Skrevet av Emne: eskimo's deff 2oo5 - uke 8  (Lest 24735 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: eskimo's deff 2oo5
« #45 : 17. januar 2005, 09:52 »
dagens gåte; hva er det som går og går og aldri kommer til døra Huh
det er visst eskimo på morgentur.. presterte å gå meg lost oppe ved sogn/ullevål hageby et sted, klarte til slutt å knote meg til kirkeveien. nå er det ingen sak, tenker jeg lettet, og begynner og gå mot majorstuakrysset, så vet jeg hvertfall hvor jeg er. til jeg kommer et stykke og det plutselig kommer en buss mot meg som det står majorstua på. hadde visst prestert å gå feil vei.. jaja. litt utvidet morgentur ble det hvertfall.. tror jeg skal ta med en av hundene imorgen, kanskje de har bedre stedsans enn meg..

 Grin

uansett, hadde nesten glemt hvor fantastisk det er å starte dagen med en lang tur. gleder meg allerede til å stå opp kl 5 imorgen tidlig. en koffeinpille, to teskjeer glutaminpeptid og en flaske med vann, mp3 spilleren full med nynedlastet happy hardcore, hardhouse og god gammeldags 90talls rave musikk.. ikke noe musikk som får opp tempet slik som det!

vekta på dagens første deffedag; 78,5 kg. endel kilo tyngre enn sist gang, så dette blir bra.
Hysterisk bra start Eskimo!!!
78,5 kg??? Deff?? Hvor lav er du? 140 cm?? *gliz*

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #46 : 17. januar 2005, 09:59 »
ikkesant...  Smiley 177.

sikkert mange av tungvekterne som skal legge på seg massive mengder med fett og masse for å raskest mulig å bygge mest mulig muskler, men jeg har funnet ut at bulkegreia er en livsstil jeg ikke trives med. har kommet til et punkt der jeg for første gang på lenge IKKE trives med slik kroppen min er, og ønsker å gjøre noe med det, ergo, få frem min eminente sixpack igjen =)

når jeg har nådd dette målet senere i vår kommer jeg til å fortsette å kjøre en sunn linje for å ivareta en kropp jeg trives med, det vil helt sikkert ta lengre tid å bygge seg opp hva muskelmasse angår, men sånn får det bare bli.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #47 : 17. januar 2005, 10:01 »
Helt enig med deg Eskimo - trivsel er pri en, og man når ikke sine mål om man ikke trives på veien dit. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: eskimo's deff 2oo5
« #48 : 17. januar 2005, 11:49 »
Er det noen grunn til at du bevisst bruker myse på deff, HITman? Forskningen viser jo en klar fordel med å bruke kasein.
Neeii  blush er nå det proteinpulveret jeg har da. Men du har rett, vurderer å skaffe meg et kaseinpulver i tilleg til mysen (hovedsakelig til kveldstid)...ellers drikker jeg myye melk da  Cheesy

ikkesant... Smiley 177.

sikkert mange av tungvekterne som skal legge på seg massive mengder med fett og masse for å raskest mulig å bygge mest mulig muskler, men jeg har funnet ut at bulkegreia er en livsstil jeg ikke trives med. har kommet til et punkt der jeg for første gang på lenge IKKE trives med slik kroppen min er, og ønsker å gjøre noe med det, ergo, få frem min eminente sixpack igjen =)

når jeg har nådd dette målet senere i vår kommer jeg til å fortsette å kjøre en sunn linje for å ivareta en kropp jeg trives med, det vil helt sikkert ta lengre tid å bygge seg opp hva muskelmasse angår, men sånn får det bare bli.

Bra sagt (igjen), Eskimo! Den litt slankere linjen er både sunn og estetisk tiltrekkende, og du klarer dessuten å legge på deg muskler og, selv om det går saktere...
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #49 : 18. januar 2005, 08:54 »
sjekket næringstabellen på linken i den venstre margen nå, og ser at protein/fett/karb fordeling på kyllingfilet er 21,5/3,1/0 mens fordeling på biff er 22,1/3,0/0. med andre ord mer protein og mindre fett, selv om forskjellen kanskje vil regnes som minimal. kcal er identisk (115 vs 116).

vil dette i prinsippet si at rødt kjøtt er faktisk mer gunstig på deff enn kylling?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: eskimo's deff 2oo5
« #50 : 18. januar 2005, 10:11 »
sjekket næringstabellen på linken i den venstre margen nå, og ser at protein/fett/karb fordeling på kyllingfilet er 21,5/3,1/0 mens fordeling på biff er 22,1/3,0/0. med andre ord mer protein og mindre fett, selv om forskjellen kanskje vil regnes som minimal. kcal er identisk (115 vs 116).

vil dette i prinsippet si at rødt kjøtt er faktisk mer gunstig på deff enn kylling?
Rødt kjøtt skal vel også ha et par andre ytterst små effekter på oss også... hormonelle... men fordelaktige. Kan det være noe med det primale ved å sette tenna i en blodig 200 grammer?!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: eskimo's deff 2oo5
« #51 : 18. januar 2005, 10:12 »
hva er status, eskimo? hvor mange hundre gram har du gått ned sålangt?

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: eskimo's deff 2oo5
« #52 : 18. januar 2005, 10:28 »
sjekket næringstabellen på linken i den venstre margen nå, og ser at protein/fett/karb fordeling på kyllingfilet er 21,5/3,1/0 mens fordeling på biff er 22,1/3,0/0. med andre ord mer protein og mindre fett, selv om forskjellen kanskje vil regnes som minimal. kcal er identisk (115 vs 116).

vil dette i prinsippet si at rødt kjøtt er faktisk mer gunstig på deff enn kylling?

