Skrevet av Emne: The great salad swindle!  (Lest 2380 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
The great salad swindle!
« : 03. mars 2008, 21:07 »
McDonalds har jo blitt avslørt for dette før - at de selger mat de markedsfører som sunn og som viser seg å være alt annet.

I dag opplevde jeg noe lignende på DeliDeLuca: Kjøpte en pastasalat til lunsj, snur kartongen og ser at den inneholder 890 KJ pr 100g. En salat på over 400 gram gir derfor over 800 kalorier hvis en spiser hele. Ikke akkurat det man forbinder med sunn mat. Ikke at det nødvendigvis trenger å være kalorifattig for å være sunt, men når den inneholder pasta, litt fetaost, tomater, ruccola, noen nøtter og pesto inneholder den jo ikke all verdens næring heller.

Møkkasjappe!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: The great salad swindle!
« #1 : 03. mars 2008, 21:57 »
Du mener 890 KJ = kilojoule?
Da blir det jo faktisk bare ca. 200 kcal, og det høres jo litt mer sannsynlig ut.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: The great salad swindle!
« #2 : 03. mars 2008, 21:58 »
Du mener 890 KJ = kilojoule?
Da blir det jo faktisk bare ca. 200 kcal, og det høres jo litt mer sannsynlig ut.

Jo, men det er per 100 g så den porsjonen du kjøper inneholder faktisk over 800 kalorier samlet Smiley

Ikke en lunsj for småjenter som skal ned i vekt mao  Angry
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Azmari

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 326
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 326

Sv: The great salad swindle!
« #3 : 03. mars 2008, 22:04 »
Åja, det stemmer. Men det skal jo faktisk godt gjøres å lage en salat på over 800 kcal da. Det skal de ha.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: The great salad swindle!
« #4 : 05. mars 2008, 20:21 »
Disse salatene bader som regel i olje. Det hever jo kaloriinnholdet betraktlig. På vanlige dagligvarer selger de feks en salat (Merket Bama) m/salatblader, litt mais, gulrot, rødkål, ost og skinke som inneholder 200 kcal samlet. - Hvis du ikke bruker dressingen som følger med. Mye bedre alterativ  Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: The great salad swindle!
« #5 : 05. mars 2008, 21:38 »
Disse salatene bader som regel i olje. Det hever jo kaloriinnholdet betraktlig. På vanlige dagligvarer selger de feks en salat (Merket Bama) m/salatblader, litt mais, gulrot, rødkål, ost og skinke som inneholder 200 kcal samlet. - Hvis du ikke bruker dressingen som følger med. Mye bedre alterativ  Wink

Jeg skjønner nesten ikke hvordan det er mulig jeg Wink Kommer nok ikke til å spise den igjen - satser mer på hjemmelaget  lunsjer fremover tror jeg! Men jeg kjenner jeg blir litt irritert når de selger sånt og markedsfører det som sunt!

De Bamasalatene kan jeg ikke spise fordi jeg ikke spiser kjøtt, men det finnes noen andre som fungerer (tror det er Dole sine). De kjøper jeg en del av og blander i litt mer næring Tongue
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Daniel1991

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: The great salad swindle!
« #6 : 07. mars 2008, 08:37 »
Er ikke Dole et av Bama sine produkter?

Er også helt enig med deg, er feil å markedsføre for noe som "skal" være sunt og viser seg å være helt omvendt. Blir dette ikke sjekket før det kommer i salg i det hele tatt? Lurer folk trillrundt fordi man trur jo at folk skal være ærlige og oppriktige...

Hold deg til salatene Bama selger (er en del forskjellige typer), eller lag deg en selv, da kan du i allefall bestemme hva du skal ha oppi! Cheesy

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: The great salad swindle!
« #7 : 07. mars 2008, 23:31 »
nevermind.
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget superkroppen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: The great salad swindle!
« #8 : 09. mars 2008, 12:45 »
Jo, men det er per 100 g så den porsjonen du kjøper inneholder faktisk over 800 kalorier samlet Smiley

Ikke en lunsj for småjenter som skal ned i vekt mao  Angry

Er din definisjon på sunn mat bare det som "småjenter som skal ned i vekt" kan spise til lunsj? Jeg synes ikke de ingridiensene du lister opp virker spesielt usunne.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!