Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348793 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #2205 : 21. april 2009, 11:37 »
Jeg personlig syns det er teit og idiotisk av homofile å gifte seg i kirka, kan da faen ikke tilgi de kristne for å ha misshandlet de homofile siden tidenes morgen

Her har de homofile tilgitt og vendt det andre kinnet til, kirken derimot kvitterer med en ny ørefik.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #2206 : 21. april 2009, 17:26 »
jepp, forstår det ikke tbh, er vel ganske "glamorøst" og gifte seg i kirka noe àla amerikansk film/kultur som homsene ønsker å oppnå..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2207 : 21. april 2009, 18:14 »
eller så føler de at de har en rett siden de betaler lønna til presten.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #2208 : 21. april 2009, 20:26 »
kanskje folk melder seg ut av statskirka siden det nå er lov at homofile kan gifte seg.

jeg tror ikke dette er grunnen,jeg tror derimot at folk melder seg ut fordi de velger og gå over til asbjørnsen og moe's nye religion.de har også skrevet det gamle og nye "testamente". også kalt asbjørnsens og moes samlede eventyr bind 1 og 2.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #2209 : 21. april 2009, 22:41 »
jeg tror ikke dette er grunnen,jeg tror derimot at folk melder seg ut fordi de velger og gå over til asbjørnsen og moe's nye religion.de har også skrevet det gamle og nye "testamente". også kalt asbjørnsens og moes samlede eventyr bind 1 og 2.

Da sa Askeladden; "Sannelig jeg sier dere, bleien og skosålen skal med i sekken." Ellers er Fantorangen eller Komet Kameratene fine alternativer å tilbe.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2210 : 21. april 2009, 22:45 »
serriøst.

LEAVE GOD ALOONE!!!!!! : ( Sad

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #2211 : 21. april 2009, 22:54 »
Da sa Askeladden; "Sannelig jeg sier dere, bleien og skosålen skal med i sekken." Ellers er Fantorangen eller Komet Kameratene fine alternativer å tilbe.

hva med snabelfanten som vises på manshow avogtil?
han "står opp" hver 3 dag eller noe Grin

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: allmektig Gud
« #2212 : 21. april 2009, 22:54 »
serriøst.

LEAVE GOD ALOONE!!!!!! : ( Sad

leave britney alone........ Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2213 : 21. april 2009, 23:43 »
leave britney alone........ Smiley

åår. du forstår ikke.
gud elsker oss jo.


venomfangx beviser det jo!!1111|| http://www.youtube.com/watch?v=vEXGKzH0F9c#noexternalembed

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2214 : 22. april 2009, 02:11 »
http://www.youtube.com/watch?v=BS5vid4GkEY#noexternalembed&feature=related

sinnsykt bra video serie.

"why do people laugh at creationists".

Utlogget chrizmaster

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 94

  • Act upon what you believe and you will achieve!!!
Sv: allmektig Gud
« #2215 : 23. april 2009, 15:48 »
Hvem er Gud? eller hva er han? er det en mann eller ei kvinne? er Gud ein fysisk TING? hvor er Gud?

Masse spørsmål som vi ikke vet noe om. Fra da jeg var eit lite barn trodde jeg at Gud var en mann. I de senere årene har jeg undret over det temaet. Det var ikke før jeg las en bok som heter "the secret" som på en måte opnet øynene mine for hva Gud egentlig er. Så lenge menneske kan huske har vi alltid trodd på en kraft som er mye større enn vi aner. Denne kraften har vi mennesker kallet for guder eller Gud. Alle gamle kulturer som vi kjenner til opp gjennom historien har tilbedt guder. Ja, det har vert forskjellige guder fra forskjellige kulturer, men alle desse kulturene har fellestrekk og kanskje mer spesifisert: et felles trekk.

