Skrevet av Emne: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever  (Lest 41847 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #165 : 21. april 2004, 13:59 »
Kan noen forklare meg hvorfor alle dyrker Arnold? Huh
fine armer og bra bryst men hva mer da?

Jeg skjønner at jeg er en relativt ensom svale på denne jord som ikke dyrker arnold som den neste messias Grin

Har aldri hatt sansen for mannen jeg.......

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #166 : 21. april 2004, 14:05 »
Kan noen forklare meg hvorfor alle dyrker Arnold? Huh
fine armer og bra bryst men hva mer da?

Jeg skjønner at jeg er en relativt ensom svale på denne jord som ikke dyrker arnold som den neste messias Grin

Har aldri hatt sansen for mannen jeg.......
Grin han er kroppsbyggingens messias, hadde det ikke vært for han hadde ikke, sporten vært det den er idag. Han satte KB på kartet og fikk det fra å, være en undergrunns sport til å bli en annerkjent sport. Det er en grunn til at han ble 7gngr mr univers og 6 gngr mr olympia.  buttrock Jeg vil si han er en av gudfaderene i KB. Få lånt deg PUMPING IRON så ser du hvorfor han er THE ONE.  Weightlifter
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #167 : 21. april 2004, 14:08 »
 buttrock det finnes ingen over og ingen ved siden. 2thumbsup Weightlifter
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #168 : 21. april 2004, 14:13 »
Mange på siden og en del over også  Wink

Sergio O, Lee Haney, Dorian Y, Ronnie C for å nevne noen.

ok vi får være uenige da Grin

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #169 : 21. april 2004, 14:22 »
Mange på siden og en del over også  Wink

Sergio O, Lee Haney, Dorian Y, Ronnie C for å nevne noen.

ok vi får være uenige da Grin

Enig jeg.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #170 : 21. april 2004, 14:31 »
Godt det er noen da som deler mitt syn biggrin

Er det stygt av meg å si at de med minst greie på bygging liker arnold mest?

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #171 : 21. april 2004, 14:36 »
Godt det er noen da som deler mitt syn biggrin

Er det stygt av meg å si at de med minst greie på bygging liker arnold mest?

Det vil jeg ikke påstå, men Arnold er et ikon, en som gjorde mye for sporten.
Forøvrig er jeg helt enig i at det finnes mange kroppsbyggere som har vært mye mer komplett enn Arnold (noen av de viktigste har dere allerede nevnt). Det at han ble et ikon har nok også hatt en selv-forsterkende effekt. Jeg tenker da på at han vant Mr O i 1980 - det var vel ikke uten grunn at CBS nektet å vise programmet de hadde laget fra det showet fordi de mente at konkurransen var fiksa?Huh?

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #172 : 21. april 2004, 14:40 »

 Grin han er kroppsbyggingens messias, hadde det ikke vært for han hadde ikke, sporten vært det den er idag. Han satte KB på kartet og fikk det fra å, være en undergrunns sport til å bli en annerkjent sport. Det er en grunn til at han ble 7gngr mr univers og 6 gngr mr olympia.  buttrock Jeg vil si han er en av gudfaderene i KB. Få lånt deg PUMPING IRON så ser du hvorfor han er THE ONE.  Weightlifter

Kan noen forklare meg hvorfor alle dyrker Arnold? Huh
fine armer og bra bryst men hva mer da?

Jeg skjønner at jeg er en relativt ensom svale på denne jord som ikke dyrker arnold som den neste messias Grin

Har aldri hatt sansen for mannen jeg.......

Du er ikke helt alene Iceberg......

Og det er vel egentlig Weider som skal ha æren for å sette BB på kartet. Han fant en god BB med store armer og stor personlighet, ga ham kanskje noen av seierne litt lett?... De var tjent med å ha en "gallionsfigur" med en personlighet istedet for en "grå mus" som ble borte i mengden. 

Se f.eks i Mr.O 1980.. Arnold stiller ikke i 100% og vinner. Kanskje den mest kontroversielle avgjørelsen i Mr.O noen sinne. Ut ifra film og bilder jeg har sett burde både Frank Zane og Mike Mentzer og kanskje Tom Platz slått ham der. En del utøvere og dommere har sagt i ettertid at Arnold ikke var bedre enn en 5 plass. 

