Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 98087 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #270 : 08. august 2006, 16:05 »
Er forresten lenge siden jeg har vært så 100% enig med noen som jeg er med Shemhazai i denne tråden.

 Kiss

Skal holde av en plass til deg i helvete...  Cool

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #271 : 08. august 2006, 16:10 »
Det finnes ingen snarveier.. men samtidig skal man kun tro, det er IKKE gjerninger som gjør at man blir frelst...

joda.. Smiley

Var litt i tvil om jeg skulle skrive "snarveier" eller "veier utenom" Ser jo nå at "veier utenom" ville passet bedre inn.

Jeg kunne selv tenkt meg å ha noe konkret større enn meg selv som passer på meg å tro på. Samt noe å vite at jeg kommer til etter døden. Dette rett og slett fordi det ville gitt meg en herlig trygghet hele livet. Dessverre er veien dit for meg så lang et det neppe noen gang kommer til å skje. Jeg nekter å tro at alt henger så "enkelt" sammen, og heller atskillig mer i retning Shemhazai, at vi mennesker hverken har eller noen gang vil oppnå forutsetninger for å forstå hele universet.

Så du tror at det finnes noe etter døden?? Alt er mulig, bare du lar det skje. Om du ønsker visshet, så anbefaler jeg deg å kjøpe en bibel, begynn og les og lær. Hvorfor skal vi forstå hele universet, da det er her det faktisk skjer ting?

Sitat
Hvis jeg innerst inne ønsker en tro, hvorfor er ikke dette da nok til at herren du snakker om kommer til meg? Hvorfor må jeg aktivt oppsøke folk som allerede er overbevist, og som ønsker at jeg skal bli det samme? Er ikke herren også å finne overalt ellers i hverdagen?

Altså, å være kristen handler ikke om å bli kristen, og derfor være forever kristen, fordi man ble kristen. Sjelen trenger kontunierlig mat, i den forstand at den trenger å lære mer og mer, høre mer og mer om Jesus. Dette avhenger såklart fra person til person. Vil du virkelig at Gud skal komme til deg? Da anbefaler jeg deg å la Han få lov til å komme. Ta kontakt og forklar hvordan det ligger ann... Dette høres sikkert helt banalt ut, men det er som sakt ikke bullshit. hehe

Sitat
Til slutt: Mener du at det finnes én entydig mening med livet, som er den samme for alle mennesker? Synes du ikke det er litt i overkant formynderisk å slå fast en slik sannhet ikke bare for deg selv, men også for alle andre?

Dette avhenger såklart fra person til person.

Sitat
Edit: Som Thyve her nevner så er jo den egentlige snarveien så enkel som at det holder å tro. Man kan ha gjort mye dritt før man møter herren, men så lenge man lar ham slippe til, så holder det. At det ikke slår mange at denne praktiske forutsetningen kan være menneskeskapt, ja det er merkelig...

Jeg tror at det faktisk går ann å leve som den værste kjeltringen ever, og ligge ved dødsleie, og ta imot frelse og tilgivelse. At det holder, det er enkelt, ja. Men, man kan jo spørre seg selv. Var det virkelig "enkelt" for Jesus da han ble pint til døde for verdens synder? Neppe...
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #272 : 08. august 2006, 16:18 »
Så du tror at det finnes noe etter døden?? Alt er mulig, bare du lar det skje. Om du ønsker visshet, så anbefaler jeg deg å kjøpe en bibel, begynn og les og lær.

Hvorfor ikke Koranen?

Hvorfor skal vi forstå hele universet, da det er her det faktisk skjer ting?

Du benekter muligheten for at det skjer ting andre steder enn på Jorden?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #273 : 08. august 2006, 16:27 »
Hvorfor ikke Koranen?

Ja, hvorfor ikke bare sette seg ned med "Askeladden som kappspiste med trollet"?

Edit: Hvorfor lære om en gud som krever og krever, istede for å lære om en kjærlig Gud som har alt og gi, og som ikke krever noe annet enn å bli trodd på?

Sitat
Du benekter muligheten for at det skjer ting andre steder enn på Jorden?

Nei!
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #274 : 08. august 2006, 16:28 »
Nå er jeg personlig absolutt ikke troende, vitenskapen har kommet såpass langt og det er så mange logiske brister i bibelen at ingen får meg til å tro disse eventyrene.

MEN: det som irriterer vettet av meg er at kristne ikke kan la ateister og humanetikere og andre tvilere være i fred! Dere skal alltid på død og liv misjonere løs på alt og alle! For min egen del gir jeg blanke i andres religionsoppfatning, det er en privatsak i mine øyne.