Mange av desse urkulturene har tilbedt guder. En gud for sola, en for vinden, en for havet osv. Men hva har alle desse til felles? og hva har de til felles med vår Gud?
Jo, viss du går til en kvantefysiker og spør "hva skaper verden?" Og vedkommende vil svare: "Energi." "Kan du beskrive energi for meg?" "ja, visst. Det kan aldri bli skapt eller ødelagt, det har alltid vært der-alt som noen gang har eksistert, vil alltid eksistere - det beveger seg over i form, gjennom form og ut av form" og viss du går til en teolog og stiller spørsmålet "Hva er det som skapte Universet?" Og vedkommende vil svare: "Gud." "kan du beskrive Gud for meg?", "han har alltid vært der, han kan aldri skapes eller bli ødelagt, vil alltid bevege seg over i form, gjennom form og ut av form"

Kort sagt er Gud energi, og det er fellestrekk med alle religioner!!! Som sagt så er det slik jeg tenker når vi kommer til religion, men religion er et utrolig stort og komplisert tema. Jeg har lest mye om kristendommen sin historie og måten den katolske kirka herjet i middelalderen, så er det mye innenfor kristendommen som er rent tull dessverre. Jeg har ikke noe imot dem som tror på Jesus, Muhammed osv. og jeg bryr meg ikke om en person er homofil, har annen hudfarge enn meg, rik eller fattig osv.

Dere som er imot homofili og sier at alle som er homo er femi. Det er ikke sant for viss vi går tilbake til antikken så viser det seg at Spartanerne, de beste krigerne gjennom menneskehistorien, hadde homofile forhold med hverandre. Sykt, men sant...

jeg tenker på at denne teorien vil vekke oppspinn så skriv gjerne hva dere tenker om det Wink
Alder: 20 år
Vekt: 80 kg
Høgd: 177 cm

Mål: Delta i Athletic Fitness -180cm, Oslo Grand Prix 2012 21. april

Delmål:
25 chins
40 dips

Why? TO FEEL THE FREEDOM TO SHAPE MY BODY!

RISE AND RISE AGAIN UNTIL LAMBS BECOME LIONS!

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #2216 : 23. april 2009, 16:04 »
Hvem er Gud? eller hva er han? er det en mann eller ei kvinne? er Gud ein fysisk TING? hvor er Gud?

Masse spørsmål som vi ikke vet noe om. Fra da jeg var eit lite barn trodde jeg at Gud var en mann. I de senere årene har jeg undret over det temaet. Det var ikke før jeg las en bok som heter "the secret" som på en måte opnet øynene mine for hva Gud egentlig er. Så lenge menneske kan huske har vi alltid trodd på en kraft som er mye større enn vi aner. Denne kraften har vi mennesker kallet for guder eller Gud. Alle gamle kulturer som vi kjenner til opp gjennom historien har tilbedt guder. Ja, det har vert forskjellige guder fra forskjellige kulturer, men alle desse kulturene har fellestrekk og kanskje mer spesifisert: et felles trekk.

Mange av desse urkulturene har tilbedt guder. En gud for sola, en for vinden, en for havet osv. Men hva har alle desse til felles? og hva har de til felles med vår Gud?
Jo, viss du går til en kvantefysiker og spør "hva skaper verden?" Og vedkommende vil svare: "Energi." "Kan du beskrive energi for meg?" "ja, visst. Det kan aldri bli skapt eller ødelagt, det har alltid vært der-alt som noen gang har eksistert, vil alltid eksistere - det beveger seg over i form, gjennom form og ut av form" og viss du går til en teolog og stiller spørsmålet "Hva er det som skapte Universet?" Og vedkommende vil svare: "Gud." "kan du beskrive Gud for meg?", "han har alltid vært der, han kan aldri skapes eller bli ødelagt, vil alltid bevege seg over i form, gjennom form og ut av form"

Kort sagt er Gud energi, og det er fellestrekk med alle religioner!!! Som sagt så er det slik jeg tenker når vi kommer til religion, men religion er et utrolig stort og komplisert tema. Jeg har lest mye om kristendommen sin historie og måten den katolske kirka herjet i middelalderen, så er det mye innenfor kristendommen som er rent tull dessverre. Jeg har ikke noe imot dem som tror på Jesus, Muhammed osv. og jeg bryr meg ikke om en person er homofil, har annen hudfarge enn meg, rik eller fattig osv.

