Skrevet av Emne: Ossiebuilding:150kg x 18 på side 452 :)  (Lest 684616 ganger)

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4575 : 02. mai 2008, 21:06 »
Nja e nå ikke helt overbevist om dette her ennå dere får kalle meg tvileren olaf inntill videre, her er hvorfor:
Om du legger ut en påstand så har du litt og bevise synes jeg (jmf 220 på benk hall of fame), dette er et fantastisk løft selv med touch and go. Men jeg lette opp den serien med 17x150 og 1x170 du henviste til (tror jeg), 170 så tungt ut, og avstanden mellom stanga og kassa  var jo halvert når du reppa på 150, det hva jo tydelig at du spente opp på 170 allerede. Kan du virkelig makte å spenne opp så mye mer ?? Tippe du tar en god Bjørn Gunnar Johansen her, han tok 2 x270 gymbenk og på NM i benk ble det vel aldri mer en 220 det samme du sier du tar, det jeg lurer på da er det rimlig av meg å anta at du ikke benker mer en 180 i konkuranse stil dvs stopp m pressignal? Wink Mektig imponert om du klarer å toppe to hundre med styrkeløft stil folk flest er totalt uvitende om hvilken kraftløft det er.


Hehehe.. Artig at du engasjerer deg i min mosjonering.

For å starte med det første du sier: De fleste løftene som ligger ute på "benkpress hall of fame" mangler vel dokumentasjon. For min del er det ett fett om ett løft er gjort i en konkuranse eller i en kjeller alene eller med sturla davidsen som vitne. Mener folk at løftene som står på den lista skal dokumenteres med vidoer som skal gjennom en granskningskomisjon så skal jeg gledelig slette mine løft. Alle mine perser har jeg naturlig nok vitner på, da jeg ikke tar avløft på vekter over 200kg selv :-)

For å ta det videre: jeg la ut noen løft for moroskyld bla høyrepping på 150 der jeg bare lar det stå til og ett oppvarmingsløft på 170kg. Kanskje så det tungt ut, men det er det ikke. Langt der ifra. Jeg la de ut med glimt i øyet vel vitende om at endel styrkeløftere nok ville hakke litt på teknikk, grepsbredde osv. Kunne ikke brydd meg mindre :-) Bare hyggelig at folk engasjerer seg i min middelmådig mosjonist-benking.

Om du sover bedre i troa av at jeg må ned på 180kg for å få ett løft godkjent, så unner jeg deg det. Vil jo for all del ikke true egoet til gud. (Det må jo være litt ille å ikke benke noe særlig mer enn en 90kg mosjonist??) Sannheten er vel heller at verken 200 eller 220kg er spesielt mye, og dette er vekter jeg har sett vanlige gymbenkere håndtere på gymmet siden jeg starta treningskarrieren min som konfirmant. Ikke noe imponerende synes jeg. Særlig ikke med en kroppsvekt på 110kg eller mer :-) 200kg er ett kraftløft ja og en god prestasjon. Hvis man veier 80kg.

Takker igjen for kommentar :-)


Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4576 : 02. mai 2008, 21:36 »
En ting er iallefall sikkert...

Om Ossie hadde gjort som trønderne (spist seg opp 40 kilo og blitt feit som en hval) hadde han glatt tatt 250 kilo i benkpress, uten benktrøye Grin
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4577 : 02. mai 2008, 22:00 »
Faen Ossie, mitt mål er å veie 200 for å kunne benke 200 og føle meg konge  woot Nå ødela du moroa Cheesy
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4578 : 02. mai 2008, 22:02 »
Sorry gammern. Du får trøste deg med at du er kjekk og har rask bil! Grin

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4579 : 02. mai 2008, 23:18 »
Dagens andre:

Også idag ble det 60 min kardio. I morgen blir det trekk av bildekk med sele som kondisvariant. tror det blir bra! Kardio hver dag i så lang tid kan jeg ikke huske sist jeg hadde. Formen blir bedre og bedre og midja smalere. I like  Cheesy

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4580 : 02. mai 2008, 23:20 »
Snakker vi cm mål her el? Passerte 79cm idag... Kanskje endelig noe jeg kan slå deg i? Om å gjøre å være tynn-tynn liksom.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4581 : 02. mai 2008, 23:22 »
Snakker vi cm mål her el? Passerte 79cm idag... Kanskje endelig noe jeg kan slå deg i? Om å gjøre å være tynn-tynn liksom.

