Skrevet av Emne: beste gainere og andre metoder for vektøkning  (Lest 4751 ganger)

Utlogget peder23

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

beste gainere og andre metoder for vektøkning
« : 21. september 2010, 18:39 »
jeg lurer på hvilken gainer som er å anbefale, jeg liker selv å handle i sverige pga billige priser.
jeg er 176 cm høy, og veier kun 55 kg.. jeg trener hver dag og forbrenner sykt mye, så kommer jo aldri opp i vekt.
noen tips til hva jeg burde gjøre? kunne stoppet opp med treningen i en tid og spist mye og fått på meg mere kg, men da hadde jeg blitt feit i værste fall.

har et mål å gå opp 10-15 kg i vekt.. jeg tar kun 65 kg maks i benkpress,å kompisene mine tar 80 kg+,å jeg trener mye mere enn dem å alt.

har prøvd disse kostilskuddene: proteinfabrikken sin big mass,dalblads sin gainer explosion, gikk noen uker på kreatin fra proteinfabrikken, tar tabletter med navnet: d-ribose fra proteinfabrikken.

har akkurat bestilt ny gainer fra myo, som folk sier skal ha en god smak men er ikke pga smaken jeg har kjøpt den men for å varriere litt bruk av forskjellige merker.

kostilskudd er også veldig dyrt, med en frakt på 200 kr fordi man ikke gidder å dra til sverige å kjøpe er litt kjipt, sellvom det er også mye bra priser rundt omkring på nette.

har litt lyst til å prøve muscle juice, hvor burde jeg kjøpe dette? kom med forslag på gainere og vektøknings tilskudd.

lei av å være liten!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #1 : 21. september 2010, 18:43 »
Hvordan ser kostholdet ditt ut nå? Spis melk og havregryn 3 ganger daglig Smiley
Smiley

Utlogget peder23

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #2 : 21. september 2010, 18:50 »
ja, havregryn hjelper og er også godt.

jeg har et variert kosthold, spiser mye egg og bacon.

sliter veldig med å få i meg frokost før skolen om morningen, samt lunsj, liker veldig dårlig brødskiver som ligger i skolesekken 3 timer før jeg får spist det. så prøver å finne noe å erstatte med.  Tongue

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #3 : 21. september 2010, 18:58 »
muscle juice Wink

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #4 : 21. september 2010, 18:59 »
Ta deg sammen og spis mer. Hvis du synes det er vanskelig å spise mer enn du forbrenner kan du like gjerne la være å trene styrke.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget peder23

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #5 : 21. september 2010, 19:11 »
prøver å spise så mye jeg kan.
målet mitt er å bli stor! så jeg gjør alt jeg kan for det. må bare vende meg til å spise mye hver dag, spiser ikke like mye alle dager.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #6 : 21. september 2010, 22:37 »
Du bør lese artikler om kroppsbyggingens abc, mens du spiser havregryn. Du sier du trener mye mer enn kompisene dine. Kanskje det er problemet ditt. Mye er ikke alltid bra. Gi kroppen tid til å restituere seg. Følg et fullkroppsprogram hvor du trener 3 ganger i uka med hovedfokus på baseøvelser. Ikke tren mer enn rundt 1 time av gangen.
Les deg opp, mann!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget gnolreve

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 193

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #7 : 21. september 2010, 22:46 »
hvorfor sliter du med å spise frokost ?
you gotta eat big, to get big!

Utlogget Kristian E

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #8 : 21. september 2010, 22:46 »
Drikk 1-2 ss olivenolje til vært måltid i tillegg. Kommer fort opp i noen kalorier da Smiley

Utlogget peder23

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #9 : 22. september 2010, 14:14 »
ok, takk for alle svar: ) skal følge det. så håper det funker: )

- har ikke akkurat matlyst når jeg nettopp har stått opp, så klarer ikke å spise mye, men bare litt av noe korn produkter etc.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #10 : 22. september 2010, 14:27 »
Trenger ikke ha matlyst for å spise. Spis! Frokost skal du spise hver dag. Lunsj skal du også spise hver dag. Det finnes INGEN unnskyldninger.

Den beste weightgainer heter fullverdig middag. Den beste pulvergaineren heter PVL Mutant Mass. Den har alt du trenger og litt til.

Du er imidlertid alt for dårlig til å spise og alt for god til å sutre. SPIIIIIIIS!!! Og om du ser på det å "bli feit" som i verste fall så ser du feil på det. Klarer du å bli feit så kan du heller si at det er i beste fall fordi du klager jo på at du ikke går opp i vekt.

Nei, spis maten din gutt. Ta deg tid og tygg og svelg. Ikke dropp noen måltider. Spis til du er mett og så spiser du litt mer. Magesekken din er som magesekken til en spurv, så hvis du bare spiser til du er mett så vli du ikke bli større enn en spurv. Du må spise mer. Og ikke kutte måltider.

Og når du har lært deg å spise mye ved alle måltider så kan du kjøpe deg mutant mass og drikke 2-3 shaker pr. dag. Du klarer vel såvidt én slik shake, men heller nedpå 2-3 likevel.

