Skrevet av Emne: Norge best i verden  (Lest 52787 ganger)

Utlogget imnot2strong

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Norge best i verden
« #30 : 15. februar 2011, 13:38 »
Er ikke sosialist, er for 100% markedsøkonomi om den kan kontrolleres, man kan hindre prisdumping, sammarbeid etc. Men om det skal brukes 50-100 milliarder på veier så må det taes fra en plass, bare FRP som har tryllebaggen eller nokas-sekken:)
Mange forstår ikke pensjonsproblematikken som kommer snart kun 2 arbeidere pr pensjonist/trygdemottaker kotra 1/4, slik at enten blir det mindre omsorg, indre utdanning, mindre helse, mindre politi, millitær, osv, da er det lett å vrake samferdsel da ingen blir direkte rammet av det Smiley vi blir bare leie av det, samt om det er en ulykke som skyldes dårlige veier så kommer trygg trafikk og nerdene i samf-dep og skylder på for høy fart i forhold til føre, menneskelig svikt etc, noe som mange svelger, men veiene vi har gi ikke rom for feil om en bil kommer i mot!

mange er helelr ikke klar over at staten går  ca 300 milliarder i overskudd vært år, så det er mye penger å bruke uten at man trenger og ta av statens pensjond fond utland, og mange av disse invisteringene vil faktisk spare norge for mye penger, f.eks ivisteringer i infrastruktur, sykehus osv.. er ikke bare skattepenger staten har av intekter.
Rocco: Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... (fra boondock saints)

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #31 : 15. februar 2011, 13:53 »
Jeg begriper bare ikke hvorfor veier, og ikke minst veisikkerhet blir så til de grader nedprioritert iforhold til ting som kulturstøtte og landbruksstøtte. Og når det blir snakk om OL har vi plutselig 10 milliarder vi kan bruke. Derimot hadde vi bare 20 millioner ekstra til å bruke på midtdelere i årets statsbudsjett! Det mest irriterende i det hele er at ingen ser ut til å bry seg Sad

Ol genererte my penger og gjør det ennå, det var en investering, kultur er viktig fordi om vi ikke forstår det bestandig.
Løsningen må være å se det som en investering for vårt langstrakte land og ikke en kostnad Smiley
Tenk på transportkostnadene vi har i landet pga veistandarden, umulig å ha bedrifter i distriktet, men om vi får nye veier så vil det redusere transportkostnadene mye slik at konkurranseevnen øker i distriktene, da kan vi også redusere subsidiene samt overføringene til små kommuner i, prisen vi betaler for å holde liv i bønderne er vel verdt det da vi har egen mat med god kvalitet!

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #32 : 15. februar 2011, 15:00 »
Norge har kanskje noen problemer. Men det er vårt hjem, vårt lag.
Og vil du ikke heie på laget vårt burde du komme deg vekk fra stadion vår!..

Belive you me,så fort som mulig!

Ser ikke ut som det blir før jeg blir pensjonist(spania eller thailand) med mindre jeg blir skilt,da flytter jeg til sverige ASAP!

Angrer VELDIG på at jeg ikke dro ut i verden som 18 åring istedet for å gro fast her med damer og fast jobb,begravd i lån og en stat som tenker på seg selv i like stor grad som folk tenker på karriere forran sine egne barn..

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #33 : 15. februar 2011, 15:03 »
Er det mange fjorder mellom Oslo og Trondheim heller?

eller oslo kr.sand,nå skjer det jo endelig noe der etter de nærmeste er tvunget,men vi betaler da selvsagt

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #34 : 15. februar 2011, 15:05 »
Fikk svensk kyllingfilet av min mor forleden 3 stk = 1kg smakte ingenting og var tragisk,

får det du betaler for,er ikke det fantastisk

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #35 : 15. februar 2011, 15:10 »
Jeg begriper bare ikke hvorfor veier, og ikke minst veisikkerhet blir så til de grader nedprioritert iforhold til ting som kulturstøtte og landbruksstøtte. Og når det blir snakk om OL har vi plutselig 10 milliarder vi kan bruke. Derimot hadde vi bare 20 millioner ekstra til å bruke på midtdelere i årets statsbudsjett! Det mest irriterende i det hele er at ingen ser ut til å bry seg Sad

Fordi det handler om politisk vilje,og forstår du hvor majoriteten på skalaen er i Norge så er ting plutselig ganske begripelig hvorfor det er sånn!

godt poeng,i slike saker ser vi klart hvor vi ligger ideologisk..og sånn er det bare,vi har valgt det selv så vi kan ikke klage,vi har fått det akkuratt som vi vil:)

vi kunne vært 10 hakk over hele verden åpenbart på samferdsel hvis vi ville,vi er jo rikest,sånn er det selv om sosialistene jobber hardt for å få oss til å forstå at vi ikke er det

Sverige klarer både eldreomsorg og drit bra veier UTEN bompenger UTEN penger på bok,så det er noe magisk her¤kløsegihuet¤

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #36 : 15. februar 2011, 15:25 »
får det du betaler for,er ikke det fantastisk

Helt enig, har varslet min kjære mor om at svensk vannkylling utgår uansett om det er gratis Smiley men når nordmenn gjør en "god handel" så er det aldri noe galt med det produktet Smiley

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #37 : 15. februar 2011, 15:29 »
Fordi det handler om politisk vilje,og forstår du hvor majoriteten på skalaen er i Norge så er ting plutselig ganske begripelig hvorfor det er sånn!