Du gruser meg der  biggrin

"symetri som en tvettmaskin"  Grin

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4582 : 02. mai 2008, 23:25 »
Det er artig å se at noen av de som er norgesmestere i styrkeløft gir inntrykket av at de faktisk tror de ER _norges sterkeste_, og at det ikke er noen i dette landet som er kvassere... Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4583 : 02. mai 2008, 23:27 »
Så kan du tenke deg hvorfor jeg er så tragisk i bøy også da. Det er vel mer mangel på muskelmasse enn fett.

Fine økter du har for tiden! Er det ikke ganske enkelt å bare filme et 200 løft når du likevel har det jevnt å trutt under oppvarming?

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4584 : 02. mai 2008, 23:30 »
Så kan du tenke deg hvorfor jeg er så tragisk i bøy også da. Det er vel mer mangel på muskelmasse enn fett.

Fine økter du har for tiden! Er det ikke ganske enkelt å bare filme et 200 løft når du likevel har det jevnt å trutt under oppvarming?

Jeg filmet det idag, og legger nok ut både det og noe tyngre i løpet av ett par uker tenker jeg :-)

Det er artig å se at noen av de som er norgesmestere i styrkeløft gir inntrykket av at de faktisk tror de ER _norges sterkeste_, og at det ikke er noen i dette landet som er kvassere... Smiley

Godt poeng du har der Øyvind. Forskjellen er stor på tittel og realitet, og det er nok viktig å være ydmyk i forhold til det. Det tror jeg også de fleste er  Smile

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4585 : 03. mai 2008, 00:18 »
En ting er iallefall sikkert...

Om Ossie hadde gjort som trønderne (spist seg opp 40 kilo og blitt feit som en hval) hadde han glatt tatt 250 kilo i benkpress, uten benktrøye Grin

Jeg har sagt det før! IKKE avslør trikset for instant-økninger i bøy og benk flere ganger!

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4586 : 03. mai 2008, 00:24 »
Dagens:

12ere i stein vet de av dere som har trent litt strongman at er ett helvete. Neste økt blir det 15 reppere. Må få meg en tyngre stein før jeg kommer altfor høyt opp i reps  Grin

Dette er hardt!! Løfta tier på 100 en gang noen måneder før showlift 2007, dette var absolutt drite-i-buksa maks, så maks som en kan komme på trening, og det er det hardeste jeg har gjort.
15 repper og til og med flere sett kjenner du godt etterpå tenker jeg Smiley Helt klart på tide med tyngre stein hehe.

180 på 90 kilo går det! Hvis du blir mental! Smiley

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4587 : 03. mai 2008, 00:25 »
Men Ossie!

Du er ikke umulig kvass for meg i benken med beina opp...

Se her... Hva med en liten utfordring...? Grin

Jeg veit ikke om 105kg for 23 rep. var en god dag, eller en dårlig. Forskjellen er vel ikke 5 repetisjoner kanskje uansett, men...

Førstemann til 130kg for 20 rep. med beina opp...?

Tok 110kg for 25 rep. i dag med middels grep og beina opp. Klarer nok 120 for 25 rep. vil jeg tro med bredt grep, så veldig langt unna er jeg nok ikke. Hva med deg?

Tror jeg skummet over noe her med stikkordene: 120kg, 20 rep., beina opp, om ikke lenge...

Er du med??
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4588 : 03. mai 2008, 09:04 »
Men Ossie!

Du er ikke umulig kvass for meg i benken med beina opp...

Se her... Hva med en liten utfordring...? Grin

Jeg veit ikke om 105kg for 23 rep. var en god dag, eller en dårlig. Forskjellen er vel ikke 5 repetisjoner kanskje uansett, men...

Førstemann til 130kg for 20 rep. med beina opp...?

Tok 110kg for 25 rep. i dag med middels grep og beina opp. Klarer nok 120 for 25 rep. vil jeg tro med bredt grep, så veldig langt unna er jeg nok ikke. Hva med deg?

Tror jeg skummet over noe her med stikkordene: 120kg, 20 rep., beina opp, om ikke lenge...

Er du med??

Det høres jo ut som du allerede er i mål på denne, men skjitt au! Jeg er med! Prøver ikke før om en uke eller to, så du må være gentleman å holde litt igjen  Grin

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

Sv: Ossie: Ny benkfilm s 303
« #4589 : 03. mai 2008, 09:06 »
Dette er hardt!! Løfta tier på 100 en gang noen måneder før showlift 2007, dette var absolutt drite-i-buksa maks, så maks som en kan komme på trening, og det er det hardeste jeg har gjort.
15 repper og til og med flere sett kjenner du godt etterpå tenker jeg Smiley Helt klart på tide med tyngre stein hehe.

180 på 90 kilo går det! Hvis du blir mental! Smiley

MENTAL!! E kødde ikkje!!

Ja, kommer til å være farlig nær spy/drite grensa med 15 reps, så en tyngre stein må til Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!