Skrevet av Emne: kvalm på morgentur  (Lest 1643 ganger)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

kvalm på morgentur
« : 21. september 2006, 08:20 »
Heisann. Har vørt på deff i omtrent en måned nå, kanskje litt mindre. Vært veldig strikt med kostholdet og har hatt god fremgang. Gått morgenturer 4-7 dager i uken pluss kardio etter trening nå den siste uken.

Men på tur idag ble jeg etter ca 15 min plutselig sinnsykt kvalm. Var sekundet før jeg ælja utover hele plassen, men så gikk det litt over. Var alikevel småkvalm resten av turen helt til jeg fikk mat når jeg kom hjem. Dette er den tidligste morgenturen jeg har gått hittil (07:30 startet jeg), kan det være grunnen? Var skikkelig ubehagelig så vil helst unngå det igjen. Har alltid vært proppet med energi tidligere Smile Har foresten ikke akkurat redusert kcal inntak eller noe..

Mvh Petter
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: kvalm på morgentur
« #1 : 21. september 2006, 08:42 »
Heisann. Har vørt på deff i omtrent en måned nå, kanskje litt mindre. Vært veldig strikt med kostholdet og har hatt god fremgang. Gått morgenturer 4-7 dager i uken pluss kardio etter trening nå den siste uken.

Men på tur idag ble jeg etter ca 15 min plutselig sinnsykt kvalm. Var sekundet før jeg ælja utover hele plassen, men så gikk det litt over. Var alikevel småkvalm resten av turen helt til jeg fikk mat når jeg kom hjem. Dette er den tidligste morgenturen jeg har gått hittil (07:30 startet jeg), kan det være grunnen? Var skikkelig ubehagelig så vil helst unngå det igjen. Har alltid vært proppet med energi tidligere Smile Har foresten ikke akkurat redusert kcal inntak eller noe..

Mvh Petter

Drikker du vann - og tar du vitaminer etc før turen?
Jeg blir innimellom hinsidig kvalm 15-20 minutter etter at jeg har hivd i meg "mega-pack'en" derosm jeg drikker for lite vann til den....
Men litt kvalme i ny og ned når en begynner aktivitet på tom mage er forsåvidt ikke så uvanlig når kroppen er vant til å få mat såpass hyppig som på diett.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: kvalm på morgentur
« #2 : 21. september 2006, 08:44 »
Tror du ikke det har å gjøre med at han akkurat har startet med morgenturer da Tric ? Det var min erfaring den gang jeg drev med det der, at jeg ble forferdlig kvalm den første tiden jeg holdt på. Men etter et par-tre uker var i grunn alt helt greit.

Ellers har jeg opplevd det samme som deg og Mega-Pack's .... Lips Sealed
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: kvalm på morgentur
« #3 : 21. september 2006, 08:52 »
Tror du ikke det har å gjøre med at han akkurat har startet med morgenturer da Tric ? Det var min erfaring den gang jeg drev med det der, at jeg ble forferdlig kvalm den første tiden jeg holdt på. Men etter et par-tre uker var i grunn alt helt greit.

Ellers har jeg opplevd det samme som deg og Mega-Pack's .... Lips Sealed

Muligens, men han sier jo at han har gått turer de siste ukene, om enn noe seinere enn denne siste turen (07:30 begynner å nærme seg langt på dag for min del foresten..... Wink )

Mener faktisk også å huske at jeg nok hadde mest av de kvalmeriene i begynnelsen av vårens diett selv, men da kom jeg til at det måtte være mega-pack'en som blei for tøff kost på en "dehydrert" mage sekk - de ga seg i allefall med en gang jeg ble flinkere til å drikke godt straks jeg sto opp.
På denne dietten kan jeg ikke huske å ha hatt det - annet enn litt generell "kvalme" fordi en er så sykt sulten etter en lang natt -  men har vært nøye med å få i meg godt med drikke, og har trodd det er årsaken


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: kvalm på morgentur
« #4 : 21. september 2006, 09:04 »
(07:30 begynner å nærme seg langt på dag for min del foresten..... Wink )

Du er ikke alene, klokken er nå 9 og jeg har vært opp i 4 timer allerede. Ikke for kardio sin del, her er det snakk om jobb, jobb og litt mere jobb ....

Litt synd det der egentlig, det å holde foredrag får ikke lenger i gang blodpumpa - så da er det vel neppe noen kardioeffekt av det... Sad
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: kvalm på morgentur
« #5 : 21. september 2006, 09:13 »
Du er ikke alene, klokken er nå 9 og jeg har vært opp i 4 timer allerede. Ikke for kardio sin del, her er det snakk om jobb, jobb og litt mere jobb ....

