Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97983 ganger)

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #300 : 09. august 2006, 14:54 »
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #301 : 09. august 2006, 14:55 »
Så du påstår at oljen som ligger på nordsjøen ble laget på et laboratorie og plantet der av ikke troende for å vise at dinosaursene har levd?

Om ikke så var det lite vits i de påstandene om laboratorietullet.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget travor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #302 : 09. august 2006, 17:24 »
Kommer litt an på hva en mener med 'styresmakter'...

Jeg foreslår at du leser Die Unbehagend der Kultur av Sigmund Freud for et lite innblikk i de mekanismer som fremkaller det psykologiske og kulturelle fenomenet vi kaller religion.

Problemet er at du aldri kan være helt sikker på at alt er psykologisk spill, uansett hvor mye Fraud mener det. Hvordan kan egentlig du være sikker på at det ikke er DEG som er hjernevasket til å tro at det ikke finnes noen Gud???

mvh Travor

Utlogget travor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 0

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #303 : 09. august 2006, 17:59 »
Mener? Er du seriøs? "Jesus gikk på vannet" neppe? fordi det går ikke da man ikke kan gå på vannet Tongue bare prøv selv! Kan en fyr ha gått på is over den sjøen ? jepp, det slo de fast som en mulighet i illustrert vitenskap da det på den tiden var mye kaldere i området enn nå.
Vann til vin? Ja, det går, om du tilsetter druer og gjør det man må for å lage vin Tongue Jesus var vel kjent for å lage god vin da Smiley

Det er selvsagt umulig for ett menneske å gå på vannet i egen kraft (uten is da selvfølgelig), men hvorfor er det umulig for Guds sønn, eller ett mennske som gjør dette i tro på Guds kraft?

Jesus må ha vært en dyktig god svindler og tryllekunstner hvis han greide å spasere på ett isflak over Genesaret sjøen i fryktelig uvær og lage god vin til hundrevis av gjester på bare noen fa sekunder. Jeg tror nok han fikk litt hjelp ja.

mvh Travor

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #304 : 09. august 2006, 18:17 »
Problemet er at du aldri kan være helt sikker på at alt er psykologisk spill, uansett hvor mye Fraud mener det. Hvordan kan egentlig du være sikker på at det ikke er DEG som er hjernevasket til å tro at det ikke finnes noen Gud???

mvh Travor

Jeg kan ikke påstå å være noe sikrere enn du.

Jeg mener dog at det i valget mellom myriader av trosretninger--'sannheter'--er like greit å avstå fra religiøs tro, da intet valg medfører sikkerhet uansett. Hvordan skal nå jeg, blott et feilbarlig menneske, med visshet avgjøre universets guddommelige sannheter? Nei, her føler jeg i grunnen intet ansvar...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #305 : 09. august 2006, 18:18 »
Jesus må ha vært en dyktig god svindler og tryllekunstner hvis han greide å spasere på ett isflak over Genesaret sjøen i fryktelig uvær og lage god vin til hundrevis av gjester på bare noen fa sekunder. Jeg tror nok han fikk litt hjelp ja.

Hjelp, i form av kreativ gjenfortelling, ja.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #306 : 09. august 2006, 22:42 »
Jeg synes det på en måte er litt rart at så mange helt forkaster muligheten for at det er en eller annen "intelligens" som står bak eller har medvirket i skapelsen, fordi de argumenterer med at det er så lite sannsynlig. Uavhengig av hvordan vi ble skapt, hva er sannsynligheten for at vi kan sitte her i dag og diskutere og filosofere om det vi gjør akkurat nå her på forumet?

Samme hvor mange Big Bang og strengteorier de kommer med, så synes jeg det høres like usannsynlig ut at alt skulle ha blitt skapt av intet, og at universet, jorda, mennesker og alt liv har oppstått helt tilfeldig, ja med en helt ubeskrivelig (og usannsynlig) flaks. Så kan man spørre som om det er mer sannsynlig at "noe" står bak, hvordan oppstod dette "noe" etc etc. Hvis et Big Bang ut i fra intet kunne skape oss og hele universet, hvorfor kunne det ikke da ha vært enda et Big Bang før vårt Big Bang som helt tilfeldig skapet noe som så kunne være med å skape oss?

Tenk om vi mennesker en gang klarer å skape intelligente livsformer i laboratoriene, og hvor de i sine mini-universer sitter og diskuterer om hvordan livet deres oppstod. Så sitter de og ler av tanken på at noe intelligent står bak: "Haha, så latterlig. Alle vet at det var helt mørkt, og så smalt det skikkelig og så plutselig var vi her".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #307 : 09. august 2006, 22:46 »
Sier ikke nei til at det er noe mer bak, men tror ikke på kristendommen, og sånn som gud fremstilles der.

Selv om gamletestamente trolig er god lesing som må pløyes gjennom en dag :p






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #308 : 09. august 2006, 23:02 »
Fatter ikke at dere gidder.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #309 : 09. august 2006, 23:03 »
Hehe, latterlig. Du er ihvertfall lite takknemlig! Å ta det som en selvfølge at man har hus/mat/klær og at man faktisk lever og har det bra er jo bare patetisk! Ellers er jeg forsovidt enig i din påstand om kirken, selv om det bærer et snev av kristendom over seg

Forstår ikke helt hva som var latterlig med posten min, og hvor tar du det fra at jeg ikke er takknemlig? Fordi jeg ikke synger og ber før middag?

