Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178304 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #150 : 06. juli 2010, 18:57 »
Tirsdag 06. juli. 2010:

Var det knallværet her idag, så var ute i endel timer med bikkja.
Gikk litt over 8 km tilsammen, inn til byen og satte oss dær litt og spiste is og kosa oss, før vi tusla tilbake igjen. Da jeg gikk ned trappa hjemme, når vi var ferdig med turen så kjente jeg såvidt til verket som er i knærne mine, så er nok bare bra at jeg tar det litt rolig nå med treninga med bikkja, så får vi heller trene han på det sosiale som det er blitt litt lite med dette året.

Nå er det film og kveldskos Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #151 : 07. juli 2010, 13:40 »
Onsdag 07. juli. 2010:

Hmm, ikke det beste trykket idag. Men var tidlig på dagen og varmt Tongue haha
Så jeg gikk ned i vekt på det meste, for å terpe litt mer på teknikk i stede(spesielt på strake mark).

Program 1:

Knebøy:                           1 set X 8 reps X 62,5 kg.
                                       1 set X 8 reps X 60 kg.
                                       1 set X 8 reps X 50 kg.

Strake markløft:             3 sets X 8 reps X 50 kg.

Sittende lårcurl:              2 sets X 8 reps X 40 kg.

Leg Extension:                2 sets X 8 reps X 15 kg.

Utspark bakover:            2 sets X 8 reps X 30 kg.

Utspark til siden m/kabel: 3 sets X 8 reps X 12,5 kg.

Utspark innover m/kabel: 3 sets X 8 reps X 12,5 kg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #152 : 09. juli 2010, 17:38 »
Fredag 09. juli. 2010:

Ble ingen langtur med bikkja igår, skulle på nattevakt og sleit med overskuddet igår. Så da ble nattevakta prioritert, men hadde en lang og den tyngste nattevakta jeg noen gang har hatt, så det gikk nå litt i dass uansett Tongue

Idag sov jeg 3 timer etter nattevakta, og tenkte dermed å kjøre det ekstremt rolig på trneing idag, for å ikke skade meg eller ved at jeg ikke klarer stort fordi jeg ikke har krefter. Kjørte ned på vektene på millitærpressen, men kjente et voldsomt overskudd til min store overraskelse, så dermed lessa jeg på med vekter på de andre øvelsene idag, og har kjørt alle øvelsene med overskudd og mye pump idag.

Program 2:

Millitærpress:                              3 sets X 10 reps X 27,5 kg.

Sidehev 60%:                              1 set  X 8 reps X 7 kg.
                                                 2 sets  X 8 reps X 8 kg <-- økning på 1 kg.

Arnold press:                               1 set  X 8 reps X 7,5 kg.
                                                 2 sets X 8 reps X 10 kg. <-- økning på 2,5 kg.

Omvendt pec dec:                       3 sets X 8 reps X 50 kg <-- økning på 2,5 kg.


Hantel kickback:                           1 set X 10 reps X 5 kg.
                                                  1 set X 10 reps X 7,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                                  1 set X 10 reps X 10 kg <-- økning på 2,5 kg.

Triceps dips mellom benker:         2 sets X 12 reps X 20 kg.

triceps nedpress m/tau:                 1 set X 8 reps X 40 kg.
                                                 2 sets X 8 reps X 42 kg <-- økning på 2 kg.

Triceps nedpress m/underhåndsgrep: 3 sets X 8 reps X 35 kg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #153 : 10. juli 2010, 18:53 »
Lørdag 10. juli. 2010:

Æ E TOTALT GJENNOMBLAUT OG GLINSANES! Ohmy

Fytte grisn førr ei økt! Æ måtte dreg me mæ bikkja mens æ jogga de siste 500 meteran, han hadde ikke sjangs. Vi løp non stop 2 tima i strekk, kun stopp for at vi begge sku drikk mens vi løpte.
Skyfri himmel og sol = dødn på trekketur!

Nu e det o`boy og så rett i dusjn og bli der! Shocked

Utlogget ISG

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 52

Sv: Marthe`s treningslogg
« #154 : 10. juli 2010, 23:11 »
Lørdag 10. juli. 2010:

Æ E TOTALT GJENNOMBLAUT OG GLINSANES! Ohmy

Fytte grisn førr ei økt! Æ måtte dreg me mæ bikkja mens æ jogga de siste 500 meteran, han hadde ikke sjangs. Vi løp non stop 2 tima i strekk, kun stopp for at vi begge sku drikk mens vi løpte.
Skyfri himmel og sol = dødn på trekketur!