Du må ta hensyn til variasjon og måleusikkerhet også - dette er så små forskjeller at de helt sikkert ikke er "reelle". Proteininnholdet i f. eks. kyllingfilet varierer jo også veldig fra produkt til produkt, iallfall fra ca. 18-19 til 24 g/100g. Det samme gjelder nok også biff.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #53 : 18. januar 2005, 10:36 »


Du må ta hensyn til variasjon og måleusikkerhet også - dette er så små forskjeller at de helt sikkert ikke er "reelle". Proteininnholdet i f. eks. kyllingfilet varierer jo også veldig fra produkt til produkt, iallfall fra ca. 18-19 til 24 g/100g. Det samme gjelder nok også biff. Smiley

H

men i prinsippet er disse kjøttypene såpass identiske i p/f/k-fordeling at det har lite å si hva man bruker? veldig greit å kunne ha valget dersom man ønsker å variere.

hva er status, eskimo? hvor mange hundre gram har du gått ned sålangt?

har nok liten hensikt å veie seg på diettens andre dag.. vil nok være mer realistisk å foreta veiingen pr uke. er jo grenser for hvor psykotisk dette opplegget skal bli Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #54 : 18. januar 2005, 10:38 »
Jeg vil si ja. Det blir bare ren flisespikking på slikt. BAre å variere etter beste evne.

Og for å sitere deg selv :

jeg kommer til å følge et fast kosthold med et roughly estimated antall kcal, men ettersom jeg gjør det kun for egen del og ikke har et mål mot konkurranse, kommer jeg ikke til å kjøre så sado som enkelte andre. kommer likevel til å gjøre mitt beste for å holde meg til det oppsatte matprogrammet, men helt sikkert med enkelte små unntak.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #55 : 18. januar 2005, 13:55 »
sjekket næringstabellen på linken i den venstre margen nå, og ser at protein/fett/karb fordeling på kyllingfilet er 21,5/3,1/0 mens fordeling på biff er 22,1/3,0/0. med andre ord mer protein og mindre fett, selv om forskjellen kanskje vil regnes som minimal. kcal er identisk (115 vs 116).

vil dette i prinsippet si at rødt kjøtt er faktisk mer gunstig på deff enn kylling?

spurte en ernæringsfysiolog i opplysningskontoret for kjøtt om p/f/k fordelingen pr 100 gr på ytrefilet. iflg henne og 'den store matvaretabellen' ligger prot på 22,2 og fett på 2,3. altså enda mer proteiner og enda mindre fett enn jeg gikk ut fra i posten over.

ser ut til at det blir masse biff fremover!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: eskimo's deff 2oo5
« #56 : 18. januar 2005, 14:10 »

Neeii blush er nå det proteinpulveret jeg har da. Men du har rett, vurderer å skaffe meg et kaseinpulver i tilleg til mysen (hovedsakelig til kveldstid)...ellers drikker jeg myye melk da Cheesy

Når Jostein Ødegården mener at det bare er tullball å å være såååå fin på det på diett (kasein vs myse) så velger jeg faktisk å stole på det.... Så jeg trur du greier deg helt fint med det du har jeg..... Bare herk å blande kaseinbaserte pulvere uansett...... Mens det hydrofile myseproteinet derimot....


Bra sagt (igjen), Eskimo! Den litt slankere linjen er både sunn og estetisk tiltrekkende, og du klarer dessuten å legge på deg muskler og, selv om det går saktere...

Aldeles enig - går ikke noe tregere heller vettu - med mindre en med slank mener helt skrapa....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: eskimo's deff 2oo5
« #57 : 18. januar 2005, 15:17 »
Når Jostein Ødegården mener at det bare er tullball å å være såååå fin på det på diett (kasein vs myse) så velger jeg faktisk å stole på det.... Så jeg trur du greier deg helt fint med det du har jeg..... Bare herk å blande kaseinbaserte pulvere uansett...... Mens det hydrofile myseproteinet derimot....

Kødder du nå, eller? Huh

Det er jo en mange studier som viser at kasein er overlegent på deff, samme hva Ødegård sier (forresten gjør han mye rart).

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: eskimo's deff 2oo5
« #58 : 18. januar 2005, 22:14 »


Kødder du nå, eller? Huh

Det er jo en mange studier som viser at kasein er overlegent på deff, samme hva Ødegård sier (forresten gjør han mye rart).

Nope - kødder ikke! Jostein gjør sikkert masse rart han, men diett har han faktisk ganske peil på tross alt.........

Kan godt være at kasein er overlegent, men jeg for min del har prøvd begge deler, og har ikke merket noe forskjell i progresjonen på dietten (har plotta vektkurven under diett de siste 4-5 årene i allefall). Jeg pleier uavhengig av proteinpulver å drikke den relativt hyppig i litt mindre mengder fordelt over tid (en god slurk en gang i timen eller så).

 Min viktigste avesjon mot kasein er at det i motsetning til myse er hydrofobt - men jeg er nå en lathans dah.....
"Three in One" er for øvrig mitt yndlingspulver - smaker godt og er lett å blande ut samt at det i teorien har en bedre sammensetning enn rein myse - men det er jo noe dyrere dah. Alternativet blir for min del uansett  rein myse....

Mot slutten, når det begynner å bli reellt lav fettprosent, er jeg tilhenger av å fjerne alle pulverproteiner fra dietten uansett.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: eskimo's deff 2oo5
« #59 : 18. januar 2005, 22:19 »
Selv om jeg er lekmann uten snev av utdanning innenfor emnet, så tror jeg det er noe i det tric (og Jostein Ødegården) sier. Noen leser seg "blinde" på forskning, og gjør ting mer komplisert enn det trenger å være.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!