Skrevet av Emne: Atlas - Justice for the 96!  (Lest 175621 ganger)

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #735 : 27. mai 2009, 12:24 »
Juninho er en djevelsk god frisparkskytter, men det er dessverre ikke rom for ham i Liverpool. Han er for gammel og for endimensjonal. Hadde han spilt som en gud hver uke, og i tillegg scoret på frispark, ja da kunne han fått spille på LFC til han ble så gammel som Gary MacAllister (ca 93), men han er dessverre noe variabel i prestasjonene, og han blir ikke raskere eller bedre med årene.

Juninho må nok ta turen hjem til Brasil og spille fram Ronaldo "El Gordo", og Adriano "El Gordo II".

CL finalen i kveld blir kanskje sett. Har ingen store følelser for noen av lagene, og er mer spent på kampen i morgen. Hvis Barca scorer først så vinner de greit. Manu må score først for å ha en sjanse. En kort analyse av lagene kanskje?

Keeper: Van der Sar går utenpå alle, nesten. Gjør sjelden feil. Valdes er veldig spansk. Kan være god i to år, for så å miste det helt. Mister det nok i kveld.

Forsvar: Uniteds fire, Neville, Vidic, Ferdinand og Evra er i verdensklasse. Bare Liverpool som klarer å leke med dem.  Grin Gjør få feil og er vanskelige å passere.
Barcelonas fire Alves, Marquez, Puyol og Abidal er gode, men de gjør latinerfeil som å ta hoftefest og besvime i stående stilling, mye likt Hans Tveit i Brann de siste tre sesongene. Gode, men rufsete.

Midtbane: United stiller vel i en kjedelig 4-4-2, med Ronaldo til høyre, Carrick, Scholes og Park eller Giggs. Ikke verst, men ikke mye sprudlende kreativitet heller. Ronaldo må sette det opp, og spissene må score. De andre løper.

Barcelona har Iniesta, Xavi, Toure med Hleb i bakhånd. To av verdens beste, og en diger afrikaner. Ikke verst. Iniesta og Xavi kan slå pasninger gjennom et nøkkelhull.

Angrep: Rooney og Berbatov/Tevez. Roon er god. Berbatov er også god, men lat. Tevez er stygg, men visstnok god nok for Pool. Kan score mål, men spesielt Rooney engasjerer seg for mye i andre ting.

Messi, Eto'o og Henry. Herre min syndige Satan. 97 mål mellom seg i år? Messi og Henry er fantastiske. Eto'o kan bli sur og bitter, men scorer mye. Får de plass av United kan det bli stygt.

Jeg tror United vinner 1-0, men jeg håper vel innerst inne at Barcelona skal vinne det.

Fenriken har talt!

Trur faktisk Uniteds svakhet ligger i Van Der Sar og Evra. Messi skal spille mot Evra, og det kan bli stygt om Mr. Messi trykker på dei rette knappane.  Eit tidlig gult kort på Evra, så er det kjørt for hans del.
Van Der Sar blir for "sikker" i enkelte kamper, så får vi sjå om han holder ut i kveld. Valdes kan være glitrande, og være forferdelig dårlig, får håper Barca sitt forsvar gir han den nødvendig sjølvtilliten!

Midtbana er vid åpen! Der kan alt skje. Men vil tru at den store afrikanaren vil ta seg av det defensive, og dei to andre får slå krempasninger.

Angrepet til de to lagene er av ypperste merke. Sjøl håper jeg at Tevez sitter på benken, og at PL største latsabb og sutrekopp (Berbatov) spiller fra start.

Håper på en fartsfyllt kamp med to lag som vil angripe, då kan det bli moro Grin

As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #736 : 27. mai 2009, 19:53 »
Onsdag 27.Mai

Knebøy

3 x 10 reps

Utfall

4 x 8 reps

Lårcurl

3 x 10 reps

Beinpress

3 x 8 reps

Skulderpress

3 x 15 reps

Sidehev

4 x 12 reps

Shrugs

4 x 10 reps

utoverrotasjon skulder

3 x 10 reps

Nada kardio Grin
No er det champions League. Trill ball Grin
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #737 : 28. mai 2009, 11:11 »
Sitat
Midtbane: United stiller vel i en kjedelig 4-4-2, med Ronaldo til høyre, Carrick, Scholes og Park eller Giggs. Ikke verst, men ikke mye sprudlende kreativitet heller. Ronaldo må sette det opp, og spissene må score. De andre løper.