Nu e det o`boy og så rett i dusjn og bli der! Shocked


Flinka!  biggrin Varmt for han med pels på  Smile

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Marthe`s treningslogg
« #155 : 10. juli 2010, 23:13 »
Lørdag 10. juli. 2010:

Æ E TOTALT GJENNOMBLAUT OG GLINSANES! Ohmy

Fytte grisn førr ei økt! Æ måtte dreg me mæ bikkja mens æ jogga de siste 500 meteran, han hadde ikke sjangs. Vi løp non stop 2 tima i strekk, kun stopp for at vi begge sku drikk mens vi løpte.
Skyfri himmel og sol = dødn på trekketur!

Nu e det o`boy og så rett i dusjn og bli der! Shocked

Bilde av bikkja? Cheesy
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget midian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 75

Sv: Marthe`s treningslogg
« #156 : 11. juli 2010, 12:28 »
 ???Kjekk hund, stor tunge! Shocked Hvordan hund er det? Jeg har hatt lyst på en selv lenge nå, men er litt skeptisk ettersom at det ikke er tillatt med hund i blokka mi. Hvordan fungerer den for seg selv alene hjemme mens du er på jobb o.l? Om du bor i blokk leilighet, hvordan funker det?
21 år
188 cm i skoa
105KG

Min trenings blogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98868.0

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #157 : 11. juli 2010, 12:43 »
???Kjekk hund, stor tunge! Shocked Hvordan hund er det? Jeg har hatt lyst på en selv lenge nå, men er litt skeptisk ettersom at det ikke er tillatt med hund i blokka mi. Hvordan fungerer den for seg selv alene hjemme mens du er på jobb o.l? Om du bor i blokk leilighet, hvordan funker det?

Peser når vi er på tur jah, sånn han svetter vettu Tongue
Det er en blanding av alaska husky, greyhound og pointer.

Jeg har jo vært nøye med å trene bikkja mi fra han var liten av, så han koser seg som oftes hjemme med pus i hus når jeg er på jobb, og jeg har vakter på 10 timer osv. Hjemme alene trening er noe av det første jeg starta med, og tok ut ferie da jeg fikk han, slik at jeg kunne følge han godt opp på det. Så ble han helt trygg når jeg gikk ut i arbeid igjen Smiley

Bor man i blokk så er det jo en fordel å velge en hunderase som ikke har vakthund innstinkter eller lignende fordi de lager lyd nettopp fordi det er det de er avla opp til å gjøre, og dermed mer eller mindre umulig å trene det bort...


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #158 : 11. juli 2010, 16:55 »
Søndag 11.juli. 2010:

Har hatt en kjempemorro treningsdag idag!! Cheesy
ISG kom  til Jessheim, så vi kunne trene ilag igjen. skulle hjelpe henne litt med teknikk på knebøy og mark, og så kjørte vi igjennom økta vår, og tok bilder og filma, før vi avslutta dagen med at ISG lærte meg litt om kickboxing Cheesy Utrolig morro!

Program 3:

Markløft m/stopp:                  2 sets X 8 reps X 70 kg
                                             1 set X 15 reps X 50 kg <--teknikk terping.

Rygghev:                             3 sets X 8 reps X 10 kg ekstra.

Kabelroing:                          3 sets X 8 reps X 45 kg.

Foroverbøyd stangroing:       3 sets X 10 reps X 67,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Shrugs m/ vektskiver:           3 sets X 8 reps X 20 kg.

Chins i maskin:                       1 set X 12 reps X 20 kg hjelpevekt.
                                            2 sets X 8 reps X 20 kg hjelpevekt.


Sittende tåhev:                      3 sets X 10 reps X 40 kg.

 
Stående tåhev i ribbevegg:     3 sets X 25 reps X 12 kg ekstra.


Avsluttet med 20 minutter boksetrening Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #159 : 14. juli 2010, 20:26 »
Onsdag 14. juli. 2010:
Jah, nok en bryst og bicepsøkt da.... jeg må innrømme at det er de to delene jeg HATER å trene... føler meg svak og stagnert her, men med nytt program, veksle på mye rep og mindre rep osv så har det tydelig løsna litt, for idag storkosa jeg meg på treninga Cheesy

Program 4:

Push-up mellom benker:  3 sets X 10 reps <-- kjørte ekstra dype og veldig kontrollerte reps idag.

Kabel krysstrekk:             1 set X 8 reps X 17,5 kg.
                                      2 sets X 8 reps X 20 kg <-- økning på 2,5 kg.

Pec Dec:                         2 sets X 8 reps X 32,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                       1 set X 6 reps X 32,5 kg.

Dips:                               3 sets X 8 reps X 10 kg ekstra.


Hammercurl:                    3 sets X 7 reps (per) X 12,5 kg.

