Skrevet av Emne: Ikke i stand til å fjerne magefettet uten å bli ekstremt tynn?  (Lest 2051 ganger)

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

I fjor sommer var jeg ganske kraftig. Da veide jeg 96,5, mens i dag veier jeg 71 kg takket være mye kardio og bra kosthold. Jeg har tenkt å begynne med kalorioverskudd og styrketrening, men før jeg begynner ønsker jeg  å fjerne mesteparten av magefettet slik at det ikke blir for mye fett når jeg begynner kalorioverskuddet og styrketreningen.

Saken er at selv om jeg nå veier 71 kg (1.78 høy) føler jeg allikevel at jeg har veldig mye magefett og sidefett igjen, spesielt nederst på magen. Jeg vet ikke om det er så lurt å gå mer ned i vekt med tanke på at jeg nærmer meg jentevekt, men samtidig vil jeg bort med fettet som er igjen før jeg begynner med styrketreningen. Da vil jo veien til deff neste vår bli enklere.

Noe tips om hva jeg bør gjøre nå?

dal-z

  • Gjest
du er vel egentlig i samme posisjon som meg Tongue
men det jeg ville gjort var å begynne styrketreningen med vedlikeholds kosthold og et par dager i uken der du går fort/jogger.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Man mister en del av motivasjonen på grunn av dette da. Blir å kjøre på med mer styrketrening istedet for masse kardio, men uansett.. Kjipt.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

I grunn ikke så mye. Med så mye overflødig fett rundt magen vil 95% av det synlige resultatet være av kardiotrening. Er derfor ganske kjedelig å snart veie 70 kg og allikevel ha veldig mye magefett. Jeg vurderer å kombinere kardio, styrketrening og styrketrening til jeg MAKS har gått ned til 60 kg, så får jeg ta en vurdering om hvorvidt jeg bør starte en bulk da. Det kan neppe være forsvarlig å gå ned ytterligere i vekt.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
I grunn ikke så mye. Med så mye overflødig fett rundt magen vil 95% av det synlige resultatet være av kardiotrening. Er derfor ganske kjedelig å snart veie 70 kg og allikevel ha veldig mye magefett. Jeg vurderer å kombinere kardio, styrketrening og styrketrening til jeg MAKS har gått ned til 60 kg, så får jeg ta en vurdering om hvorvidt jeg bør starte en bulk da. Det kan neppe være forsvarlig å gå ned ytterligere i vekt.

Legg på deg muskler så vil fettet forsvinne etterhvert. muskler forbrenner Smiley Å slanke seg ned til ett nivå hvor du veier så lite blir tullete, kan ikke være særlig mye muskelmasse på deg nå heller?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Men dal-z, ut fra bilde jeg har sett av deg er du ikke engang i nærheten av å ha så mye kroppsfett som jeg har. Bilde ditt ser rimelig bra ut, det vil jeg nesten kalle en pirkesak.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Legg på deg muskler så vil fettet forsvinne etterhvert. muskler forbrenner Smiley Å slanke seg ned til ett nivå hvor du veier så lite blir tullete, kan ikke være særlig mye muskelmasse på deg nå heller?

Mye muskelmasse er det ikke. Har hatt ganske mye fokus på kardio, og lite på styrketrening. Nå må du ikke tro at jeg er i nærheten av spisevansker osv Wink .. Spiser utrolig sunt, trener mye kondisjon, men har allikevel så mye mage -og sideflesk til å veie 71 kg. Anbefaler du at jeg bare går rett på bulk med et sunt kosthold?

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Mye muskelmasse er det ikke. Har hatt ganske mye fokus på kardio, og lite på styrketrening. Nå må du ikke tro at jeg er i nærheten av spisevansker osv Wink .. Spiser utrolig sunt, trener mye kondisjon, men har allikevel så mye mage -og sideflesk til å veie 71 kg. Anbefaler du at jeg bare går rett på bulk med et sunt kosthold?

Life sucks and then you die...

Du kan gjerne prøve å legge deg på et moderat overskudd, eller holde deg på et vedlikeholdsnivå - men satse mer på styrketrening. Kan godt hende du blir litt strammere Wink

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Mye muskelmasse er det ikke. Har hatt ganske mye fokus på kardio, og lite på styrketrening. Nå må du ikke tro at jeg er i nærheten av spisevansker osv Wink .. Spiser utrolig sunt, trener mye kondisjon, men har allikevel så mye mage -og sideflesk til å veie 71 kg. Anbefaler du at jeg bare går rett på bulk med et sunt kosthold?

ja, ellers vil du ende opp med en marathonløperkropp. og det er ikke sexy. trenger ikke nødvendigvis å "bulke", bare legg deg på ett moderat kcaloverskudd Wink
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Hvor mange kcal i uka er "moderat"? 500 går vel greit?

Edit: eller 0,5 kg vektøkning.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

ja, ellers vil du ende opp med en marathonløperkropp. og det er ikke sexy. trenger ikke nødvendigvis å "bulke", bare legg deg på ett moderat kcaloverskudd Wink

Nei, det er ikke sexy Wink .. Da blir jeg heller tynnfeit ;p

Men skal begynne grunnprogrammet til RYP med vedlikeholdskosthold, så får vi se hvordan ting er når ukene er over, så tar jeg 30 minutters kardio de dagene jeg ikke trener styrke. Får håpe det blir en grei kombo.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!