Skrevet av Emne: Zuul - en skamgammale mann  (Lest 523983 ganger)

Utlogget Zuul

Kanskje nevnt det før, men sikker på at du ikke har piriformis-syndromet? Jo mer jeg leser her jo mer syns jeg det ligner. Man blir helt invalidisert når det først stivner til.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=22564

Jeg hadde det samme men etter at jeg gjorde dette i 2-3 mnd så ble jeg bra igjen, gjør øvelsene nå morgen og kveld for å holde det i sjakk:

http://www.youtube.com/watch?v=tFtUgS69rPk#noexternalembed&feature=channel_page



Jeg har i det siste begynt å mistenke nettopp dette slemmesyndromet. Takker og bukker for link Smiley

Utlogget Zuul

Her er en grov plan for hvordan de neste morgenen i ukene som kommer til å se ut for min del.

Dag 1

Løping mølle. Helst intervall 4*4.
Styrke: Overkropp fremside
Armhevinger i tau
Franskpress i tau
Stående en arms hantelpress
En arms benkpress
rotorcuff
Supermann
Omvendt crunches i tau.
Tøyning: Gluteus, hams, hofteleddsbøyer, skulder bakover, bryst, legger, skuldre oppover/nedover. 
Om tid: Boksing på sekk.

Dag 2
Løping mølle. Helst intervall 4*4.
Styrke: Overkropp bakside
Kroppsheving med bein på boks, både vanlig og omvendt grep
Kroppsheving fra sittende, begge grep
Planke med bein i slynge og løfting av en fot, begge veier
Facepull
Pull trough
Glute/ham raise
Tøying: Gluteus, hams, hofteleddsbøyer, skulder bakover, bryst, legger, skuldre oppover/nedover. 
Om tid: Boksing på sekk.

Dag 3
Løping mølle. Helst intervall 4*4.
Underkropp
En fots knebøy
Frontbøy
En fots markløft
Hamstring i tau
Reka i tau
Om tid: Boksing på sekk.
Tøying: Gluteus, hams, hofteleddsbøyer, skulder bakover, bryst, legger, skuldre oppover/nedover. 

Alternativ dag
For rolige dager
Kardio på mølle, valgfri distanse og fart.
Boksing på sekk.
Tøying: Gluteus, hams, skulder bakover, bryst, legger, skuldre oppover. 


i tillegg kommer en del ren terapi/tøying/alternative øvelser på kveldstid

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Ganske morsomt å se den videoen uten lyd.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Kanskje nevnt det før, men sikker på at du ikke har piriformis-syndromet? Jo mer jeg leser her jo mer syns jeg det ligner. Man blir helt invalidisert når det først stivner til.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=22564

Jeg hadde det samme men etter at jeg gjorde dette i 2-3 mnd så ble jeg bra igjen, gjør øvelsene nå morgen og kveld for å holde det i sjakk:

http://www.youtube.com/watch?v=tFtUgS69rPk#noexternalembed&feature=channel_page



Da har jeg kjørt igjennom den protokollen din HeatoN85. Føltes lovende. Skal prøve å skvise den inn to-tre ganger for dagen og se hva som skjer

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Da har jeg kjørt igjennom den protokollen din HeatoN85. Føltes lovende. Skal prøve å skvise den inn to-tre ganger for dagen og se hva som skjer

Blir spennende å se. Spesielt fin den første øvelsen, den kjente jeg at traff midt i blinken første gang jeg kjørte den. Hver tøyeøkt kjørte jeg denne 20 x, deretter ca 2 min med sittende med foten krysset over. Viktig å lene framover til høyre om du tøyer høyrefoten, ikke mot venstre som man kanskje normalt ville gjort. Brukte å ha et bord å støtte meg til siden jeg var såpass stiv at jeg tippet over. Heller ikke vær redd for å bruke kraft i tøyingen, jo hardere tøying jo mer slapper muskelen av som regel. Den liggende varianten kan gjøres istedet for eller i tillegg til den sittende - litt smak og behag ettersom hvilken som tar best. Jeg kjørte ikke den..

Helt i starten så ble jeg litt værre før jeg ble bedre, sikkert pga irritasjon av muskelen og nerven - men etter 2-3 uker så ble forverringen snudd til bedring og det føltes som om alt løsnet der bak og smertene avtok gradvis og forsvant helt etter 2-3 mnd. Og da gjorde jeg dette hver bidige morgen og kveld uten unntak, denne rutinen tar vel ikke mer enn 5 min. så da er det ingen problem å "maintaine" dette i flere år fremover. Gjort dette nå i over ett år og kjenner at så fort jeg kutter ut tøyingen i et par dager så starter murringen igjen. Men det er ingen pris å betale når jeg kan kjøre tung mark, bøy osv uten problemer. Kjørte forresten baseøvelser igjennom hele prosessen, men lett og under smertegrensen. Det er viktig at muskulaturen som er vond styrkes sålenge det ikke forverrer ting.   