Scottcurl:                         3 sets X 8 reps X 17,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Bicepscurl m/stang:          3 sets X 12 reps X 13,5 kg <-- gikk ned i vekt og opp i reps her idag.

Underarmscurl:                 3 sets X 10 reps X 10 kg <-- økning på 2 kg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #160 : 15. juli 2010, 20:46 »
Torsdag 15. juli. 2010:

Idag pessregna det her nede, men det stoppa opp litt uttpå ettermiddagen.
Så da tok jeg med meg bikkja og kjørte til Romeriksåsen, vi løp i 2 timer idag, kjente nada i knær og legger idag. Etterpå tok jeg på meg varmgensern igjen, og satte meg ved ene vannet, og spiste litt mat før vi dro hjem igjen. En knalltur Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #161 : 16. juli 2010, 17:48 »
Fredag 16. juli. 2010:

Ja, idag skulle jeg kjøre bein, har klart å fått en liten strekk bak i lårfeste under løpinga igår. Men den kjentes så ubetydelig ut, så jeg peisa på idag, og det gikk fint Smiley

Program 1:

Knebøy:                           2 sets X 8 reps X 60 kg <-- litt stiv pga strekken bak idag, så gikk litt dypere enn 90 grader, men ikke veldig dypt, det gikk bare ikke idag, det var for stivt der bak,hehe
                                        1 set X 12 reps X 50 kg.

Strake mark:                    3 sets X 8 reps X 50 kg.

Lårcurl:                            var opptatt når jeg skulle ta den, og det var siste øvelsen idag, så da utgikk den.

Leg Extention:                  3 sets X 8 reps X 42,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Utspark bak i kabel:          2 sets X 8 reps X 35 kg <-- økning på 5 kg.
                                        1 set X 8 reps X 30 kg.

Utspark til side og innover i kabel:           1 set X 8 reps X 15 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                                            1 set X 8 reps X 17,5 kg. <-- økning.
                                                            1 set X 8 reps X 20 kg. <-- økning.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #162 : 17. juli 2010, 18:28 »
Lørdag 17.juli. 2010:

Idag skulle jeg egnetlig vært på langkjøring med bikkja, men har jobba natt, og skal på nattevakt igjen ikveld. Så i å med jeg heller ikke kan gå normalt etter treninga igår, så er det heller blitt en rolig dag hjemme Cheesy

MEN;
Har hatt en bedriten dag idag, humøret har vært helt i bånn, og følt meg skikkelig deppa.
Og når Marthe Seivaag føler seg lei og deppa over hverdagen sin, så lyser det opp en sinnsyk varselslampe, haha     Den som får meg til å ville pushe meg enda mer og leve enda mer  >Cheesy


Så idag har jeg funnet ut at i 2012 reiser jeg til villmarka i Nord-Russland, en drøm jeg lenge har hatt, men som jeg bare har utsatt datomessig pga utdannelse osv. Men nå er jeg jo ferdig med utdannelse, så idag fant jeg fram til en klubb som setter opp ekspedisjoner i Russland, og skal få hjelp av dem til å komme meg avgårde på en skikkelig villmarkstur i nord russland Cheesy

Ikke nok med at lykkerusen over å ha bestemt meg for hvilket år jeg skal reise, så ville jeg bare bestige topper idag. Så nå har jeg sett over en hau med fjelltopper nordpå, som jeg skal ta meg tid til å se nærmere på før denne sesongen er over  Grin

Deppis-humøre som var tilstede før idag, er IKKE-eksisterende nå. Nå er jeg i lykkerus og storgleder meg til å dra på toppturer i august og til å begynne å tenke litt mer på turen min til russland, at det blir en realitet,hihi



Utlogget Frk M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Marthe`s treningslogg
« #163 : 18. juli 2010, 14:50 »
Så idag har jeg funnet ut at i 2012 reiser jeg til villmarka i Nord-Russland, en drøm jeg lenge har hatt, men som jeg bare har utsatt datomessig pga utdannelse osv. Men nå er jeg jo ferdig med utdannelse, så idag fant jeg fram til en klubb som setter opp ekspedisjoner i Russland, og skal få hjelp av dem til å komme meg avgårde på en skikkelig villmarkstur i nord russland Cheesy
Jøss! Det hørtes jo fantastisk ut, er det en guidet tur i gruppe eller har du bakgrunn/erfaring nok til å dra i vei på egenhånd? Skal du være ute lenge? Dette må jeg følge med på. Ellers høres "vanlige" fjellturplaner også veldig fint ut. Smiley

Utlogget tegal loppe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 46

Sv: Marthe`s treningslogg
« #164 : 18. juli 2010, 15:06 »
oi Shocked  Grin så spennende Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!