Litt synd det der egentlig, det å holde foredrag får ikke lenger i gang blodpumpa - så da er det vel neppe noen kardioeffekt av det... Sad

Det kan du godt si - står ikke akkurat og skjelver forrran forsamlingene lenger jeg heller - men det hjelper på forbrenningen å være våken i allefall Wink


Eller vent.... Jeg holdt i fjor et foredrag på et stort internasjonalt symposium (som forøvrig er avledet av det greske ordet "drikkegilde"...).
Følte meg helt rolig og fin, holdt foredrag, og besvarte spørsmål fra salen med det jeg selv opplevde som lav hvilepuls.
Men så serru...., skulle jeg midt i seansen ta meg litt vann for å fukte ganen........ Måtte nesten bruke begge hendene for å få glasset trygt opp til munnen....så det var tydelig at det var mer adrenalin til stede en en selv kjente på kroppen Smiley En helt corny opplevelse faktisk.... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: kvalm på morgentur
« #6 : 21. september 2006, 12:51 »
Først takk for svar begge to  Smile

UAC: Jeg har gått morgenturer i noen par uker og det har ikke skjedd tidligere.
Tri: Det du sa om vitaminer stemte jo ganske bra. Altså, jeg drikker masse vann. 5-7liter om dagen og 1,5 liter på morgenturen. Men jeg tok vitaminer og mineraler på tom mage rett før jeg gikk, da er vel det grunne`n?

Er det å anbefale å heller vente med vitaminer og mineraler til frokosten jeg spiser umiddelbart etter tur?

Det har vært litt random om jeg tar vitaminer og mineraler før tur eller ikke. Ellers er det eneste jeg putter i meg før tur en kopp svart kaffe.

mvh petter
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: kvalm på morgentur
« #7 : 21. september 2006, 12:55 »
Først takk for svar begge to Smile

UAC: Jeg har gått morgenturer i noen par uker og det har ikke skjedd tidligere.
Tri: Det du sa om vitaminer stemte jo ganske bra. Altså, jeg drikker masse vann. 5-7liter om dagen og 1,5 liter på morgenturen. Men jeg tok vitaminer og mineraler på tom mage rett før jeg gikk, da er vel det grunne`n?

Er det å anbefale å heller vente med vitaminer og mineraler til frokosten jeg spiser umiddelbart etter tur?

Det har vært litt random om jeg tar vitaminer og mineraler før tur eller ikke. Ellers er det eneste jeg putter i meg før tur en kopp svart kaffe.

mvh petter

Blir i grunn hipp som happ når du tar dem. Selv tar jeg dem før, mer av rutinemessige årsaker.
Tar du glutamin så skal det imidlertid være å anbefale å ta det før uansett



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: kvalm på morgentur
« #8 : 21. september 2006, 13:06 »
Okai. Når jeg skrev at jeg gikk 07:30 skrev jeg feil. 06:30 gikk jeg Tongue Det er ganske tidlig! var jo bekmørkt.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget ole-idole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

SV: kvalm på morgentur
« #9 : 21. september 2006, 23:48 »
Vitaminer og vannflaska !! da er du klar for tur.. å det er vanlig å bli litt små kvalm når magan er tom..
Mål:

<< deff fram til juni >>

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: kvalm på morgentur
« #10 : 22. september 2006, 10:22 »
Okai. Når jeg skrev at jeg gikk 07:30 skrev jeg feil. 06:30 gikk jeg Tongue Det er ganske tidlig! var jo bekmørkt.

Avhenger jo litt av hvor i landet man bor, men når jeg kommer tilbake fra morgenpromenaden på Nedre Eiker sånn ca 06:30 er det nokså lyst. 05:30 derimot er det ganske mørkt, selv om østhimmelen begynner å bli litt lys lissom Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget LilleLinda

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 339
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 339

SV: kvalm på morgentur
« #11 : 22. september 2006, 10:27 »
Kan være kaffekoppen sin feil kanskje? Jeg vet at jeg blir kjempedårlig hvis jeg drikker kaffe på tom mage.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: kvalm på morgentur
« #12 : 22. september 2006, 19:57 »
Kan være kaffekoppen sin feil kanskje? Jeg vet at jeg blir kjempedårlig hvis jeg drikker kaffe på tom mage.

Neinei. Kaffe går helt fint på tom mage, ihvertfall hos meg. Skal inrømme at jeg liker kaffen en god del bedre med en skvett skummet melk i, men unngår dette før morgentur.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!