Skrevet av Emne: Zuul - en skamgammale mann  (Lest 524008 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - har vært på spa
« #5565 : 23. oktober 2009, 15:31 »
Hehe. Funker dårlig her i bygda i fall Smiley

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5566 : 23. oktober 2009, 20:43 »
Vært og hatt fredagstrening med kids på gymmet. Er hyra inn til å piske dem i form en gang i uka. Hiver meg med på treninga også. Fredager er det type sirkeltrening med diverse øvelser

Tre serier på alt:

Ta i gulvet og hoppe*15
Jumping Jacks*15
Split squat *7 per fot
Pushups*20
Diagonal rygghev med berøring av kneet*10 per side
angry katt, happy katt *10
skulderrotasjoner*15
Crunch*20
beinhev*20
Sidehev*15

Blir jaggu jamt over svett. Spes på hoppinga, måtte stokke litt om på rekkefølgen på andre og tredje serie for å ikke drite meg ut. Flaut når instruktøren må gi seg først.

Tøying

Gluteus*2
hams*2
Quads*2
legger*2

Og så har jeg fått bygd meg et stativ for supine groin progressive woot






Og så har jeg kjørt superdupercheatemåltid for å hente meg inn litt.

Entrecote i strimler, strimla svinekjøtt, jegerbacon, dolciatomater og fetaost, stekt sopp/purre/rødløk/sjalotteløk/snackspaprika. Jummi in the tummi


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5567 : 23. oktober 2009, 20:53 »
Er ikke det der til venstre påmm-fri? Hvorfor har du ikke listet opp det? Prøver du å lure oss?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5568 : 23. oktober 2009, 20:57 »
Glemte det rett og slett. Og det er ikke pommes frites, det er pommes crisp. Så det så. Nå skal jeg spise Sørlandschips med halvsalt, det har jeg hatt lyst på i 2 mnd nå woot

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5569 : 23. oktober 2009, 21:01 »
Hehe, kjenner at apetitten er i ferd med å fyre seg opp kraftig nå når jeg har gått opp fra 50-100 gram karb pr dag til 200 gram karb i dag og i morgen...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5570 : 23. oktober 2009, 21:07 »
Nesten verre å øke på igjen ja, da blusser faen meg sulten opp woot

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5571 : 23. oktober 2009, 21:24 »
Glemte det rett og slett. Og det er ikke pommes frites, det er pommes crisp. Så det så. Nå skal jeg spise Sørlandschips med halvsalt, det har jeg hatt lyst på i 2 mnd nå woot

Jeg spiste legendariske mengder med pommes crisp i gamledager - genialt godt også tror jeg at jeg spiste det fordi det var lagd med litt sunnere olje enn pommes fritt!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - spiser seg mett for en gangs skyld
« #5572 : 23. oktober 2009, 23:29 »
Hehe. Jeg dreit glatt i sunnheten, jeg gikk for godisfaktoren Grin

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - kommer snart til en gym nær deg!
« #5573 : 24. oktober 2009, 12:28 »
Glemte rett og slett føre inn jomfruturen på min spesialsupinegroinprogressivemaskin woot

Tall per fot

20 tommer 10 min
14 tommer 10 min
8 tommer 10 min
0 tommer 10 min

Så til dagens dont. Kom meg faen ikke ut av huset før klokka var over 7.30, leita som en gal etter ipoden >Cheesy

Tredemølle

5 minutter 5 km i timen
4 minutter 12.7 km i timen
3 minutter 5 km i timen
4 minutter 12.7 km i timen
3 minutter 5 km i timen
4 minutter 12.7 km i timen
3 minutter 5 km i timen
4 minutter 12.7 km i timen
5 minutter 5,5-4  km i timen

Småtung dag, men ikke så ille som de to foregående løpeøktene. Til tross for fartsøken var formen finere i dag. Prøvde ut noen nye sko, uten stor suksess. Merkelig nok er de gamle shoxa mye bedre enn nye løpesko til 2000 flis what Eller, nye er det ikke. De er godt over et år gamle, men nesten ikke brukt. Til å begynne med fikk jeg gnagsår, så ble de lagt bort i lag med treninga. Og så fikk jeg gnagsår igjen når jeg tok dem frem igjen. I dag fikk jeg ikke gnagsår, men det var ubehagelig å løpe med dem. Mye hardere for føttene om det høres fornuftig ut? Bytta igjen etter to intervaller, fordi leggene begynte å stivne. Det gjorde resten litt tøffere enn det skulle vært, men det gikk greitt likevel. I morgen er det 3000 test igjen.  Tenkte løpe en sånn i uka så fremt ikke beina surner av det.