Og "Small" se Total Rebuild (mr. O 1980) så ser du hvorfor Arnold ikke burde ha vunnet alle sine titler....
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #173 : 21. april 2004, 14:44 »
Godt det er noen da som deler mitt syn biggrin

Er det stygt av meg å si at de med minst greie på bygging liker arnold mest?
:Smiley Da vil jeg spørre deg, hva i huleste begrunner du det med?? Huh
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #174 : 21. april 2004, 14:49 »
Litt på vidda nå, vel??
Sa jeg noe om at det er greit å gjøre ditt elelr datt?
Jeg sa, og mente, som poenget mitt hele tiden har vært:
DET ER FORSKJELL PÅ FOLK. Man kan være en drittsekk uansett bol eller ikke, dop eller ikke..osv.....
Og mht det eksempelet jeg brukte: Man kan vel ikke kalle en person som har røykt hasj en gang for en junkie???  Men en som setter sprøyter daglig, derimot....
altså: generalisere!!  Er sp. målet hvorvidt boling er lovlig eller ikke??
Jeg har selv, som de fleste andre, brutt loven en gang og to, om det gjelder å kjøre over fartsgrensa, eller drikke ei pils på offentlig sted. Dette var vel ikke en diskusjon om ovligheten, men bruken?Huh
Nei, jeg er ikke på vidda... (mener jeg selv da) Det hele handler om holdninger og forbilder. Å gjøre noe ulovlig med full viten og vilje, sier noe om holdnigene til den personen. Selvsagt er noen lovbrudd grovere enn andre.  Arnold er sikkert en ok fyr, som sikkert også har gjort mye bra. Men han har vist dårlige holdninger, og mangel på dømmekraft. Han hadde sansynligvis ALDRI oppnådd det han gjorde uten AS. Og han hadde nok aldri holdt ut de treningsøktene heller uten AS. Å løfte hans prestasjoner som bodybuilder så opp i skyene og gjøre han til en folkehelt for det blir helt feil for meg.

Et scenario:.. uten AS så hadde kanskje ikke Arnold nådd de målene han gjorde innen BB. Uten det så hadde han sansynligvis ikke fått de tøffe rollene i Hollywood, og uten det så hadde han ikke vært guvernør i dag.... Hva hadde han vært da? En mislykket bodybuilder?

Men folk forandrer seg...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #175 : 21. april 2004, 14:51 »
Det spørsmålet er allerede besvar over small. De fleste som har tittet litt bakover på de andre byggerene både før og etter Arnold er vel enig i at han ikke nødvendigvis var den beste byggeren. Det var nok mer som Raggis sier det at han hadde armer og personlighet og derfor evne til å markedsføre sporten som gjorde han til galionsfigur.

Ser også at du hevder at arnold hadde bedre rygg enn både Dorian og Coleman?HuhHuh Da kan du med all respekt ikke ha så veldig greie på det.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=6313.msg115598#msg115598

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #176 : 21. april 2004, 14:55 »

Nei, jeg er ikke på vidda... (mener jeg selv da) Det hele handler om holdninger og forbilder. Å gjøre noe ulovlig med full viten og vilje, sier noe om holdnigene til den personen. Selvsagt er noen lovbrudd grovere enn andre.  Arnold er sikkert en ok fyr, som sikkert også har gjort mye bra. Men han har vist dårlige holdninger, og mangel på dømmekraft. Han hadde sansynligvis ALDRI oppnådd det han gjorde uten AS. Og han hadde nok aldri holdt ut de treningsøktene heller uten AS. Å løfte hans prestasjoner som bodybuilder så opp i skyene og gjøre han til en folkehelt for det blir helt feil for meg.

Et scenario:.. uten AS så hadde kanskje ikke Arnold nådd de målene han gjorde innen BB. Uten det så hadde han sansynligvis ikke fått de tøffe rollene i Hollywood, og uten det så hadde han ikke vært guvernør i dag.... Hva hadde han vært da? En mislykket bodybuilder?