Barcelona har Iniesta, Xavi, Toure med Hleb i bakhånd. To av verdens beste, og en diger afrikaner. Ikke verst. Iniesta og Xavi kan slå pasninger gjennom et nøkkelhull.

Angrep: Rooney og Berbatov/Tevez. Roon er god. Berbatov er også god, men lat. Tevez er stygg, men visstnok god nok for Pool. Kan score mål, men spesielt Rooney engasjerer seg for mye i andre ting.

Messi, Eto'o og Henry. Herre min syndige Satan. 97 mål mellom seg i år? Messi og Henry er fantastiske. Eto'o kan bli sur og bitter, men scorer mye. Får de plass av United kan det bli stygt.

Det endte vel ikke så langt fra mine spådommer fra i går?  Grin

Valdes var på tynn is i de første ti minuttene, da Manu hadde 5 skudd på mål, og han mistet to eller tre. Deretter var det stille.

Barcaforsvaret var langt fra patent, men de ble utfordret for lite til at det ble veldig synlig.

Midtbanene ble omtrent som forventet. Xavi og Iniesta gjorde som de ville, og United ble løpende imellom. Rooney måtte jobbe bakover, og Ronaldo måtte gjøre alt på egen hånd. I retrospekt ville det vel vært klokere å starte med Tevez eller Rooney sentralt, og en femmer på midten for å tette igjen.

Ingen tvil om hvem som var best, og en fortjent seier til Barcelona.

(selv om Liverpool hadde banket dem lett)  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #738 : 28. mai 2009, 11:42 »
Det endte vel ikke så langt fra mine spådommer fra i går?  Grin

Valdes var på tynn is i de første ti minuttene, da Manu hadde 5 skudd på mål, og han mistet to eller tre. Deretter var det stille.

Barcaforsvaret var langt fra patent, men de ble utfordret for lite til at det ble veldig synlig.

Midtbanene ble omtrent som forventet. Xavi og Iniesta gjorde som de ville, og United ble løpende imellom. Rooney måtte jobbe bakover, og Ronaldo måtte gjøre alt på egen hånd. I retrospekt ville det vel vært klokere å starte med Tevez eller Rooney sentralt, og en femmer på midten for å tette igjen.

Ingen tvil om hvem som var best, og en fortjent seier til Barcelona.

(selv om Liverpool hadde banket dem lett)  Grin

Tilbyr du spåtjenester via telefon? Kan eg foreslå at du gjere det til 45kr/minuttet? Du gjere det tydelig godt med spåkula di, så slå til Grin
Det var dei første 10 minuttene, då vart eg litt småskeptisk, både til aggressiviteten, kepeperspillet og forsvarsspillet til Barca. Derifra og ut var det bare fryd og gammen  Grin

Xavi og Iniesta spile som guder. Eg må sei eg har vore imponert over Iniesta tidligere, men igår blei eg svoren tilhenger av han! For ein ballbehandling, for nokre vendinger, finter, rykk og ikkje minst pasninger. Ballen sitter limt til fotballskoa då han drar igang i ein vanvittig fart, er vel bare Messi i heile verden som har den samme ballkontrollen i så stor fart. Så Iniesta var banens gigant igår, ingen tvil.
Den påståtte duellen mellom verdens to beste fotballspillere, blei avlyst før den kom igang omtrent. Men duellen vant Messi, og for eit mål han laga. Egentlig var det ferdigscora, for innlegget var brillijant, og det var vel enten fra Xavi eller Iniesta.

