Skrevet av Emne: trenger seriøs hjelp med vektoppgang  (Lest 1614 ganger)

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« : 02. februar 2013, 16:04 »
Som nevnt, sliter veldig med å legge på meg. Har gode og dårlige tider som gjør til at jeg kan vandre mellom 80-85kg.
Har alltid drømt om å komme meg opp til 90kg + men med tanke på penger så er det vanskelig å leve på kyllingfiler og div når man skal betale regninge,husleie,mat til 2 og ett par katter dry

Litt om meg selv btw: Er straks 22år,193cm, trent i 4år fra og til. Fortiden så trener jeg ikke, i håp om å legge på meg noen kg. Vet at klue er å ete masse, men det er ikke såå lett.
Vekten ligger nå på 80kg ca, å har vært oppi 88kg for ett snaut år siden, med trening.

Har vært perioder der jeg har ikke fått spist regelmessig og mye.
Så jeg trenger seriøs hjelp med å legge på meg.Har ett snaut budsjett og kan ikke spise mer en 1-2målltider i løpet av dagen på jobb ( 8-16) Så hva bør jeg gjøre?
Noen som kan tipse om matplan?

Leser at folk anbefaler Hmelk ++ for vekta, å det er greit nok.Men skal jeg f.eks drikke 1l om dagen så tilsvarer det ca 450kr måneden bare for melk, å kosten utnom ++ ...

Har alltid hatt problemer med å legge på meg, men har ett stort ønske om å klare dette.
Havregryn er ikke noe problem i mengder av 100gram om dagen, men det metter så at det kan gå utover de andre målltidene Undecided
Å kikke på alt jeg skal spise, med næringsinnhold osv tar fort en del tid av dagen, å det hadde vært nydelig å slippe dette. Jeg spiser middag en gang om dagen, å det kan være så mangt.
Jeg elsker mat å spiser til jeg er gnudd som regel, å kan fort bli sulten igjen og spise mer. Men likevel hjelper det ikke så mye på vekta.

Har prøvd gainer, selv om jeg ikke er så fan av å innta mengder av det med tanke på innholdet.
Takker alle som kan hjelpe meg på vei.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #1 : 02. februar 2013, 17:42 »
Noen?
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #2 : 02. februar 2013, 21:47 »
kan komme med noen tanker ihvertfall. hva spiser du as we speak?
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget andreasb

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 158

  • Beastmode!
Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #3 : 02. februar 2013, 22:01 »
Jeg stemmer for at du først eter de 2 kattene...da har du et par gratis måltider, samt du kutter fremtidige utgifter. Genialt!

Hehe, men fra spøk til revolver så må du nesten hamstre når det er tiblud på gang. Egg har f.eks lang holdbarhet, karbonadedeig har titt og ofte najsprajs, og ikke minst first price fisk (laks, torsk osv).

Om du greier å få ned tunfisk er dette temmelig billig.
Rema 1000 har uslåelige priser på svinekjøtt...koster vel noe sånt som 18kr for 300g strimlet.

Men generelt sett er det vel lite som er billigere og bedre enn kyllingfilet, sål enge du kjøper firstprice, coop osv, og styrer unna overprisede prior produkter.

Jeg personlig starter alltid dagen med 1 kyllingfilet med potetbåter til. Billig og bra protein og karbs...evt. kan du dæsje på olje før du baker potetene i ovnen for å få i deg flere kalorier..

Nødløsning kan også være brødskiver med masse peanøttsmør for kalorifyll...
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things.

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #4 : 02. februar 2013, 22:06 »
Det å legge på seg uten vekttrening medfører utelukkende økt fettvekt. Hvorfor er det et mål å spise seg feit? Dette er vel egentlig ditt valg og ikke noe jeg har noe med. Tilbake til det du spør om:

Skal du legge på deg må du få et system på det du spiser. Kall det gjerne en diett. Dette er viktig fordi vektøkning ikke funker med skippertak. Man må ha et kalorioverskudd dglig over tid. Siden du skal opp i vekt bare for å gå opp i vekt, er det egentlig bare å velge varer som er kaloritette.

Nøtter i løsvekt kjøpes billigere i frukt og grønt butikker enn i matbutikker. Hele egg er fint. 12 egg koster 30 kr og gir gode 1000 kcal. Fløte og rømme gir mye kalorier.


Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #5 : 02. februar 2013, 22:11 »
jeg synes virkelig ikke du skal kjøre på med masse fett/karbo for å gå opp i vekt.
heller ha en fint balansert kosthold med 500-600 i overskudd maks, legge på deg kvalitet, ikke kvantitet.

Tunfisk(Kiwi billig)
Torskefile (Rema1000)
Kyllingkjøttdeig (Kiwi Rema)
Egg (kiwi Rema)
Kyllingfile (First price)
Karbonadedeig (Coop har bra tilbud iblandt)
Havregrøt er billig overalt
Laks er kraftig kost, Bra middagsmat! (First price, kiwi. evt Rema)

Andre tips til mat er Ananas Nøtter (Masse kcal, og digg)
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #6 : 02. februar 2013, 22:19 »
Mannen har sluttet å trene for å gå opp i vekt. Knekkende likegyldig hvor han henter kaloriene fra da. Blir uansett ikke noe kvalitetsmasse av overskuddet der.