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #310 : 09. august 2006, 23:16 »
Vel. Det tar ikke utallige 100 millioner år å lage ojle. Det er faktisk framstilt olje av like god kvalitet som den man har i nordsjøen, av samme materialene med samme trykk, på rundt 20 minutter, på et labiratorie såklart. Jeg skal ikke benekte for at dinosaurene har levd. Har litt lite håndfast å komme med akkurat nå, er litt på farten..

Er det noen TVIL om dinosaurene har levd?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #311 : 09. august 2006, 23:31 »
Jeg synes det på en måte er litt rart at så mange helt forkaster muligheten for at det er en eller annen "intelligens" som står bak eller har medvirket i skapelsen, fordi de argumenterer med at det er så lite sannsynlig. Uavhengig av hvordan vi ble skapt, hva er sannsynligheten for at vi kan sitte her i dag og diskutere og filosofere om det vi gjør akkurat nå her på forumet?

Samme hvor mange Big Bang og strengteorier de kommer med, så synes jeg det høres like usannsynlig ut at alt skulle ha blitt skapt av intet, og at universet, jorda, mennesker og alt liv har oppstått helt tilfeldig, ja med en helt ubeskrivelig (og usannsynlig) flaks. Så kan man spørre som om det er mer sannsynlig at "noe" står bak, hvordan oppstod dette "noe" etc etc. Hvis et Big Bang ut i fra intet kunne skape oss og hele universet, hvorfor kunne det ikke da ha vært enda et Big Bang før vårt Big Bang som helt tilfeldig skapet noe som så kunne være med å skape oss?

Tenk om vi mennesker en gang klarer å skape intelligente livsformer i laboratoriene, og hvor de i sine mini-universer sitter og diskuterer om hvordan livet deres oppstod. Så sitter de og ler av tanken på at noe intelligent står bak: "Haha, så latterlig. Alle vet at det var helt mørkt, og så smalt det skikkelig og så plutselig var vi her".

Kan ALLE... ALLE vennligst lese denne posten igjen.... Hedninger og Muslimer også.... Takk!! Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #312 : 09. august 2006, 23:34 »
Tenk om det eksisterte livsformer i universet før big bang, og vi er produkt av det som overlevde bigbanget.

Kan ALLE... ALLE vennligst lese denne posten igjen.... Hedninger og Muslimer også.... Takk!! Smiley

Done.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #313 : 09. august 2006, 23:52 »
Jeg synes det på en måte er litt rart at så mange helt forkaster muligheten for at det er en eller annen "intelligens" som står bak eller har medvirket i skapelsen, fordi de argumenterer med at det er så lite sannsynlig.

Enig, i den forstand at sannsynlighetsregning er lite anvendelig på metafysiske begreper.

Uavhengig av hvordan vi ble skapt, hva er sannsynligheten for at vi kan sitte her i dag og diskutere og filosofere om det vi gjør akkurat nå her på forumet?

Sannsynligheten vil være helt og holdent avhengig av hvordan vi ble skapt, så spørsmålet er inkonsistent. I matematisk sammenheng kan du ikke bare ta bort premissene/aksiomene sånn uten videre, da forsvinner hele tallbearbeidingens (i dette tilfellet sannsynlighetsregningens) grunnlag.

Hvis et Big Bang ut i fra intet kunne skape oss og hele universet, hvorfor kunne det ikke da ha vært enda et Big Bang før vårt Big Bang som helt tilfeldig skapet noe som så kunne være med å skape oss?

1. Utgangspunktet for Big Bang var ikke (nødvendigvis) intet, men noe som ikke lar seg definere fordi det faller utenfor vårt univers´ tid/rom-begreper (tid og rom innen vårt univers startet med Big Bang).

2. En astronomisk teori går nettopp på at det kan ha vært mange Big Bangs opp igjennom (eksplosjon/implosjon), og at universet derfor har oppstått og gått til grunne og gjenoppstått i sykluser på et visst titalls milliarder år.

Tenk om vi mennesker en gang klarer å skape intelligente livsformer i laboratoriene, og hvor de i sine mini-universer sitter og diskuterer om hvordan livet deres oppstod. Så sitter de og ler av tanken på at noe intelligent står bak: "Haha, så latterlig. Alle vet at det var helt mørkt, og så smalt det skikkelig og så plutselig var vi her".

 Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

andreassk

  • Gjest
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #314 : 09. august 2006, 23:54 »
Jeg synes det på en måte er litt rart at så mange helt forkaster muligheten for at det er en eller annen "intelligens" som står bak eller har medvirket i skapelsen, fordi de argumenterer med at det er så lite sannsynlig. Uavhengig av hvordan vi ble skapt, hva er sannsynligheten for at vi kan sitte her i dag og diskutere og filosofere om det vi gjør akkurat nå her på forumet?

Samme hvor mange Big Bang og strengteorier de kommer med, så synes jeg det høres like usannsynlig ut at alt skulle ha blitt skapt av intet, og at universet, jorda, mennesker og alt liv har oppstått helt tilfeldig, ja med en helt ubeskrivelig (og usannsynlig) flaks. Så kan man spørre som om det er mer sannsynlig at "noe" står bak, hvordan oppstod dette "noe" etc etc. Hvis et Big Bang ut i fra intet kunne skape oss og hele universet, hvorfor kunne det ikke da ha vært enda et Big Bang før vårt Big Bang som helt tilfeldig skapet noe som så kunne være med å skape oss?

Tenk om vi mennesker en gang klarer å skape intelligente livsformer i laboratoriene, og hvor de i sine mini-universer sitter og diskuterer om hvordan livet deres oppstod. Så sitter de og ler av tanken på at noe intelligent står bak: "Haha, så latterlig. Alle vet at det var helt mørkt, og så smalt det skikkelig og så plutselig var vi her".


Du skremmer dritten av meg her Huh :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!