Det var da min erfaring.. håper nesten at du har piriformis for da vet jeg at det vil løse seg med denne rutinen.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Kom igjen nå Zuul. Peis på.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Blir spennende å se. Spesielt fin den første øvelsen, den kjente jeg at traff midt i blinken første gang jeg kjørte den. Hver tøyeøkt kjørte jeg denne 20 x, deretter ca 2 min med sittende med foten krysset over. Viktig å lene framover til høyre om du tøyer høyrefoten, ikke mot venstre som man kanskje normalt ville gjort. Brukte å ha et bord å støtte meg til siden jeg var såpass stiv at jeg tippet over. Heller ikke vær redd for å bruke kraft i tøyingen, jo hardere tøying jo mer slapper muskelen av som regel. Den liggende varianten kan gjøres istedet for eller i tillegg til den sittende - litt smak og behag ettersom hvilken som tar best. Jeg kjørte ikke den..

Helt i starten så ble jeg litt værre før jeg ble bedre, sikkert pga irritasjon av muskelen og nerven - men etter 2-3 uker så ble forverringen snudd til bedring og det føltes som om alt løsnet der bak og smertene avtok gradvis og forsvant helt etter 2-3 mnd. Og da gjorde jeg dette hver bidige morgen og kveld uten unntak, denne rutinen tar vel ikke mer enn 5 min. så da er det ingen problem å "maintaine" dette i flere år fremover. Gjort dette nå i over ett år og kjenner at så fort jeg kutter ut tøyingen i et par dager så starter murringen igjen. Men det er ingen pris å betale når jeg kan kjøre tung mark, bøy osv uten problemer. Kjørte forresten baseøvelser igjennom hele prosessen, men lett og under smertegrensen. Det er viktig at muskulaturen som er vond styrkes sålenge det ikke forverrer ting.   

Det var da min erfaring.. håper nesten at du har piriformis for da vet jeg at det vil løse seg med denne rutinen.

Du snakker vakkert her nå Smiley

Kom igjen nå Zuul. Peis på.


Je peise Smiley

Tøyeøkt på kveld:

skuldre rotert opp *2
skuldre rotert ned *2
skuldre rett bak *2

Hofteleddsbøyer *2
hamstring med hjelp *2
gluteus med hjelp ganger 2

bakside legger *2

piriformis 1 * 20
piriformis 2 5 + 5 (er det mening jeg skal sitte og holde lenge, eller bare presse hardt en stund og så slippe opp og ta en ny HeatoN85?)

angry pussy/happy pussy 2*10

cobra *3. Kommer mye lenger opp her nå. Det må da være et godt tegn?

rulle litt på tennisball og ise litt rumpe. Så er det snart leggetid.

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5047 : 18. august 2009, 00:40 »
Digger den nye utfordringa di!
Snakker vi spagaten kl 24 05 på nyttårsaften? Smiley
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5048 : 18. august 2009, 08:23 »
piriformis 1 * 20
piriformis 2 5 + 5 (er det mening jeg skal sitte og holde lenge, eller bare presse hardt en stund og så slippe opp og ta en ny HeatoN85?)

Holde igjennom hele tøyingen uten pause med rimelig hardt press. Fokuser på å lene deg frem og til siden og trykke kneet så langt ned mot bakken som mulig.. støtt albuen på et bord og press kneet med den samme hånden. Hvor lenge spørs litt, jeg holdt vel i ca 3-5 min når jeg tenker meg om, men bare i 1 min nå som jeg har det under kontroll. Virket som om muskelen slappet mer av jo lenger jeg holdt, men det kan vel komme til et punkt hvor det kan bli FOR mye også. 5 min med kontinuerlig trykk og tøy på muskelen er nok passelig...
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5049 : 18. august 2009, 08:33 »
Digger den nye utfordringa di!
Snakker vi spagaten kl 24 05 på nyttårsaften? Smiley

Omtrent slik mener du? Det er fullt mulig for en aldrende herre med litt tynn lugg.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Zuul

Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5050 : 18. august 2009, 09:14 »
Digger den nye utfordringa di!
Snakker vi spagaten kl 24 05 på nyttårsaften? Smiley

Haha. Da tror jeg heller vi snakker å dø skrikende i enorme smerter i det alle muskler i underlivet eksploderer i en orgie av kjøtt, slintrer, sener, blod og gørr 00.05 på nyttårsaften Grin

Holde igjennom hele tøyingen uten pause med rimelig hardt press. Fokuser på å lene deg frem og til siden og trykke kneet så langt ned mot bakken som mulig.. støtt albuen på et bord og press kneet med den samme hånden. Hvor lenge spørs litt, jeg holdt vel i ca 3-5 min når jeg tenker meg om, men bare i 1 min nå som jeg har det under kontroll. Virket som om muskelen slappet mer av jo lenger jeg holdt, men det kan vel komme til et punkt hvor det kan bli FOR mye også. 5 min med kontinuerlig trykk og tøy på muskelen er nok passelig...