Guardiola sin genistrek var å flytte Messi inn sentralt, og han fikk vandre ned i det såkalla mellomrommet og hente ballen. Midtbana til United blei hengande etter, og dei fikk aldri tak på den. Må sei eg vart veldig overraska at Tevez satt på benken igår, tipper at han allerede har bestilt flyttebil Grin

Alt i alt en fortjent seier for Barca, no får vi sjå fram til August igjen og ta til takke med Tippeligaens gampefotball.

Snart pinse no Grin
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #739 : 28. mai 2009, 19:55 »
Dagens

40 minutt lett løping på 3,5% stigning.

deretter litt mageøvelser og tøying.

 Grin
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #740 : 29. mai 2009, 08:17 »
Fitnessmaskinen!  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #741 : 29. mai 2009, 08:24 »
Fitnessmaskinen!  Grin

Ja, er jo meldt sandaler og bermudashorts i heile Sør-Norge i pinsehelga, må være klar til då Grin
jobbe no Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #742 : 29. mai 2009, 10:47 »
Gode nyheiter:

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=554074

Skulle vært glad for 400 000 meir i årslønn, men 400 000 meir i veka? Er litt drøyt, men nok om det Wink


Kjenner eg får ein trang til å ty til tortur av ypperste Fenrik metoder, når eg leser det her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554024
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554004

Eg har sjøl hatt ein Gordon Setter, så om han fyren som gjorde det kan brenne og dø langsomt og smertefullt, så blir helga litt bedre!
Kanskje det nye "vertøyet" til Fenriken kan bidra her?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Atlas Treningslogg
« #743 : 29. mai 2009, 11:24 »
Kjenner eg får ein trang til å ty til tortur av ypperste Fenrik metoder, når eg leser det her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554024

Eg har sjøl hatt ein Gordon Setter, så om han fyren som gjorde det kan brenne og dø langsomt og smertefullt, så blir helga litt bedre!
Kanskje det nye "vertøyet" til Fenriken kan bidra her?

Han der skulle vært ordnet ja. Siden vi er på endetarmsfjerning i dag, så anbefaler jeg det gode gamle trikset med å spikre endetarmen fast i veggen, og la vedkommende blir jaget av sultne løshunder til de får tak i ham, eller til tarmen tar slutt. Begge deler virker bra.

Alternativt det gode gamle "elektrikerrør og svenskepilk"- trikset. Før røret og deretter pilken inn i anus. Trekk ut røret. Enjoy.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #744 : 29. mai 2009, 19:21 »
Han der skulle vært ordnet ja. Siden vi er på endetarmsfjerning i dag, så anbefaler jeg det gode gamle trikset med å spikre endetarmen fast i veggen, og la vedkommende blir jaget av sultne løshunder til de får tak i ham, eller til tarmen tar slutt. Begge deler virker bra.

Alternativt det gode gamle "elektrikerrør og svenskepilk"- trikset. Før røret og deretter pilken inn i anus. Trekk ut røret. Enjoy.


Du er full i triks Fenrik!  Grin

Dagens trening

Benkpress med stopp, beina oppe


80kg x 8 reps x 2 sett
90kg x 6 reps x 2 sett
95 kg x 6 reps x 2 sett

Første gang på vekesvis at eg trener benk med stang, dette pga hådnleddet som fremdeles ikkje er bra. Løfter ikkje med låsegrep, og har heller tommelen bak stanga, fordi dette avlaster håndleddet. Ikkje optimalt, og eg er redd for å ta i då plutselig håndleddet "gir etter". ER lette og greie vekter.

Liggande hantelpress med beina oppe

30 kg x 10 reps x 2 sett
34 kg x 7 reps x 2 sett

Skrå hantelpress

26 kg x 7 reps x 3 sett

Sittande hantelpress

16 kg x 10 reps x 4 sett

Dips

8 reps  + 20 kg
8 reps + 30 kg
8 reps + 35 kg

Pushdown med stang

35 kg x 8 reps x 3 sett

Pushdown med tau

15 kg x 12 reps x 3 sett

Kickback med hantel

4 x 10 reps

Kardio

10 minutt oppvarming på sykkel.
20 minutt rask gange på 8% stigning.