Men folk forandrer seg...
:Smiley da må jeg bare spørre deg, tror du noen som vinner KB idag ikke bruker AS. Trukke det gitt.  Tongue
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget small

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 757

  • Livet er hardt, men jeg er hardere""
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #177 : 21. april 2004, 15:02 »
Det spørsmålet er allerede besvar over small. De fleste som har tittet litt bakover på de andre byggerene både før og etter Arnold er vel enig i at han ikke nødvendigvis var den beste byggeren. Det var nok mer som Raggis sier det at han hadde armer og personlighet og derfor evne til å markedsføre sporten som gjorde han til galionsfigur.

Ser også at du hevder at arnold hadde bedre rygg enn både Dorian og Coleman?HuhHuh Da kan du med all respekt ikke ha så veldig greie på det.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=6313.msg115598#msg115598

Wink i MINE øyne ja, men jeg likte de gamle byggerne. Synes de nye er litt for brutale. Ja jeg er helt enig i at uten personligheten hans hadde han nok ikke kommet, så langt. Men det er også det som gjør arnold til arnold.  2thumbsup biggrin
chapow.(nobody messes with a strongman) BP
107kg 175cm

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #178 : 21. april 2004, 15:07 »
:Smiley da må jeg bare spørre deg, tror du noen som vinner KB idag ikke bruker AS. Trukke det gitt.  Tongue
Nei, det tror jeg ikke.. men BB på høyt nivå har en fasinerende side ved seg... for de blir jo ekstremt svære å greier... mer som freakshowene for 100 år siden; Verdens sterkeste, verdens høyeste og damer med full skjeggvekst og større klitoris enn en gjennomsnittlig manlig penis. Absolutt... like fasinerende i dag...  Grin

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #179 : 21. april 2004, 15:15 »

Nei, jeg er ikke på vidda... (mener jeg selv da) Det hele handler om holdninger og forbilder. Å gjøre noe ulovlig med full viten og vilje, sier noe om holdnigene til den personen. Selvsagt er noen lovbrudd grovere enn andre.  Arnold er sikkert en ok fyr, som sikkert også har gjort mye bra. Men han har vist dårlige holdninger, og mangel på dømmekraft. Han hadde sansynligvis ALDRI oppnådd det han gjorde uten AS. Og han hadde nok aldri holdt ut de treningsøktene heller uten AS. Å løfte hans prestasjoner som bodybuilder så opp i skyene og gjøre han til en folkehelt for det blir helt feil for meg.

Et scenario:.. uten AS så hadde kanskje ikke Arnold nådd de målene han gjorde innen BB. Uten det så hadde han sansynligvis ikke fått de tøffe rollene i Hollywood, og uten det så hadde han ikke vært guvernør i dag.... Hva hadde han vært da? En mislykket bodybuilder?

Men folk forandrer seg...

Hmm men for Arnold sin del, og det er jo han det handler om, så var det ingen forbud mot bruk av bol så vidt meg bekjent. At det i den perioden var i ferd med å bli satt stor fokus på det er så sin sak. Men på papiret gjorde han vel ikke noe ulovlig.

I ettertid er det seff lett å sitte og fordømme det noen gjorde for 30 år siden, men først bør en kanskje prøve å sette seg inn i datidens mentalitet før en dømmer så kategorisk. Før 72 brukte de det jo åpent i OL mm også uten at noen anså det som det største problemet.

Så får en heller slå seg til ro med at Arnold m.fl. hadde utrolige anlegg for trening og bygging, men at han m.fl. ikke hadde blitt like bra uten div substanser som på den tiden var nesten like akseptert som kreatin er i dag...... Det som er like sikkert er at de beste byggerne med dop ville vært de beste uten også - såfremt alle var dopfrie seff..........

Jeg har ingen problemer med å la meg imponere av Arnold, Carl Lewis m.fl. selv om jeg vet/tror at de har dyttet ulumskheter i systemet. Mest imponerende er de fordi de viser hvor langt det er mulig å streekke det.... Jeg ville derimot ikke funnet på å si til en ung og aspirerende spinter eller kroppsbygger at bare han/hun trener slik og sånn og spiser sunnt så kan han/hun bli verdensmester du også...........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!