Skrevet av Emne: Atlas - Justice for the 96!  (Lest 175613 ganger)

Utlogget saintwiper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1425 : 21. februar 2010, 12:44 »
ikke lett, ikke lett. En venn av meg har akkurat samme symtom og smertebilde. Han skal på MRI med hofte/bekken for videre utredning

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1426 : 21. februar 2010, 14:47 »
ikke lett, ikke lett. En venn av meg har akkurat samme symtom og smertebilde. Han skal på MRI med hofte/bekken for videre utredning

Er ikkje kjekt om det verte for lett heller. Utfordringer er til for å taklast og løysast!  Grin

As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1427 : 21. februar 2010, 15:00 »
Dagens trening

Oppvarming:

10 minutter rask gange.
8 minutt løping på 8km/t - 12km/t

Smårusk, og tydeligvis ømme muskelfester opp mot ramus inferior ossis pubis, altså i området der adduktor magnus sin bakre del springer ut fra. Meget mulig det her kjem av mykje tøying, og at både hamstrings muskulatur og adduktor muskulatur er sår etter mykje tøying dei siste dagane.
Den smerten som eg har hatt problem med, var fraværande under sjølve løpinga, men satt lenger medialt, som beskrevet ovanfor.

5 km løpt på 20minutt 15sekund. Tungt, men følte at eg begynte med for lav fart. Lenge siden eg har kjørt så hardt, og var redd for å begynne for høgt.

Deretter kjørte eg 2 minutters intervaller, med 1% stigning.2 minutt pause på 6km/t.

1) 15 km/t
2) 15,5km/t
3) 16km/t
4) 16,5km/t
5) 17km/t 1 minutt x 2 sett

Lett nedjogging i 4 minutt

40minutt lett bevegelighetstrening.

Blir spennenade å sjå korleis muskulaturen responderer i kveld og ikkje minst i morra.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget saintwiper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1428 : 21. februar 2010, 19:28 »
Synes du töjinga gir resultater? Om det er irritert i eller rundt muskelfester så blir vel töjing en ganske stor påkjenning for festene?

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1429 : 21. februar 2010, 19:39 »
Ja, føler at tøyinga gir resulater, og ein følelse av at eg blir "lettare" i muskulaturen. Er heilt sikkert ein voldsom påkjenning for festene, men får gjere det beste ut av det. Må bli mjukare uansett så, kanskje roe litt ned med bevegelighetstreninga.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Peeeew

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

  • Gooooal
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1430 : 21. februar 2010, 19:50 »
Hei hei:)

Idag da jeg kjørte markløft, kommenterte en fyr at fotballspillere (jeg er en selv) som oftest er stiv i soleus, og da ikke får rett teknikk i markløft og da igjen får skader? Han mente også at jeg ikke gikk langt nok ned med rompa, men det er jo markløft jeg kjører, ikke knebøy, right?

Vet ikke om du er noe spesialist i markløft, men når jeg først spør deg, så kan jeg like så godt spørre deg om dette og: da jeg pusher på for å få stangen opp fra bakken, så går av å til rompa litt opp før så overkroppen.. burde alt skje samtidig, altså holde bevegelsen hele tiden til jeg skal strekke meg helt opp, eller går det greit å ta rompa opp litt først?
The harder I work, the luckier I get

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1431 : 21. februar 2010, 20:18 »
Hei hei:)

Idag da jeg kjørte markløft, kommenterte en fyr at fotballspillere (jeg er en selv) som oftest er stiv i soleus, og da ikke får rett teknikk i markløft og da igjen får skader? Han mente også at jeg ikke gikk langt nok ned med rompa, men det er jo markløft jeg kjører, ikke knebøy, right?

Vet ikke om du er noe spesialist i markløft, men når jeg først spør deg, så kan jeg like så godt spørre deg om dette og: da jeg pusher på for å få stangen opp fra bakken, så går av å til rompa litt opp før så overkroppen.. burde alt skje samtidig, altså holde bevegelsen hele tiden til jeg skal strekke meg helt opp, eller går det greit å ta rompa opp litt først?