Takker mannen Grin

Omtrent slik mener du? Det er fullt mulig for en aldrende herre med litt tynn lugg.  Grin

Jeg mistenker at du slett ikke er en aldrende herre, men derimot en drapsrobot fra fremtiden sendt tilbake i tid for å konsumerer enorme mengder kjøtt, brennevin og vekter, mens du lekende lett sklir ut i spagaten for å håne virkelige aldrende herrer med svakt hårfeste og sterke senefester.  Lips Sealed


dagens økt

Har for lite tid til å rekke over alt, så står opp tidligere hver dag for å se når jeg har nok tid. I dag var planen å stå opp 06.15. En god plan, og 15 minutter mer til rådighet.

SÅ HVORFOR I GAMPERØVA FINNER IKKE KROPPEN MIN SEG I PLANEN!!! Trenden med å våkne før klokka fortsetter. Samme når jeg skal opp våkner jeg 30 - 15 min før.

Jævlig irriterende.

I dag var jeg til og med før asylsøkerfiskerene på kaia. Hver eneste dag, uansett når jeg er på gymmet, står det tre karer, som jeg ikke helt aner hvor kommer fra på 300 meter avstand, og fisker på kaia. Uansett vær og vind, eller tidspunkt. Og der står de lenge. Men ikke i dag. Jeg ble blek av angst, for dette er blitt et av holdepunktene i mitt liv. De og Pedro (aner ikke hva han heter, jeg bare kaller ham det.) som tøffer inn fjorden på vei til jobb daglig, sånn cirka 06.50. Men kvart på sju kom fisker nummer en, så kom nummer to og tre. Og når Pedro tøffa inn fjorden, lett forsinka 06.55 var orden tilbakeført og verden var atter i balanse.


Nuvel:

Tredemølle

5 min oppvarming fra 5-6 km i timen. Så
4 minutter jogging på 10 km i timen
3 minutter gange på 5 km i timen
4 minutter jogging på 10 km i timen
3 minutter gange på 5 km i timen
4 minutter jogging på 10 km i timen
3 minutter gange på 5 km i timen
4 minutter jogging på 10 km i timen
3 minutter nedtrapping på 5 km i timen

32 minutter totalt.  Den første skikkelige intervalløkta med 4*4 intervaller. Var tungt, men ikke fryktelig. Tror egentlig kondisen kommer tilbake kjappere nå i starten enn økningen i belastning. Men siden jeg øker den gradvis hver økt med 0.1 km i timen regner jeg med at den grafen snur kjapt nok Grin

Tøying

legger fremside og bakside *2
ryggstrekkerbenken *2

Styrke: Overkropp bakside

Kroppsheving med bein på boks, både vanlig og omvendt grep
6
6

Kroppsheving fra sittende, begge grep
3
3

Planke med bein i slynge og løfting av en fot, rygg mot taket
4
4

Planke med bein i slynge og løfting av en fot, mage mot taket
4
4

Facepull
10 kg*12*3 sett

Pull trough
10 kg*6*2 sett

Glute/ham raise
10 kg *6* 2 sett

Tøying:

Gluteus mot vegg *2

Hamstring *2

Hofteleddsbøyer*2

Skulder roter opp *2

Skulder roter ned *2

Bryst POF tøying med manualer *2

I tillegg kjørte jeg Piriformis 1 *10 og piriformis 2 ganger 2 minutter. Rakk ikke mer.

 
Om tid: Boksing på sekk.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5051 : 18. august 2009, 09:19 »

Jeg mistenker at du slett ikke er en aldrende herre, men derimot en drapsrobot fra fremtiden sendt tilbake i tid for å konsumerer enorme mengder kjøtt, brennevin og vekter, mens du lekende lett sklir ut i spagaten for å håne virkelige aldrende herrer med svakt hårfeste og sterke senefester.  Lips Sealed


Hysj på deg!

Hvis du alltid våkner 30 min for tidlig: sett klokken på 30 min seinere.  Grin

Selv har jeg våknet 0541 hver ukedag i to uker, for så å sovne igjen, og være urtrøtt kl 0630, en halvtime etter at klokken ringer......
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Zuul

Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5052 : 18. august 2009, 09:27 »
Hysj på deg!

Hvis du alltid våkner 30 min for tidlig: sett klokken på 30 min seinere.  Grin

Selv har jeg våknet 0541 hver ukedag i to uker, for så å sovne igjen, og være urtrøtt kl 0630, en halvtime etter at klokken ringer......

Om jeg skrur den frem kan du ta rottegift med sukker i på at jeg ikke våkner før den står på. Kroppen min er en slu satan, som finner på mye sprell for å fucke med meg >Cheesy

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5053 : 18. august 2009, 09:42 »
Å våkne 15-30 min før klokka er jo helt genialt. Da kan du stå opp og ha ekstra god tid. Det verste som finns er å våkne for seint slik at man må stresse.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Zuul: Spagaten i 2010, eller dø skrikende halvveis
« #5054 : 18. august 2009, 09:47 »
jammen jeg står jo opp ut i fra den tiden jeg trenger for å ha god tid. Når jeg da taper tid i forkant blir det bare stress fordi jeg får sove for lite Embarrassed

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!