Skrevet av Emne: Maten skal hjelpe å bygge men jeg ser liten effekt!  (Lest 2264 ganger)

Utlogget MrMuscleNr0ne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

jeg spiser "mye" mat, som frokost med 100g havregryn(tørr vekt seff) med 6 egg og 2 plommer. deretter består M2 & M3: av 60g "brun" langkornet ris og 200g kylling per Måltid, så M4: ettertreningsshake m ca ca 40/50g whey protein (PF) og 100g rosiner, M5: 3/400g mager karbonade og siste måltid M6: består av mager kesam + eventuelt 1 shake eller 1 ekstra kesam.

Why the FU** bygger jeg ikke muskler Huh vekta ligger rundt 85kg og treninga er det ikke mye i veien med, ifølge Tommi Thorvildsen etter jeg hadde en PT økt med han som trener! Sad

Bør jeg bare legge drømmen min; å bli en proff bygger, pent i søplekassen og glemme alt om å noe sinne få en fysikk jeg kan være stolt over? rimelig utbrendt etter å ha vært nasi som FA** på kosten og trening rundt 1års tid. uten så mye som 1kg økning, dog ser jeg mer muskler og en del mindre fett! men jeg er fortsatt ett fyrstikk menneske!!  Huh

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Går du ikke opp i vekt, så må du helt enkelt spise mer.
Smiley

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Går du ikke opp i vekt, så må du helt enkelt spise mer.


QFT
Svak, sur og full av varer.

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Er ganske så enig med Geldiir, du spiser ikke nok fett og karbohydrater. Ikke KAST eggene plommene, spis dem! Ta olivenolje (6ss = 500kcal). Ta gainers osv.

Drikk melk, spis nøtter og alt som har mye kalorier i seg.
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget MrMuscleNr0ne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Tusen takk for svar  biggrin

Med andre ord skal jeg spise mer karbohydrater, snakker vi da nærmere 100g ris (tørr vekt) per måltid, også på kvelden? Med unntak av det siste måltid eller? Jeg har hørt at man ikke skal spise karbo i det siste måltidet, ettersom det da vil ta lengre tid for hypofysen klarer å frigjøre veksthormonet når du sover, stemmer det?!? Skyldig i lite inntak av fisk, jeg lurer bare meg selv!! Burde jeg kanskje spise en boks makrell i tomat om dagen i f.eks. M3 da?? Brokkoli inntaket skal jeg også skjerpe meg på!

Jeg er så skyldig i mangel på fett at det er stygt, har spist peanøtter til tider. men ikke klart å holde inntaket i sjakk. for å summe det hele opp, kom gjerne med inspill og korreksjoner. Vær så snill, kom med korreksjoner! all vekt i tørr form, ustekt/ ukokt
M1: havregrøt 100g, 6 hele egg
M2: 100g ris, 200g kylling, ???g brokkoli
M3: 100g ris, 1boks makrell i tomat?, 100g peanutter
M4: 40/50g wheyprotein, 100g rosin
M5: 3/400g mager karbonade, 100g ris
M6: 1/2 mager kesam eller proteinshake


Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Fett er vel ikke så vanskelig å få iseg, eller hvis jeg tenker meg om så har de fleste produsentene kuttet ut på fettet på matvarene fordi det er "farlig". Noe som det ikke er.

Vel, spis nøtter, olivenolje (lett å få i seg med appelsinjus). Mandler inneholder 55g fett + 20g proteiner per 100g.
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

få høre litt om hvordan du trener, hva du trener, hvor mange ganger i uken og litt sånn. I tillegg, hvor lang tid går det før du får i deg mat etter trening, og hvilken andre restitusjons teknikker du benytter deg av. Kanskje du overtrener at du ikke bygger? eller at du har dårlig restitusjonsopplegg??
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Tar denne slik at Unknown_Soldier kan hvile litt denne fredags ettermiddagen. Wink

Er dette å være nazi på maten? Eneste som er bra er et høyt inntak av proteiner og mangel av junk food. Annet enn det er det egentlig ganske søppel. Hvor er frukten og grønnsakene. Hvor er fettet? Hvor er fisken?!