Tøying

Legger fremside*3
Legger bakside *3


Vekter

smalbenk
20*10
40*10
60*10
80*10
100*5
100*4

Oh, its a long way back baby.  what Settet på 80 var grisetungt, men 100 var mye lettere enn sist.

Pushups i slynge
8
8
8

Franskpress slynge
11
11
11

En arms hantelpress over hodet
31*5
31*5

Tungt i dag

Rotasjoner
4*12
4*12
4*12

Facepull
25*10
25*10
25*10

Dips
7
7
7

Pushpress
20*5
50*5
70*3
70*3


Helt latterlig at det kan føles så tungt å få en så liten vekt over hodet. Men det kommer seg vel what

Pushdown
40*8
40*8

Tøying
Gluteus*2
Piriformis*2
Hamstring*2
Hofte*2
Quads*2
Ryggstrekkerbenk*2

Det var det for en ganske lang økt. Pluss en god del rydding etter slampjævler woot




Utlogget Zuul

Sv: Zuul - løper faen så mye fortere enn sist
« #5574 : 25. oktober 2009, 11:40 »
Utrolig digg med en time ekstra. Dvs, jeg satte jo klokka på sju men det var jo åtte. Tror jeg, blir alltid litt forvirra av dette. En halv time sommel, og på gymmet klokka halv åtte. Som på bilklokka var halv ni, på telefonen halv åtte og på gymklokka halv ni. Er det rart man blir litt forvirret, man er tross alt bare en skarve liten sunnfjording her på jord what

Nuvel. Dagens program innebar, mye som forrige søndag, løping woot Min nye favorittsyssel. Mest fordi jeg ikke har de begrensingene jeg har på løftingen for tiden, så jeg kan gi nær maks og tyne med selv. Jeg liker å tyne meg selv, sånn er det bare. En dag uten tyn er en dag uten smil.

Nesten i alle fall.

Prøvde en ny oppladning i dag, for å se om det slo ut positivt. Og det følte jeg det gjorde. I korte drag: Bedre oppvarming og lett uttøying.

5 km i timen 2 min
7,5-9 km i timen 8 min

Tøying

Legger fremme*2
Legger bak*2
Hamstring*2

Tredemølle, 3000 meter.  Løp inn på "ny" pers i dette regimet, selvsagt woot Husker faktisk ikke hva jeg løp på sist, men det var nå et sted på 14 tallet tror jeg what Forrige gang løp jeg på 16.19, som den observante leser nok vil huske. Denne gangen ble tallet: 15.23

Løp med andre ord ned tiden med 56 sekunder. Mye av dette ble henter i starten, ved at jeg begynte løpingen på 10.5, mot 10.0 sist. Og så følgte jeg samme progresjonsstige opp til 11.7, som var dagens marsjfart. Jeg kunne nok pirka inn noen sekunder her også på å øke litt til, men var usikker på om jeg hadde stivna da. Er ikke interessert i å gå på en smell her ennå, maksgrensa kan vi leke med om en stund. For nå er det bare jamn progresjon som teller. Kjørte med andre ord 10.5-11.7 med 0.1 økning per halvminutt først, så per minutt. Gikk over til minutt når jeg bikka 11. Så holdt jeg 11.7 til det var 800 meter igjen. Da økte jeg først til 12, så gikk jeg opp gradvis til 12.3, før jeg sluttspurta på 15+


Godt fornøyd med denne økta, regner ikke med at det går så hardt fremover til neste gang. Selv om det hadde vært artig. Skal jeg tippe har jeg kanskje 20 sekunder inne på å ta ut mer i spurten, samt å starte litt hardere. Så får vi se hvor mye jeg har i progresjon til neste gang. Hadde vært lidderlig artig å bikke under 15 neste gang. Da er det bare halvannet minutt igjen til bestetiden til min motstander. Så får vi se hvor mye han forbedrer seg.  Grin

10 min nedtrapping fra 6 km til 4 km i timen.

