Skrevet av Emne: Søvnproblemer, kvalme osv ved kjærlighetssorg  (Lest 5239 ganger)

Utlogget AndiPandi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Søvnproblemer, kvalme osv ved kjærlighetssorg
« : 12. april 2007, 23:53 »
Lurer litt på hvordan jeg skal få bukt med problemer jeg har fysisk etter brudd med kjæresten min. Eller brudd blir vel feil, hun kaller det iallefall en pause, altså et midlertidig brudd iallefall. Men uansett så tar dette ganske tungt, hun har vært sjelevennen min i nesten 5 år, og nå skal jeg liksom ikke ha noe kontakt med henne i det hele omtrent. Er hardt.

Uansett, dette er problemene jeg har hatt siden det skjedde (ca 1 uke):

- Søvnproblemer. Får ikke sove før nærmere 4 på natta, og våkner igjen halv 7 - 7. Utrolig slitsomt å sovne så sent når jobb begynner 8, og når jeg endelig kommer meg på jobb, klarer jeg jo ikke gjøre noenting, klarer ikke tenke eller konsentrere meg.
- Kvalme. De første to dagene spiste jeg ingenting omtrent, en yoghurt til dagen var maks før jeg brakk meg. Men nå spiser jeg normalt igjen, sunn mat, men alikevel går jeg rundt og føler jeg må spy hele dagen. Er ikke mye behagelig.
- Svingninger på temperaturen. Føles iallefall slik ut. I det ene sekundet holder jeg på å koke, i det neste fryser jeg som bare juling. Folk sier jeg kjennes helt normal ut, men jeg føler meg ikke slik når dette forekommer. Kommer å går jevnt gjennom hele dagen.

Så, hva kan jeg gjøre med dette? Er det bare slik det er? Har ikke hatt så mange brudd tildigere (praktisk talt ingen, ingen seriøse iallefall), så må spørre dere som har levd litt lengre, og kanskje opplevd kjærlighetssorg før. Må jeg bare ta tiden til gode, eller er det ting jeg kan gjøre som hjelper mot dette? Har prøvd meg med masse ulike triks, men nada hjelper.

Kan jo også være at dette bare er innbilning, for jeg var helt frisk og rask før jeg fikk beskjeden fra henne.

Vet det er et litt banalt spørsmål å spørre om her på tf.no, men jeg håper jeg kan få noen gode tilbakemeldinger! Helst ingen tulletilbakemeldinger takk!

Håper noen kan gi meg et svar på dette, blir gal av å ikke vite noe!

På forhånd takk!

Andreas

AntiXrist

  • Gjest
Kan godt hende at du har fysiske plager (som faktisk ikke forekommer av depressjonen du har fått i dette bruddet, så gå til en lege i tilfellet).

Et råd er: Det går over til slutt uansett, har hatt et enormt brudd jeg og som jeg tok veldig lang tid for å komme over, men kom over det etter lang tid. Vet det ikke er mye trøst når du er oppi det, men det går over til slutt.

Utlogget AndiPandi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Sv: Søvnproblemer, kvalme osv ved kjærlighetssorg
« #2 : 13. april 2007, 00:00 »
Kan godt hende at du har fysiske plager (som faktisk ikke forekommer av depressjonen du har fått i dette bruddet, så gå til en lege i tilfellet).

Et råd er: Det går over til slutt uansett, har hatt et enormt brudd jeg og som jeg tok veldig lang tid for å komme over, men kom over det etter lang tid. Vet det ikke er mye trøst når du er oppi det, men det går over til slutt.

Kan være fysiske plager jeg har bygd på lenge ja, men har ikke slitt med noe av dette før. Så synes det er litt rart.

Angående bruddet, vet jeg at det går over til slutt. Alle sier jo det. Så må bare holde motet oppe, men har ikke vært så lett!

AntiXrist

  • Gjest
Kan være fysiske plager jeg har bygd på lenge ja, men har ikke slitt med noe av dette før. Så synes det er litt rart.

Angående bruddet, vet jeg at det går over til slutt. Alle sier jo det. Så må bare holde motet oppe, men har ikke vært så lett!

Ja du kan synes det er rart, men depressjon osv kan få utslag på andre måter som kroppslig, å faktisk utløyse andre diverse plager som ligger latent (eks virus sykdommer og lignende). Når du er deprimert blir imunforsvaret svekket.
Gå til legen siden du har såpass fysiske plager, kan ikke skade noen å sjekke deg ihvertfall, så er du på den sikre siden.

Utlogget AndiPandi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 179
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 179

Sv: Søvnproblemer, kvalme osv ved kjærlighetssorg
« #4 : 13. april 2007, 00:13 »
Takk for tips. Får gå til legen hvis det ikke gir seg over helga ja. Er litt slitsomt dette her i lengden

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Søvnproblemer, kvalme osv ved kjærlighetssorg
« #5 : 23. april 2007, 13:26 »
Har hatt mye av det samme. Tid er det eneste som hjelper. Prøve å gjøre ting man liker. Dra seg på trening, og gjennomføre samme hvor lite lyst man har. Det nytter ikke å sutre i det uendelige.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!