Det er mer til å spise og være sunn enn å bare henge seg opp i en ting. I ditt tilfelle er det proteiner du har vært flink med, men oversett nesten alt annet bortsett fra litt karbohydrater til frokost og etter trening.

Spar penger, tid og livsglede og få inn mer karbohydrater og fett istedet for å spise utelukkende magre proteinkilder. Få inn frukt, grønnsaker og nøtter. Spis eggeplommene dine istedet for å hive dem i søpla.  Ja, ta deg en hamburger eller fem. Går du ikke opp i vekt inntar du rett og slett for lite kalorier. En spiseskje tran inneholder 90 kcal. Dette er omtrent det samme som i en liten kyllingfilé. Gjør det lett for deg selv. Få inn mat med høyere kaloritetthet. Smiley

Fryktelig omtenksomt av deg Celdiir Wink

Helt enig for øvrig, og spesielt det du sier om "livsglede". For de fleste av oss kan ekstremt fokus på kosthold og trening virke slitsomt og meningsløst. Og som du ser kommer jo resultatene sakte men sikkert, men samtidig så pusher vi jo også målene våres. Dersom jeg hadde sett min kropp slik den er i dag da jeg var 17år og 75kg, så hadde jeg tenkt at jeg ser stor nok ut. I dag føler jeg meg imidlertid ikke spesielt stor (Ikke at jeg er så spesielt stor på 90kg heller for den saks skyld). Det viktigste er at du trives med de rutinene du lever ved, og at du holder koken i mange år. Det er de som spiser jevnt over variert, sunt, men samtidig godt, og som trives med treningsopplegget sitt som holder ut med jevn og trutt trening over mange år.

Kort oppsumert så ta til deg det Celdiir sier; - Ikke tenk så mye på at karbonadedeigen må være 200gram, og risen 50. Om du får lyst på torsk, reker og en haug med fløtesaus og stekte poteter så spis det! Chill out, og spis eggeplommen, den er rikelig på fett og vitaminer. Husk grønnsaker og bær også.
Sa brura

Utlogget MrMuscleNr0ne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Maten skal hjelpe å bygge men jeg ser liten effekt!
« #8 : 01. november 2009, 12:13 »
Tusen takk for svar igjen    Cheesy
Jeg er villig til å ofre det meste for å bygge drømmefysikken, bare jeg får se fremgang! Nå er det helt sikkert fremgang i sikte, ved hjelp av ekstra karbo, fett og vitaminer Smile

Takk igjen!

Utlogget StevenC85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Maten skal hjelpe å bygge men jeg ser liten effekt!
« #9 : 01. november 2009, 12:34 »
Frossenblanding med grønnsaker er en grei ting, ca 1/3 av en slik pose til hvert kjøtt og ris måltid er fint.
inneholder ikke så mye kalorier, men en del andre ting det er greit å få i seg.

Utlogget MrMuscleNr0ne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Maten skal hjelpe å bygge men jeg ser liten effekt!
« #10 : 01. november 2009, 12:40 »
få høre litt om hvordan du trener, hva du trener, hvor mange ganger i uken og litt sånn. I tillegg, hvor lang tid går det før du får i deg mat etter trening, og hvilken andre restitusjons teknikker du benytter deg av. Kanskje du overtrener at du ikke bygger? eller at du har dårlig restitusjonsopplegg??