Tøying

Legger fremside*3
Legger bakside *3



Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Zuul - løper faen så mye fortere enn sist
« #5575 : 25. oktober 2009, 11:59 »
Hei

Ganske sikker på at du har ganske mye å gå på på den 3000m ut i fra hvordan du beskriver opplegget med stadig økning av tempo gjennom løpet.
Jeg ville startet på det tempoet jeg håper på å klare i snitt, og evt. øket de siste 5-800 dersom jeg hadde hatt overskudd (evt redusere ved sprekk, men det skjer jo ikke  Grin). 15min neste...? (12km/t)

PS: hvordan synes du kondistreninga påvirker styrken?

PPS: synes ikke du også det er litt slitsom lyd i den elefanten som ungan putter kuler ned i?

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - løper faen så mye fortere enn sist
« #5576 : 25. oktober 2009, 12:07 »
Hei

Ganske sikker på at du har ganske mye å gå på på den 3000m ut i fra hvordan du beskriver opplegget med stadig økning av tempo gjennom løpet.
Jeg ville startet på det tempoet jeg håper på å klare i snitt, og evt. øket de siste 5-800 dersom jeg hadde hatt overskudd (evt redusere ved sprekk, men det skjer jo ikke  Grin). 15min neste...? (12km/t)

PS: hvordan synes du kondistreninga påvirker styrken?

PPS: synes ikke du også det er litt slitsom lyd i den elefanten som de putter kuler ned i?

Joda, det er planen å løpe som du sier. Jeg er bare himla usikker på hva jeg klarer foreløbig, derav gradvis øke sånn slik at jeg finner ut hvor grensa ligger. Det er bare andre gangen jeg løper 3000 nå, det er over 2 år siden sist. Når jeg blir mer kjent med skroget kommer jeg til å ligge rett under melkesyreterskelen på jamt tempo.

Neste gang starter jeg på 11, så øker jeg opp til 12 og ligger der til 800 meter igjen. Går det bra øker jeg til 11.5. Går det bra.... osv. Men tro nok jeg skal klare 15 min ganske fort, de 23 sekundene skal jeg klare å hente i løpet av neste eller neste. Eller spy i forsøket.

Hvordan styrken blir påvirket er ikke godt å si. Jeg driver jo bare med rehabtrening av beina, og har ikke trent styrke på over 1 år før jeg satte i gang igjen. Så mye av økningen nå er jo bare gammel morro som våkner til liv. Men vil tro det neppe gjør underverker. Men det er ikke så nøye heller, skal klare å bli mer enn sterk nok igjen til dagliglivets bruk i alle fall woot

Hehe, den er slitsomt i fem sek, så har jeg glemt det. Alle sånne barnelekelyder var sinnsykt irriterende før jeg ble pappa selv, nå stenger jeg dem bare ute Smiley

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Zuul - løper faen så mye fortere enn sist
« #5577 : 25. oktober 2009, 12:25 »
Høres ut som en grei plan  Smiley

Kan ikke si at den lyden irriterer meg jeg heller, men den har en tendens til å dukke opp svært så plutselig...

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Zuul - løper faen så mye fortere enn sist
« #5578 : 25. oktober 2009, 12:52 »
Får vel starte med å gratulere Førde med opprykk til 2.divisjon!

Forøvrig hadde det vært interessant å sett hva du løp inn til på bane i forhold til på 3d-mølle. Selv så løper jeg definitivt fortere på bane enn det jeg gjør på mølle - men vet også om en del som hevder at de løper fortere på mølle. Min teori utifra et særdeles lite grunnlagsmateriale er at tjukkaser løper fortere på bane i forhold til på mølle mens tynninger gjør det bedre på mølle.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - løper faen så mye fortere enn sist
« #5579 : 25. oktober 2009, 13:41 »
Høres ut som en grei plan  Smiley

Kan ikke si at den lyden irriterer meg jeg heller, men den har en tendens til å dukke opp svært så plutselig...

Mye lyder som dukker opp her og der Smiley

Får vel starte med å gratulere Førde med opprykk til 2.divisjon!

Forøvrig hadde det vært interessant å sett hva du løp inn til på bane i forhold til på 3d-mølle. Selv så løper jeg definitivt fortere på bane enn det jeg gjør på mølle - men vet også om en del som hevder at de løper fortere på mølle. Min teori utifra et særdeles lite grunnlagsmateriale er at tjukkaser løper fortere på bane i forhold til på mølle mens tynninger gjør det bedre på mølle.

Takk for det. På en måte syns jeg det er lettere å løpe på mølle, nemlig ved at den tvinger deg til å holde farten. Men jeg liker best å løpe på bane. Husker ikke hva jeg hadde på 3000 meter bane sist, men skal se om jeg finner ut av det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!