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #7 : 02. februar 2013, 22:22 »
Mannen har sluttet å trene for å gå opp i vekt. Knekkende likegyldig hvor han henter kaloriene fra da. Blir uansett ikke noe kvalitetsmasse av overskuddet der.

Sant nok.. jaja.. var noen tips ihvertfall Smiley
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #8 : 02. februar 2013, 22:34 »
Takk for svar alle sammen. Smiley
Jeg vet at hvis man legger på seg uten å trene styrke vedsiden så blir man dess feitere.
 Men jeg kjenner kroppen min såpass godt den motsatte veien at jeg tar lett av meg igjen hvis det skulle være problemet. Poenget er å gå opp 2-4kg å begynne så å trene vedsiden igjen.
Driver med såkalt hobby trening fortiden hjemme med enkle mage øvelser og øvelser med curl stang.
Så har ikke totalt opphold, men trappet ned for en liten stund.

Skal til på strongman trening fremover så derfor driter jeg litt i fett eller ei.

- Jeg spiser en del brød. Alt fra 5-6 skiver til 10-12 i løpet av en dag med kjøttpålegg,
-middag kan være laks,fiskekaker,kjøttkaker,kyllingfile, pannekake ++.

trenger ett rimelig kosthold som jeg kan leve med
- spiser en del nøtter, men har lært at nøtter skal ikke tas i for store mengder og heller ikke hver dag.
- Tunfisk har jeg spist en del før for prottis sinn skyld, men er ikke særlig fan av smaken.Orker heller ikke gjøre stort ut av det så spiser det fra boksen.
Drikker også en del melk, i dette tilfelle hel.
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #9 : 02. februar 2013, 22:37 »
er du en sånn seig jævel som kan nesten spise hva som helst uten å legge på deg nevneverdig? har noen kompiser som er shredded på kebabdiett...
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #10 : 02. februar 2013, 22:46 »
Laksefile, fryst er ofte på tilbud. er vel 190-200 kcal per 100. hvis du klarer å trykke ned 600gram så er du på god vei. har lyst å si en gainer shake ved siden av, med er litt uaktuelt.
hvis du virkelig vil legge på deg, så må du finne kraftig mat billig. det er ikke alltid lett.
Havregrøt ligger ofte på 360kcal per 100g, er billig. du kan prøve å trøkke ned endel av det? kjenner meg litt igjen på at det metter lite. men det er vanskelig å spise VELDIG mye på lite penger.

fløtegratinertepoteter er drømmemat, husker ikke prisen på det. men var ikke så alt for ille? potetbåter fra XTRA er billige, hvis de fortsatt finnes.
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Roger - L

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #11 : 02. februar 2013, 23:11 »
er du en sånn seig jævel som kan nesten spise hva som helst uten å legge på deg nevneverdig? har noen kompiser som er shredded på kebabdiett...

Jeg er stortsett en alt mulig spiser. Er ikke direkte kresen på noe som helst å spiser maten jeg for servert:-)
Problemet for meg er ikke å ete mye, for elsker som sagt mat.Men begrenset hva en kan handle som man kan ete hver dag for å gå opp ivekt :/
Det enkle er ofte det beste

Utlogget Superhelt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 184

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #12 : 02. februar 2013, 23:22 »
Håper du fikk noen tips ut av det jeg skrev.
hvis du bor nær grensa er det tilbud på fløtegratinertepoteter, nomnom
Mark: 235
Knebøy: 160
Benk: 145
Alder 23. Høyde 181. 85kg
Superhelt @ www.Norkost.no
Coach Prosjekt 1 1.feb -> (108 - 94g)
Coach Prosjekt 2 1.Jan -> (82-74kg) -Ferdig

Utlogget Sixtus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: trenger seriøs hjelp med vektoppgang
« #13 : 07. februar 2013, 00:53 »
Takk for svar alle sammen. Smiley
Jeg vet at hvis man legger på seg uten å trene styrke vedsiden så blir man dess feitere.
 Men jeg kjenner kroppen min såpass godt den motsatte veien at jeg tar lett av meg igjen hvis det skulle være problemet. Poenget er å gå opp 2-4kg å begynne så å trene vedsiden igjen.
Driver med såkalt hobby trening fortiden hjemme med enkle mage øvelser og øvelser med curl stang.


Haha skummelt!
Høres ut som meg! Helt likt og akkurat samme "problemer" , og jeg driver jobber med en lignende løsning bare jeg skal opp fra 70 til 75-80 på 4 mnd.
Jeg kommer tilbake til deg i morgen
Er leggetid nuh
BULKING IN PROCESS:
70kg [||||||||||||||||||||||||||||||||] 80kg

TRENGER DU HJELP TIL VEKTØKNING KLIKK HER

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!