Det var det, no er det helg.
Helgas ønske: Meir iskald cola, grill koteletter og potetsalat til folket Grin
Amen!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #745 : 30. mai 2009, 19:32 »
Dagens trening

Chins

5 reps x 3 sett + 10 kg
8 reps x 3 sett (-5)

Nedtrekk

70kg/80kg/85kg/90kg x 6 reps
95 kg x 6 reps x 2 sett

Framoverbøyd roing

70kg x 6 reps x 3 sett

Pullover

36 kg x 6 reps x 3 sett

Bicepscurl

30 kg x 12 reps x 4 sett

Konsentrasjonscurl

4sett x 10 reps

Hammercurl

2 x 10 reps

Omvendt curl

2 x 10 reps

Håndleddscurl

3 x 12 reps

Nedtrekken i dag er nokke av det lettaste som har vore gjort på lang lang tid Grin Med ei kroppsvekt på 74 kg så var 95 kg a walk in the park, sjøv etter forholdsvis tung og intensiv chins først. Så til alle gymrotter på kommersielle gym, begynn å tren strikt og tenk på kontakt med muskulaturen som du faktisk trener. Slutt med jukking, jekking, svaiing og hipsing!  >Cheesy

Trur jammen eg har fått farge i finværet Cool  Satser på meir sol zu morgen Grin
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas Treningslogg
« #746 : 30. mai 2009, 19:43 »
Sehr gut Cool
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #747 : 31. mai 2009, 20:45 »
Vart trening idag også!
40 minutt intervall løping på tredemølle. Varierte arbeidsfarten fra mellom 13,5 km/t og til 15 km/t, og lengden på arbeidssettene var fra 2 minutt til 5 minutt.

Trente nokre mageøvelser også.

Ellers har eg vore i sola all day long. Brunfargen begynner å ta overhånd   Cool
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #748 : 01. juni 2009, 22:25 »
Dagens pinseløfting!

Benkpress med stopp

80kg x 8 reps
90kg/95kg x 6 reps
100kg x 4 reps x 2 sett

Liggande hantelpress beina oppe

30kg/32kg/34kg/36kg x 6 reps

Skrå hantelpress

22kg/24kg/26kg/28kg/32kg x 6 reps

Sittande hantelpress

4 x 12 reps

Dips

30 sek intervall

kv + 25 kg x 8 reps x 3 sett
kv x 12 reps x 4 sett

Pushdown

Med stang: 30 kg x 15 reps x 3 sett
Med tau: 20 kg x 10 reps x 3 sett

Tok og nokke rotasjonsøvelser for skulderen. Benkpressen var heilt grei, kjenner håndleddet godt endå, så er forsiktig. Dips var ultralett, pushdown gir ein sinnsjuk kontakt for triceps, stikkord er strikt utførelse.

Ellers var der to stykken på gymmet idag som ikkje var heilt sikker på kva ei olympiastang veide. Han eine sa: "den må då veie opptil 15 kg", då den andre repliserte at "eg trur ikkje den kan være meir enn maks 12,5 kg". Så dei to kloke hodene fant ut at dei skulle hente badevekta som var der. Så dei begynte å veie Olympiastanga, og deretter stanga på smithmaskina.
Well done Grin



As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas Treningslogg
« #749 : 02. juni 2009, 20:04 »
Dagens kjappe

Chins

4 x 12 reps (-10)

Nedtrekk

4 x 12 reps

Sittande roing

3 x 12 reps

Roing med hantel

3 x 8 reps

Konsentrasjonscurl

2 x 12 reps

Hammercurl

2 x 12 reps

Kjente meg rimelig lite sugne på å gjennomføre treninga idag, men vart bra når eg kom igang. Alt var på lette vekter, og med konsentrasjon og fokus på kontakt med muskulaturen.
Blei ingen kardio idag, då gymmet bygger om og det var ingen tredemølle eller sykkel med strøm i, sikkert like greit Grin


As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!