Skrevet av Emne: Proteinpannekaker  (Lest 2141 ganger)

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
Proteinpannekaker
« : 16. april 2006, 15:39 »
Er det noen som har prøvd å lage en pannekakerøre hvor man blander en god del proteinpulver med vaniljesmak oppi? Blir det godt, eller er ikke dette å anbefale?

Og behøver pannekaker være så utrolig usunt om man bruker mer egg, litt mindre mel, nesten ikke sukker, og skummetmelk? (lite fett er en selvfølge) Hvor mye kcal er det i en gjennomsnittelig pannekake?

M

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Proteinpannekaker
« #1 : 16. april 2006, 15:43 »
Her er en oppskrift på pannekaker.. Står også næringsinnholdet.. Wink

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39576.0
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Proteinpannekaker
« #2 : 16. april 2006, 15:45 »
Hva med å søke? Er jo bare få dager siden akkurat det samme emnet ble diskutert sist gang..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: Proteinpannekaker
« #3 : 16. april 2006, 15:52 »
Hva med at jeg har søkt? Hva med at du ødelagger tråden med å skrive "hva med å søke?"

Fin tråd jeg ikk link til, men hovedspørsmålet var fortsatt om noen vet hvordan det blir å blande vanilje proteinpulver oppi en vanlig pannekakerøre...!

M -_-!

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Proteinpannekaker
« #4 : 16. april 2006, 15:53 »
Hva med at jeg har søkt? Hva med at du ødelagger tråden med å skrive "hva med å søke?"

Fin tråd jeg ikk link til, men hovedspørsmålet var fortsatt om noen vet hvordan det blir å blande vanilje proteinpulver oppi en vanlig pannekakerøre...!

M -_-!

Du kan jo prøve å blande, ikke i hele røren, men ta litt røre i en skål, å bland pulver i røren der. Så steker du det å prøver Smiley Er det godt, så kan jo du gjøre det med hele røren! Wink
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: Proteinpannekaker
« #5 : 16. april 2006, 15:58 »
Det kan jeg gjøre, håper bare proteinet tåler varmen =) Leste om et protein-pannekaker tilskudd en gang, men det var veldig dyrt.. vet ikke hva slags protein det var men..

Får satse på at det blir godt, mange ganger er det jo en smaksak, men noen ganger er det blandinger som rett og slett ikke blir godt for de aller aller fleste Wink Men om ingen har prøvd det før, prøver jeg gjerne.

Takk for svar!

M

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Proteinpannekaker
« #6 : 16. april 2006, 16:05 »
Var sikkert noe sånt du så:
Leste om en som hadde kjøpt det her på forumet tror jeg det var, å han var ikke fornøyd..så er vel ikke noe å ta grip i å kjøpe det her..

http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1258

Lykke til med stekingen! Kom med tilbakemeldinger om hvordan det ble å smakte! Smiley

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: Proteinpannekaker
« #7 : 16. april 2006, 16:35 »
Det skal jeg gjøre! Lager det litt senere ikveld  Kokk

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Proteinpannekaker
« #8 : 16. april 2006, 17:05 »
Hva med at jeg har søkt? Hva med at du ødelagger tråden med å skrive "hva med å søke?"

Fin tråd jeg ikk link til, men hovedspørsmålet var fortsatt om noen vet hvordan det blir å blande vanilje proteinpulver oppi en vanlig pannekakerøre...!

M -_-!
Ødelegger tråden..? Hehe javel.. Hva er problemet da, ettersom du tydeligvis ikke fikk svar på det du ville? Kan du ikke lese? biggrin

Nei pannekaka blir egentlig ganske lik vanlige pannekaker, men smaker jo selvfølgelig vanilje.. Og så må du jo kompensere litt for at du bruker protein i tillegg til vanlig mel, dvs du må bruke litt mindre mel for at du skal få like mye "tørt innhold" i pannekaka som om du hadde brukt bare mel.. Skjønner..? Så er ikke bare å blande oppi proteinpulver.. Da blir blandigsforholdet mellom tørt og vått feil.
Er jo enkelte proteintyper som er smakløse, dvs de smaker omtrent det samme som mel. Feks risprotein er veldig ok å lage brød, pannekaker og whatever av. Hadde nok vært enklere å bruke... Det er også ganske billig, så da kunne du jo faktisk brukt nesten bare proteinpulver i pannekaka...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Yey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 202
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 202

  • ...
SV: Proteinpannekaker
« #9 : 16. april 2006, 18:46 »
Nei pannekaka blir egentlig ganske lik vanlige pannekaker, men smaker jo selvfølgelig vanilje.. Og så må du jo kompensere litt for at du bruker protein i tillegg til vanlig mel, dvs du må bruke litt mindre mel for at du skal få like mye "tørt innhold" i pannekaka som om du hadde brukt bare mel.. Skjønner..? Så er ikke bare å blande oppi proteinpulver.. Da blir blandigsforholdet mellom tørt og vått feil.
Er jo enkelte proteintyper som er smakløse, dvs de smaker omtrent det samme som mel. Feks risprotein er veldig ok å lage brød, pannekaker og whatever av. Hadde nok vært enklere å bruke... Det er også ganske billig, så da kunne du jo faktisk brukt nesten bare proteinpulver i pannekaka...

Dette var et veldig bra svar! Skal gå til anskaffelse av risprotein.
Takk Warlock!

M Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Proteinpannekaker
« #10 : 16. april 2006, 18:48 »
Np... Wink Men trenger ikke nødvendigvis være risprotein da. Var en type til som jeg ikke husker hva het som sikkert også gjør nytten. Begge deler kom i nesten lik 5 kgs sekk og var smakløs.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!