Skrevet av Emne: FST-7 trening.  (Lest 8809 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: FST-7 trening.
« #30 : 30. august 2009, 00:40 »
bra på mange måter ja,men å kjøre så mange sett på en muskelgruppe som 17 åring og itilegg på diett er langt fra bra etter min mening.
en 17 åring har sannsynligvis ikke trent særlig lenge og trenger kun noen få økter i uken med baseøvelser.
er det en feil jeg vet jeg selv gjorde da jeg startet med vekter som 19 åring var det å trene for mye=overtrening.
bb er ikke som andre idretter feks løping og langrenn hvor man kan trene 20+ timer i uken lett.

Nå er det også mye informasjon her inne, om hvordan man skal unngå overtrening. Overtrening er vel heller ikke en varig skade, det er egentlig bare en smell man går på, hvis man er for hard med treningen og maten. Så frykt for overtrening er ikke for meg et gyldig argument til å IKKE prøve en treningsmetode. Testing, feiling, og suksess er viktige deler av å bygge opp en god fyiskk, og feiling er helt klart den største, og rett og slett noe man bare må igjennom for å skjønne hvor ens egne grenser er.

EDIT: Dysleksianfall

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: FST-7 trening.
« #31 : 30. august 2009, 00:46 »
Nå er det også mye informasjon her inne, om hvordan man skal unngå overtrening. Overtrening er vel heller ikke en varig skade, det er egentlig bare en smell man går på, hvis man er for hard med treningen og maten. Så frykt for overtrening er ikke for meg et gyldig argument til å IKKE prøve en treningsmetode. Testing, feiling, og suksess er viktige deler av å bygge opp en god fyiskk, og feiling er helt klart den største, og rett og slett noe man bare må igjennom for å skjønne hvor ens egne grenser er.

EDIT: Dysleksianfall

ja,bare kjør på du!jeg var også som deg da jeg var yngre.hørte ikke på andre,kjørte mitt eget løp.men i ettertid ser jeg at det ikke var særlig smart...

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: FST-7 trening.
« #32 : 30. august 2009, 00:48 »
ja,bare kjør på du!jeg var også som deg da jeg var yngre.hørte ikke på andre,kjørte mitt eget løp.men i ettertid ser jeg at det ikke var særlig smart...
Hvorfor var ikke det smart? Skader? Det er noe helt annet enn overtrening.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: FST-7 trening.
« #33 : 30. august 2009, 00:52 »
Hvorfor var ikke det smart? Skader? Det er noe helt annet enn overtrening.

mindre muskelvekst enn hva jeg kunne oppnådd med mindre og annerledes trening Wink

Utlogget CsR

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: FST-7 trening.
« #34 : 30. august 2009, 01:02 »
Da har jeg lett litt rundt, bl.a på myo, fitnessprat, og andre div. treningsforum. Det inntrykket jeg sitter med er at med FST-7 trening for den som  bygger reint, rett og slett blir overkill. Hany har selv sagt at denne type trening er ment for proffer med en rask innhentingskapasitet, sikkert med assistanse fra snuskete midler.
De som anbefaler dette programmet sier jo også at denne type treningsmetode er dokumentert gjennom forskning. Jeg har lett, men har ikke hatt noe luck so far, med å finne en studie om denne metoden. Har det i det hele tatt blitt gjennomført en studie?
Så da tenker jeg; Oppskrytt?... Vil en rein kar oppnå synlige resultater?
Overbevis meg.

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: FST-7 trening.
« #35 : 30. august 2009, 01:10 »
Da har jeg lett litt rundt, bl.a på myo, fitnessprat, og andre div. treningsforum. Det inntrykket jeg sitter med er at med FST-7 trening for den som  bygger reint, rett og slett blir overkill. Hany har selv sagt at denne type trening er ment for proffer med en rask innhentingskapasitet, sikkert med assistanse fra snuskete midler.
De som anbefaler dette programmet sier jo også at denne type treningsmetode er dokumentert gjennom forskning. Jeg har lett, men har ikke hatt noe luck so far, med å finne en studie om denne metoden. Har det i det hele tatt blitt gjennomført en studie?
Så da tenker jeg; Oppskrytt?... Vil en rein kar oppnå synlige resultater?
Overbevis meg.

det jeg har prøvd å si hele tiden her at dette ikke er noe for tenåringer som forhåpentligvis er rene,men folk får gjøre som dem vil og finne ut av det selv.
selv bruker jeg det bare i harde treningsperioder og ikke lenge av gangen.
må si jeg stusser over at noen kan sette opp et slikt program til en 17 åring,men ok det er ikke min biz  :Smiley

Utlogget xchrisx

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 576
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 576

Sv: FST-7 trening.
« #36 : 30. august 2009, 12:03 »
Doggcrap stretching handler også om å strekke ut fasiaen og vis du leter på nettet kan du se mange personer som har hatt god framgang med dette.

