Skrevet av Emne: Mourinho ferdig i Chelsea...  (Lest 1249 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Mourinho ferdig i Chelsea...
« : 20. september 2007, 07:24 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166759

http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/20/512602.html

Da var det over for "the Special One" i Chelsea.

Og joda, han er sikkert en dyktig manager, men jeg likte ikke denne setningen hentet fra Dagbladet.no 44-åringen anses av mange som den beste treneren i Premier League, og avgangen kommer som et sjokk i fotballverdenen. Mourinho har trent Chelsea i tre og et halvt år, mens Sir Alex Ferguson har trent United siden 1986. På den tiden har han vunnet alt som er å vinne! Det er først etter at man har hatt samme jobb i flerfoldige år man kan begynne å snakke om å være best i Premier League...



Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #1 : 20. september 2007, 11:44 »
Å anse Mouringo som den beste manageren i Premier League er det latterligste jeg har hørt. Men jeg liker Mourinho, og endelig forlater han skandalelaget. Fantastisk!

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #2 : 20. september 2007, 11:50 »
Først, som jeg skreiv i loggen din Gundersen, godt veddemålet vårt sklei litt ut i sanden, har ikke like stor tro på at tittelen blir tatt tilbake i år med den nyheten her.

Hva gjelder Mourinho så blir han blandt mange ansett som den beste manageren i PL (om du ser bort fra united-fans) dog betyr jo ikke det at han er det. Men med fem tittler på sine 3,5år med et lag som hadde vunnet ligaen en gang på 50år før han kom så kan ingen argumentere mot at han er blandt de beste managerene i PL. Naturlig nok vil jo en unitedsupporter sette kriteriet til å kunne kåres som beste manager at man må ha hatt jobben i flerfoldige år, for det er jo eneste måten Ferguson kan vinne uten at noen kan si noen ting Wink

Men shit samma, nå er jeg spent på hvem som havner i trenerstolen på Stamford Bridge, mannen får ihvertfall et enormt press på seg, for jeg klarer ikke helt å se hvem som er istand til å vinne flere kamper og titler enn hva the special one gjorde på sine 3,5år.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #3 : 20. september 2007, 11:55 »
Deilig å være kvitt sytebukken.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #4 : 20. september 2007, 11:57 »
Kommer ikke bort fra at "The special one" var en stor fargeklatt, og føler det er litt synd at han er borte og frykter han ender opp på WHL for spurvene.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #5 : 20. september 2007, 15:01 »
Først, som jeg skreiv i loggen din Gundersen, godt veddemålet vårt sklei litt ut i sanden, har ikke like stor tro på at tittelen blir tatt tilbake i år med den nyheten her.

Hva gjelder Mourinho så blir han blandt mange ansett som den beste manageren i PL (om du ser bort fra united-fans) dog betyr jo ikke det at han er det. Men med fem tittler på sine 3,5år med et lag som hadde vunnet ligaen en gang på 50år før han kom så kan ingen argumentere mot at han er blandt de beste managerene i PL. Naturlig nok vil jo en unitedsupporter sette kriteriet til å kunne kåres som beste manager at man må ha hatt jobben i flerfoldige år, for det er jo eneste måten Ferguson kan vinne uten at noen kan si noen ting Wink

Men shit samma, nå er jeg spent på hvem som havner i trenerstolen på Stamford Bridge, mannen får ihvertfall et enormt press på seg, for jeg klarer ikke helt å se hvem som er istand til å vinne flere kamper og titler enn hva the special one gjorde på sine 3,5år.

Jeg benekter ikke at Mourinho er en glimrende manager, men for å være den beste må man vise til resultater over lengre tid. Dessuten; han kom jo til en klubb med økonomiske muskler til å kjøpe seg suksess. Det kan man ikke komme utenom.

Uansett, hva han fikk til i Porto (Champions League seier) syns jeg er mye mer imponerende enn hva han fikk til i Chelsea. Porto kunne ikke hente 300+ millioners spillere, men likevel klarte de å erobre det gjeveste trofeet innen fotball. Det er imponerende!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #6 : 20. september 2007, 15:57 »
Jeg benekter ikke at Mourinho er en glimrende manager, men for å være den beste må man vise til resultater over lengre tid. Dessuten; han kom jo til en klubb med økonomiske muskler til å kjøpe seg suksess. Det kan man ikke komme utenom.

Uansett, hva han fikk til i Porto (Champions League seier) syns jeg er mye mer imponerende enn hva han fikk til i Chelsea. Porto kunne ikke hente 300+ millioners spillere, men likevel klarte de å erobre det gjeveste trofeet innen fotball. Det er imponerende!

