nytt.

Det finnes utallige eksempler

Beach Boys:
Superalbumet Pet Sounds, som satte en ny standard for pop.
Smile, som nesten tok knekken på Brian Wilson, men som kom til slutt etter over 35 år in the making.

Beatles med Sgt Peppers lonley hearts club band og Revolver. Trendsettende, psykadelisk og fantastisk bra. Ryktene vil ha det til at når Brian Wilson skulle overgå seg selv på Smile var det Sgt. Pepper som fikk det til å bikke over. han regna med han ikke kunne overgå det.

Meat Loaf med  bat out of hell og Dead Ringer. Sykt og pompøst, og fengende som faen.  Smiley Solgte i bøtter og spann, Meat Loaf gav alt, holdt på å dø av astma på scenen flere ganger, havna i rettsaker, ble slått konkurs. Lå langt nede før hans slo til bake med et overraskende helstøpt album på nittitallet: bat 2

Cat Steven som satte en standard for pop på syttitallet som vansklig kan overgås. Tea for the Tillerman, Teaser and the Firecat, Catch Bull at Four og Buddha and the Chocolate Box leverte en lang rekke perler, før han gav seg religionen i vold.

Dimmu Borgir setter norsk metall på kartet. hardt og symfonisisk, brutalt og vakkert.
Death Cult Armageddon, Enthrone Darkness Triumphant, Puritanical Euphoric Misanthropia og Spiritual Black Dimensions. fantastisk symfonisk og helskaplig.

og Satyricon. hardt, brutalt, alltid i utvikling og fantastisk aggresivt
Nemesis Divina, Rebel Extravaganza, Volcano, Now, Diabolical: Album etter album av psykt høy kvalitet.

Og helt i andre enden. En Cash på randen av døden slår til og lager American 4- The man comes around. Garantert den beste coverplaten som blir lagd. Johnny Cash er gammal, du kan høre døden komme, men han levere tolkinger av alt fra Nine Inch Nails, Depeche Mode og Eagles. og i alle tilfellene sparker han røv. Suverent.

Skal vi ha mer pop kan man ikke komme unna Simon and Garfunkel.
Wednesday Morning, 3 A.M., Sounds of Silence, Parsley, Sage, Rosemary and Thyme og ikke minst monsteret Bridge over Troubled Water: Perfekte popperler alle som en.

jeg kunne holdt på lenge sånn, men nå stopper jeg for nå Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!