Skrevet av Emne: Nedtrening  (Lest 2343 ganger)

Utlogget Kriflepeist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • No pain!
Nedtrening
« : 02. januar 2005, 15:56 »
Hei

Jeg har lenge hørt folk snakke om det å "trene seg ned". Etter hva jeg har forstått er dette noe man må gjøre for å hindre at for mye av muskelmassen omdannes til fett. Er det noen her på forumet som kan gi meg et innblikk i hvordan denne nedtreningen foregår? Hva må man for eksempel gjøre hvis man plutselig finner ut at man vil stoppe å trene?
Musklene er noen små ballonger som er fylt med spinat.....

2strong

  • Gjest
SV: Nedtrening
« #1 : 02. januar 2005, 16:11 »
Grunnen til at man trener seg ned, er for at kroppen skal tilpasse seg det normale liv.
Blandt annet så vil hjertet bli forstørret ved å trene og man må trene seg gradvis ned får å normalisere tilstanden. Man slipper da å få problemer og ubehag som dette følger med seg.

Muskelmasse kan ikke omdannes til fett... så den delen er bare tull.

Man gjør ikke noe spesiellt når man trener seg ned. Man bare minsker trenings dosene, frekvensiteten og inensiviteten til et nivå man selv ønsker.
Det er mange toppidretts utøver som fortsetter å trene selv om de har lagt opp, men de trenger ikke hjertet til en hest lengre for å fungere i dagliglivet.

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

SV: Nedtrening
« #2 : 03. januar 2005, 03:16 »
Dette med nedtrening er nok et fenomen som er mest omtalt i forbindelse med utholdenhetsidretter, i og med at det er hjertet som er "hovedmuskelen".  Smiley
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Nedtrening
« #3 : 03. januar 2005, 17:40 »


Muskelmasse kan ikke omdannes til fett... så den delen er bare tull.



Litt Off Topic, men det at muskler omdannes til fett stemmer som sagt ikke, når man tar det bokstavlig talt. Tror mange mener at man mister muskelmassen, og legger på seg, fordi man fortsatt kanskje har det høye kcal inntaket, som man hadde når man trente.

Tror det er noe sånt folk mener når de sier at muskler blir til fett...
Men at det kan skje kjemisk, kan vi utelukke.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Nedtrening
« #4 : 03. januar 2005, 17:45 »
Hei

Jeg har lenge hørt folk snakke om det å "trene seg ned". Etter hva jeg har forstått er dette noe man må gjøre for å hindre at for mye av muskelmassen omdannes til fett. Er det noen her på forumet som kan gi meg et innblikk i hvordan denne nedtreningen foregår? Hva må man for eksempel gjøre hvis man plutselig finner ut at man vil stoppe å trene?

Musklene vil ikke "omdannes til fett". Det som kan skje, er at netto nitrogenbalanse reduseres pga mangle på trening, og man kan miste muskelmasse. Jo høyere kalorinntaket ditt er, jo mindre er sjansen for dette, men sjansen for å legge på seg fett øker logisk nok også. Det beste er trolig å verken være i energioverskudd eller i energiunderskudd, mao "maintainance".
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget zmuffa

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 60

SV: Nedtrening
« #5 : 03. januar 2005, 18:44 »
Det med at Muskler omgjørest til fett tror jeg blir forvekslett med at: når man trener spiser man gjærne veldig mye.. forbrenninga øker og det blir vanlig å spise så mye, når man trener seg ned spiser man kansje fortsatt så mye men man får ikke brukt all energien og det bilr til fett! Wink
Kjør Hardt!, kjør stil ^^

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!