Vel, en diskusjon på området må man kunne ta, for jeg er ikke enig i at Ferguson automatisk er PL beste manager fordi han har sitti i en mannsalder, en mann som forresten også har hatt en ganske kraftig pose med penger og ta av opp igjennom, selv om ikke det skal sammenlignes med Chelsea, så har han også punget ut noe store beløp for spillere de siste åra. Benitez må nevnes med hva han har gjort med cup-laget sitt som bare har liggi i skyggen hele veien. Wenger for hva han har gjort uten sine store navn og med mye ungdommer. Big Sam for hva han fikk til med Bolton. Og Mourinho for hva han gjorde i hva som kanskje var verdens mest utsatte klubb da han tok over.

Alle hadde øynene på Chelsea, laget var fullt av spillere som ikke var i nærheten av samspilte og på toppen satt en russer med rubler som krevde resultater.

Ser man på artikkelen til nettavisen så viser den at på sine 120 ligakamper tok Chelsea 20 poeng mer enn stormakten United, 49 poeng mer enn Arsenal og 61 poeng mer enn Liverpool. Hadde en 20måls bedre målforskjell enn stormakten, 26 bedre enn Arsenal og 66 bedre enn Liverpool. Aldri tapte han en hjemmekamp i serien, aldri tapte han på Old Trafford og snittpoenget pr. kamp lå på mektige 2,33poeng. Satte også rekord for flest minutter uten baklengs i PL. På 3,5 år vant han 2 ligatitler og en andreplass, 2 ligacuper og 1 FA-cup, semifinale i CL.

Så man kan ikke unngå å ta han med i diskusjonen over hvem som var Englands beste managere, da er man isåfall på det beste blåøyd, eventuelt fjortissfan Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #7 : 20. september 2007, 16:02 »
Benitez og Liverpool har vunnet CL og vært finalist i en annen, men det må mer til for å kunne være blant de beste. Man må prestere gjennom hele sesongen og ikke bare i noen utvalgte kamper. Wenger har vært utrolig dyktig mht talentutvikling og er nok kanskje den manageren i seinere tid som har vært best på nettopp det området.

Det skal i rettferdighetens navn sies at Mourinho og Chelsea tidvis var fantastiske, men på tross av enorme ressurser vant de aldri den ypperste pokalen. Men altså; jeg fjerner ham ikke fra diskusjonen, men mener det blir feil å konkludere med at han faktisk er det. Dagbladet skriver at han anses av mange for å være det, men på hvilket grunnlag? Tre sesonger aleine?

Hmmm... Tror denne påstanden kan være gjenstand for diskusjon en god stund. Wink

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Mourinho ferdig i Chelsea...
« #8 : 20. september 2007, 16:22 »
Det kan den helt klart. Jeg sier heller ikke at noen av de overnevnte er den beste manageren i England, men når det første argumentet du legger fram er at man må ha resultater over mange mange år så sier du jo nærmest at det er opp og vedtatt at Ferguson er PL beste manager. Ikke er jeg helt enig i at du må det, du må ikke ha prestert i 20år for å være den beste pr. dags dato. Selv om Ferguson vant alt på 90-tallet med en fantastisk generasjon spillere har det vært anderledes etter årtusenskiftet. Fotballen og forandrer seg hele tiden. Og dette må det kunne tas en diskusjon på der ganske mange roller spiller inn (uten at jeg vil ta den diskusjonen, jeg vil bare ha fram at det stiller flere kandidater til den prisen)

Når du nevner Benitez og Liverpool så snakker du om laget Liverpool, ikke manageren. Hva han har fått til i Liverpool kan ingen nekte for at er godt gjort, med 2 Champions League finaler og en seier bl.a. Er jo også først nå han har fått økonomiske muskler som de andre storlagene. Før Liverpool gjorde han en knalljobb med Valencia.

Hva Wenger også har prestert oppigjennom med talenter, plasseringer og flott fotball å se på gjør til at ikke han kan utelates heller, har noen seriemesterskap han også.

Hva Big Sam gjorde med Bolton vitner også om hva slags strålende manager han er. Ikke i nærheten av musklene til storlagene, men uansett fikk han Bolton opp av et diger sølehull. Selv om han ikke har vunnet ligaen eller CL så betyr vel ikke det at han ikke kan være en bedre manager enn en av de store?

Og hva Mourhino gjorde med Chelsea som er nevnt i tidligere innlegg, så kan man legge til hva han preste med Ligamesterskap, Uefacup og CL-seier sessongene før han kom til England.



Nå har jeg fått fram hva jeg mente, og er ferdig med dette, å diskutere hvem det blir gidder jeg ikke når jeg har sett hvordan andre fotballdiskusjoner inne på forumet her blir (sikter til de fleste andre enn deg Gundersen). Men nå har jeg sett israeleren som foreløpig får jobben som trener, og nå er jeg skeptisk til resten av sessongen til Chelsea  woot


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!