Hvis du tar maten like seriøst som treningen så skal du se at du blir stor og sterk. Hvis du ikke gjør det, så er det ikke vits i å spørre om råd.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #11 : 22. september 2010, 17:20 »
jeg er 176 cm høy, og veier kun 55 kg.. jeg trener hver dag og forbrenner sykt mye, så kommer jo aldri opp i vekt.
............men er ikke pga smaken jeg har kjøpt den men for å varriere litt bruk av forskjellige merker.
..........har litt lyst til å prøve muscle juice, hvor burde jeg kjøpe dette? kom med forslag på gainere og vektøknings tilskudd.
lei av å være liten!

sliter veldig med å få i meg frokost før skolen om morningen, samt lunsj, liker veldig dårlig brødskiver som ligger i skolesekken 3 timer før jeg får spist det. så prøver å finne noe å erstatte med.  Tongue

Jeg skjønner fra det du skriver at du ikke nødvendigvis har noe høyere forbrenning men at du rett og slett ikke spiser nok.
Du trener mer enn kompisene dine kombinert med at du skipper måltider sier meg at du er en kandidat for å bruke gainer.

Nå er det gjerne slik at mange som bruker en gainer ikke nødvendigvis er de som har noen spesiell grunn til å bruke en, de kunne løst målet med litt mer mat istedet.

Du derimot mangler kalorier og det er egentlig veldig enkelt å velge rett gainer. Ikke tenk på om den heter muscle juice, gainer explotion,mutant mass,activate size,instant mass, gainersfuel osv osv. Glem det , det er ikke viktig.
Det som er viktig for deg er mengde og kontinuitet, du trenger mer kalorier inn pr dag enn du forbruker og da gjelder det å ikke gå tom for gainer, ikke "glemme" å drikke gainer. Du må hver dag fylle på med mer enn du bruker... 55kilo og 176cm da er det masse å gå på her.

Tilbake til dette med hvilken gainer..... du er opptatt av pris, vel da velger du den gaineren som er god nok til at du klarer å drikke den kombinert med at den er så billig at du kan bruke den året rundt i skikkelige doser.
Skrev litt om det i denne tråden http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99685.0#msg1490463

Skal du opp opp opp i vekt så drit i hva gaineren heter, det er ikke viktig for deg på annen måte enn at det er coolt med en cool bøtte og et coolt navn, når du har fått lagt på deg endel kilo og du f.eks begynner å synes at du helst ville sett disse kiloene som litt hardere masse da kan du begynne å velge litt i jungelen av gainere.  Men da står fortsatt ikke valget mellom gainers explosion, big mass eller muscle juice (de er jo nesten kliss like), da må du se på noe som faktisk gjør en forskjell og da må det være større forskjell på sammensetningen, se da heller på noe slikt som dette http://myrevolution.no/nettbutikk/muskler-og-styrke/lean-mass-meal-4kg , her er det mye mer protein og det gjør en forskjell.


Lykke til
mvh
Torstein

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #12 : 22. september 2010, 17:36 »
Vurder også å bruke en kyndig person til å se på kostholdet ditt. Koster kanskje like mye som en gainer men vil gi mye bedre resultater på lang sikt og du sitter igjen med mye mer kunnskap selv.

Utlogget peder23

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #13 : 22. september 2010, 21:07 »
takker for alle svar. dette kommer virkelig til nytte for meg. har ikke snakket med så mange når det gjelder kosthold før, så nå har jeg fått mye informasjon om hva jeg burde spise og hvor mye, og gainere.
dette håper jeg kommer til å hjelpe. skal hvertfall gjøre det jeg kan for det, for dette er viktig for meg.
har råd til å ta en prat med noen folk som kan snakke litt om dette her med kosthold,jeg mener at treningen min er riktig og bra, men kostholdet mitt som må betraktlig opp.


Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: beste gainere og andre metoder for vektøkning
« #14 : 11. oktober 2010, 09:49 »
 JM Blakely

    Here's some words of wisdom on weight gain from powerlifter JM Blakely...

    "Admit that you are under-eating!"

    "I don't feel sorry for those who lack the discipline to eat more"

    "I don't believe you if you tell me you can't eat more than you're eating now"

    "You must not excuse yourself from eating what you are supposed to when you are supposed to"

    "Carry mayo with you and add lots of it to everything"

    "Dip potato chips in honey"

    "Always have a jar of peanuts in your car"

    "It takes less than 50 seconds to eat two candy bars"

    "Never drink any fluids that don't have calories"

    "Above all, you must accept the inarguable fact that you must put more food into your mouth"

    "Remember - If you want to beat the man, you've gotta out-eat the man!"

Problemstillingen er meget gammel. Jeg har et par ting å tilføre her:

Det er alltid feil å ikke spise.

Ikke løp når du kan gå, ikke gå når du kan stå, ikke stå når du kan sitte, ikke sitt når du kan ligge, ikke vær våken om du kan sove.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!