Skrevet av Emne: Sixpack  (Lest 3622 ganger)

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sixpack
« : 09. november 2003, 18:52 »
Jeg er en gutt på 16 år som har trent regelmessig i ca. ett år nå. I de siste månedene har jeg trent 3 timer annenhver dag, der ihvertfall é av de timene går til intens kardio i høyt tempo. Jeg tar også 10*75 sit-ups i forskjellige stillinger (crunches medregna), og passer på å få med sidene. Men uansett hvor mye jeg trener, og hvor lang tid jeg bruker på kardio, så kommer ikke magemusklene til sin rett. Det er alltid ei "hinne" av fett/vann mellom huden og musklene. Hvordan kan jeg få fjerne denne, for å framheve magemusklene? Noen forslag til kosthold?

Utlogget beinar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 314

Re:Sixpack
« #1 : 09. november 2003, 19:36 »
Begynn å jogge. Får du ikke six pac av det får du det aldri.

Utlogget lolitz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Re:Sixpack
« #2 : 09. november 2003, 21:28 »
start heller med en god diett!
ingen vits å jogge hvis spiser for dårlig

Utlogget Growth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 129

Re:Sixpack
« #3 : 09. november 2003, 21:55 »
Du trener veldig lett mage. Situps 75 stk * 3, du vil nok kunne se noen tynne ruter etterhvert. Men faktum er at dette er jo ikke den optimale måten å bygge muskler på, du vil aldri kunne få skikkelig sixpac av dette, velger jeg å påstå. For å virkelig bygge muskler så kjør 10-15 rep med tunge vekter, slik du gjør med andre muskelgruper(magemusklene er bare vanlige muskler de og, som trenger de samme stimuli som andre muskler for å vokse). Blir liksom litt som å kjøre 75*3 armhevninger..brystet vil aldri vokse seg noe særlig stort av dette, til dette må det tyngre vekter til.

Utlogget ladadude

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Re:Sixpack
« #4 : 09. november 2003, 22:33 »
Blir det ikke veldig vanskelig og utføre sittupsene riktig da? Kunne du forklart ossen du utfører de?

Utlogget ladadude

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Re:Sixpack
« #5 : 10. november 2003, 01:22 »
Magemusklene mine syns de, når jeg strammer :p . Ville det hjulpet hvis jeg prøvde og stramme dem en hel dag? Kanskje de ville blitt vant til og holde seg stramme da?

Har nesten ikke noe fett rundt magen heller.


Magetrening er noe dritt!!!

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Sixpack
« #6 : 10. november 2003, 08:18 »
start heller med en god diett!
ingen vits å jogge hvis spiser for dårlig

Hva med å gjøre begge deler? Kjører kardio til hver treningsøkt, men har kjørt ihjel sykkelen nå. Da må jeg uansett ta bena fatt. Men kan noen da gi meg et eksempel på en bra diett? Eller en diett som "passer" meg? kanskje litt vanskelig, men ihvertfall noe jeg kan gå ut ifra, og jobbe videre med, sånn at det bedre blir tilpasset meg

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

Re:Sixpack
« #7 : 10. november 2003, 09:06 »
du kan trene så mye mage du vil, men det vil ikke få frem rutene med mindre du kombinerer det med et bra kosthold.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Sixpack
« #8 : 10. november 2003, 09:10 »
Nå har jeg flyttet tråden din til diett/deffe-forumet. Les litt på de trådene som er på dette forumet fra før og du vil finne mye om fettforbrenning, magemuskler, dietter, underhudsfett m.m.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
Re:Sixpack
« #9 : 11. november 2003, 17:20 »
Å få fram en skikkelig 6-pack er vanskelig, for mange oppmot umulig!.

Jeg klarte aldri å få fram min i fjor, men jeg hadde litt vell mye som skulle bort litt vell kort tid. Ligger nok bedre ann denne sommeren.

Her snakker vi da om å redusere fettprosen ned mot 11% eller lavere. Det betyr at man må følge en streng diett. I tillegg er det slik at dietten må være så bra at man ikke bryter ned alle musklene sine, da blir det bare enda mer håpløst. I tillegg er man 100% avhenging av kardio trening, og i alle fall 3-5 turer hver morgen før frokost for å få fart på sakene. Da mener jeg spaserturer før frokost fra 30 til 60 minutter.

Det koster, men dersom du er villig til å gjøre litt for det, er det ikke umulig.

Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget ladadude

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Re:Sixpack
« #10 : 11. november 2003, 21:25 »
Jeg vil bygge mer muskler før jeg begynner å deffe  Smiley

Utlogget Sensei

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Re:Sixpack
« #11 : 11. november 2003, 21:59 »
Som de ander sier her, så er det ikke lett å få frem rutene.
God trening kombinert med et godt program burde gjøre susen.
Det  krever noe disiplin, men så ser du resultater av det etter hvert og.Les litt på forumet her, så finner du mange gode tips på dette.
Lykke til uansett Wink
Jau, sa kona da mannen.....Tongue

Utlogget Chrille

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Re:Sixpack
« #12 : 12. november 2003, 01:56 »
Vil vel ikke si at man MA folge en streng diett for a komme under 11%! Man kan fint komme godt under 11% med riktig trening og et fornuftig "normalt" kosthold! Og nar det gjelder hvor mange % man ma ha for man ser rutene er veldig individuelt....noen kan fa det pa 11% andre man ha lavere prosent! "Storrelsen" pa mage musklene er ganske avgjorende....

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Sixpack
« #13 : 12. november 2003, 22:37 »
Jeg har starta en liten deff, kombinert med tung trening. Har gått 3 dager, men merker allerede en liten forskjell (faen så raskt det skulle gå da...) Takk for alle gode råd, jeg er rimelig sikker på at dette går fint etter hvert. Men antakeligvis bare noe jeg kommer til å gjøre på sommeren... Dette er mer en test for å se hvordan kroppen reagerer på det, og om det kommer eventuelle "bivirkninger". Et spørsmål til; Er det lurt å trene kondisjon med et så lavt inntak av karbohydrater? En venn av meg som har drevet på med det her en stund forklarte det som å kjøre en bil drevet på saft. Høres ganske håpløst ut...

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Re:Sixpack
« #14 : 21. november 2003, 16:50 »
gaasart: Det er jo hele poenget; Å kjøre masse kardioøkter (det vil si den verste treningsformen med hensyn til behov for næring) kombinert med lite næring er å flykte fra barbarer for 2000 år siden gjennom jungelen og aldri få nok mat dag etter dag; det er ikke sunt for deg! Kroppen bruker opp dette dødsviktige næringslaget den har jevnt fordelt på hele kroppen og er ytterst deprimert (bortsett fra at kroppen ikke har noen følelser) Saken er den at i dag er dette sett på som positivt, da fettet er blitt overflødig og sykdomsfremkallende som en følge av at vi har muligheten til å spise som vi vil, og at fett er sett på som lite sexy. (Ihvertfal i for store mengder)


edit: Vil bare få si at jeg er veldig fascinert av dette med kroppen i dag i forhold til hva den er laget for. Dette du skrev er faktisk riktig, kroppen blir drevet på en måte som er USUNT og helt håpløst for den. Så hvorfor i all verden gidder kroppen å gi deg nok energi til å løpe som en gal når det er helt unødvendig, og den ikke har "råd" til det?( pga for lite karbs/næring generelt)

Jo, den tror du løper fra løver på sletter og er overbevist om at den dør hvis du stopper opp Wink
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!