Dere som er imot homofili og sier at alle som er homo er femi. Det er ikke sant for viss vi går tilbake til antikken så viser det seg at Spartanerne, de beste krigerne gjennom menneskehistorien, hadde homofile forhold med hverandre. Sykt, men sant...

jeg tenker på at denne teorien vil vekke oppspinn så skriv gjerne hva dere tenker om det Wink


Når du sier energi tenker du da på "kapasitet til arbeid?". Mener du at "kapasitet til arbeid" skulle kunne kommunisere auditivt og visuelt med milliarder av mennesker, legge seg opp i seksualvanene deres, dømme folk til evig pinsel fordi de ikke er døpt, fortelle George Bush at han skal gå til krig, fortelle Bin Laden at han skal gå til krig, lage seg en menneskelig sønn (hvilket artvemateriale har "kapasitet til arbeid") som han lar dø selv om "kapasitet til arbeid" er allmektig, er allvitende etc etc etc.

Og hvor har du det fra at alle religioner har sett på gudene sine som energi? Jeg synes ikke Odin fremstår som "kapasitet til arbeid" spør du meg...

Det du gjør er bare re-enchantmentpiss hvor du låner vitenskapelige ord og plasserer dem inn i en religiøs setting uten å bruke hodet. Du tar et meningsløst ord (gud) og bytter det ut med et låneord fra fysikken (energi), stripper det sistnevnte for mening, og bytter det ut med det andre meningsløse ordet.

Burrhus

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2217 : 23. april 2009, 16:45 »
Det at mennesker alltid har trodd på en gud, (men ALDRI den samme) betyr jo bare at vi har et behov for å forklare ting vi ikke forstår.

som konsepter som sol,vind, vann osv.

skapte energi verden?

Utlogget chrizmaster

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 94

  • Act upon what you believe and you will achieve!!!
Sv: allmektig Gud
« #2218 : 23. april 2009, 16:51 »
Når du sier energi tenker du da på "kapasitet til arbeid?". Mener du at "kapasitet til arbeid" skulle kunne kommunisere auditivt og visuelt med milliarder av mennesker, legge seg opp i seksualvanene deres, dømme folk til evig pinsel fordi de ikke er døpt, fortelle George Bush at han skal gå til krig, fortelle Bin Laden at han skal gå til krig, lage seg en menneskelig sønn (hvilket artvemateriale har "kapasitet til arbeid") som han lar dø selv om "kapasitet til arbeid" er allmektig, er allvitende etc etc etc.

Og hvor har du det fra at alle religioner har sett på gudene sine som energi? Jeg synes ikke Odin fremstår som "kapasitet til arbeid" spør du meg...

Det du gjør er bare re-enchantmentpiss hvor du låner vitenskapelige ord og plasserer dem inn i en religiøs setting uten å bruke hodet. Du tar et meningsløst ord (gud) og bytter det ut med et låneord fra fysikken (energi), stripper det sistnevnte for mening, og bytter det ut med det andre meningsløse ordet.

Burrhus


Du har missforstått meg litt her...
Vi teke det punktvis:

Energi og Gud: Det blir sagt at Gud er alltid rundt oss, han er i kvart et tre og til og med i oss mennesker. Gud er energien som er i kvart tre og blad og alt rundt oss.

Seksualvaner: Det er blitt påvist å vere eit påfunn av kirken for at folk skulle synde og betale penger til kirka slik at dei slapp å bli pint i særselden!

Dåp: også eit påfunn av kirken som har blitt en tradisjon gjennom åra!

Andre religioner: de har ikkje sett på dei som energi... det ER energi i dei gudane som dei trur/ har trudd på.

Og som sagt så har eg rett på å ha egne teoriar og tru. Det samme har du og alle andre. Det er ikkje sikkert at min teori er RETT, men den er like sannsynleg som din!
Chriss
Alder: 20 år
Vekt: 80 kg
Høgd: 177 cm

Mål: Delta i Athletic Fitness -180cm, Oslo Grand Prix 2012 21. april

Delmål:
25 chins
40 dips

Why? TO FEEL THE FREEDOM TO SHAPE MY BODY!

RISE AND RISE AGAIN UNTIL LAMBS BECOME LIONS!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2219 : 23. april 2009, 17:16 »


Og som sagt så har eg rett på å ha egne teoriar og tru. Det samme har du og alle andre. Det er ikkje sikkert at min teori er RETT, men den er like sannsynleg som din!
Chriss


du har lov å tro på hva slags tull du vil.

det gjør det IKKE like sannsynlig som andres teorier =).

bare fordi det er 2 parter gjør ikke at oddsen er 50/50.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!