godt poeng,i slike saker ser vi klart hvor vi ligger ideologisk..og sånn er det bare,vi har valgt det selv så vi kan ikke klage,vi har fått det akkuratt som vi vil:)

vi kunne vært 10 hakk over hele verden åpenbart på samferdsel hvis vi ville,vi er jo rikest,sånn er det selv om sosialistene jobber hardt for å få oss til å forstå at vi ikke er det

Sverige klarer både eldreomsorg og drit bra veier UTEN bompenger UTEN penger på bok,så det er noe magisk her¤kløsegihuet¤

Hva har de borgelige gjort med samferdselen som er så fantastisk? de er kun fokusert rundt oslo og omegn og vet ikke om resten av landet. høyre, venstre, krf og sp har sittet i mange regjeringer siden 1980, men de har ikke bygd like mye veie som nå, så det er et latterlig argument.

FRP vet vi alle at lover ut den samme milliarden 100 ganger og henter den på nytt og på nytt!

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #38 : 15. februar 2011, 15:35 »
Fordi det handler om politisk vilje,og forstår du hvor majoriteten på skalaen er i Norge så er ting plutselig ganske begripelig hvorfor det er sånn!

godt poeng,i slike saker ser vi klart hvor vi ligger ideologisk..og sånn er det bare,vi har valgt det selv så vi kan ikke klage,vi har fått det akkuratt som vi vil:)

vi kunne vært 10 hakk over hele verden åpenbart på samferdsel hvis vi ville,vi er jo rikest,sånn er det selv om sosialistene jobber hardt for å få oss til å forstå at vi ikke er det

Sverige klarer både eldreomsorg og drit bra veier UTEN bompenger UTEN penger på bok,så det er noe magisk her¤kløsegihuet¤

Vi ser bestandig til naboene og ser glansbildene, spør sveneskene om alt er ok istedenfor? høy ledighet, gjeld osv. Bomvei finnes i Sverige. men det er mye billigere å bygge vei i sverige da, USA har enda bedre veier, er alt bra der?

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #39 : 15. februar 2011, 15:54 »
FRP vet vi alle at lover ut den samme milliarden 100 ganger og henter den på nytt og på nytt!

Jeg ser du har ekstremt mye dritt å si om Frp, uten å legge noe fakta på bordet. Du burde slutte med det, får deg bare til å virke desperat.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #40 : 15. februar 2011, 15:59 »
Jeg ser du har ekstremt mye dritt å si om Frp, uten å legge noe fakta på bordet. Du burde slutte med det, får deg bare til å virke desperat.

Det er allment kjent med creditt kort stuntet til FRP da, alle i Norge skulle få 20.000 hver, men kunne bare brukes utenlandsk for å unngå inflasjon, som om export av valluta ikke er det:) for meg spiller det ingen rolle hvem som styrer landet, men at trygdede stemmer på de eller bønder, fiskere osv er bare fantastisk :p

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #41 : 15. februar 2011, 16:07 »
Det er allment kjent med creditt kort stuntet til FRP da, alle i Norge skulle få 20.000 hver, men kunne bare brukes utenlandsk for å unngå inflasjon, som om export av valluta ikke er det:) for meg spiller det ingen rolle hvem som styrer landet, men at trygdede stemmer på de eller bønder, fiskere osv er bare fantastisk :p

Ser ikke ut til å finne noe om det, kan du google det og legge ut en link?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #42 : 15. februar 2011, 16:20 »
Ser ikke ut til å finne noe om det, kan du google det og legge ut en link?

OM du skal diskutere så vær litt opplyst da Wink

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=112149

Slike skal styre skuta, når de ikke vet hva inflasjon er og hva det kommer av osv :p

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #43 : 15. februar 2011, 16:35 »
Sitat
Hagesæter innrømmer at utspillet ikke har vært drøftet i Frps stortingsgruppe, og erkjenner at det neppe vil få flertall i Stortinget.

Syns ikke forslaget var så dumt. Veldig utenom det vanlige, siden det man aldri hører om noen partier som vil gi skattelette.

Men jeg lurer på om du vet hva inflasjon er? Med kravet om at pengene bare skulle kunne brukes i utlandet vil det i verste fall utgjøre marginale forskjeller i inflasjon/deflasjon.

Og mener du seriøst at jeg skal huske en 5 år gammel sak for å få lov til å være med i en diskusjon på TF...


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10002948

Ikke stem Ap!! De dreper bjørner!
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Norge best i verden
« #44 : 15. februar 2011, 16:58 »
Syns ikke forslaget var så dumt. Veldig utenom det vanlige, siden det man aldri hører om noen partier som vil gi skattelette.

Men jeg lurer på om du vet hva inflasjon er? Med kravet om at pengene bare skulle kunne brukes i utlandet vil det i verste fall utgjøre marginale forskjeller i inflasjon/deflasjon.

Og mener du seriøst at jeg skal huske en 5 år gammel sak for å få lov til å være med i en diskusjon på TF...


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10002948

Ikke stem Ap!! De dreper bjørner!

Synes du ikke forslaget er dumt? 4.800.000 x 18.000 = 86.400.000.000 i valuta export i tilegg til det resten(vil bli marginale forskjeller på tidligere forbruk) og det kaller du fornuftig? husk pengene kan bare brukes utenlandsk?

Du har herved bevist at frp velgerne er like oppegående som partiet :p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!