Ved stram Soleus vile in ofte få problem med å få vekta på hælane som er så viktig for teknikken i både knebøy og markløft. Ein vanlig feil er jo å starte med hofta for høgt oppe, eller at den går opp før overkroppen. Som regel er ein kanskje å for svak i setet og lårmuskulaturen. Er jo vanlig at når det blir veldig tungt at hofta vipper opp litt før, men ein bør etterstreve med å dra jevn og få fram hofta tidlig i skyvet/løftet.
Men det her er det andre som kan like godt og bedre enn meg på TF.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Peeeew

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

  • Gooooal
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1432 : 21. februar 2010, 20:45 »

Ved stram Soleus vile in ofte få problem med å få vekta på hælane som er så viktig for teknikken i både knebøy og markløft. Ein vanlig feil er jo å starte med hofta for høgt oppe, eller at den går opp før overkroppen. Som regel er ein kanskje å for svak i setet og lårmuskulaturen. Er jo vanlig at når det blir veldig tungt at hofta vipper opp litt før, men ein bør etterstreve med å dra jevn og få fram hofta tidlig i skyvet/løftet.
Men det her er det andre som kan like godt og bedre enn meg på TF.

Tusen takk for svar!

For å tøye soleus, har du noen tips? Han som sa det til meg idag sa at om jeg gjør dette:
http://sandvikstraining.com/wp-content/uploads/2009/08/kneb%C3%B8y-x-300x264.jpg
Bare uten vekt, bare stå der, så tøyer jeg soleus. Er den fin nok?
The harder I work, the luckier I get

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1433 : 22. februar 2010, 08:50 »
Tusen takk for svar!

For å tøye soleus, har du noen tips? Han som sa det til meg idag sa at om jeg gjør dette:
http://sandvikstraining.com/wp-content/uploads/2009/08/kneb%C3%B8y-x-300x264.jpg
Bare uten vekt, bare stå der, så tøyer jeg soleus. Er den fin nok?

Ja, eventuelt kan du bygge opp ein forhøyninge på fremre del av fotbladet, då får du meir strekk i Soleus samtidig som du sitter.

http://www.youtube.com/watch?v=cAzmT3mtuV8#noexternalembed
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1434 : 22. februar 2010, 21:28 »
dagens økt

Benkpress med stopp

60kg/10reps
85kg/6reps
100kg/6reps
107,5kg/3reps
112,5kg/2reps
115kg/2reps x 2 sett
80kg/6reps x 2 sett - beina oppe

Sittande press med hantler

22kg/7reps x 4 sett

dips

25reps x 3 sett

Pushdown med stang

3 x 8 reps

Det var det for i dag. Superdårlig tid. Blei for lenge på jobb, og barnepass på trening stenger når barneTV begynner omtrent, derfor bare 50 minutt trening i dag dry
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1435 : 22. februar 2010, 21:34 »

Det var det for i dag. Superdårlig tid. Blei for lenge på jobb, og barnepass på trening stenger når barneTV begynner omtrent, derfor bare 50 minutt trening i dag dry
Ta med barnet på trening, så sovner ho tidligare på kvelden. Begynn med knebøy og vendinger med kosteskaft og lett jogg på tredemølle. Eller så kan jo du ta ho med på uttøyingsrommet, der ho kan introduserast for turn Grin
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1436 : 22. februar 2010, 21:40 »
Ta med barnet på trening, så sovner ho tidligare på kvelden. Begynn med knebøy og vendinger med kosteskaft og lett jogg på tredemølle. Eller så kan jo du ta ho med på uttøyingsrommet, der ho kan introduserast for turn Grin

Ho er introdusert for alle dine idear, og det vart godt motteke Smiley
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1437 : 22. februar 2010, 21:42 »
Ho er introdusert for alle dine idear, og det vart godt motteke Smiley
Den er god Grin
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1438 : 23. februar 2010, 20:37 »
Dagens:

Nedtrekk

60kg/12reps x 5 sett

Foroverbøyd roing

50kg/12reps x 4 sett

Markløft

80kg/10reps x 3 sett

Chins

12reps x 5 sett (-15)

Vendinger fra heng

40kg/4reps x 2 sett
50kg/4reps x 3 sett

Bicepscurl

30kg/12reps x 4 sett

Håndleddscurl

10reps x 3 sett

Sykkel

30 minutt.

Lett tøying 20 minutt.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Atlas - hofteusk. og rehab
« #1439 : 24. februar 2010, 22:52 »
Dagens økt

Frontpress

50kg/3reps x 3 sett

Pushpress

60kg/3reps x 2 sett
65kg/2reps x 2 sett

Kick støt

4 x 5 reps

Sidehev og fronthev i supersett

4 x 10 reps

Pluss eg tok ein del magerulle, skrå mage og rett mage øvelser.

Kardio

25 minutt rolig sykling.

Skulle egentlig ha løping, men det var bare å glømme, siden hofta streika på oppvarminga. Når eg sitter på sykkelen kjenner eg nada. Merkelige greier.

Lett bevegelighetstrening 15 minutt.

As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!