Jeg er MØKKLEI av å bli forsøkt omvendt hver bidige gang! ARGH!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #275 : 08. august 2006, 16:39 »
Ja, hvorfor ikke bare sette seg ned med "Askeladden som kappspiste med trollet"?

Hvorfor ikke? Wink

Edit: Hvorfor lære om en gud som krever og krever, istede for å lære om en kjærlig Gud som har alt og gi, og som ikke krever noe annet enn å bli trodd på?

En religions attraktivitet har ingenting å si for hvorvidt dens budskap er sannhet. Hvem sier at den sanne Gud må være kjærlig og 'ålreit'?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #276 : 08. august 2006, 16:56 »
En religions attraktivitet har ingenting å si for hvorvidt dens budskap er sannhet. Hvem sier at den sanne Gud må være kjærlig og 'ålreit'?

Det har jeg da heller aldri påstått. Jeg foretrekker heller å ta vare på mine medmennesker som ikke tror, istede for å slakte dem ned en for en, slik som Muhammed fikk befaling om å gjøre..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #277 : 08. august 2006, 17:03 »
Synest Scientology har et poeng jeg... Scientology sine romvesenteorier er jo mest sannsynlige.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #278 : 08. august 2006, 17:14 »
Det har jeg da heller aldri påstått. Jeg foretrekker heller å ta vare på mine medmennesker som ikke tror, istede for å slakte dem ned en for en, slik som Muhammed fikk befaling om å gjøre..

Men hvis det bare er snakk om det en foretrekker, hvor kommer religion inn i bildet?

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #279 : 08. august 2006, 18:24 »
Nå er jeg personlig absolutt ikke troende, vitenskapen har kommet såpass langt og det er så mange logiske brister i bibelen at ingen får meg til å tro disse eventyrene.

MEN: det som irriterer vettet av meg er at kristne ikke kan la ateister og humanetikere og andre tvilere være i fred! Dere skal alltid på død og liv misjonere løs på alt og alle! For min egen del gir jeg blanke i andres religionsoppfatning, det er en privatsak i mine øyne.

Jeg er MØKKLEI av å bli forsøkt omvendt hver bidige gang! ARGH!
I mine øyne prøver ateister og humanetikere å omvende kristne like mye som kriste gjør mot dem.


Synest Scientology har et poeng jeg... Scientology sine romvesenteorier er jo mest sannsynlige.
Er de toriene mer sannsynlige en Kristendommen? Jeg mener at de er humbug men det er min personlige mening.


Steingrim Kalveleik jeg har aldri vært så enig med noen i en slik diskusjon som jeg er med deg.

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #280 : 08. august 2006, 19:28 »
Jeg var ikke seriøs... Det bare virket sånn fordi jeg ikke hadde smilefjes i teksten Tongue
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget travor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #281 : 08. august 2006, 20:27 »
Det er like sannsynlig at Julenissen fins. Eneste grunnen til at det er motbevist, er at du faktisk har en kar å dra i skjegget.

Religion er utspring fra gamle styresmakter, for å kue befolkningen og for å lettere få det som de vil ( ville ).

Du har ikke satt deg inn i disse tingene akurat. Det at relgion er et utspring fra gamle styresmakter og alt det der er kun din personlige teori. En grei måte å slippe å ta stilling til religion egentlig, men ufattelig lite dokumentert.

mvh Travor

Utlogget travor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #282 : 08. august 2006, 20:34 »
Nå er jeg personlig absolutt ikke troende, vitenskapen har kommet såpass langt og det er så mange logiske brister i bibelen at ingen får meg til å tro disse eventyrene.

Kan du komme med en grunn til hvorfor du mener vitenskapen skaper logiske brister i bibelen?

mvh Travor

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #283 : 08. august 2006, 20:44 »
Kiss

Skal holde av en plass til deg i helvete...  Cool

Hvis vi skulle være så uheldig å få med oss noen meddebattanter ned, så kan vi jo fortsette diskusjonen. Tongue

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #284 : 08. august 2006, 20:46 »
At Moses splitta havet, at moses gjorde stokken sin om til en slange osv.

Kanskje det var en mann, som ville la folket "sitt" gå, han klarte å rømme med de, var så heldig at det var fjøre og at det var forøyninger i havbunnen som gjorde at det var mulig å gå og at et tilfelle av "rød bølge" som kommer av forhøyede algeverdier i sjøen skjedde når han gjorde vannet om til blod. kanskje jeg skal slutte å lese Cutler? Wink

Konklusjon: Abraham var en jævlig heldig fyr.

Shemazai, caepp- totalt enig med dere sålangt.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!