Hei, jeg trener et 5 dagers splitt fremfor 4 dagers splitt jeg trente tidligere. Nå fokuserer jeg på formen av utøvelsene istedenfor å kaste mest mulig kg opp i luften. Men jeg trener så tungt jeg er i stand til, og det bringer litt fremgang i styrken. Som muligens kommer fordi jeg blir flinkere til å utføre øvelsene?.. Når jeg løfter vekten gjør jeg det eksplosivt, når den senkes gjør jeg det sakte og kontrollert. Jeg pauser aldri under ett sett. Jeg drikker ettershaken med rosiner 5 min etter trening, spiser deretter neste måltid en time senere. Drikker også veldig mye vann under treningen. Her har du programmet mitt:
Dag 1
Skråbenk med hantler 2 oppvarmingssett, 3 sett 6-10 repp
Benkpress/ benkpress maskin eller hantler, 3 sett 6-10 repp
Flies hantler eller flies maskin, 3 sett 8-12 repp
Cable cross, 3 sett 12 repp
Stående eller tåhev maskin, 3 sett 6-12 repp
Sittende tåhev,  3 sett 6-12 repp
Dag 2
Nedtrekk/ pullover maskin (smalt grep) 2 oppvarmingssett, 3 sett 6-8 repp
Nedtrekk (bredt grep), 3 sett 6-8 repp
Roing med bar, hantler eller kabel, 3 sett 6-10 repp
Romaskin, 3 sett 8-12 repp
Hyper extension eller markløft, 3 sett 15 repp
Hengende benløft, 3 sett 15 repp
Situps, 3 sett 50-40-30 repp
Dag 3
Benpress maskin 2 oppvarmingssett, 3 sett 6-12 repp
Hack lift maskin/ knebøy/ eller super squat machine, 3 sett 8-12 repp
Leg extension, 3 sett 8-12 repp
Liggende lårcurl, 3 sett 6-12 repp
Stående en bens curl eller sittende lårcurl, 3 sett 6-12 repp
Rake markløft, 3 sett 12-15 repp
Dag 4
Utheving med hantler eller maskin oppvarmingssett 2, 3 sett 6-8 repp
Skulderpress maskin eller med hantler, 3 sett 6-8 repp
Upright row med hantler eller stang, 3 sett 6-8 repp
Forroverbøyd uthev med hantler, 3 sett 6-10 repp
Bakre skuldre kabel eller maskin, 3 sett 10-12 repp
Shrugs, 3 sett 10-12 repp
Dag 5
Stående bicepscurls med stang 1 oppvarmingssett, 3 sett 6-10 repp
Hantel curl med tvist på toppen, 3 sett 6-10 repp
Scott curl eller kabel curl, 3 sett 10-12 repp
Push down eller smal benk med stang, 3 sett 6-8 repp
Kick back med hantler eller franskpress med stang, 3 sett 6-10 repp
Dips, 4 sett 15-20 repp



Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

Sv: Maten skal hjelpe å bygge men jeg ser liten effekt!
« #11 : 02. november 2009, 20:15 »
5 dager er mye hvis du prøver å gå opp i vekt...eller? Jeg stagnerte når jeg trente 5 dager i uka.. Har hatt fin framgang de siste månedene med bare 3 økter pr uke Cheesy

Utlogget MrMuscleNr0ne

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Maten skal hjelpe å bygge men jeg ser liten effekt!
« #12 : 06. november 2009, 08:02 »
5 dager er mye hvis du prøver å gå opp i vekt...eller? Jeg stagnerte når jeg trente 5 dager i uka.. Har hatt fin framgang de siste månedene med bare 3 økter pr uke Cheesy

Muligens, men jeg har hatt tre treningsøkter etter økning i karbohydrater og gikk første dagen opp 10kg (totalt) i skrå hantelpress, 10kg totalt i markløft og 5kg i militærpress. Så jeg er fornøyd Cheesy 5dagers splitt åpner for muligheten til å kjøre flere sett per muskel med høyere intensitet. Vi får se over tid, om gains i styrke og muskler fortsetter. Hvis ikke begynner jeg sikkert å bitche om det her på forumet igjenn Tongue

Tusen takk til alle for gode svar :-D

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!