Utlogget andaas

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 568

Sv: FST-7 trening.
« #37 : 30. august 2009, 12:27 »
Her er hva børge fagerli, en av norges beste coacher, sier om fst-7 trening:

De som husker German Volume Training fra ca 15 år tilbake så var det 10 sett 10 reps. Høres det kjent ut? Samme opplegg i ny innpakning, bare at nå skal man altså kjøre disse 7 settene etter den vanlige treninga.

Dette er glykogentømmende trening som vil gi en visuell tilfredsstillelse i form av pump, men både treningsmengden og tømmingen av energisubstrater vil gi dårligere treningseffekt, det vil bli mer i retning utholdenhetstilpasninger enn muskelvekst. Vi har ganske god peil på hva dose-respons kurven er i forhold til antall totale reps og muskelvekst, og dette er så langt til høyre på denne kurven at den ikke bare har flatet ut for lenge siden men den peker nedover.

Denne metoden vil kun fungere for de med ekstrem treningstoleranse og sannsynligvis også assistanse fra farmasøytiske preparater

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: FST-7 trening.
« #38 : 30. august 2009, 13:11 »
Her er hva børge fagerli, en av norges beste coacher, sier om fst-7 trening:

De som husker German Volume Training fra ca 15 år tilbake så var det 10 sett 10 reps. Høres det kjent ut? Samme opplegg i ny innpakning, bare at nå skal man altså kjøre disse 7 settene etter den vanlige treninga.

Dette er glykogentømmende trening som vil gi en visuell tilfredsstillelse i form av pump, men både treningsmengden og tømmingen av energisubstrater vil gi dårligere treningseffekt, det vil bli mer i retning utholdenhetstilpasninger enn muskelvekst. Vi har ganske god peil på hva dose-respons kurven er i forhold til antall totale reps og muskelvekst, og dette er så langt til høyre på denne kurven at den ikke bare har flatet ut for lenge siden men den peker nedover.

Denne metoden vil kun fungere for de med ekstrem treningstoleranse og sannsynligvis også assistanse fra farmasøytiske preparater
Siden når ble Børge Fagerli en av norges beste coacher??

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: FST-7 trening.
« #39 : 30. august 2009, 15:12 »
Siden når ble Børge Fagerli en av norges beste coacher??


Han er vel en av de få som fremtår med noe kredibilitet. Han viser til forskning og fremviser en forståelse for trening som er godt over snittet. Flere andre såkalte eksperter klarer jo f... ikke å skrive en setning på norsk.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: FST-7 trening.
« #40 : 30. august 2009, 19:43 »
Han er vel en av de få som fremtår med noe kredibilitet. Han viser til forskning og fremviser en forståelse for trening som er godt over snittet. Flere andre såkalte eksperter klarer jo f... ikke å skrive en setning på norsk.
Vet ikke helt hvor han har kred hen men Wink hehe, neida litt fleip der...
 Børge er en ålreit fyr og sikkert flink han,men han trenger ikke finne opp kruttet på nytt alltid Smiley
Selv om man kan mye teori, er det ikke alltids ting fungerer perfekt i praksis Smiley

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: FST-7 trening.
« #41 : 30. august 2009, 20:37 »
Flere andre såkalte eksperter klarer jo f... ikke å skrive en setning på norsk.
hehe..den tok jeg Smiley blir ofte sånn når man kopierer andres artikler fra engelsk til norsk Wink

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: FST-7 trening.
« #42 : 12. november 2009, 15:00 »
Bare fordi en bruker treningsprogrammet FST-7 betyr det ikke at en person må bruke varer eller overtrene for å kjøre programmet, makan. Har sett og snakket med flere "reine" personer som trener med programmet som syntes det faktisk har fungert meget bra.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!